Μαθήματα ιστορίας για τα υβριδικά των αγώνων endurance

To 1998 οι αγώνες endurance δεν είχαν ακόμη την αίγλη που έχουν σήμερα. Η Audi δεν είχε ακόμη “επιτεθεί” με τα ντιζελοκίνητά της μέχρι το 2000. Η Mercedes, η Mclaren και η Porsche είχαν να κάνουν με πλατιές, χαμηλές, μεσαίου μεγέθους μηχανές. Αλλά ο Dr. Don Panoz ήταν γωστό πως δεν ακολουθούσε το ρεύμα. Δοκίμασε κάτι καινούργιο και παρ’ όλο που δεν λειτούργησε τότε, αποδείχτηκε αργότερα πως
ήταν το μέλλον του WEC.

Εκείνη την εποχή η υβριδική τεχνολογία ήταν κάθε άλλο παρά
δημοφιλής. Τα μόνα υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά ήταν τα
αυθεντικά Toyota Prius και τα περιορισμένης κυκλοφορίας Audi A4 duo. Για να φτιάξει ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρική προώθηση και να είναι ανταγωνιστικό, ο Panoz δεν μπορούσε να αποτανθεί σε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία. Βρήκε συμπαράσταση στην Zytek Motorsport, που είχαν τα αναγκαία εφόδια, όπως ηλεκτροκίνηση και τρέλα για ταχύτητα, για να υλοποιήσουν την τρελή του ιδέα.

Το αποτέλεσμα ήταν μια εκδοχή του Esperante GTR -1 του Dr.
Panoz, που μπορούσε να δώσει ισχύ στην εξάλιτρη V8 μηχανή του από ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα για να βοηθήσει στην επιτάχυνση. Χρησιμοποιήθηκε ανανεώσιμη πέδιση για τη φόρτωση των ειδικής παραγγελίας κυλινδρικών μπαταριών, οι οποίες ζύγιζαν περίπου 160 kg. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν θα έχανε χρόνο για να ανανεώσει τα καύσιμά του αποθηκεύοντας και
επαναχρησιμοποιώντας την ενέργεια πέδισης, η οπόια μέχρι τότε πήγαινε στράφι απ’ ότι άλλο κυκλοφορούσε στην αγορά.

Ο Panoz ήταν ενθουσιασμένος με το αμάξι. Το ονόμασε “Sparky” ( παρόλο που η αρχική του ονομασία ήταν Esperante GTR-1 Q9 Hybrid) και το κάλυψε με την δική του ιριδίζουσα μπογιά για να δείξει σε όλους πόσο ιδιαίτερο αυτοκίνητο ήταν. Βέβαια πέρασε κάμποσος καιρός μέχρι να φανούν οι δυνατότητές του.

Το όχημα πήγε να προκριθεί για το Le Mans το 1998 αλλά δεν τα πήγε καλά. Δεν ανανεωνόταν η μπαταρία στις κοφτέςς στροφές και κουβαλούσε άχρηστο βάρος πράγμα που το έκανε πολύ αργό. Τελικά πέρασε στο Petit Le Mans μοστράρωντας στο ευρύ κοινό την απίστευτη δύναμη της υβριδικής ενέργειας και τη θέση που της αξίζει στους αγώνες endurance.

Από τότε η υβριδική τεχνολογία έχει απογειωθεί και στο αγοραστικό και στο αγωνιστικό πλαίσο. Παρόλο που αγνόησαν τον καλό Γιατρό το 1998 ήρθε η στιγμή να εκτιμήσουν και με το παραπάνω την εισφορά του στο χώρο του αγωνιστικού αυτοκινήτου.

  • aristurtle racing team electric,engine power
    4 τροχοί - Auto

    Aristotle University Racing Team Electric & Driverless – Aristurtle is recruiting

    Aristotle University Racing Team Electric & Driverless – Aristurtle is recruiting Σε ενδιαφέρει ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και ο τομέας της ηλεκτροκίνησης; Θέλεις και εσύ να λάβεις μέρος στο μεγαλύτερο φοιτητικό διαγωνισμό παγκοσμίως; Θέλεις να βοηθήσεις [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Το επίπεδο έχει ανέβει… Γιατί μόνο στο Motor Festival έχεις αυτό που σου αξίζει!!!

