
Το Spirit of Australia II, ο διάδοχος του ταχύτερου σκάφους στον κόσμο, στοχεύει να ξεπεράσει τα 550 km/h. Ένα jet-powered θαλάσσιο θαύμα που συνδυάζει τεχνολογία αεροσκαφών, carbon και ανθρώπινη τόλμη. Η ταχύτητα στη θάλασσα είναι μια εντελώς διαφορετική επιστήμη. Δεν υπάρχουν ελαστικά, δεν υπάρχει πρόσφυση μόνο η αντίσταση του νερού και η αεροδυναμική του κύματος. Σε αυτό το περιβάλλον, όπου κάθε κόμπος απαιτεί εκθετικά περισσότερη ισχύ, γεννήθηκε το πιο γρήγορο σκάφος που έχει ποτέ πλεύσει: το Spirit of Australia II.
Ο διάδοχος του θρυλικού Spirit of Australia του Ken Warby, που κατέχει ακόμα το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας στο νερό (511,11 km/h) από το 1978, είναι ένα μηχανικό αριστούργημα που συνδυάζει τεχνολογία αεροσκαφών, υλικά διαστημικής και καθαρή ανθρώπινη τρέλα.
Το σκάφος σχεδιάστηκε με σκοπό να σπάσει το φράγμα των 550 km/h, χρησιμοποιώντας αεριοστρόβιλο Westinghouse J34 έναν jet κινητήρα που χρησιμοποιούνταν σε αεροπλάνα της δεκαετίας του ’50, αποδίδοντας πάνω από 5.000 ίππους. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς θαλάσσιους κινητήρες, εδώ δεν υπάρχει προπέλα: η ώθηση προέρχεται από τον πίδακα εξάτμισης του κινητήρα, όπως σε μαχητικό αεροσκάφος.
Η σχεδίαση του σκάφους ακολουθεί τη λογική των hydroplanes. Στις υψηλές ταχύτητες, μόνο τρία μικρά σημεία της γάστρας ακουμπούν στο νερό — δύο πλωτήρες μπροστά και ένα πίσω στο κέντρο. Έτσι μειώνεται δραστικά η τριβή, αλλά και αυξάνεται η αστάθεια. Σε τέτοιες ταχύτητες, ακόμα και ένα μικρό κύμα μπορεί να γίνει αεροδυναμικό εμπόδιο ικανό να ανατρέψει ολόκληρο το σκάφος.
Το μυστικό του Spirit of Australia II κρύβεται στην ισορροπία μεταξύ downforce και lift. Το σκάφος διαθέτει αεροδυναμικά πτερύγια ρυθμιζόμενα μέσω υπολογιστή, ώστε να διατηρεί σταθερό το βήμα της γάστρας. Ο υπολογιστής παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τις πιέσεις κάτω από τα πλωτήρια και ρυθμίζει τη γωνία των πτερυγίων ανά 0,05 δευτερόλεπτα. Η παραμικρή ανισορροπία μπορεί να εκτοξεύσει το σκάφος κυριολεκτικά στον αέρα.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Η γάστρα είναι κατασκευασμένη από carbon fiber reinforced Kevlar, με πάχος μικρότερο από 4 χιλιοστά αλλά αντοχή 10 φορές μεγαλύτερη από το ατσάλι. Κάθε επιφάνεια έχει σχεδιαστεί μέσω Computational Fluid Dynamics (CFD) ώστε να μειώνει την υδροδυναμική αντίσταση και να ελέγχει τη ροή του νερού.
Το cockpit είναι ενισχυμένο με roll cage τιτανίου και σύστημα πυρόσβεσης CO₂. Ο οδηγός κάθεται σχεδόν ξαπλωμένος, όπως σε μαχητικό, με κράνος οξυγόνου και ηλεκτρονικό monitoring πίεσης. Ολόκληρη η δομή του σκάφους έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε, σε περίπτωση ανατροπής, να επιπλέει ανεξάρτητα από το βάρος του κινητήρα.
Για την επίτευξη του ρεκόρ, η ομάδα πραγματοποιεί δοκιμές στη λίμνη Gairdner της Νότιας Αυστραλίας, ένα φυσικό καθρέφτη αλμυρού νερού, ήρεμο και επίπεδο. Εκεί, οι μηχανικοί συντονίζουν το jet engine, τις γωνίες των πλωτήρων και τα αεροδυναμικά στοιχεία όπως θα έκανε μια ομάδα F1 πριν τον αγώνα.
Το Spirit of Australia II δεν είναι απλώς ένα σκάφος. Είναι μια μηχανή που πολεμά τη φύση. Το νερό δεν είναι φίλος του· είναι ο εχθρός που πρέπει να κατακτηθεί με ισχύ, αεροδυναμική και απόλυτο έλεγχο. Σε ταχύτητες όπου η επιφάνεια της λίμνης μοιάζει με καθρέφτη που καίει, ο άνθρωπος και η μηχανή γίνονται ένα.
Κι όταν το jet αρχίζει να ουρλιάζει και το σκάφος ανασηκώνεται πάνω από το νερό, το μόνο που απομένει είναι το απόλυτο ρίσκο και το μεγαλείο της μηχανολογίας στα όριά της.
Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ. Από τους δρόμους έως τα κύματα, εκεί όπου η μηχανική αγγίζει το αδύνατο.



