
Η αγορά της μετακίνησης αγαθών με φορτηγά φτάνει τα 800 δισεκατομμύρια δολάρια στην Αμερική. Γενικά, θεωρείται μία απαρχαιωμένη αγορά η οποία ακόμα λειτουργεί με τηλέφωνα και φαξ.
Εδώ και μερικά χρόνια υπάρχει ένας αγώνας να γίνει ψηφιοποίηση αυτής της αγοράς. Παίκτες είναι ήδη η Amazon, η Uber, και τώρα μπήκε και η Oracle, μία εταιρεία 39 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Δεν είναι αρχάρια στον τομέα. Έχει ήδη εμπειρία 15 ετών, μέσω υπηρεσιών όπως το “Oracle Logistics Cloud” με πελάτες μέσα από το Fortune 500, όπως η Kraft-Heinz και η Coca-Cola, τις οποίες βοηθά να ελέγξουν τις τροφοδοτικές τους αλυσίδες από την αποθήκη έως το κατάστημα πώλησης και το σπίτι του καταναλωτή.
Η Oracle λοιπόν, συνεταιρίζεται τώρα με την Loadsmart, μια εταιρεία “Digital Freight Broker” όπως ονομάζονται πλέον αυτού του είδους οι οργανισμοί (Ψηφιακοί μεσίτες φορτίων). Ο σκοπός είναι να μπορεί γρήγορα ένας πελάτης, να βρει το φορτηγό που θέλει για να μεταφέρει το φορτίο του. Και όλα να γίνονται εύκολα μέσα από ένα πρόγραμμα, όπου θα βλέπεις τι μέγεθος καρότσας θα επιλέξεις, ποια εταιρεία θα στο μεταφέρει, τι κόστος ακριβώς θα έχει η μεταφορά και άλλες λεπτομέρειες. Έως τώρα, αυτή η διαδικασία δεν ήταν τόσο εύκολη όσο ακούγεται και ένας λόγος είναι ότι στην Αμερική πάνω από το 90% των φορτηγών ανήκουν σε μικρές εταιρείες με λιγότερα από 10 φορτηγά η κάθε μία.
Τώρα που οι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους smartphones, και μπορούν να κατεβάσουν εφαρμογές όπως το Uber Freight, γίνεται πιο εύκολο να έρθουν σε επαφή με τους οδηγούς οι εταιρείες τεχνολογίας παρακάμπτοντας τους κλασικούς μεσίτες. Και αυτό που κάνουν οι ψηφιακοί μεσίτες, δεν είναι μόνο καλό για όσους αναπτύσσουν αυτές τις εφαρμογές, είναι καλό και για τους οδηγούς φορτηγών, οι οποίοι μπορούν τώρα να μην οδηγούν με άδεια φορτηγά από το ένα σημείο στο επόμενο, αλλά να βρίσκουν φορτία ώστε να είναι πιο συχνά “γεμάτοι”, κάτι που ήταν επί χρόνια μεγάλο πρόβλημα για τους 1,8 (!) εκατομμύρια οδηγούς φορτηγών της Αμερικής.