Μαύρα σύννεφα στη Ferrari

mavra-synnefa-sth-formula-one-f1-formula-one-2023-engine-power

Μαύρα σύννεφα στη Ferrari

Τα κόκκινα μονοθέσια της Ferrari απογοήτευσαν τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όπου βρέθηκαν πίσω από τις McLaren και τη Red Bull στην 4η και 5η θέση, όσο και στον αγώνα, όπου τερμάτισαν στις δυο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας

Για έναν ακόμη αγώνα τα κόκκινα μονοθέσια δεν απέδωσαν βάση της δυναμικής τους. Η Ferrari πήγαινε στο Σίλβερστον με τον αέρα της Αυστρίας, όπου ο Λεκλέρκ τερμάτισε 2ος πίσω από το Φερστάπεν. Έναν αέρα δικαιολογημένο καθώς η SF23 με τις αναβαθμίσεις που δέχτηκε έδειχνε ανταγωνιστική πόσο μάλλον σε μια πίστα που θεωρητικά ταιριάζει γάντι στα δυνατά της σημεία (γρήγορες καμπές).

Κι όμως τα κόκκινα μονοθέσια της Ferrari απογοήτευσαν τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές όπου βρέθηκαν πίσω από τις McLaren και τη Red Bull στην 4η και 5η θέση, όσο και στον αγώνα, όπου τερμάτισαν στις δυο τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας. Αναλύοντας το τι συνέβη σίγουρα έπαιξε ρόλο η συννεφιά. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή και αυτό δεν βοηθούσε τους Λεκλέρκ και Σάινθ να κρατήσουν τα λάστιχά τους εντός του παραθύρου λειτουργίας.
ferrari-formula-one-f1-provlimata-2023

Κάποιος θα μπορούσε να σταθεί εδώ στο γεγονός ότι και στην Αυστρία η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν χαμηλή. Υπάρχει όμως μια σημαντική διαφορά, ο νέος σκελετός των ελαστικών της Pirelli. Που όπως φάνηκε στην πράξη πέτυχε απόλυτα το σκοπό του, που ήταν να αντιμετωπίσει τα αυξημένα ενεργειακά φορτία λόγω αντίστοιχης εξέλιξης/βελτίωσης στο ρυθμό των μονοθεσίων.

O νέος αυτός σκελετός ανέτρεψε τα δεδομένα: Ενώ περιμέναμε δυο αλλαγές ελαστικών ή έστω μια με μέση/σκληρή γόμα, οι περισσότεροι είχαν την δυνατότητα να κάνουν πολλούς γύρους με τη μαλακή γόμα και όπως αποδείχτηκε ήταν εφικτή μια στρατηγική μαλακής/μέσης γόμας ακόμη και χωρίς την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που οριοθέτησε το ρυθμό για 5 γύρους.

ferrari-formula-one-f1-provlimata-2023

Στη Ferrari δε χρησιμοποίησαν καθόλου τη μαλακή γόμα, ενδεικτικό των αποφάσεων που είχαν πάρει για το σετάρισμα του μονοθεσίου τους. Ήταν οι μόνοι οδηγοί, μαζί μ’ αυτούς της McLaren που δεν χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα.

Ερωτηματικά προκάλεσε η επιλογή των κόκκινων να αλλάξουν τη μέση γόμα από το Λεκλέρκ στον 18ο γύρο. Κανείς άλλος από τους οδηγούς που εκκίνησαν με μέση γόμα δεν την άλλαξε τόσο νωρίς. Μάλιστα οι πρωτοπόροι έφτασαν ως τον 33ο γύρο μ’ αυτή και εκμεταλλεύτηκαν το αυτοκίνητο ασφαλείας, έβαλαν τη μαλακή και πήγαν ως το τέλος.

