Τι είναι το ride-height devices στο MotoGP

ti-einai-to-ride-height-devices-sto-motogp

 Τι είναι το ride-height devices στο MotoGP: Δένω κράνος και μπαίνω κατευθείαν στο θέμα. Τα ride-height devices στο MotoGP δεν είναι απλώς ένα ακόμη κόλπο των μηχανικών. Είναι η απόδειξη ότι στο σύγχρονο πρωτάθλημα, η μηχανολογία έχει ξεφύγει από την παραδοσιακή λογική “σούστα–πλαίσιο–μοτέρ” και έχει περάσει σε μια σφαίρα όπου η κάθε μοτοσυκλέτα λειτουργεί σαν μηχανικό… Transformer. Και η Ducati, ας μην κρυβόμαστε, ήταν εκείνη που άνοιξε τον χορό και ανάγκασε όλους τους άλλους να τρέχουν από πίσω.

Η ιδέα ξεκίνησε απλά: χαμήλωσε τη μοτοσυκλέτα στην εκκίνηση για να μην σηκώνεται το μπροστινό, άφησε περισσότερη δύναμη να περάσει στο έδαφος, βγάλε μεγαλύτερο drive. Όμως το απλό έγινε επιστήμη. Το “holeshot device” μετατράπηκε σε μια ολόκληρη τεχνολογία με μπροστινά και πίσω συστήματα που πια ενεργοποιούνται όχι μόνο στην εκκίνηση, αλλά και στις εξόδους των στροφών. Πέρα από το “μπούκωμα” του αέρα, οι μηχανικοί κατάλαβαν ότι μια μοτοσυκλέτα χαμηλωμένη είναι πιο σταθερή, δαγκώνει καλύτερα, επιταχύνει χωρίς να σηκώνει τον μπροστινό τροχό και μεταφέρει τη δύναμη σχεδόν σαν dragster σε μικρογραφία.

Το πραγματικό game changer όμως δεν ήταν το πίσω σύστημα. Ήταν το μπροστινό. Η Ducati έφερε το front ride-height device και ξαφνικά όλα όσα ξέραμε για την έξοδο στροφής έγιναν παλιές σημειώσεις. Το μπροστινό χαμήλωνε, το rake άλλαζε, το κέντρο βάρους μεταμορφωνόταν και η μοτοσυκλέτα έβγαινε από τις στροφές πιο σταθερή από ποτέ. Αυτό όμως έφερε και νέες προκλήσεις: πώς ελέγχεις μια μοτοσυκλέτα που αλλάζει ύψος δύο φορές σε ένα δευτερόλεπτο; Πώς κρατάς την γεωμετρία σταθερή όταν όλα γύρω σου κινούνται; Εκεί έρχεται η πραγματική μαγεία των MotoGP engineers. Οι άνθρωποι αυτοί δεν σχεδιάζουν απλώς εξαρτήματα. Σχεδιάζουν συμπεριφορές.

Με το ride-height system, ολόκληρη η φιλοσοφία του πλαισίου έχει αλλάξει. Δεν μιλάμε πλέον για “πλαίσιο που δουλεύει”. Μιλάμε για πλαίσιο που πρέπει να δουλεύει σε δύο ύψη, δύο κλίσεις, δύο διαφορετικές γεωμετρίες. Οι μηχανικοί παίζουν με flex points, διαφορετικές στρεπτικές ακαμψίες και μικρορυθμίσεις που επηρεάζουν τη δυναμική της μοτοσυκλέτας όταν αυτή “κάθεται” και όταν “σηκώνεται”. Μια λάθος επιλογή και ο αναβάτης νιώθει ότι το μπροστινό του είτε πλέει, είτε βουλιάζει, είτε σπρώχνει με τρόπο που δεν μεταφράζεται σε grip.

Διάβασε ακόμη: Ο ύμνος του Motor Festival γράφεται στα 13 χρόνια ιστορίας (VIDEOCLIP)

 Τι είναι το ride-height devices στο MotoGP : Η ηλεκτρονική πλευρά, αν και τα ride-height devices θεωρητικά είναι μηχανικά συστήματα, μπλέκεται έμμεσα σε όλο αυτό. Γιατί το anti-wheelie, το traction control και το engine braking πρέπει να συνεργαστούν με το σημείο στο οποίο η μοτοσυκλέτα αλλάζει εμπρός–πίσω ισορροπία. Όταν το πίσω χαμηλώνει, η μοτοσυκλέτα “τραβάει” μπροστά. Όταν χαμηλώνει το μπροστινό, το πίσω “φορτώνεται”. Εκεί η Michelin και τα ελαστικά της αποκτούν ρόλο θεού. Η θερμοκρασία, η πίεση και η παραμόρφωση του carcass πρέπει να είναι τέλειες, αλλιώς το σύστημα μπορεί να δώσει σταθερότητα αλλά να καταστρέψει πρόσφυση.

