
WRC Ράλι Χιλής: Το Rally Chile έχει ξεκινήσει με δυναμισμό. Ο αγώνας αποτελεί τον 11ο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC) για το 2025, και έχει συνολικά 16 ειδικές διαδρομές (special stages) πάνω σε χωμάτινες διαδρομές γύρω από το Concepción, συνολικό μήκος ειδικών ~306,76 χλμ.
Οι καιρικές συνθήκες έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην αρχή: βροχές, ολισθηρότητα, ομίχλη — όλα αυτά δυσκόλεψαν πολλούς οδηγούς, ειδικά στις πρωινές ειδικές.
Κατάταξη μετά το τέλος της πρώτης ημέρας / μερικα στάδια της δεύτερης
Ακολουθεί η τρέχουσα κατάταξη και διαφορές μεταξύ των κορυφαίων:
Θέση Οδηγός / Συγκυβερνήτης Όχημα / Ομάδα Διαφορά από 1ο
1 Elfyn Evans Toyota GR Yaris Rally1 Προβάδισμα 5,6 δευτερολέπτων απέναντι στον Ogier
2 Sébastien Ogier Toyota GR Yaris Rally1 +5,6″ από τον Evans
3 Adrien Fourmaux Hyundai i20 N Rally1 +9,3″
4 Thierry Neuville Hyundai i20 N Rally1 +18,8″
WRC Ράλι Χιλής- Άλλες σημαντικές θέσεις:
Ott Tänak έκανε engine change και ανέβηκε αλλά αντιμετώπισε προβλήματα (έφυγε από κάποια ειδική ή επέστρεψε στο Service). Ο Kalle Rovanperä είχε δυνατή παρουσία αλλά υπέστη “άνοιγμα δρόμου” (road opener) το οποίο τον έβαλε σε μειονεκτική θέση στις ελάχιστα βρεγμένες διαδρομές. Η διαφορά του Evans από τον Ogier προέρχεται κυρίως από το ότι κατάφερε καλύτερα να αντιμετωπίσει τις ολισθηρές καιρικές συνθήκες, ειδικά σε ειδικές που είχαν λάσπη ή νερό. Ο Fourmaux, παρά το ότι δεν κέρδισε πολλές ειδικές, επωφελήθηκε από τα λάθη ή τις δυσκολίες των άλλων, και κρατά σταθερά την τρίτη θέση. Ο Neuville έχασε έδαφος λόγω κάποιας ολίσθησης ή λάθους, και τώρα βρίσκεται αρκετά πίσω αλλά δεν έχει αποσυρθεί από τη μάχη.
Τι σημαίνει αυτό για το Πρωτάθλημα
- Ο Elfyn Evans παίρνει πολύτιμους βαθμούς και με αυτή την εμφάνιση, μειώνει το ρίσκο ότι θα χάσει πολύ έδαφος στο πρωτάθλημα.
- Ogier παίζει “κάθε ρίσκο με μέτρο” — δεν έχει πλέον άνεση, αλλά έχει εμπειρία να πιέσει όταν χρειάζεται.
- Fourmaux, αν διατηρήσει ή βελτιώσει τη φόρμα του, μπορεί να “σπάσει” το δίδυμο των Toyota στην κορυφή.
- Για τους κατασκευαστές, η Toyota φαίνεται να έχει πλεονέκτημα, αλλά η Hyundai δεν αποτελεί “ξεχασμένη” δύναμη — έχει οδηγούς που μπορούν να εκμεταλλευτούν λάθη αντιπάλων.
WRC Ράλι Χιλής: Προγνωστικά για τις επόμενες ειδικές / αυριανή ημέρα
Με βάση την εικόνα ως τώρα, έχω μερικές εκτιμήσεις για το πώς μπορεί να εξελιχθεί η συνέχεια:
- Elfyn Evans έχει momentum και αν οι ειδικές του Σαββάτου (και της Κυριακής) παραμείνουν επικίνδυνες λόγω καιρού (βροχή, λάσπη, νερό), τότε μπορεί να αυξήσει τη διαφορά του. Το μειονέκτημά του είναι να ανοίγει δρόμο (road opener) σε ορισμένες διαδρομές — αυτό συνήθως του προκαλεί καθυστερήσεις όταν ο δρόμος είναι χαλαρός ή έχει νερό.
- Sébastien Ogier θα προσπαθήσει να επιτεθεί, πιθανότατα θα πάρει περισσότερα ρίσκα σε ειδικές με λιγότερες πιθανότητες για τεχνικά λάθη, για να μειώσει τη διαφορά.
- Fourmaux πρέπει να παραμείνει σταθερός, να μην έχει λάθη και να προσπαθήσει σε ειδικές όπου άλλοι μπορεί να “χαλαρώσουν”. Αν κάποιος από τους Toyota κάνει λάθος ή αντιμετωπίσει πρόβλημα, μπορεί να “τρυπώσει” ψηλότερα.
- Neuville πιθανότατα θα προσπαθήσει να ανακάμψει, ίσως με στρατηγική πιο επιθετική εκ μέρους του, αλλά θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες του δρόμου.
Αν η βροχή συνεχίσει ή ενταθεί, ειδικές που σήμερα ήταν πλεονεκτικές για αυτούς που πέρασαν δεύτεροι ή τρίτοι μπορεί να γίνουν μπέρδεμα — λάσπη, νερά, χαλαρός χαλίκι. Ο οδηγός που μπορεί να προσαρμοστεί γρήγορα θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα. Το WRC2 επίσης έχει μεγάλο ενδιαφέρον: υπάρχει μάχη τίτλου μεταξύ Oliver Solberg και Yohan Rossel, με τον Solberg να έχει μικρό προβάδισμα. Αν αύριο κερδίσει καλούς χρόνους ή αν ο Rossel κάνει μικρό λάθος, ο Solberg μπορεί να “κλειδώσει” τον τίτλο.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς