Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025

h-fia-tha-elegxei-perissotero-ta-pterygia-ton-agonistikon-f1-2025-engine-power

Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025

Ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα τη σεζόν 2024, η ευελιξία των πτερυγίων θα υπόκειται σε αυξημένους ελέγχους και πιο εκτεταμένες, εφάπαξ δοκιμές το 2025.

Θα μπορούσε αυτό να είναι σύντομα το τέλος της διαμάχης σχετικά με την ευελιξία των φτερών της F1 ; Σε κάθε περίπτωση, η FIA θα προσπαθήσει να καταπνίξει τη διαμάχη για αυτό το θέμα κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2025 Το κυβερνητικό όργανο ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα ενισχύσει τους ελέγχους στην ευελιξία των πτερυγίων με δοκιμές που έχουν προγραμματιστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν, κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων του Grand Prix. , μέσω ενημέρωσης της τεχνικής οδηγίας αρ. 8 των κανονισμών της σχετικά με την ευελιξία των στοιχείων στο F1. Τα πίσω φτερά λοιπόν θα δοκιμαστούν στο πρώτο Grand Prix της σεζόν στην Αυστραλία (16 Μαρτίου), ενώ η ευελιξία των μπροστινών φτερών θα ελεγχθεί αργότερα στο Ισπανικό Grand Prix (1 Ιουνίου).

«Μετά από περαιτέρω ανάλυση από το Μονοθέσιο Τμήμα της FIA μετά την ολοκλήρωση της σεζόν του 2024, είμαστε αποφασισμένοι να διασφαλίσουμε ότι η ευελιξία του αμαξώματος δεν αποτελεί πλέον σημείο διαμάχης για τη σεζόν του 2025», ανέφερε η FIA . Ως μέρος αυτής της προσπάθειας, θα αυξήσουμε το εύρος των δοκιμών της πίσω πτέρυγας από την αρχή της σεζόν του 2025 και θα εισαχθούν πρόσθετες δοκιμές στην μπροστινή πτέρυγα από το GP της Ισπανίας και μετά. Αυτή η σταδιακή προσέγγιση επιτρέπει στις ομάδες να προσαρμοστούν χωρίς να χρειάζεται να απορρίπτουν άσκοπα υπάρχοντα στοιχεία. Αυτές οι προσαρμογές έχουν σκοπό να βελτιώσουν την ικανότητά μας να ελέγχουμε και να επιβάλλουμε κανόνες ελαστικότητας στο αμάξωμα, διασφαλίζοντας ίσους όρους ανταγωνισμού για όλους τους αγωνιζόμενους για την προώθηση δίκαιων και συναρπαστικών αγώνων. »

Το 2024, η ευελιξία των φτερών ήταν πηγή διχόνοιας εντός της μάντρας: στο Μπακού, η πίσω πτέρυγα της McLaren MCL38 είχε προκαλέσει διαμάχη λόγω του εφέ “mini-DRS” που προκλήθηκε από το άνοιγμα των άκρων του πάνω πτερύγιο της πίσω πτέρυγας στις μεγάλες ευθείες της πίστας του Αζερμπαϊτζάν. Ένα φαινόμενο που βοήθησε ιδιαίτερα τον Oscar Piastri να κερδίσει μερικά km/h σε ευθεία γραμμή και να κερδίσει το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν μπροστά από τον Charles Leclerc . Τα μπροστινά φτερά της McLaren και της Mercedes δέχθηκαν επίσης πυρά επειδή ήταν λίγο υπερβολικά ευέλικτα στο Ιταλικό Grand Prix .

Τεχνικοί κανονισμοί F1 2025 που τροποποιήθηκαν από τη FIA

Τον περασμένο Δεκέμβριο, η FIA είχε ήδη επικυρώσει αρκετές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για να αποφύγει την επιστροφή του “mini-DRS” στην F1 την επόμενη σεζόν. Στους αναθεωρημένους τεχνικούς κανονισμούς F1 του 2025, διευκρινίζεται πλέον ότι: «Με εξαίρεση το ρυθμιζόμενο από τον οδηγό πτέρυγα (DRS, Ed.) όταν αναπτύσσεται, όλα τα αεροδυναμικά στοιχεία ή το αμάξωμα που επηρεάζουν την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου πρέπει να στερεώνονται αυστηρά και ακίνητα σε σχέση με το πλαίσιο αναφοράς τους που ορίζεται στο άρθρο 3.3. Η απόχρωση που παρουσιάζεται έρχεται με την προσθήκη της αναφοράς “όταν [το DRS] αναπτύσσεται” , η οποία δεν υπήρχε πριν και που τώρα σημαίνει ότι η πίσω πτέρυγα πρέπει να παραμείνει τέλεια σταθερή και ακίνητη εκτός από την ενεργοποίηση του DRS.

