F1 MotoGP: Πρέπει να ανησυχούμε για την F1-οποίηση του MotoGP;

f1-motogp-prepei-na-anisychoume-gia-tin-f1-opoiisi-tou-motogp

F1 MotoGP:Οι αρχικές συνέπειες της εξαγοράς του MotoGP από την Liberty Media έχουν αναστατώσει τους λάτρεις των αγώνων, με φόβους για ένα μοντέλο βασισμένο στην F1 και μειωμένο χώρο για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3. Από τότε που η Liberty Media απέκτησε το 84% των μετοχών της Dorna Sports, διοργανώτριας εταιρείας του MotoGP , ορισμένοι λάτρεις της μόδας φοβούνται μια μεταμόρφωση της κατηγορίας προς ένα μοντέλο κοντά σε αυτό της F1 , για το οποίο ο αμερικανικός όμιλος κατέχει επίσης τα εμπορικά δικαιώματα. Δύο σημαντικές ανησυχίες προέκυψαν στη συνέχεια. Η πρώτη αφορά τον μετασχηματισμό του τρέχοντος μοντέλου, για περισσότερους αγώνες εις βάρος των ιστορικών πίστων, ή για τη μετατροπή των οδηγών σε «επιρροείς». Αυτές είναι επικρίσεις που συχνά εκτοξεύονται στους σημερινούς ηγέτες της F1. Η δεύτερη αφορά την υποβάθμιση της σημασίας που θέλουμε να δώσουμε στην Moto2 και την Moto3, εις βάρος της κληρονομιάς του αθλήματος.

F1 MotoGP: Liberty Media, η θαυματουργή συνταγή;

Το πρώτο επιχείρημα φαίνεται στην πραγματικότητα να έχει μικρή βάση. Κάποιοι φοβούνται την αύξηση του αριθμού των αγώνων στο MotoGP, αλλά το αγώνισμα είχε ήδη υποστεί πολλές αλλαγές σε αυτό το θέμα πριν από την απόκτησή του. Έτσι, το ημερολόγιο έχει αυξηθεί από 19 αγώνες πριν από την υγειονομική κρίση του 2020, σε 22 Σαββατοκύριακα που έχουν προγραμματιστεί για το 2024 και το 2025. Αυτή η αύξηση συνδυάζεται με την εισαγωγή μιας νέας μορφής – στις αρχές του 2023 – η οποία προβλέπει ότι κάθε Σαββατοκύριακο Grand Prix θα φιλοξενεί έναν αγώνα Sprint.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι έχει ήδη παρατηρηθεί θετική πρόοδος σε αυτό το μέτωπο. Το 2023, το MotoGP διοργάνωσε επτά Γκραν Πρι σε εννέα εβδομάδες, ακολουθούμενα από έξι σε επτά εβδομάδες το 2024. Η σεζόν του 2025 σηματοδοτεί μια διακοπή από αυτόν τον φρενήρη ρυθμό: όχι περισσότερα από δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα αγώνων στο ημερολόγιο. Αντίθετα, η Formula 1 συνεχίζει τον σταθερό ρυθμό της, με τρία συνεχόμενα Γκραν Πρι στο τέλος της σεζόν του 2025. Ένας άλλος τομέας που η Liberty Media αναμφίβολα θα εξερευνήσει γρήγορα: η αμερικανική αγορά. Η Formula 1 ουσιαστικά εγκαταλείπει ορισμένες ιστορικές πίστες για να ανοίξει δρόμο για νέες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Με την υποστήριξη της Liberty Media, θα ακολουθήσει το MotoGP την ίδια πορεία στο εγγύς μέλλον; Όπου το άθλημα εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα στην Ισπανία τέσσερις φορές το χρόνο και δύο φορές στην Ιταλία, είναι δίκαιο να πούμε ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια θέση.

Άλλες νέες εξελίξεις, όσο ασήμαντες κι αν είναι, είναι εξίσου ανησυχητικές, αν όχι περισσότερο, καθώς θυμίζουν το μοντέλο που ίσχυε στη Φόρμουλα 1. Φέτος, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι του Αγίου Μαρίνου, καθιερώθηκε μια τελετή που έφερε τους οδηγούς μαζί μπροστά από την γραμμή εκκίνησης για τον εθνικό ύμνο. Μια κοινή πρακτική για την κορυφαία κατηγορία μονοθεσίων. Είναι αλήθεια ότι η συνταγή που λειτουργεί στους αγώνες μονοθεσίων είναι η εκμετάλλευση των οδηγών ως ένα είδος μάρκετινγκ. Αλλά παίζοντας τον δικηγόρο του διαβόλου, αυτή η πρακτική επέτρεψε στο άθλημα να φτάσει σε ένα πρωτοφανές επίπεδο δημοτικότητας.

