Ηλεκτρική Formula 1: Γιατί θα χρειαστούν δεκαετίες (και αν…)

Μπορεί στα αυτοκίνητα η δεκαετία που έρχεται να ανήκει στην ηλεκτροκίνηση (ίσως όχι με τον ρυθμό που προβλέπουν πολλοί), όμως στην Formula 1 μοιάζει αυτή την στιγμή μάλλον μία υπόθεση του μακρινού, πολύ μακρινού μέλλοντος.

Σε συνέντευξη που έδωσε στο Autosport ο Jean Todt ξεκαθάρισε ότι μία πλήρως ηλεκτρική Formula 1 θα αργήσει πολύ καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο η υπάρχουσα τεχνολογία να προσαρμοστεί στα δεδομένα των ταχυτήτων και του θεάματος μιας σύγχρονης F1.

“Προς το παρόν” δήλωσε ο Todt, “υπάρχει η υβριδική τεχνολογία και τίποτα άλλο. Η Formula E δεν μπορεί να αντικαταστήσει την F1. Τα 300 χιλιόμετρα ενός σύγχρονου Grand Prix δεν μπορεί να τα κάνει κανένα αγωνιστικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τις ταχύτητες της σημερινής Formula 1. Θα περάσουν δεκαετίες μέχρι να γίνει, αν ποτέ γίνει. Προς το παρόν τα υβριδικά είναι η σωστή λύση. Το επόμενο βήμα είναι να εξασφαλίσουμε πιο καθαρά καύσιμα”.

Την άποψη του Todt συμμερίζεται εν πολλοίς και ο υπεύθυνος της ομάδας της Mercedes για τους κινητήρες Andy Cowell. “Όλα σχετίζονται με τις τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας. Αν μιλάμε για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου τότε ο Jean Todt έχει δίκιο. Αν πάμε στην λύση του υδρογόνου, το οποίο μπορεί να γίνει άμεσα, όμως τα αυτοκίνητα θα γίνουν πολύ πιο  βαριά και ογκώδη, κάτι που θα τα κάνει να ξεφύγουν από την λογική της F1”.

Kαι συνεχίζει ο Cowell: “Νομίζω ότι το επόμενο βήμα που θα πάρουμε από το 2021 θα είναι η υιοθέτηση των βιοκαυσίμων σε ποσοστό 10%. Αν σε επόμενες γενιές κινητήρων καταφέρουμε να έχουμε 100% βιοκαύσιμα, τότε θα έχουμε τεράστια μείωση του αποτυπώματος σε διοξείδιο του άνθρακα”.

Όλα αυτά ίσως να βάλουν σε σκέψεις αρκετούς που σπεύδουν να προκαταλάβουν τις ηλεκτρικές εξελίξεις, καθώς όπως συνέβαινε πάντα, οι αγώνες ήταν αυτοί που έδιναν τον τόνο για τις τεχνολογικές εξελίξεις στα επιβατικά αυτοκίνητα. Η απουσία ενθουσιασμού της FIA για την ηλεκτροκίνηση ίσως να είναι και μία ένδειξη για το ποια θα είναι η πορεία της και στα δικά μας οχήματα, δηλαδή με σαφώς λιγότερο ρυθμό και με έμφαση σε εναλλακτικές τεχνολογίες. Ο καιρός θα δείξει αν όντως η F1 του 2020 ήταν προφητική για όσα θα γίνουν μέσα στην δεκαετία.

Πηγή : caranddriver.gr/ Παναγιώτης Τριτάρης

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1446 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/