Ανακοίνωση ενημέρωσης των αγωνιζόμενων
Το Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η τακτική Γενική Συνέλευση της ΟΜΑΕ με θέμα ανάμεσα στα υπόλοιπα την Ψήφιση Κανονισμών του έτους 2022.
Η Ομοσπονδία και η ΕΠΑ θεωρούν απαραίτητο να εξηγήσουν στους αγωνιζόμενους τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης για τα θέματα τα οποία λόγω εσφαλμένης αντίληψης και παραπληροφόρησης, έχουν προκαλέσει τη διαμαρτυρία μερίδας των αγωνιζομένων.
Νέα διαδικασία εκκίνησης στις Αναβάσεις & χρήση θερμαντικών μέσων.
Τη φετινή χρονιά η διαδικασία εκκίνησης των αναβάσεων αλλάζει. Για πρώτη φορά θεσπίζεται επίσημη ώρα του αγώνα και θα είναι αυτή που θα αναγράφεται στο ρολόι που θα βρίσκεται στην έξοδο των pits όπου και είσοδος στην pre-race area.
Οι αγωνιζόμενοι θα καλούνται ανά κλάση από την οργάνωση και θα πρέπει να προσέρχονται στην περιοχή (pre-race area) στο χρόνο που θα ανακοινώνεται από την οργάνωση χωρίς καθυστέρηση.
Αν οι αγωνιζόμενοι μιας κλάσης είναι περισσότεροι των έξι (6), η κλάση θα διαιρείται.
Η παραπάνω διαδικασία δεν καταργεί σε καμία περίπτωση τις κουβέρτες καθώς ο συνολικός χρόνος αναμονής στην pre-race area δεν θα είναι πάνω από τρία (2.5’ ) λεπτά. Από την περιοχή αυτή ένα –ένα αγωνιστικό θα μπορεί να κάνει προθέρμανση ελαστικών (warm up) μέχρι την εκκίνηση.
Για πρώτη φορά θεσπίζεται χώρος προθέρμανσης (warm up) από την έξοδο του pre-race area έως την εκκίνηση, μήκους περίπου 400 μέτρων ο οποίος θα είναι κλειστός, φυλασσόμενος με κριτές και με όλα τα μέτρα ασφάλειας σε όλο το μήκος του, όπως ακριβώς η διαδρομή της Ανάβασης.
Σε περίπτωση μεγάλης διακοπής, με εντολή αλυτάρχη, θα μπορούν οι αγωνιζόμενοι να επιστρέψουν στα pits. Επίσης σε περίπτωση αλλαγής των καιρικών συνθηκών όπου θα απαιτείται αλλαγή ελαστικών, με εντολή αλυτάρχη, θα μπορούν να επιστρέψουν στα pits για την αλλαγή.
Σύμφωνα με τα παραπάνω τα θερμαντικά μέσα των ελαστικών ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΙ για όλους τους αγώνες Αναβάσεων του έτους 2022.
Τα θερμαντικά μέσα των ελαστικών με βάση τις αλλαγές-τροποποιήσεις του τρόπου προετοιμασίας των αυτοκινήτων και εκκίνησης όπως προκύπτουν από τον παγκόσμιο κανονισμό αναβάσεων της FIA όπως αυτός ισχύει θα καταργηθούν για τους αγώνες Αναβάσεων από το έτος 2023.
Όλη την χρονιά (2022) οι αγωνιζόμενοι θα μπορέσουν να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες με πιθανώς διαφορετικά ελαστικά ενώ ταυτόχρονα οι διαδοχικές ασφαλτοστρώσεις που έχουν προγραμματιστεί και ήδη υλοποιούνται σε όλες σχεδόν τις πρωταθληματικές αναβάσεις θα αλλάξουν το σημερινό τοπίο.
Η νέα διαδικασία θα επιταχύνει την ροή του αγώνα καθιστώντας τον πιο ενδιαφέροντα για τους θεατές (χωρίς ανούσιες διακοπές), και ταυτόχρονα θα επιτρέψει την ολοκλήρωση τρίτου σκέλους δοκιμών που με την ως τώρα ισχύουσα διαδικασία πολλές φορές δεν ήταν εφικτό να ολοκληρωθεί.
Τεχνικός Κανονισμός Ομάδας Ε
Ενημερώνουμε τους αγωνιζόμενους, ότι ΟΛΑ τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Ε που είχαν Δ.Τ.Τ το 2021 συνεχίζουν να συμμετέχουν και να προσμετρούν στην ομάδα Ε.
Σχετικά με τον τεχνικό κανονισμό της ομάδος Ε 2021 ο οποίος είχε έναρξη ισχύος την 01/01/2016 με ισχύ τουλάχιστον δύο ετών και δυνατότητα αλλαγής σε περίπτωση μεγάλων αστοχιών, η ΕΠΑ με αιτιολογημένη απόφασή της και σε συνδυασμό με τις παρατάσεις στα δελτία αναγνώρισης που έδωσε η FIA σε οκτώ χρόνια, τροποποίησε τον τεχνικό κανονισμό της ομάδος Ε με σκοπό να μην τροφοδοτείται πλέον η ομάδα Ε με πολύ νεότερης τεχνολογίας αυτοκίνητα.
