Ένα λατομείο στο Biel, στην Ελβετία, λειτουργεί το μεγαλύτερο ηλεκτρικό όχημα στον κόσμο, ένα χωματουργικό φορτηγό 110 τόνων, για να μεταφέρει ασβέστη και χώμα από την πλευρά ενός βουνού σε ένα εργοστάσιο τσιμέντου. Ίσως καλύτερα από όλα, δεν καταναλώνει ενέργεια την ώρα που το κάνει.
Πώς είναι δυνατόν, ρωτάτε;
Το χωματουργικό φορτηγό, βάρους 45 τόνων, ανεβαίνει σε κλίση 13% και μεταφέρει 65 τόνους μεταλλεύματος. Με περισσότερο από το διπλάσιο βάρος του κατεβαίνει από το λόφο, το αναγεννητικό σύστημα πέδησης του θηρίου αυτού συγκεντρώνει περισσότερη από αρκετή ενέργεια για να ξαναγεμίσει την μπαταρία που χρησιμοποιεί το eDumper καθώς ανεβαίνει το λόφο.Το Elektro Dumper (eDumper για συντομία) κατασκευασμένο από την Kuhn Schweitz, βασίζεται σε ενα Komatsu HB 605-7: μήκους 9 μέτρων, πλάτους 4 μέτρων, και ύψους 4 μέτρων. Τα ελαστικά είναι 2 μέτρα ψηλά, και το η καρότσα όταν γεμίζει φτάνει 8,5 μέτρα!
Η Kuhn Schweitz προσθέτει ένα πακέτο μπαταριών 600 KWh – αρκετά μεγάλo για έξι Tesla μοντέλα S, με τη long range μπαταρία λιθίου, βάρους 4.000 κιλών!
Το CNN έφερε πρόσφατα τον οδηγό της Formula 4 Lucas DiGrassi να δοκιμάσει το μηχάνημα, που ανήκει στην ελβετική εταιρεία τσιμέντου Ciments Vigier SA. Ανέφερε ότι έφτασε στην κορυφή με τη μπαταρία να είναι στο 80%, και έπειτα το φορτίο της μπαταρίας ήταν στο 88% στο δρόμο προς τα κάτω.
Κάνοντας αυτό το ταξίδι περίπου 20 φορές την ημέρα, Kuhn Schweitz λέει ότι το eDumper παράγει 200 kwh πλεονάζουσας ενέργειας κάθε μέρα, ή 77 megawatt-ώρες το χρόνο. Ένα τυπικό χωματουργείο χρησιμοποιεί μεταξύ 41.000 με 83.000 λίτρα καυσίμου ντίζελ ετησίως. Δηλαδή το eDumber εξοικονομεί ανά έτος, έως και 196 μετρικούς τόνους αέριου διοξειδίου του άνθρακα, του αερίπου που θερμαίνει τον πλανήτη.