f1-motogp-prepei-na-anisychoume-gia-tin-f1-opoiisi-tou-motogp

Η Liberty Media προτιμά το MotoGP έναντι των Moto2 και Moto3

Ένα άλλο σημείο παραμόρφωσης που προέκυψε μετά την παρατήρηση των πρώτων συνεπειών της εξαγοράς της Dorna: η θέση των Moto2 και Moto3. Εδώ, ωστόσο, το μοντέλο της F1 δεν μπορεί να μεταφερθεί ως έχει στα δίκυκλα. Σε αντίθεση με τη Formula 2 και τη Formula 3 , στην κλίμακα της κληρονομιάς του παγκόσμιου πρωταθλήματος, η Moto2 και η Moto3 δεν είναι απλώς κατηγορίες προπόνησης για την κορυφαία κατηγορία. Είναι από μόνες τους αγώνες.

F1 MotoGP: Παρά τα πάντα, η Dorna, στη μανία της με τα Liberty, επέλεξε πρόσφατα να δώσει προτεραιότητα στο MotoGP εις βάρος άλλων πρωταθλημάτων. Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα ήταν η νίκη του Marc Márquez στον παγκόσμιο τίτλο στην Ιαπωνία. Μόλις στέφθηκε, ο Ισπανός παρουσιάστηκε ως επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χωρίς να αναφέρονται οι τίτλοι του στα 125cc (2010) και Moto2 (2012). Για να αναφέρουμε ένα άλλο παράδειγμα, λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο Ισπανός διοργανωτής είχε προκαλέσει την οργή των οπαδών εισάγοντας το «Hall of Fame», ένα νέο πάνθεον που προορίζεται αποκλειστικά για τους πρωταθλητές του MotoGP – αποκλείοντας ουσιαστικά άλλες κατηγορίες και διάσημους αναβάτες όπως ο Dani Pedrosa και ο Mick Doohan.

Ενώ αυτό το σύστημα υπολογισμού μπορεί να φαίνεται πιο λογικό —εφαρμοσμένο σε όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού— είναι διχαστικό. Σε επίπεδο παγκοσμίου πρωταθλήματος, πολλοί αναβάτες έχουν αποδειχθεί ειδικοί σε μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού. Ο Ángel Nieto και οι πολλαπλοί τίτλοι του στα 50cc και 125cc είναι το καλύτερο παράδειγμα. Είδωλο και πηγή έμπνευσης για πολλούς Ισπανούς αναβάτες από τον περασμένο αιώνα, το ρεκόρ του δεν έχει πλέον αξία. Σε αυτό το παιχνίδι, χάνουν και οι Γάλλοι. Αν αποφασίσουμε να μετράμε μόνο τους τίτλους MotoGP, θα ήταν καταδικασμένοι να ξεχαστούν οι δύο τίτλοι του Johan Zarco στη Moto2 ή του Christian Sarron στα 250cc (1984); Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή είναι σκόπιμη, υποβιβάζοντας τις κατηγορίες Moto2 και Moto3 σε δεύτερη μοίρα. Μια αλλαγή ορατή και στα paddocks, όπου οι ομάδες τους θα εγκατασταθούν σε σκηνές το 2026.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: η μεταμόρφωση του MotoGP έχει πλέον ξεκινήσει. Ο γίγαντας των επικοινωνιών Liberty Media ξεκίνησε μια δικύκλια επιχείρηση για να αναπαράγει την επιτυχία του στη Formula 1. Ωστόσο, πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μην προσβάλει τους οπαδούς υπέρ… του κέρδους.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 4 τροχοί - Auto

    Εκλογές ΟΜΑΕ 2021

    Εκλογές ΟΜΑΕ 2021. Ενόψει των αρχαιρεσιών της 26ης Μαΐου 2021, η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος ανακοινώνει τους υποψήφιους για τις θέσεις της Διοίκησης. Πιο συγκεκριμένα, υποψηφιότητα για την προεδρία της ΟΜΑΕ και για τις θέσεις [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Βουτιά στον λάκο ο Κώστας Παπάς από τα Ιωάννινα

    Ο Κώστας Πάπας ο προέδρος της λέσχης των 4χ4 Ιωαννίνων όπως φαίνεται δεν φοβάται τίποτα και βουτάει κυριολεκτικά στον λάκο με τα φίδια στα πλαίσια των ανάγκων του αγώνα και των εντυπώσεων. Ο ατρόμητος λοιπόν [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Dakar Rally: Στην Σαουδική Αραβία το 2020