Στη Ferrari δεν μπόρεσαν να το εκμεταλλευτούν γιατί είχαν αλλάξει λάστιχα και στο Σάινθ στον 26ο γύρο λίγο πριν εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας. Έτσι ο Ισπανός βρέθηκε πίσω από οδηγούς όπως ο Χάμιλτον που άλλαξαν ελαστικά υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας.

ferrari-formula-one-f1-provlimata-2023

Ο Λεκλέρκ έκανε 2η αλλαγή υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε εκ νέου τη μέση γόμα. Αυτό τον έριξε στην 12η θέση και τελικά κατάφερε προσπερνώντας και τον Σάινθ που έχασε 3 θέσεις με την φθαρμένη σκληρή γόμα να τερματίσει 9ος.

Μετά τον αγώνα ήταν ξεκάθαρο πως, οι επιλογές στρατηγικής της Ferrari δεν προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα. Οι κόκκινοι δεν επέδειξαν την ευελιξία που όφειλαν στις προβλέψεις τους. Την ίδια στιγμή στις δηλώσεις τους οι οδηγοί αποδίδουν την αστάθεια σε ρυθμό αγώνα, στην ευαισθησία της SF23 στον πλευρικό άνεμο.

ferrari-formula-one-f1-provlimata-2023

Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Φρεντερίκ Βασέρ τόνισε: «Το σχέδιό μας ήταν να κάνουμε μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Το πραγματοποιήσαμε και για τους δυο οδηγούς πριν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που σίγουρα μας έφερε σε άσχημη κατάσταση. Ωστόσο, δεν φταίει μόνο αυτό για τις τελικές μας θέσεις. Η αρχή του κακού ήταν την Παρασκευή, όταν ο Σαρλ δεν μπόρεσε να τρέξει στο FP2 και έτσι είχαμε λίγες πληροφορίες για τη μαλακή γόμα και ανησυχούσαμε για την πτώση απόδοσης.

Γι’ αυτό αποφασίσαμε να πάμε ασφαλώς σε μέση/σκληρή το οποίο αποδείχθηκε πολύ συντηρητική επιλογή καθώς η πτώση απόδοσης ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη. Αυτό είναι ένα σημαντικό μάθημα για εμάς. Θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει πολύ καλύτερη δουλειά με τη δυναμική που έχουμε τώρα. Ο επόμενος αγώνας θα είναι στην Ουγγαρία, σε ένα πολύ διαφορετικό είδος πίστας με υψηλότερες θερμοκρασίες.

Η δυνατότητα προσαρμογής του μονοθεσίου στις διάφορες πίστες που έρχονται θα είναι ένα κρίσιμο στοιχείο. Είναι ελάχιστες οι διαφορές από την 2η ως την 10η θέση, ακόμη και το μικρότερο πρόβλημα κάνει μεγάλη διαφορά».

πηγή:mononews

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.

Δείτε όλα τα θέματα του Engine Power  στο SPORTIME!!!

Επιστροφή στην Αρχική

  • jeep sahara wrangler 4x4 hybrid-vazeos-oia-santorini
    4 τροχοί - Auto

    Jeep Sahara Wrangler by Vazeos Oia Santorini

    Jeep Sahara Wrangler by Vazeos Oia Santorini Το Jeep® Wrangler μπαίνει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με τη νέα τεχνολογία 4xe Plug-in Hybrid. Η εταιρία Vazeos Limousine Tours ιδρύθηκε το 1998 με έδρα το γραφικό νησί [...]
  • motogp-jorge-martin-2025-martinator
    2 Τροχοί - Moto

    MotoGP Χόρχε Μαρτίν : Η επιστροφή

    MotoGP: Ο Χόρχε Μαρτίν ξαναβρίσκει τον εαυτό του: «Είμαι ξανά ο Μαρτινάτορ» Ο Χόρχε Μαρτίν γύρισε – και το έκανε με τρόπο που δεν περνάει απαρατήρητος. Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής, ύστερα από μήνες γεμάτους τραυματισμούς, [...]
  • vasilis panteleakis-motogp-tourkia-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Παντελεάκης ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Τουρκία είναι σε υψηλό επίπεδο

