Τα πρώτα αυτοκίνητα των θρύλων της Formula 1 ως το WRC: από τον Σένα και τον Σουμάχερ έως τον Ρόσι και τον ΜακΡέι.

ta-prota-aftokinita-ton-thrylon-tis-formula-1-os-to-wrc-apo-ton-sena-kai-ton-soumacher-eos-ton-rosi-kai-ton-makrei.

Τα πρώτα αυτοκίνητα των θρύλων : Πριν γίνουν ήρωες τι αμάξι είχαν; Πριν τα τρόπαια, τις σαμπάνιες και τα φώτα της δόξας, υπήρξαν απλές μηχανές. Πριν τα μονοθέσια των εκατομμυρίων, υπήρχαν σκουριασμένα παλιά αμάξια, που έγιναν το πρώτο πεδίο μάχης. Όλοι οι μεγάλοι οδηγοί ξεκίνησαν με κάτι ταπεινό, κάτι που σήμερα θα περνούσε απαρατήρητο. Και όμως, εκεί μέσα, σφυρηλατήθηκε η νοοτροπία του θρύλου.

Ο Μίχαελ Σουμάχερ είχε για πρώτο του αυτοκίνητο ένα Fiat 500 που, ειρωνικά, δεν έπιανε ούτε τα μισά χιλιόμετρα απ’ όσα έκανε αργότερα με την Ferrari του. Ο μικρός Μίχαελ το επισκεύαζε μόνος του, έβαφε, ρύθμιζε και διόρθωνε ό,τι χαλούσε. «Αν δεν το καταλαβαίνεις μηχανικά, δεν μπορείς να το οδηγήσεις γρήγορα», έλεγε. Αυτή η φράση, όπως και το Fiat, έμειναν κομμάτι της φιλοσοφίας του.

Ο Άιρτον Σένα οδηγούσε ένα Ford Escort XR3 στις βραδινές του βόλτες στο Σάο Πάολο. Για πολλούς ήταν απλώς ένα hatchback των ’80s, για τον Σένα ήταν το σχολείο της ψυχραιμίας. Έλεγε ότι το αυτοκίνητο του έμαθε “να ακούει” την άσφαλτο. Ίσως εκεί, σε αυτές τις στροφές της καθημερινότητας, να χτίστηκε η μελλοντική του ικανότητα να νιώθει το κράτημα με ακρίβεια που έμοιαζε μεταφυσική.

Ο Λιούις Χάμιλτον από την άλλη ξεκίνησε με ένα Mini Cooper. Τόσο βρετανικό όσο κι εκείνος, το μικρό Mini ήταν το αντίθετο απ’ ό,τι οδήγησε αργότερα. Κι όμως, το θεωρεί “το πιο σημαντικό αυτοκίνητο της ζωής του”. Το Mini ήταν η ανεξαρτησία του, το πρώτο του βήμα έξω από το περιβάλλον των kart. Το κράτησε για χρόνια, και συχνά αναφέρεται σε αυτό σαν σε “παλιό φίλο”.

Ο Φερνάντο Αλόνσο, παιδί της Αστουρίας, ξεκίνησε με ένα Renault 5 GT Turbo, που όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, «είχε περισσότερη προσωπικότητα από κάποιους αγώνες που έτρεξα». Το οδήγησε μέχρι να το διαλύσει στις πρώτες του “παράνομες” δοκιμές. Εκεί γεννήθηκε ο οδηγός που θα έκανε το Renault να ξαναγίνει παγκόσμιος πρωταθλητής.

Ακόμη και ο Βαλεντίνο Ρόσι, πριν γίνει “ο γιατρός” της μοτοσικλέτας, είχε πάθος με τα αυτοκίνητα. Το πρώτο του, ένα Peugeot 205, ήταν το μέσο με το οποίο μάθαινε “πώς συμπεριφέρεται η στροφή πριν την αντιμετωπίσεις με δύο τροχούς”. Το αυτοκίνητο αυτό, όπως και ο τρόπος που το έσπρωχνε στα όρια, ήταν η πρώτη του διδασκαλία στην ταχύτητα.

Τα πρώτα αυτοκίνητα των θρύλων : Και δεν ήταν μόνο οι πρωταθλητές της F1. Ο Κόλιν ΜακΡέι, θρύλος του WRC, ξεκίνησε με ένα Vauxhall Nova. Έκανε άπειρα λάθη, το έσπασε, το έφτιαξε ξανά και το έσπασε πάλι. «Το αυτοκίνητο δεν πρέπει να το φοβάσαι, πρέπει να το κάνεις να σε σέβεται», είχε πει τότε. Ίσως αυτή η φράση να συνοψίζει όλο το πνεύμα των πρώτων χρόνων κάθε οδηγού.

Αυτά τα πρώτα αυτοκίνητα δεν είχαν carbon, ούτε spoilers, ούτε χορηγούς. Είχαν κάτι πιο σημαντικό: χαρακτήρα. Ήταν το πρώτο ραντεβού ενός ανθρώπου με το πεπρωμένο του. Και κάθε φορά που ένας οδηγός ανεβαίνει στο grid, κουβαλάει μέσα του εκείνο το πρώτο τιμόνι, εκείνη τη μυρωδιά βενζίνης, εκείνη τη στιγμή που κατάλαβε πως η ζωή του θα μετριέται σε στροφές.

Κανένας θρύλος δεν γεννιέται στην πίστα. Όλοι ξεκινούν από ένα μικρό, ταπεινό αυτοκίνητο που όμως έκρυβε μέσα του το σπόρο της αδρεναλίνης. Και αυτό το πρώτο γκάζι, όσο μικρό κι αν ήταν, ήταν πάντα το πιο καθοριστικό.

Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1401 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/