Περαιτέρω σε αυτόν τον τεχνικό κανονισμό του 2025, στο άρθρο 3.10.1 που συζητά τους κανονισμούς που αφορούν την πίσω πτέρυγα, η FIA πρόσθεσε ορισμένες διευκρινίσεις για να καθορίσει ένα ελάχιστο κενό μεταξύ των εξαρτημάτων της πίσω πτέρυγας όταν το DRS δεν είναι ενεργοποιημένο. «Σε οποιοδήποτε σημείο κατά μήκος του ανοίγματος, τα προφίλ των πίσω φτερών (όπως ορίζονται στο άρθρο 3.10.1) πρέπει να έχουν ελάχιστο διάκενο μεταξύ 9,4 mm και 13 mm. Αυτό ισχύει όταν το DRS δεν είναι σε αναπτυγμένη κατάσταση (όπως ορίζεται στο άρθρο 3.10.10) και θα μετρηθεί χρησιμοποιώντας ένα σφαιρικό μετρητή. »

Δες  όλη την επικαιρότητα της μηχανοκίνησης στο Engine Power

Διαβάσατε το άρθρο με τίτλο «Η FIA θα ελέγχει περαιτέρω την ευελιξία των πτερυγίων το 2025», όπου αναφέρθηκαν τα παρακάτω #tags (ετικέτες). Για περισσότερα σχετικά άρθρα επιλέξτε παρακάτω.
author avatar
Engine Power
  • Lifestyle

    Τι σημασία εχεί ο Γιώργος, ο Κώστας, ο Φραπές και ο Λεβγιές σε ένα αγώνα Ραλύ; (video)

    Ενα απίστευτο βίντεο σε πραγματικό χρόνο μέσα απο ενα αγώνα rally και την αξία να απολαμβάνεις την κάθε προσπάθεια σου και να το διασκεδάζεις… Μοναδικοί ο Γιωργός και ο Κώστας εν δράση, απολαύστε τους !!! [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2020: Το Καλύτερο Αποτέλεσμα Του Νίκου Παυλίδη!

    Στον τέταρτο τερματισμό του σε ισάριθμες συμμετοχές του στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ο Νίκος Παυλίδης της ομάδας Step Racing πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στον εναρκτήριο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ: την 5η θέση στην [...]
  • h-lista-ptoseon-sto-mototgp-gia-to-2023-Marc-Marquez-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    Η λίστα πτώσεων στο MotoGP 2023

    Η λίστα πτώσεων στο MotoGP 2023 Έτσι κατατάχθηκε η λίστα πτώσεων στο MotoGP 2023, αγώνες και Sprint σε αναθεωρημένη μορφή Σαββατοκύριακου. Στην κορυφή της λίστας με νέο υψηλό ρεκόρ συναντάμε με 29 πτώσεις τον Marc [...]
  • to-neo-yperaytokinito-ths-red-bull-rb17-tou-Newey-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Το νέο υπεραυτοκίνητο της Red Bull

    Το νέο υπεραυτοκίνητο της Red Bull Το νέο υπεραυτοκίνητο RB17 της Red Bull καταβροχθίζει τα πάντα στο περασμά του Ο Newey και η νεότερη δημιουργία του. Το νέο υπεραυτοκίνητο RB17 της Red Bull διαθέτει V-10 [...]
  • almke-agones-enduro-motocross-kerkira-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Για πρώτη φορά στην ιστορία η ΑΛΜΚΕ με δύο αγώνες

    Για πρώτη φορά στην ιστορία η ΑΛΜΚΕ με δύο αγώνες Για πρώτη φορά στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού η (ΑΛΜΚΕ) Κέρκυρα μπαίνει στο καλεντάρι της ΑΜΟΤΟΕ Είναι πλέον γεγονός η ΑΛΜΚΕ η αθλητική λέσχη μοτοσυκλέτας [...]
  • 42o ολυμπιακο ραλλυ,engine power
    Αγώνες | Events

    42ο Ολυμπιακό Ράλλυ 13-14 Νοεμβρίου στον Πύργο

    42ο Ολυμπιακό Ράλλυ 13-14 Νοεμβρίου στον Πύργο Ολυμπιακό Ράλλυ, αγώνας με ιστορία που δεν ξεχνιέται. Φέτος ο στόχος είναι ένας, να γίνει το καλύτερο από όλα τα προηγούμενα, αναμειγνύοντας το παρελθόν με το παρόν και [...]
  • LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER,ENGINE POWER
    4 τροχοί - Auto

    LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER

    LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER Ονομάζομαι Λέπουρης Γιωργος γεννήθηκα 14/4/1982 στην Αθήνα μεγάλωσα στον Βαρνάβα Αττικής. Από μικρή ηλικία είχα μεγάλο ενδιαφέρον και πάθος για τα αυτοκίνητα. Όχι μόνο να τα οδηγώ αλλά και να τα [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Π.Π. Ταχύτητας, 3ος Γύρος: Στη Μάχη 76 Οδηγοί

    Τις προσπάθειες 76 οδηγών θα φιλοξενήσει το Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, για τον 3ο γύρου του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του επάθλου ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge. Στην πίστα θα αναμετρηθούν ξανά οι [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