    Το επίπεδο της διοργάνωσης έχει ανέβει κατακόρυφα και αγγίζουμε την τελειότητα!!! Για τους οδηγούς μας θα παρέχουμε μασάζ και θεραπείες μάλαξης για να τους έχουμε σε εγρήγορση και σε χαλάρωση όταν πρέπει…  Γιατί μόνο στο [...]
  • Superyacht-Koru-bezos-charter-koru-yacht
    Εμπορική ναυτιλία

    Το πιο… καυτό Superyacht Koru και οι σταρ που το λατρεύουν

    Superyacht Koru: Παρά τα πολλά παλατάκια στο νερό, το Koru του Jeff Bezos ξεχωρίζει πια ως το πιο εκθαμβωτικό, πολυδάπανο και γεμάτο celebrity δράμα πλεούμενο στον κόσμο. Θα σας εξηγήσουμε το γιατί προσέξτε: Λουσάτη χλιδή [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Ένα σκουτεράκι σωστό θηρίο για drag racing

    Υποτίθεται πως οι λέξεις «scooter» και «drag racing» δεν θα μπορούσαν να μπουν ποτέ στην ίδια πρόταση, μιας και οι μικρές μηχανές δεν είναι ακριβώς το προτιμώμενο είδος για αγώνες ταχύτητας. Εκτός κι αν το [...]
  • εθνικη ομαδα,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Η Εθνική μας ομάδα στο supermoto of nations του Βελγίου

    Η Εθνική μας ομάδα στο supermoto of nations του Βελγίου ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΤΟ SUPERMOTO OF NATIONS ΤΟΥ ΒΕΛΓΙΟΥ Για εναν βαθμό δεν κατάφερε να προκριθεί η Εθνική Ομάδα της Ελλάδος στην επόμενη [...]
  • motogp-misano-pole-gia-bezzecchi-ptoseis-drama-kai-paraskinio-sti-san-marino-gp
    2 Τροχοί - Moto

    MotoGP Misano: Pole για Bezzecchi, πτώσεις, δράμα και παρασκήνιο στη San Marino GP

    MotoGP Misano 2025: Η πίστα του Misano φιλοξένησε για ακόμη μία χρονιά το Gran Premio di San Marino, χαρίζοντας στους φίλους του MotoGP μια μέρα γεμάτη ανατροπές, συγκινήσεις και αρκετές… τούμπες. Το Σάββατο των κατατακτηρίων [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-18-6-24-larisa-michalis-kontizas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική Εκπομπή Engine Power 18/6/24

    Τηλεοπτική Εκπομπή Engine Power 18/6/24 187ο Επεισόδιο και ταξιδεύουμε στον Θεσσαλικό κάμπο και την όμορφη Λάρισσα Tο Engine Power και ο Μιχάλης Κοντιζάς μας ταξιδεύουν στην πανέμορφη Λάρισσα! Ο Θεσσαλικός κάμπος και η πόλη της [...]
  • anavasi-pititsas-apotelesmata-agona-engine power
    4 τροχοί - Auto

    Ανάβαση Πιτίτσας αποτελέσματα αγώνα

    Ανάβαση Πιτίτσας αποτελέσματα αγώνα Ανάβαση Πιτίτσας αποτελέσματα αγώνα. Η πρεμιέρα του Πρωταθλήματος έγινε με 67 οδηγούς και ξεκίνησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αναβάσεων με πολύ θέαμα και μονομαχίες που συγκλόνισαν. anavasi-pititsas-2023-apotelesmata-nikos-michalopoulos Ανάβαση Πιτίτσας «Νίκος Μιχαλόπουλος» και [...]
  • hellas rally raid loutraki,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Hellas Rally Raid 2022 στο Λουτράκι

    Hellas Rally Raid 2022 στο Λουτράκι Μία από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού φιλοξενείται στο Λουτράκι έως τις 30 Μάϊου. Με συμμετοχές από 32 χώρες. Από 22 έως 29 Μαΐου 2022, με τη συμμετοχή 400 [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    19ο Motor Festival 17-19 Σεπτεμβρίου 2021 στο Ολυμπιάκο Στάδιο.

    19ο Motor Festival 17-19 Σεπτεμβρίου στο Ολυμπιακό Στάδιο – One is a king Το 19ο Motor Festival, η κορυφαία γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα, προετοιμάζεται για την πιο φαντασμαγορική παράσταση Μπορεί να βρισκόμαστε μόλις στην… [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Έτσι ήταν οι αγώνες μοτοσυκλέτας πριν 100 χρόνια

    Στις αμερικανικές ξύλινες πίστες, την δεκαετία του 1910, οι αγώνες μοτοσυκλέτας είχαν τελείως διαφορετική μορφή. Δείτε μέσα από αυτό το αυθεντικό βίντεο εποχής, κάποια μοναδικά πλάνα-χρονομηχανή από τον προηγούμενο αιώνα.

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