Φυσικά είναι δυνατόν να κατασκευάζονται αυτοκίνητα Ε αρκεί το Δελτίο Αναγνώρισής τους, συμπεριλαμβανομένων των παρατάσεων, να έχει λήξει πριν την 31/12/2020 με την ακόλουθη εξαίρεση:
Δεν επιτρέπεται η μετάβαση στην ομάδα Ε των παρακάτω :
1. Αυτοκίνητα > 1600 cc και ≤ 2000 cc που το δελτίο αναγνώρισής τους συμπεριλαμβανομένων των παρατάσεων έχει λήξει μεταξύ 01/01/2015 και 31/12/2020.
2. Αυτοκίνητα ομάδας R δηλ. που διαθέτουν επέκταση “VK-R” του Δ.Α.
Τα αυτοκίνητα Kit Car > 1400 cc και ≤ 1600 cc και τα όμοια μοντέλα τους, τα οποία είχαν τρέξει το 2021 στην ομάδα Ε, συνεχίζουν να συμμετέχουν και να προσμετρούν στην ομάδα Ε, με βάρος 960 κιλά και πλάτος ελαστικών 8’’, κάτι που έχουν ήδη αποδεχθεί οι εκπρόσωποι των διαμαρτυρόμενων οδηγών.
Δίνεται η δυνατότητα στους αγωνιζόμενους που έχουν τέτοια αυτοκίνητα και δεν έχουν εκδώσει Δ.Τ.Τ. να το εκδώσουν στην ομάδα Ε έως 28/02/2022 και να συμμετέχουν σε αυτή την ομάδα.
Όλα τα αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται στις παραπάνω κατηγορίες των εξαιρέσεων μπορούν να κατασκευάζονται και να εκδίδουν Δ.Τ.Τ. στην ομάδα Ε κανονικά χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό.
Όλα τα αυτοκίνητα της ομάδας Ε συνεχίζουν να συμμετέχουν και να βαθμολογούνται στους αγώνες Ράλλυ/Ράλλυ Sprint στην F2 μέχρι και την 31/12/2023.
Αυτονόητο είναι ότι και μετά το 2023 θα συμμετέχουν σε κατηγορίες που θα δημιουργηθούν. Φυσικά θα συμμετέχουν και θα βαθμολογούνται στην κατηγορία που ανήκουν ( C2, C3 κλπ) και στη Γενική χωρίς κανένα χρονικό περιορισμό. Σε καμία περίπτωση δεν θα αποσυρθούν.
Για τις Αναβάσεις η F2 της κατηγορίας Ε ισχύει όπως ίσχυε χωρίς καμία τροποποίηση.
Οι αγωνιζόμενοι μπορούν να ενημερωθούν από τις τεχνικές λίστες και κυρίως από την τεχνική λίστα Μοντέρνων Αυτοκινήτων Α,Ν,Ε,R, Rally ,T 2022 η οποία βρίσκεται αναρτημένη στο site της ΟΜΑΕ, για το κάθε αυτοκίνητο ξεχωριστά. Σε περίπτωση περαιτέρω διευκρινήσεων παρακαλούμε τους αγωνιζόμενους να επικοινωνούν με την ΟΜΑΕ.
Αύξηση Παραβόλων
Η αύξηση των παραβόλων παρέμεινε όπως είχε προταθεί και αποφασιστεί από το ΔΣ και σε κάθε περίπτωση ήταν πολύ μικρότερη από την μείωση των παραβόλων που είχε γίνει από το 2012, δηλαδή 10 χρόνια πριν. Η αύξηση αυτή κρίθηκε αναγκαία λόγω των αυξήσεων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, λόγω της αύξησης του τιμάριθμου, της αύξησης του κόστους των μέτρων ασφάλειας τα τελευταία 10 χρόνια, την ανάγκη απόκτησης τεχνικών υποδομών και συντήρησης αυτών, την ανάγκη επιμόρφωσης των στελεχών των αγώνων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, την ανάγκη υποστήριξης της παρουσίας Ελλήνων αγωνιζόμενων σε θεσμούς της FIA.
Επίσης η Γενική Συνέλευση συμφώνησε με την πρόταση του Προέδρου Δ. Μιχελακάκη, η οποία είχε εγκριθεί σε προηγούμενο ΔΣ και αφορά στην δημιουργία αποθεματικού ταμείου υποστήριξης των αθλητών οι οποίοι θα έχουν χρόνια προβλήματα μετά από ατύχημα.
Η διαχείριση του εν λόγω ταμείου θα αποφασιστεί στην επόμενη Καταστατική Γενική Συνέλευση εντός του τριμήνου που ακολουθεί.
Την αύξηση των παραβόλων και την δημιουργία του αποθεματικού ταμείου σημειώνουμε ότι είχαν αποδεχτεί και ελπίζουμε ότι εξακολουθούν να αποδέχονται οι εκπρόσωποι των διαμαρτυρόμενων οδηγών.
Επειδή και σε αυτό το σημείο πιθανόν υπάρχουν κάποιες παρανοήσεις διευκρινίζουμε ότι οι αγώνες Ράλλυ για αυτοκίνητα έως 1600cc έχουν κόστος 380 ευρώ και για αυτοκίνητα πάνω από 1600cc έχουν κόστος 420 ευρώ. Αγώνες οι οποίοι προσμετρούν σε πρωτάθλημα και κύπελλο δεν υπάρχουν για το έτος 2022 κατά συνέπεια δεν ισχύουν τα παράβολα 1.4.3 και 1.4.4 της εγκυκλίου 3 για το αυτοκίνητο.
Η Ομοσπονδία είναι πάντα στη διάθεση των αγωνιζόμενων για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία είναι απαραίτητη έτσι ώστε να αποφευχθεί η όποια παρανόηση.
Πηγή : ΟΜΑΕ