
Seawater Cooling 2025: Με αφορμή τη σημαντική αύξηση των περιστατικών υπερθέρμανσης σε θαλάσσιους κινητήρες με seawater cooling το 2025… Αυξάνονται οι υπερθερμάνσεις σε θαλάσσιους κινητήρες με seawater cooling το 2025. Τι φταίει και πώς μπορεί ο χειριστής να προστατέψει τον κινητήρα του. Η υπερθέρμανση στα θαλάσσια μοτέρ είναι ξανά στην επικαιρότητα. Μεγαλύτερα ταξίδια, πιο ζεστά καλοκαίρια, παλαιωμένα συστήματα ψύξης και νέες αναφορές από συνεργεία.
Πάμε λοιπόν.
Η θάλασσα έχει τον δικό της χαρακτήρα. Είναι όμορφη, είναι απρόβλεπτη και είναι αμείλικτη με ό,τι αγγίζει το αλάτι. Αυτό το ξέραμε. Αυτό που ξαναμιλάμε σοβαρά το 2025 είναι η αύξηση των περιστατικών υπερθέρμανσης σε εξωλέμβιους και εσωλέμβιους κινητήρες που δουλεύουν με seawater cooling, δηλαδή ψύξη με θαλασσινό νερό.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Οι ειδικοί αναφέρουν τρεις βασικούς λόγους:
Πρώτον, οι θαλάσσιες θερμοκρασίες ανεβαίνουν και το νερό είναι πλέον πιο ζεστό σε πολλές περιοχές της Μεσογείου. Πιο ζεστό νερό = λιγότερη ψύξη.
Δεύτερον, η αλατότητα και τα μικροσωματίδια δημιουργούν ντελικάτο αλλά επικίνδυνο στρώμα μέσα σε κανάλια και εναλλάκτες. Ένα λεπτό στρώμα αλατιού μειώνει δραματικά την ικανότητα ψύξης, όπως ακριβώς συμβαίνει με τη σκουριά σε ένα θερμοσίφωνα.
Τρίτον, οι φτερωτές (impellers) φθείρονται πιο γρήγορα απ’ ό,τι παλιά. Το 2025 βλέπουμε αύξηση αναφορών για σκληρυμένα λαστιχένια πτερύγια λόγω κακής ποιότητας ανταλλακτικών ή αποθήκευσης σε υψηλές θερμοκρασίες.
Το αποτέλεσμα;
Υπερθέρμανση κινητήρα, πτώση απόδοσης, μυρωδιά καμένου και σε κάποιες περιπτώσεις το κλασικό και τρομακτικό alarm shutdown στη μέση του πελάγους.
Τα συνεργεία αναφέρουν ότι το 60% των περιστατικών θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί με έναν απλό οπτικό έλεγχο της φτερωτής και του housing. Όμως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες δεν ανοίγουν το σύστημα παρά μόνο “όταν το θυμηθούν”. Και η θάλασσα δεν συγχωρεί τέτοια αμέλεια.
Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του 2025 είναι πως όλο και περισσότερα σκάφη με seawater cooling αποκτούν διπλά στάδια ψύξης. Δηλαδή θερμοστάτες υψηλής ευαισθησίας, έξτρα κανάλι by-pass και βελτιωμένο heat exchanger. Οι κατασκευαστές τοποθετούν πλέον πιο μεγάλα core packs για καλύτερη ροή.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Seawater Cooling 2025: Η αλήθεια είναι ότι τα σύγχρονα θαλάσσια μοτέρ έχουν αυξημένες απαιτήσεις. Με περισσότερη ιπποδύναμη, χαμηλότερες στροφές cruise και μακρινές διαδρομές, η σταθερή θερμοκρασία γίνεται ζήτημα ζωής για τον κινητήρα.
Αυτό που βλέπουμε φέτος είναι επίσης η αύξηση των power flush systems συστήματα αυτόματου καθαρισμού που ξεπλένουν αλάτι και ιζήματα από το κύκλωμα με υψηλή πίεση, όχι απλώς με “γλυκό νερό”. Τα συνεργεία αναφέρουν σημαντική μείωση βλαβών όταν ο καθαρισμός γίνεται σωστά.
Πώς μπορεί λοιπόν ο ιδιοκτήτης να προστατεύσει τον κινητήρα του;
Με απλές, αλλά κρίσιμες κινήσεις:
• αλλαγή impeller κάθε χρόνο, όχι “όταν χαλάσει”
• καθαρισμός heat exchanger πριν μπει η σεζόν
• οπτικός έλεγχος της εξόδου νερού
• χρήση επώνυμων φτερωτών όχι no-name
• power flush μετά από κάθε εξόρμηση σε περιοχές με υψηλή αλατότητα
Οι μηχανικοί τονίζουν επίσης τη σημασία του να μην αφήνεις το σκάφος να δουλεύει στο ρελαντί για πολλή ώρα χωρίς φορτίο. Το seawater cooling χρειάζεται πίεση και ροή. Αν ο κινητήρας δουλεύει αλλά δεν κινείται το σκάφος, η φτερωτή “στεγνώνει” και υπερθερμαίνεται.
Το 2025 είναι η χρονιά που ξαναθυμόμαστε ότι στη θάλασσα δεν νικάει ο πιο δυνατός κινητήρας.
Νικάει ο πιο σωστά συντηρημένος.
Και σε αυτό, το Engine Power συνεχίζει να φωτίζει κάθε θέμα με πρακτικές πληροφορίες, καθαρά γραμμένες και άμεσα χρήσιμες γιατί το νερό είναι όμορφο όσο το σέβεσαι.