    Η διοργάνωση του Dakar Rally, ανακοίνωσε την ημερομηνία και την χώρα διεξαγωγής του αγώνα για το 2020, μαζί με τις απαραίτητες πρώτες λεπτομέρειες αλλά και τον αριθμό των συμμετοχών. Ο πιο σκληρός αγώνας στον κόσμο, θα λάβει [...]
  • grand-prix-f1-miami-2025-apotelesmata-prokrimatikon-sprint
    4 τροχοί - Auto

    Grand Prix F1 Miami 2025 – Αποτελέσματα Προκριματικών Sprint

    Ο πρωτοεμφανιζόμενος στην F1, Κίμι Αντονέλι, κατέκτησε την εντυπωσιακή pole position στον αγώνα σπριντ του Μαϊάμι. Πρώτη pole position στην F1 για τον Kimi Antonelli  Ο Αντονέλι εξασφάλισε την pole position για τον αγώνα σπριντ [...]
  • lemon 16-18 september naxos,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    5ο After Summer Moto Happening από τη ΛΕ.ΜΟ.Ν στη Νάξο

    5ο After Summer Moto Happening από τη ΛΕ.ΜΟ.Ν στη Νάξο Αγαπημένοι φίλοι σύντροχοι, με περίσσεια χαρά ανακοινώνουμε το 5ο After Summer Moto Happening, στις 16-17-18 του Σεπτέμβρη !! Καλεσμένοι μας οι δημιουργοί της 1ης Ελληνικής [...]
  • iaveris-odiki-simperifora-asfaleia-seminario
    Ελληνικές ιστορίες

    Σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς από τον Ιαβέρη

    Σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς από τον Ιαβέρη Σεμινάριο οδικής συμπεριφοράς δωρεάν από τον μοναδικό στο είδος, κο Ιαβέρη Αναστάσιο Μαρκουίζο στο πνευματικό της Νέας Φιλαδέλφειας – Νέας Χαλκηδόνας στις 29/01/23. Η Ιαβέρης Σ.Ο.Σ (Σχολή Οδικής Συμπεριφοράς) [...]
  • rally start line
    Αγώνες | Events

    Rally Spint Start Line

    Rally Spint Start Line Το Κύπελλο Ράλλυ Χώματος ξεκινά με τον πρώτο γύρο του θεσμού, το Rally Sprint Start Line στις 26-27 Φεβρουαρίου 2022. Ο εν λόγω αγώνας διεξάγεται από το Αθλητικό Σωματείο Start Line [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ανάβαση στην Ρουπακιά

    15.12.2019 Ανάβαση στην Ρουπακιά Σημείο συνάντησης το Προκόπη στην Εύβοια 10:30. Η διαδρομή θα έχει αρκετά σημεία δύσκολα, αφού αυτό είναι και το ζητούμενο, με αρκετή λάσπη νεροφαγώματα και δύσκολες ανηφορικές. Τα σημεία θα διαδέχονται [...]
  • miso-ekatommrio-monadikoi-xristes-sportime-engine power-mixalis-kontizas
    2 Τροχοί - Moto

    Μισό εκατομμύριο μοναδικοί χρήστες

    Μισό εκατομμύριο μοναδικοί χρήστες Μισό εκατομμύριο μοναδικοί χρήστες… Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση!!! Το Αναστάσιμο φως να φωτίσει τις ψυχές μας Μισό εκατομμύριο μοναδικοί χρήστες πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέψεις στην ενότητα του Engine Power!!! [...]
  • μιχαλης κοντιζας,sportime
    2 Τροχοί - Moto

    Όλα παγώνουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό

    Όλα παγώνουν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό Μια καινούρια συνεγασία ξεκινάει! Ο κόσμος της μηχανοκίνησης στην Pole Posistion του Sportime. Η νέα στήλη για τον μάστορα, με τα νέα για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και όχι μόνο, με [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    100km dei Campioni: Διασκέδαση στο ράντσο του Rossi!

    Στο διάστημα που μεσολαβεί μεταξύ των πρωταθλημάτων του MotoGP, γίνονται πραγματάκια άκρως ενδιαφέροντα, όπως το “100km dei Campioni”. Τι είναι αυτό; Κάτι σαν αγώνας αντοχής στο ράντσο του Valentino Rossi στην Tavullia! 100 χιλιόμετρα σε [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1283 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν. Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία. https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/