Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας που δημιούργησε το θρυλικό Mini

Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων από την Σμύρνη που δημιούργησε το Mini Το πιο θρυλικό, μικροσκοπικό αμάξι όλων των εποχών, δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης στα μέσα της δεκαετίας του ’50, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις της εποχής που ζητούσαν χαμηλή κατανάλωση, εργονομία και στυλ.

Ο Άλεκ Ισσιγόνης γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη. Ο πατέρας του ήταν Έλληνας, ένας επιτυχημένος και πλούσιος μηχανικός, και η μητέρα του Βαυαρή. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την πολυτάραχη περίοδο που η Τουρκία αποκτούσε τη σύγχρονη μορφή της, η οικογένειά του αναγκάστηκε να καταφύγει στη Μάλτα το 1922, και ο πατέρας του πέθανε στο νησί. Τότε η μητέρα του τον πήγε στην Αγγλία, όπου δύο χρόνια αργότερα κατάφερε να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα “Singer” με αμάξωμα Weymann, με το οποίο ταξίδεψε τη μητέρα του στην Ευρώπη το 1925 αντιμετωπίζοντας μία «ατέλειωτη σειρά μηχανικών βλαβών». Αυτή ήταν μία εμπειρία που δεν θα ξεχνούσε ποτέ, μία εμπειρία που τον ώθησε, όταν επέστρεψε, να ξεκινήσει ένα τριετές πρόγραμμα σπουδών σαν μηχανολόγος μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Μπάτερσι (Battersea) στο Λονδίνο. powered by Rubicon Project Στις 26 Αυγούστου 1959, το Mini Classic κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις χώρες όπου πωλούνταν αυτοκίνητα της British Motor Corporation. Κόστιζε μόνον 496 στερλίνες και κατέλαβε την 2η θέση στη λίστα των πιο φθηνών αυτοκινήτων στην αγορά εκείνης της εποχής. Το 1934, ο Ισσιγόνης εισήλθε στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως σχεδιαστής εργαζόμενος στην Humber Ltd. στο Coventry. Δύο χρόνια αργότερα, το 1936, η Morris Motors τον προσέλαβε χάρις στις εξαιρετικές δεξιότητες και την τεχνογνωσία του στον τομέα της εξέλιξης του πλαισίου. Επίσης, ανέπτυξε ένα ανεξάρτητο εμπρόσθιο σύστημα ανάρτησης για το Morris 10, το οποίο τότε δεν βγήκε στην παραγωγή λόγω της έκρηξης του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε αργότερα στον τύπο MG Y. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, υπηρέτησε στο στρατό σχεδιάζοντας ένα ελαφρύ όχημα παρακολούθησης για τον Morris και πολλά άλλα στρατιωτικά οχήματα. Το 1952 ξεκίνησε να εργάζεται για την Alvis Cars, όπου σχεδίασε ένα προηγμένο σαλόνι αυτοκινήτου, ένα πρωτότυπο που ποτέ δεν κατασκευάστηκε επειδή το κόστος του ήταν πέρα των πόρων της Alvis. Το 1955 ο Ισσιγόνης προσλήφθηκε ξανά στην BMC, ως αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής στο εργοστάσιο του Ώστιν, στο Longbridge, για να σχεδιάσει μια νέα οικογένεια μοντέλων τριών αυτοκινήτων, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ένα μεσαίου μεγέθους οικογενειακό αυτοκίνητο και ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει το μέλλον της κορυφαίας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εκείνη την εποχή. Στις 26 Αυγούστου 1959, το Mini Classic κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις χώρες όπου πωλούνταν αυτοκίνητα της British Motor Corporation. Κόστιζε μόνον 496 στερλίνες και κατέλαβε την 2η θέση στη λίστα των πιο φθηνών αυτοκινήτων στην αγορά εκείνης της εποχής.

O Σερ Άλεκ Ισσιγόνης γιορτάζει την πώληση του εκατομμυριοστού Mini με τον διευθυντή παραγωγής Μπιλ Έντουαρντς και τους υπαλλήλους του εργοστασίου.

 

Ο Ισσιγόνης είναι ο σχεδιαστής τριών από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών τα: Morris Minor, Austin 1100 και Mini. Το 1961 διορίστηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Austin Motor Company και δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Διοικητικό Συμβούλιο της BMC. Το 1967 έγινε μέλος της Βασιλικής Εταιρείας, της μεγαλύτερης ερευνητικής εταιρείας στη Βρετανία, και δύο χρόνια αργότερα, η Βασίλισσα Ελισάβετ του χορήγησε τον τίτλο του «Sir» σε αναγνώριση της ιδιοφυΐας του στο σχεδιασμό του Mini Classic. Ακόμη και μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Σερ Άλεκ Ισσιγόνης διορίστηκε σύμβουλος της εταιρείας, θέση που κατείχε μέχρι το 1987. Πέθανε ένα χρόνο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου 1988.

