Η Fiat Chrysler Automobiles και ο όμιλος PSA δήλωσαν ότι δεν θα κλείσουν τα εργοστάσια εάν συγχωνευθούν, αλλά αυτή η υπόσχεση είναι πιθανό να μην τηρηθεί καθώς αν συνεχίσουν ως έχουν θα παράγουν πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα θα πωλούν.
Οι εταιρείες ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι θα δημιουργήσουν νέα εταιρεία αξίας $ 50 δισ., η οποία θα ξεπεράσει τη Hyundai, τη General Motors, τη Ford και τη Honda για να γίνει η No.4 στον κόσμο, με βάση τα 8,7 εκατομμύρια οχήματα που πωλήθηκαν πέρυσι.
Η FCA και η PSA θα έχουν δυναμικότητα παραγωγής 14 εκατομμυρίων οχημάτων, ανέφεραν οι προβλέψεις της LMC Automotive. Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει εισέλθει σε κάμψη. Ειδικότερα η ευρωπαϊκή αγορά μικρών αυτοκινήτων, όπου τόσο το PSA όσο και το FCA είναι ιδιαίτερα εκτεθειμένες, βρίσκεται υπό πίεση.
Υπό αυτές τις συνθήκες, αν ο νέος όμιλος δουλεύει με πλήρη παραγωγικότητα θα βρεθεί με σχεδόν έξι εκατομμύρια αδιάθετα αυτοκίνητα παγκοσμίως, ανέφερε η LMC Automotive.
Κάπως έτσι εργοστάσια σε ευρωπαϊκό έδαφος κινδυνεύουν με λουκέτο.
Τα εργοστάσια χαμηλού όγκου στην Ευρώπη είναι όλο και πιο ευάλωτα, όπως το εργοστάσιο Kragujevac της FΙΑΤ στη Σερβία και τα εργοστάσια της Vauxhall στο Ellesmere Port και στο Luton στη Βρετανία, ανέφερε η LMC.
Τα εργατικά συνδικάτα και οι πολιτικοί έχουν ήδη εκφράσει ανησυχίες για απώλειες θέσεων εργασίας και τόσο η PSA όσο και η FCA απέκλεισαν το κλείσιμο εργοστασίων σε μια προσπάθεια να εξουδετερωθούν οι φόβοι.
Ωστόσο, η προθεσμία για την εκπλήρωση των στόχων εκπομπών ρύπων του 2021 και του 2025 στην Ευρώπη ασκεί πιέσεις στην FCA να υιοθετήσει τους πιο αποδοτικούς κινητήρες της PSA, θέτοντας σε κίνδυνο εργοστάσια κινητήρων της FCA στην Ευρώπη, κυρίως στην Ιταλία, αλλά και στην Πολωνία.
FΙΑΤ, Lancia και Alfa Romeo προμηθεύονται σήμερα τους κινητήρες τους από εργοστάσια σε Termoli και Pratola Serra στην Ιταλία, καθώς και το εργοστάσιο στην Bielsko-Biala στην Πολωνία.
Η FCA ανακοίνωσε ήδη ότι σκέφτεται να βγει από την αγορά των Minicars στην Ευρώπη, ενώ η PSA έχει το ήδη κάνει με τα Opel Adam και Karl, διότι κατέστη αντιοικονομικό να συμμορφωθούν αυτά με τις νέες νόρμες για τις εκπομπές ρύπων. Το ίδιο έκανε και η Ford με το Ka.
Συνολικά, το μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων στις κατηγορίες A και B αναμένεται να συρρικνωθεί στο 38% στην Ευρώπη μέχρι το 2021, από το 40% πέρυσι στο σύνολο της αγοράς.