Τα πιο τρελά ατυχήματα που μείναν στην ιστορία

ta-pio-trela-atychimata-pou-meinan-stin-istoria

Τα πιο τρελά ατυχήματα που μείναν στην ιστορία: Πάμε να ξεδιπλώσουμε εκείνες τις στιγμές που η ταχύτητα συνάντησε το απρόβλεπτο και η ιστορία άλλαξε γραμμή πορείας. Όχι για να λατρέψουμε την καταστροφή, αλλά για να θυμίσουμε γιατί οι κανόνες ασφαλείας γράφονται πάντα με δύσκολα γράμματα.

Το Λε Μαν του 1955 είναι η πιο σκοτεινή σελίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το Mercedes 300 SLR του Πιερ Λεβέγκ διαλύεται και εκσφενδονίζει συντρίμμια στην κερκίδα· ο απολογισμός παγώνει το αίμα: 83 θεατές και ο οδηγός χάνουν τη ζωή τους και εκατοντάδες τραυματίζονται. Η Mercedes εγκαταλείπει αμέσως τον αγώνα και αποσύρεται για δεκαετίες από τους αγώνες, πριν επιστρέψει στα τέλη του ’80. Από εκείνη τη μέρα, οι πίστες, τα κιγκλιδώματα, οι διαδικασίες, όλα επανασχεδιάζονται.

Στη Μόντσα του 1961, ο Γερμανός κόμης Βόλφγκανγκ φον Τριπς συγκρούεται με τον Τζιμ Κλαρκ στην ευθεία πριν την Παραμπόλικα. Η Ferrari του απογειώνεται κι «καρφώνεται» στο προστατευτικό πλέγμα· ο φον Τριπς και 15 θεατές σκοτώνονται, στο βαρύτερο συμβάν που γνώρισε ποτέ η F1. Ο αγώνας άλλη εποχή, άλλα ήθη συνεχίζεται, αλλά η ασφάλεια από τότε δεν ξανακοιτάζει πίσω.

Το 1976 στο Νίρμπουργκρινγκ, ο Νίκι Λάουντα ζει αυτό που έμοιαζε αδιανόητο: φωτιά, το σώμα σημαδεμένο, ο θάνατος δίπλα του, και παρόλα αυτά επιστρέφει στο Μόντσα έπειτα από έξι εβδομάδες και τερματίζει τέταρτος. Η ιστορία δεν είναι μόνο για το θάρρος του· είναι και σήμα κινδύνου που επιταχύνει την εξέλιξη των προτύπων ασφαλείας.

Το 1994 στην Ίμολα, η F1 περνά ένα από τα πιο ζοφερά της Σαββατοκύριακα: ο Ρόλαντ Ράτσενμπεργκερ χάνει τη ζωή του το Σάββατο, ο Άιρτον Σένα την Κυριακή. Η αντίδραση είναι άμεση και βαθιά: αλλαγές σε πίστες και κανονισμούς, πιο αυστηρά crash tests, προσωρινές λύσεις τότε και μόνιμες μεταρρυθμίσεις στη συνέχεια. Η ασφάλεια πατάει γκάζι, και το σπορ αλλάζει για πάντα.

ta-pio-trela-atychimata-pou-meinan-stin-istoria

Τα πιο τρελά ατυχήματα που μείναν στην ιστορία: Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Ντέιλ Έρνχαρντ σκοτώνεται στον τελευταίο γύρο του Daytona 500 το 2001. Η NASCAR μετατρέπει το πένθος σε πολιτική: το HANS γίνεται υποχρεωτικό, τα συστήματα παθητικής ασφάλειας αναβαθμίζονται, και ολόκληρη η κουλτούρα του πρωταθλήματος γύρω από την ασφάλεια αλλάζει ριζικά.

Η Μιλέ Μίλια του 1957 είναι η τελευταία πράξη ενός ρομαντικού και επικίνδυνου κόσμου. Ο Αλφόνσο ντε Πορτάγκο χάνει το μπροστινό ελαστικό λίγα χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό στο Γκουϊντιτσόλο. Εκείνος, ο συνοδηγός του και εννέα θεατές (ανάμεσά τους παιδιά) πεθαίνουν. Η Ιταλία λέει «τέλος» στις ανοικτές οδικές υπερ‑διαδρομές· ο μύθος μένει, ο αγώνας σταματά.

Το 1986 είναι το έτος που τελειώνει η εποχή Group B στα ράλι. Στην Πορτογαλία, ένα Ford RS200 βγαίνει εκτός και πέφτει σε πλήθος, με νεκρούς και δεκάδες τραυματίες· οι εργοστασιακές ομάδες αποσύρονται από τον αγώνα. Λίγες εβδομάδες μετά, στο Tour de Corse, ο Ανρί Τοιβόνεν και ο Σέρτζιο Κρέστο σκοτώνονται όταν η Lancia τους τυλίγεται στις φλόγες. Η FIA τραβά τη γραμμή: από το 1987 τα Group B ανήκουν στο παρελθόν.

Και για να θυμόμαστε ότι η πρόοδος δεν σταματά ποτέ, το 2020 ο Ρομέν Γκροζιάν στο Μπαχρέιν επιβιώνει από πρόσκρουση δεκάδων g, με το μονοθέσιο να σχίζεται στα δύο και να τυλίγεται στη φωτιά. Βγαίνει μόνος του, με εγκαύματα στα χέρια. Το halo, που τόσο είχε συζητηθεί, παίρνει το παράσημο του «σώζει ζωές» και κανείς δεν διαφωνεί ξανά.