 

BC RACING

ST suspensions

Auto MArine gas

ζημινοπουλοσ ελαστικα κορινθοσ

ELESPO ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

CTD AUTO MOTO ACCESSORIES

CTD ACCESSORIES

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ENJOY THE RIDE

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ENJOY THE RIDE

KOLIOUSIS SUZUKI PARTS

ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΦΑΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ OPEL ΧΑΛΚΙΔΑ

  • Engine-power-h-epistrofh-4-2-25-proto-epeisodio-michail-kontizas-engine-power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Engine Power η επιστροφή 4/02/2025

    Engine Power η επιστροφή 4/02/2025 ΠΡΩΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ! Η σατιρική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον μηχανοκίνητο κόσμο! 🏁💥 Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική εκπομπή για τον μηχανοκίνητο κόσμο είναι εδώ [...]
  • drift-sto-hrakleio-krhths-8-9-fevrouariou-protos-agonas-41-symmetoxes-engine-power
    4 τροχοί

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025 Συμμετοχές

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Drift 2025 Συμμετοχές Με 41 συμμετοχές θα διεξαχθεί στις 8 και 9 Φεβρουαρίου ο εναρκτήριος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift στο Ηράκλειο Κρήτης. Αναλυτικά οι συμμετοχές στις τρεις κατηγορίες του αγώνα, έχουν ως [...]
  • amotoe-programma-agonon-2025-engine-power
    2 τροχοί

    ΑΜΟΤΟΕ πρόγραμμα αγώνων 2025

    ΑΜΟΤΟΕ πρόγραμμα αγώνων 2025   ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ AMOTOE 2025  Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΜΟΤΟΕ, ενέκρινε το Αγωνιστικό ημερολόγιο για το έτος 2025 και είναι το παρακάτω:   ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΝΩΝ ENDURO  ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ENDURO  1ος Αγώνας [...]
  • rotax-2025-epathlo-agones-kart-dyo-agones-engine-power
    4 τροχοί

    Έπαθλο Rotax 2025 το πρόγραμμα

    Έπαθλο Rotax 2025 το πρόγραμμα Το πρόγραμμα του Επάθλου ROTAX του 2025 απαρτίζεται από δύο αγώνες, έναν μονό και έναν διπλό. Η αρχή θα γίνει στις 3-4 Μαΐου στην Καλαμάτα με τη διεξαγωγή του μονού [...]
  • h-fia-tha-elegxei-perissotero-ta-pterygia-ton-agonistikon-f1-2025-engine-power
    4 τροχοί

    Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025

    Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025 Ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα τη σεζόν 2024, η ευελιξία των πτερυγίων θα υπόκειται σε αυξημένους ελέγχους και πιο εκτεταμένες, εφάπαξ δοκιμές το 2025. Θα μπορούσε [...]

10ο Trail Ride & Experience Trophy Στο Ναύπλιο (17/11)

4 τροχοί

Ζήστε την Offroad περιπέτεια την Κυριακή 17 Νοεμβρίου! Η Α.Λ.Μ.Α. 4Χ4 Ναυπλίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Ναυπλιέων και υπό την αιγίδα της ΟΜΑΕ διοργανώνουν ένα καταπληκτικό αγώνα που συνδυάζει προσανατολισμό – πλοήγηση – περιπέτεια […]

MOTOGP LEMANS-GALLIKOS GYROS MOTOGP

MotoGP Lemans and Mad Max Theory

2 τροχοί

MotoGP Lemans and Mad Max Theory Ο πόλεμος και η κόλαση, μαζί στο ίδιο σημείο με πρωταγωνιστές τέλεια συντηρημένες μοτοσυκλέτες να τις πίνουν το λάδι ως την τελευταία ρανίδα της μπιέλας τους… MotoGP Lemans and […]

Ο Γιώργος Καφαντάρης στην πίστα του Sarno, στη Νάπολη

4 τροχοί

Ο Γιώργος πέρσι έγινε υπερπρωταθλητής κατακτώντας δύο Πανελλήνιους τίτλους στην mini και mini β! καθώς και το έπαθλο στην Rotax Micro Max. Ο Γιώργος Καφαντάρης μαθητής της πρώτης Γυμνασίου πλέον, ως οδηγός αγώνων karting ξεκίνησε […]

Max-Verstappen-provlepseis-formula-one-mexico-favori-o-verstappen-engine-power

Προβλέψεις F1 Mexico Από πού θα έρθουν οι εκπλήξεις;

Ελληνικές ιστορίες

Προβλέψεις F1 Mexico Από πού θα έρθουν οι εκπλήξεις; Προβλέψεις F1 Mexico Ο Max Verstappen είναι ξεκάθαρο φαβορί για να κερδίσει ξανά στο Μεξικό, αλλά τι θα μπορούσε να συμβεί που θα άξιζε ένα φτερούγισμα; […]

ΧΑΛΕΠΛΗΣ SERVICE ΛΑΜΙΑ

ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΣ

ΚΟΥΛΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ

latsis συνεργειο αυτοκινητων

Φανοποιεια Ζηκοσ team περιστερι

Καππασ φανοποιειο

borbolis bmw service

παραδοσιακη ταβερνα go gos