
Repsol MotoGP: Μετά από έναν χρόνο απουσίας από τα paddocks του MotoGP, ο ισπανικός πετρελαϊκός κολοσσός Repsol ετοιμάζει τη μεγάλη του επιστροφή το 2026, σηματοδοτώντας την αρχή μιας νέας εποχής για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Repsol αναμένεται να αναλάβει ρόλο αποκλειστικού προμηθευτή λιπαντικών για τις δύο κατηγορίες, επιστρέφοντας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με φρέσκια στρατηγική αλλά χωρίς τη Honda αυτή τη φορά.
Από την κορυφή στην παύση
Τον Μάιο του 2024, το Autosport αποκάλυψε ότι η Repsol δεν θα ανανεώσει τη μακροχρόνια συνεργασία της με τη Honda MotoGP – μια σχέση που ξεκίνησε το 1995 και γέννησε μερικές από τις πιο ένδοξες στιγμές του πρωταθλήματος: 15 παγκόσμιους τίτλους, 183 νίκες, 455 βάθρα.
Από τον Mick Doohan και τον Alex Crivillé μέχρι τη χρυσή εποχή του Marc Márquez, η Repsol Honda έγινε συνώνυμο της κυριαρχίας. Όμως, μετά τη μετακίνηση του Márquez στη Gresini και την πτώση της ανταγωνιστικότητας της Honda, η λάμψη έσβησε.
Η Repsol ανακοίνωσε και επίσημα το τέλος της συνεργασίας της κατά τη διάρκεια του Grand Prix του Αγίου Μαρίνου, κλείνοντας διακριτικά ένα κεφάλαιο σχεδόν τριών δεκαετιών.
Η νέα στρατηγική επιστροφής
Η Repsol επιστρέφει όχι στην κορυφαία κατηγορία, αλλά στις βάσεις του σπορ, αναλαμβάνοντας την αποκλειστική παροχή λιπαντικών για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3.
Αντίπαλος στο “παιχνίδι” αυτό ήταν η Liqui Moly, η οποία είχε συμβόλαιο μέχρι το 2027, όμως η συνεργασία της με τη Dorna Sports τερματίστηκε δύο χρόνια νωρίτερα.
Η επιλογή της Repsol θεωρείται στρατηγική κίνηση της νέας εποχής Liberty Media, η οποία πλέον έχει αναλάβει τα εμπορικά δικαιώματα του MotoGP – όπως έκανε και με τη Formula 1.
Repsol MotoGP: Νέο αίμα, νέα εποχή
Η Liberty Media φαίνεται αποφασισμένη να επαναπροσδιορίσει το MotoGP, δίνοντας έμφαση όχι μόνο στην ταχύτητα, αλλά και στην παγκόσμια αναγνωρισιμότητα του brand.
Ο εμπορικός διευθυντής της Dorna, Dan Rossomondo, το έθεσε ξεκάθαρα:
«Η στρατηγική που λειτούργησε στη Formula 1 δεν μπορεί να αντιγραφεί αυτούσια. Το MotoGP χρειάζεται τη δική του ταυτότητα – πιο αυθεντική, πιο κοντά στο πάθος των οπαδών του.»
Η Liberty δείχνει διάθεση να “ακούσει” το σπορ. Ήδη, στελέχη της –ακόμη και ελεγκτές της Ernst & Young– βρέθηκαν στις πίστες της Βαρκελώνης και του Μιζάνο, συλλέγοντας δεδομένα και γνώμες για το πώς μπορεί να αναγεννηθεί η εμπειρία του θεατή.
Ο ίδιος ο Στέφανο Ντομενικάλι, CEO της F1, παρευρέθηκε στο GP του Αγίου Μαρίνου, ενώ ο Ντέρεκ Τσανγκ, επικεφαλής της Liberty Media, εμφανίστηκε στο Μοτέγκι – δείχνοντας ότι οι δύο κόσμοι, F1 και MotoGP, αρχίζουν να μιλούν την ίδια γλώσσα.
Τι σημαίνει η επιστροφή της Repsol
Η παρουσία της Repsol θεωρείται θετικό σημάδι σταθερότητας και νέας επενδυτικής εμπιστοσύνης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοσικλετών.
Η εταιρεία δεν επιστρέφει για νοσταλγία, αλλά για να συνδεθεί με τη νέα γενιά αναβατών και φιλάθλων, μέσα σε ένα άθλημα που αλλάζει πρόσωπο – πιο πράσινο, πιο διεθνές και πιο προσβάσιμο.
Όπως λένε στο paddock:
“Οι θρύλοι δεν εξαφανίζονται ποτέ. Απλώς αλλάζουν πίστα.”
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»