Ατυχήματα που έμειναν στην ιστορία δεν είναι μόνο οι αριθμοί· είναι οι αφορμές που γύρισαν τον τροχό προς την ασφάλεια, από τα κιγκλιδώματα μέχρι τα κράνη και από τα συστήματα ακινητοποίησης μέχρι το halo. Η μνήμη πονάει, αλλά χάρη σ’ αυτήν το σημερινό θέαμα είναι πιο ασφαλές από ποτέ και η επόμενη γενιά οδηγών έχει μεγαλύτερη πιθανότητα να διηγηθεί την ιστορία της.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • Πτήσεις

    2019 FAI World Drone Racing Championship Grand Final

    Οι αγώνες ταχύτητας με drones είναι ένα απ’ τα ταχύτερα εξελισσόμενα αγωνίσματα στον κόσμο κι έτσι το γεγονός ότι το FAI Drone Racing World Cup γίνεται όλο και πιο δημοφηλές δεν μας εκπλήσει καθόλου. Η [...]
  • Αγώνες | Events

    R.I.P. Γεράσιμος Φιλιππάτος μια θυσία στο Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό

    R.I.P. Γεράσιμος Φιλιππάτος μια θυσία στο Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό. MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Συριανός εξατμίσεις απο το 1979, καταλύτες, ανοξείδωτες κατασκευές Ηλιούπολη

    Συριανός εξατμίσεις απο το 1979, καταλύτες, ανοξείδωτες κατασκευές Ηλιούπολη Δείτε την παρουσίαση του ιδιοκτήτη Συριανού Στέλιου στην τηλεοπτικη εκπομπη του Engine Power:   Επισκευή – Εμπόριο Αλλαγή εξάτμισης αυτοκινήτου Βελτίωση εξάτμισης Διάγνωση βλάβης Ανοξείδωτες εξατμίσεις [...]
  • International Rally of Taro -SOTHRHS IEREMIADHS
    4 τροχοί - Auto

    Ο Σωτήρης Ιερεμιάδης στο Rally Internazionale del Taro

    Ο Σωτήρης Ιερεμιάδης στο Rally Internazionale del Taro Στο Rally Internazionale del Taro θα αγωνιστεί την Κυριακή ο Σωτήρης Ιερεμιάδης που φέτος ακολουθεί τον θεσμό του International Rally Cup στην Ιταλία. Στο Rally Internazionale del [...]
  • SOAA-PROTI EKDILOSI
    4 τροχοί - Auto

    Πρώτη εκδήλωση ένωσης οδηγών από τον Σ.Ο.Α.Α.

    Πρώτη εκδήλωση ένωσης οδηγών από τον Σ.Ο.Α.Α. Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Ο Σ.Ο.Α.Α. μοίρασε δώρα και μηνύματα ενότητας για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Ο.Α.Α. φιλοξένησε σήμερα οδηγούς, συνοδηγούς, στελέχη και φίλους [...]
  • o-Robert- Virves-hgeitai-ths-skoda-to-2025-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Ο Robert Virves ηγείται της Skoda το 2025

    Ο Robert Virves ηγείται της Skoda το 2025 Ο Εσθονός οδηγός θα αγωνιστεί σε πλήρες πρόγραμμα WRC2 αυτή τη σεζόν. Για αυτό, θα ενταχθεί στην ομάδα Toksport που έχει χάσει αρκετούς σημαντικούς ανταγωνιστές. Θα φέρει [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-18-03-25
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 18/03/25

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 18/03/25 Η σατιρική τηλεοπτική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον κόσμο της μηχανοκίνησης !  Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική εκπομπή για τον μηχανοκίνητο κόσμο είναι εδώ  με έξυπνες ατάκες, [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Drift Kings Grand Final 2019 – Serres

    Το παγκόσμιο drift επέστρεψει στην Ελλάδα με το μεγάλο τελικό του Drift Kings International Series που έγινε για 3η συνεχόμενη χρονιά στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών, το Σάββατο και την Κυριακή 5 & 6 Οκτωβρίου. Πρώτη θέση στο Drift [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    4 χρόνια ανανέωση για Marquez!

    Ο Crutchlow το είπε πριν από μερικές ημέρες: «Ό,τι κι αν κάνω στην μοτοσυκλέτα δεν έχει πρακτική σημασία γιατί κανείς δεν οδηγεί σαν τον Marquez». Προφανώς και η Honda έχει πλήρη εικόνα, προφανώς και ξέρει [...]
  • Πολιτική αεροπορία

    ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ SKΑΙ ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ

    Με έξι ρότορες, ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, το Skai στοχεύει να σκίδει τους αιθέρες με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Λέγεται ότι μπορεί να φτάσει τα 400 μίλια και μπορεί να έχει πιλότο, να ελεγθεί [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    16th Motor Festival 21-23 Φεβρουαρίου

    Πρωτόγνωρες εμπειρίες… Το είπαμε και το πράττουμε!!! Για πρώτη φορά στα Ιωάννινα TOUNTAS Drift Team και τα μυαλά στα κάγκελα!!!! 16th Motor Festival 21-23 Φεβρουαρίου, εκεί που θέλεις να εισαι!!! MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1390 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/