Όμως το πιο παράδοξο κομμάτι της ιστορίας είναι ότι όλο αυτό το τεχνολογικό πανηγύρι… απαγορεύτηκε. Οι ομάδες έτρεξαν, επένδυσαν, έφτιαξαν λύσεις που πραγματικά άλλαξαν το άθλημα — και η Dorna είπε “ως εδώ”. Γιατί; Γιατί οι συσκευές αυτές άλλαξαν τόσο πολύ τη μηχανολογική ισορροπία που πλέον η οδήγηση απαιτούσε άλλου είδους προσαρμογή, σχεδόν τύπου “pilot assistance”. Δεν ήταν ότι ήταν επικίνδυνα. Ήταν ότι έβγαζαν το άθλημα από το σημείο όπου ο αναβάτης κρατά τον απόλυτο έλεγχο. Το MotoGP ήθελε να παραμείνει άθλημα “ανθρώπου + μηχανής”, όχι “σύστημα + software”.

Και όμως, η κληρονομιά τους έμεινε. Οι μοτοσυκλέτες είναι πια σχεδιασμένες με δεδομένα παρμένα από αυτά τα χρόνια. Η γεωμετρία, οι αεροδυναμικές διαμορφώσεις, η εξάρτηση από το mechanical grip, όλα έχουν επηρεαστεί από την εποχή των ride-height devices. Σήμερα, ακόμη και χωρίς το σύστημα, οι μηχανικοί ψάχνουν τρόπους να μιμηθούν την ίδια ισορροπία μέσα από αεροδυναμικές ροές, chassis flex και πιο εξελιγμένα anti-squat setups.

Αυτό ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κεφάλαια της ιστορίας MotoGP γιατί μας έδειξε ξεκάθαρα πως όταν αφήνεις τους μηχανικούς ελεύθερους, δεν φτιάχνουν απλώς λύσεις. Φτιάχνουν… εξέλιξη. Και η εξέλιξη δεν γυρίζει πίσω.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • pos-leitourgei-to-yvridiko-systima-enos-aftokinitou-i-synergasia-ilektrismou-kai-michanis
    4 τροχοί - Auto

    Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα ενός αυτοκινήτου, η συνεργασία ηλεκτρισμού και μηχανής

    Πώς λειτουργεί το υβριδικό σύστημα ενός αυτοκινήτου; Ανάλυση MHEV, HEV και PHEV τεχνολογιών, PCU, eCVT, regenerative braking και ενεργειακής απόδοσης. Το υβριδικό σύστημα (Hybrid System) είναι η απόλυτη συμβίωση μηχανικής και ηλεκτρονικής ενέργειας. Δεν είναι [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Όταν τα κορίτσια κλέβουν την παράσταση και στους Riders, Stunt Girl crazy ride.

    Όταν τα κορίτσια κλέβουν την παράσταση και στους Riders, Stunt Girl crazy ride. MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη [...]
  • 21h anavash kymhs-start line-giannis hliopoulos-omae
    4 τροχοί - Auto

    21η Ανάβαση Κύμης Γιάννης Ηλιόπουλος

    21η Ανάβαση Κύμης Γιάννης Ηλιόπουλος Οι προετοιμασίες για την 21η Ανάβαση Κύμης “Γιάννης Ηλιόπουλος”, η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο 27 και την Κυριακή 28 Μαΐου έχουν ξεκινήσει Στο τελικό τους στάδιο έχουν μπει οι προετοιμασίες για [...]
  • anartisi-aftokinitou-i-isorropia-anamesa-stin-anesi-kai-ton-elegcho
    4 τροχοί - Auto

    Ανάρτηση αυτοκίνητου : η ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο

    Ανάρτηση αυτοκίνητου : Η ανάρτηση είναι η ψυχή της οδήγησης. Πώς λειτουργεί, ποιοι τύποι υπάρχουν και γιατί η σωστή ρύθμιση καθορίζει την ασφάλεια, την άνεση και την απόδοση. Κάθε αυτοκίνητο, από ένα απλό hatchback μέχρι [...]
  • to-engine-power-sas-eyxetai-kales-diakopes-michailis-kontizas
    2 Τροχοί - Moto

    Το Engine Power σας εύχεται καλές διακοπές

    Το Engine Power σας εύχεται καλές διακοπές Καλοκαίρι, Διακοπές, Θάλασσα, Βουνό ή ακόμη και στην πόλη που ζούμε, φροντίζουμε να δημιουργήσουμε θετικές σκέψεις με όμορφές και αξέχαστες στιγμές με ανθρώπους… To Engine Power σας εύχεται [...]
  • Fishing- Trip -gytheio-manh-lakonia-psarema-ioannidis-diakopes-sth-manh-engine-power
    Εμπορική ναυτιλία

    Fishing Trip Γύθειο Μάνης

    Fishing Trip Γύθειο Μάνης Το Fishing Trip έχει γίνει η πιο καυτή επιλογή απόδρασης για αυτό το καλοκαίρι στη Μάνη Το Fishing Trip είναι πλέον πολύ δημοφιλές, σαν επιλογή απόδρασης και της απόλυτης εμπειρίας ψαρέματος, [...]
  • panellhnio-ptotathlima-kart-sparta-racing-omae-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Αγώνας Kart στην Σπάρτη

    Αγώνας Kart στην Σπάρτη Συνέχεια στη Σπάρτη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Kart με 22 συμμετοχές που θα μοιραστούν σε τρεις δημοφιλείς κατηγορίες: τη MINI, τη JUNIOR και τη SENIOR. Kart: Ο 3ος γύρος του Πανελληνίου Πρωταθλήματος [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Dakar 2020 – Μόλις 7 γυναίκες αγωνιζόμενες

    Μπορεί η διοργάνωση του Rally Dakar να περηφανεύεται πως στην εκκίνηση του αγώνα της Σαουδικής Αραβίας θα στηθούν 351 οχήματα ενάντια στα 334 του 2019, όμως στις γυναίκες μάλλον έπεσε… πανωλεθρία, καθώς από τις 19 [...]
  • tsourgiannis-dimitris-anavaseis-agones-aytokiniton-tsourgiannis-motorsport-rally-race-omae
    4 τροχοί - Auto

    Δημήτρης Τσούργιαννης και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη

    Δημήτρης Τσούργιαννης και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός γίνεται τέχνη Ο Δημήτρης Τσούργιαννης είναι ένας μηχανικός, οδηγός και λάτρεις των αγώνων αλλά πιο πολύ των φίλων και της παρέας. Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Με μεγάλη μας χαρά σας παρουσιάζουμε [...]
  • MIXALIS KONTIZAS,ENGINE POWER
    Τηλεοπτική εκπομπή

    121ο τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power Σάββατο 28/5/22

    121ο τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power Σάββατο 28/5/22 Προσθέτουμε αξία στον χώρο της μηχανοκίνησης!!! ΔΕΣ ΤΟ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΣΤΟ FACEBOOK ΕΔΩ: 1η Ενότητα Road Safety Week 2min:00sec (Πράσινο λογότυπο) Οδική ασφάλεια για τους μοτοσικλετιστές 2η Ενότητα [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Φανοποιείο μοτοσυκλετών Πειραιάς

    Φανοποιείο μοτοσυκλετών Πειραιάς. Μια διαφορετική επαγγελματική ιδέα και κουλτούρα γέννησε την ART OF COLOURS η πιο δύσκολη και απαιτητική εργασία ειναι για εμάς μια νεα πρόκληση !! Αναλαμβάνοντας το βάψιμο της μοτοσυκλέτας σας αλλά και [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-4-6-24-keraboss-michalis-kontizas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 4/6/24

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 4/6/24 185ο τηλεοπτικό επεισόδιο ENGINE POWER με την παρουσιάση του Ελληνικού αυτοκινήτου KERABOSS Ξεκινάμε λοιπόν Βάλε Κράνος φόρα ζώνη φύγαμε!!! ⛔️Θέματα του επεισοδίου: ⛔️ Ώρα για Motor Festival 2min:29sec ⛔️Market in [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1633 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/