    Παντελεάκης ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Τουρκία είναι σε υψηλό επίπεδο Παντελεάκης – Moto GP: Οι Τούρκοι έχουν επενδύσει πάρα πολύ σε αθλητές στο μηχανοκίνητο αθλητισμό για να διαφημίζουν την χώρα τους και αυτό απ’ ό,τι [...]
  • Καμία εικόνα
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Ταξιδεύουμε στην Σαντορίνη και τα ζούμε όλα

    Ταξιδεύουμε στην Σαντορίνη και τα ζούμε όλα Τι άλλo να ζήσουμε αυτό το Σάββατο στο Engine Power… Santo Rules!!! Παρακολουθήστε μας τηλεοπτικά μέσω DIGEA & COSMOTE TV στις παρακάτω συχνότητες: 📺EΨΙΛΟΝ Αττική: 22:00–23:00 Θεσσαλονίκη: 20:00–21:00 [...]
  • Ναυτιλία

    Το νέο εξερευνητικό πλεούμενο Ultramarine ήρθε για να αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού

    Κατασκευασμένο ειδικά για αρκτικές εξορμήσεις, το Ultramarine θα συνδυάζει τεχνολογία τελευταίας λέξης, χαρακτηριστικά ανθεκτικότητας που υπερβαίνουν τα συνηθισμένα και προηγμένα συστήματα ασφαλείας τα οποία θα καθοδηγούν τους επιβαίνοντές του έξω στην άγρια αρκτική φύση πιο [...]
  • vradia protathliton amotoe-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Η βραδιά των πρωταθλητών ΑΜΟΤΟΕ

    Η βραδιά των πρωταθλητών ΑΜΟΤΟΕ Η ΑΜΟΤΟΕ έχει την τιμή και την χαρά να τιμήσει τους Αθλητές που διακρίθηκαν το 2022 στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα και Κύπελλα. Η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.), θα διοργανώσει την [...]
  • 3h-anavasi-pshathas-panellhnio-protathlima-anavaseon-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Ανάβαση Ψάθας 2024

    Ανάβαση Ψάθας 2024 Ανάβαση Ψάθας 2024: Στις 27 και 28 Απριλίου ο δεύτερος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Αναβάσεων Ιστορικών Αυτοκινήτων Ανάβαση Ψάθας 2024: Η Ανάβαση Ψάθας εντάχθηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι του [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    2ος Αγώνας Πρωταθλήματος Motocross Βορείου Ελλάδος 2019

    ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟ 1: ΓΕΝΙΚΑ -Η ΑΜΟΤΟΕ (Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος) σε συνεργασία με το Αθλητικό Σωματείο Α.ΜΟ.Σ.ΣΚΥΔΡΑΣ διοργανώνει τον 2ο αγώνα του Πρωταθλήματος Motocross Βορείου Ελλάδος 2019. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 20/ Οκτωβρίου [...]
  • viologikos-katharismos-autokinitou-Technical -Personal- Services-mikrovia-katharises-engine-power
    Lifestyle

    Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου

    Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου Ένας δολοφόνος έξω απ΄ το σπίτι σου Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Το αυτοκίνητο έχει περισσότερα μικρόβια από μια τουαλέτα, μια ταινία τρόμου που δεν είναι αστεία. Βιολογικός καθαρισμός αυτοκινήτου: Ένα από τα πιο σημαντικά  [...]
  • wrc-2025-ti-tha-allaxei-motorsport-news-pagosmio-rali-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Τι θα αλλάξει στο WRC 2025

    Τι θα αλλάξει στο WRC 2025 Μεταγραφές, ημερολόγιο, κανόνες…  Μάθετε εδώ για τις κύριες αλλαγές για την εκστρατεία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι 2025. Μεταφορές: το αξιοθέατο Fourmaux Το γήπεδο του Rally1 ίσως δεν είναι τόσο [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-11-02-25-michail-kontizas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 11/02/25

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 11/02/25 Engine Power με τον Μιχάλη Κοντιζά… Η σατιρική τηλεοπτική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον κόσμο της μηχανοκίνησης ! 🏁💥 Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