Το μυστήριο με την φόρμουλα #11 του Ayrton Senna λύθηκε

Παρόλο που έχουν περάσει πάνω από 25 χρόνια από το θάνατό του, το ενδιαφέρον του κόσμου για τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή της F1, Ayrton Senna, παραμένει ακλόνητο καθώς ο θρύλος του συνεχίζει να ζει.

Στο φεστιβάλ των φανς που θα διοργανωθεί την εβδομάδα πριν το βραζιλιάνικο GP, θα μπορέσουν να απολαύσουν οι παρευρισκόμενοι την Toleman TG184 και την Lotus97T του 1985 που οδηγούσε ο Σένα, να τρέχουν ξανά στους δρόμους. Η αφίσα για την εκδήλωση προς τιμή του αξέχαστου πρωταθλητή φέρει τα διάσημα χρώματα του κράνους του, όπως και μια φωτογραφία που θυμίζει το μονοθέσιό του το 1985 αλλά χωρίς τα διαφημηστικά της γνωστής εταιρείας τσιγάρων.

Οι γνώστες βέβαια πρόσεξαν ότι η Lotus δεν είχε πάνω της το #12 με το οποίο αγωνιζόταν ο Σένα, αλλά το #11. Κάποιοι βρήκαν ευκαιρεία να «θάψουν» την ιδιοκτήτρια εταιρεία της F1, Liberty Media, γιατί παρουσίασαν τον Σένα πίσω από το τιμόνι ενός αγωνιστικού που ποτέ δεν οδήγησε.

Η άμμεση ένδειξη ήταν ότι η φωτογραφία ίσως δεν ήταν από τους αγώνες στο βραζιλιάνικο GP το 1985, αλλά από κάποια άλλη διοργάνωση. Ίσως να είχε τραβηχτεί στις προπονήσεις. Αν κοιτάξουμε καλύτερα την φωτογραφία αντιλαμβανόμαστε ότι ούτε χρονικά συμπέπτει με το event. Κι αυτό γιατί τα διαφημηστικά της John Player Special, στο πίσω φτερό ήταν πολύ διαφορετικά το 1985 και ο Σένα φοράει κίτρινα γάντια αντί κόκκινα που φορούσε με την Lotus του.

Η αλήθεια όμως είναι αλλού…Σαν μέρος της διαδικασίας ψηφιοποίησης των φωτογραφικών αρχείων, η εικόνες συχνά ανεβαίνουν και αποτυπώνονται από ένα αρχικό φιλμ το οποίο μπορεί να μην είχε αρχειοθετηθεί όταν πρωτοτραβήχτηκαν οι φωτογραφίες. Αυτό μάνι – μάνι σημαίνει ότι για να βρεθούν ημερομηνίες και αγώνες θα έπρεπε να γίνουν μαντεψιές από πολύ καλά ενημερωμένα άτομα.

Μέχρις ενώ σημείου το αγωνιστικό #11 του Σένα που ήταν κάτι ανάμεσα σε 97Τ/98Τ, πιστευόταν ότι φωτογραφήθηκε στο Brazilian Gran Prix του 1985. Μετά όμως από περισσότερη έρευνα και συγκρίσεις με άλλε φωτογραφίες στα αρχεία πιθανώς να έχει τραβηχτεί στο τεστάτισμα στη Βραζιλία το 1986. Η φωτογραφία τραβήχτηκε από τον πύργο ελέγχου στην πίστα Jacarepagua στο Ρίο καθώς τα μονοθέσια έμπαιναν στον αγωνιστικό χώρο.

Περισσότερη έρευνα αποκαλύπτει ότι μία φόρμουλα #11 φιγουράριζε στο εξώφυλλο του περιοδικού Autosport το 1985, αποδεικνύοντας ότι ο Σένα πέρα από κάθε αμφιβολία όντως οδήγησε με αυτό το νούμερο περισσότερες από μία φορές στην καριέρα του.

Και σαν τελική επισφράγιση έρχεται το άρθρο από το Autosport στο οποίο αναφέρεται ότι : «Ο Ayrton Senna τέσταρε την καινούργια Lotus 97T στο Domington Park προτού οδηγός και μονοθέσιο πετάξουν για τα tests της F1 στο Ρίο».

 

BC RACING

ST suspensions

Auto MArine gas

ζημινοπουλοσ ελαστικα κορινθοσ

ELESPO ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ

CTD AUTO MOTO ACCESSORIES

CTD ACCESSORIES

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ENJOY THE RIDE

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ENJOY THE RIDE

KOLIOUSIS SUZUKI PARTS

ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΟ ΦΑΤΣΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ OPEL ΧΑΛΚΙΔΑ

ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ ΦΑΝΟΠΟΙΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΣ

ΧΑΛΕΠΛΗΣ SERVICE ΛΑΜΙΑ

ΚΟΥΛΗΣ ΧΑΛΚΙΔΑ ΨΗΤΟΠΩΛΕΙΟ

latsis συνεργειο αυτοκινητων

Φανοποιεια Ζηκοσ team περιστερι

Καππασ φανοποιειο

borbolis bmw service