
Crashgate Massa: Σιγκαπούρη 2008. Νύχτα. Φώτα. Θέαμα. Και πίσω από τη λάμψη, το πιο βρώμικο παιχνίδι εξουσίας που είδε ποτέ η Formula 1. Ο Nelson Piquet Jr. τσακίζει σκόπιμα το μονοθέσιό του στον τοίχο. Safety Car. Ο Fernando Alonso βγαίνει κερδισμένος. Και ο Felipe Massa; Οδηγεί έναν αγώνα-όνειρο, ώσπου το λάθος στο pit stop τον στέλνει στην άβυσσο. Όμως αυτό δεν ήταν απλά «αγωνιστική ατυχία». Ήταν σκηνοθετημένη παγίδα.
Το θρίλερ της συγκάλυψης
Μήνες αργότερα, ο Piquet ξεσκεπάζει την αλήθεια: η Renault του είπε να τρακάρει. Η FIA ερευνά, τιμωρεί προσωρινά, αλλά ο τίτλος του 2008 μένει στον Hamilton. Κι εδώ μπαίνει το όνομα-κλειδί: Bernie Ecclestone. Ο άνθρωπος-σύστημα της F1, αυτός που τώρα κατηγορείται πως μαζί με τον τότε πρόεδρο της FIA, Max Mosley, ήξεραν και σιώπησαν. Γιατί; Για να «προστατεύσουν» το άθλημα από σκάνδαλο. Μόνο που αυτό το «σκάνδαλο» στέρησε από τον Massa το στέμμα που είχε κερδίσει στην πίστα.
Η απαίτηση-βόμβα: £64 εκατομμύρια
Ο Massa δεν το βάζει κάτω. Τώρα, το 2025, ζητά αποζημίωση που αγγίζει τα 64 εκατομμύρια λίρες. Όχι για τα λεφτά, αλλά για τη δικαιοσύνη:
- Για τον τίτλο που χάθηκε στο σκοτάδι.
- Για την καριέρα που άλλαξε πορεία.
- Για το όνειρο ενός λαού που έσβησε με δάκρυα στο βάθρο της Interlagos.
«Δεν θέλω χάρη. Θέλω την αλήθεια»
Ο ίδιος δηλώνει ξεκάθαρα: «Δεν ζητώ να μου χαρίσουν κάτι. Ζητώ να αποκατασταθεί η αλήθεια. Αυτό δεν είναι προσωπικό. Είναι για το άθλημα, για το μέλλον του». Και έχει δίκιο: αν η Formula 1 επιτρέπει τέτοιες βρώμικες συμφωνίες να καθορίζουν το ποιος θα φορέσει το στέμμα, τότε τι απομένει από το ίδιο το άθλημα;
Crashgate Massa: Από λατρεία σε προδοσία
Η Βραζιλία λάτρεψε τον Massa εκείνο το βράδυ του 2008. Το σπίτι του Senna και του Piquet ήταν έτοιμο να γιορτάσει. Και αντί για πανηγυρισμούς, ήρθε η πιο σκληρή προδοσία.Ο τίτλος δεν κρίθηκε στην πίστα. Κρίθηκε σε σκοτεινά δωμάτια, με ψιθύρους και υπογραφές πίσω από κλειστές πόρτες. Το «Crashgate» δεν ήταν απλά ένα σκάνδαλο. Ήταν η μεγαλύτερη κλοπή στην ιστορία της Formula 1. Και τώρα, με τη δίκη να πλησιάζει, το άθλημα θα αναγκαστεί να κοιτάξει στον καθρέφτη και να απαντήσει:
Ποιος είναι τελικά ο πραγματικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2008;
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς