Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025
Ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα τη σεζόν 2024, η ευελιξία των πτερυγίων θα υπόκειται σε αυξημένους ελέγχους και πιο εκτεταμένες, εφάπαξ δοκιμές το 2025.
Θα μπορούσε αυτό να είναι σύντομα το τέλος της διαμάχης σχετικά με την ευελιξία των φτερών της F1 ; Σε κάθε περίπτωση, η FIA θα προσπαθήσει να καταπνίξει τη διαμάχη για αυτό το θέμα κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2025 Το κυβερνητικό όργανο ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους στην ευελιξία των πτερυγίων με δοκιμές που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων του Grand Prix. , μέσω ενημέρωσης της τεχνικής οδηγίας αρ. 8 των κανονισμών της σχετικά με την ευελιξία των στοιχείων στο F1. Τα πίσω φτερά λοιπόν θα δοκιμαστούν στο πρώτο Grand Prix της σεζόν στην Αυστραλία (16 Μαρτίου), ενώ η ευελιξία των μπροστινών φτερών θα ελεγχθεί αργότερα στο Ισπανικό Grand Prix (1 Ιουνίου).
«Μετά από περαιτέρω ανάλυση από το Μονοθέσιο Τμήμα της FIA μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2024, είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι η ευελιξία του αμαξώματος δεν αποτελεί πλέον σημείο διαμάχης για τη σεζόν του 2025», ανέφερε η FIA . Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, θα αυξήσουμε το εύρος των δοκιμών της πίσω πτέρυγας από την αρχή της σεζόν του 2025 και θα εισαχθούν πρόσθετες δοκιμές στην μπροστινή πτέρυγα από το GP της Ισπανίας και μετά. Αυτή η σταδιακή προσέγγιση επιτρέπει στις ομάδες να προσαρμοστούν χωρίς να χρειάζεται να απορρίπτουν άσκοπα υπάρχοντα στοιχεία. Αυτές οι προσαρμογές έχουν σκοπό να βελτιώσουν την ικανότητά μας να ελέγχουμε και να επιβάλλουμε κανόνες ελαστικότητας στο αμάξωμα, διασφαλίζοντας ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους τους αγωνιζόμενους για την προώθηση δίκαιων και συναρπαστικών αγώνων. »
Το 2024, η ευελιξία των φτερών ήταν πηγή διχόνοιας εντός της μάντρας: στο Μπακού, η πίσω πτέρυγα της McLaren MCL38 είχε προκαλέσει διαμάχη λόγω του εφέ “mini-DRS” που προκλήθηκε από το άνοιγμα των άκρων του πάνω πτερύγιο της πίσω πτέρυγας στις μεγάλες ευθείες της πίστας του Αζερμπαϊτζάν. Ένα φαινόμενο που βοήθησε ιδιαίτερα τον Oscar Piastri να κερδίσει μερικά km/h σε ευθεία γραμμή και να κερδίσει το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν μπροστά από τον Charles Leclerc . Τα μπροστινά φτερά της McLaren και της Mercedes δέχθηκαν επίσης πυρά επειδή ήταν λίγο υπερβολικά ευέλικτα στο Ιταλικό Grand Prix .
Τεχνικοί κανονισμοί F1 2025 που τροποποιήθηκαν από τη FIA
Τον περασμένο Δεκέμβριο, η FIA είχε ήδη επικυρώσει αρκετές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για να αποφύγει την επιστροφή του “mini-DRS” στην F1 την επόμενη σεζόν. Στους αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς F1 του 2025, διευκρινίζεται πλέον ότι: «Με εξαίρεση το ρυθμιζόμενο από τον οδηγό πτέρυγα (DRS, Ed.) όταν αναπτύσσεται, όλα τα αεροδυναμικά στοιχεία ή το αμάξωμα που επηρεάζουν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου πρέπει να στερεώνονται αυστηρά και ακίνητα σε σχέση με το πλαίσιο αναφοράς τους που ορίζεται στο άρθρο 3.3. Η απόχρωση που παρουσιάζεται έρχεται με την προσθήκη της αναφοράς “όταν [το DRS] αναπτύσσεται” , η οποία δεν υπήρχε πριν και που τώρα σημαίνει ότι η πίσω πτέρυγα πρέπει να παραμείνει τέλεια σταθερή και ακίνητη εκτός από την ενεργοποίηση του DRS.
Περαιτέρω σε αυτόν τον τεχνικό κανονισμό του 2025, στο άρθρο 3.10.1 που συζητά τους κανονισμούς που αφορούν την πίσω πτέρυγα, η FIA πρόσθεσε ορισμένες διευκρινίσεις για να καθορίσει ένα ελάχιστο κενό μεταξύ των εξαρτημάτων της πίσω πτέρυγας όταν το DRS δεν είναι ενεργοποιημένο. «Σε οποιοδήποτε σημείο κατά μήκος του ανοίγματος, τα προφίλ των πίσω φτερών (όπως ορίζονται στο άρθρο 3.10.1) πρέπει να έχουν ελάχιστο διάκενο μεταξύ 9,4 mm και 13 mm. Αυτό ισχύει όταν το DRS δεν είναι σε αναπτυγμένη κατάσταση (όπως ορίζεται στο άρθρο 3.10.10) και θα μετρηθεί χρησιμοποιώντας ένα σφαιρικό μετρητή. »