Γιάννης Μπαντούνας ένας οδηγός αγώνων Ραλλύ πρότυπο για την τοπική κοινωνία, τον Πύργο, του Νομού Ηλείας και του ευρύτερου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μηχανοκίνητος αθλητισμός: Γιάννης Μπαντούνας, ένας οδηγός αγώνων από τον Νομό Ηλείας ο οποίος έχει γράψει το όνομα του σε εκατοντάδες αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει διακριθεί, ξεχωρίσει ως οδηγός και άνθρωπος εντός και εκτός των αγώνων. Με μεγάλη χαρά σας παρουσιάζουμε τον Γιάννη Μπαντούνα…
Πόσο χρονών ήσουν και ποια ήταν η αιτία που σε οδήγησε να ασχοληθείς με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα με το άθλημα σου;
Γιάννης Μπαντούνας: Το 1991 σε ηλικία 15 χρονών άρχισα να ασχολούμαι με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αιτία ήταν η δημιουργία στην περιοχή του Πύργου της πόλης μου μιας πίστας καρτ και η προτροπή του θείου μου που ήταν λάτρης των αγώνων αυτοκινήτου να ασχοληθώ με τα καρτ, έκανα καρτ περίπου 7 χρόνια και μετά ασχολήθηκα με τους αγώνες ράλλυ.
Πες μας τις καλύτερες στιγμές της καριέρας σου ως σήμερα;
Οι καλύτερες στιγμές της καριέρας μου είναι η κατάκτηση του Πανελληνίου πρωταθλήματος ράλλυ το 2018 ,2 φορές έχω κατακτήσει το κύπελλο χώματος το 2015 και 2016 σε επίπεδο γενικής και αρκετές φορές όλα αυτά τα χρόνια έχω κατακτήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία μου στους διάφορους θεσμούς που συμμετέχω!
Ο Γιάννης Μπαντούνας ποιον αγώνα ξεχωρίζει και του έχει μείνει αξέχαστος λόγω της συναισθηματικής του φόρτισης;
Ο αγώνας που ξεχωρίζω λόγω συναισθηματικής φόρτισης ήταν ο πρώτος αγώνας που τρέξαμε μετά την απώλεια ενός φίλου συναθλητή μέλους της ομάδας μας και δημιουργού της σελίδας Cancel the Cancer του Βαγγέλη Ασπρομουγγου μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο!
Η επιτυχία ενός οδηγού κρίνεται μόνο από τις οδηγικές του ικανότητες ή υπάρχουν και άλλοι παράγοντες;
Η επιτυχία σε έναν αγώνα ράλλυ κρίνεται από την προσπάθεια ολόκληρης της ομάδας! Δεν είναι μόνο ο οδηγός αλλά και ο συνοδηγός οι μηχανικοί και όλοι όσοι βοηθούν κατά την διάρκεια της προετοιμασίας και του αγώνα.
Ποια πιστεύεις είναι τα δικά σου ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να ξεχωρίζεις οδηγικά?
Τα χαρακτηριστικά που με κάνουν να ξεχωρίζω οδηγικά πιστεύω ότι είναι το ότι προσαρμόζομαι γρήγορα στις δυσκολίες που δημιουργούνται κατά την διάρκεια ενός αγώνα! Ειδικά στους χωματινους αγώνες πρεπει να διαχειριστούμε διάφορα πράγματα όπως την φθορά των ελαστικών μας την κατάσταση και την αξιοπιστία του αυτοκινήτου μας τις καιρικές συνθήκες και την κατάσταση που θα έχει το οδόστρωμα στο επόμενο πέρασμα μιας και η διαδρομή δεν θα είναι η ίδια ποτέ (δημιουργούνται χαντάκια Λουκια κλπ από πέρασμα σε πέρασμα)!
Ποια είναι η ομάδα που βρίσκεται πίσω από τον Γιάννη Μπαντούνα;
Η ομάδα μας αποτελείται εκτός από εμένα από τους Κώστα Σουκουλη και Ηλία Παναγιώτουνη (συνοδηγοί) την τεχνική υποστήριξη την έχει ο Πέτρος Τσουτσιας μαζί με Βαγγέλης Αλεξανδράτος και Λάζαρος Ζευγώλης την ρύθμιση του αυτοκινήτου ο Σταύρος Νομικός της i race και τον συντονισμό της ομάδας ο Νίκος Ζάχος της Praga kart racing!! Είμαστε μια μικρή αλλά δεμένη ομάδα που ότι κάνουμε γίνεται πρώτα από όλα για την διασκέδαση μας και για την αγάπη μας για τους αγώνες αυτοκινήτου!
Ο Γιάννης Μπαντούνας είναι ένας έμπειρος οδηγός με πολλούς αγώνες στο ενεργητικό του, πες μας λίγο τα συναισθήματα του πριν από κάθε αγώνα;
Τα συναισθήματα μου πριν από κάθε αγώνα σίγουρα έχουν αλλάξει κατά την διάρκεια των χρόνων. Σίγουρα υπάρχει πολύ λιγότερο άγχος και περισσότερο καθαρό μυαλό πλέον!
Υπάρχει για σένα αγαπημένος αγώνας; Κάποια διαδρομή που ξεχωρίζεις περισσότερο από τις άλλες;
Ο αγαπημένος μου αγώνας είναι ο αγώνας της ιδιαίτερης πατρίδας μου το Ολυμπιακό Ράλλυ! Το να τρέχεις μπροστά σε φίλους συγγενείς και χιλιάδες υποστηρικτές είναι κάτι που σου δίνει δύναμη! Κάποια διαδρομή δεν ξεχωρίζω περισσότερο από κάποια άλλη ! Εδώ στην Ελλάδα έχουμε πολλές ωραίες ειδικές που οι περισσότερες έχουν να σου προσφέρουν και κάτι το διαφορετικό! Το σίγουρο είναι ότι ξεχωρίζουν οι ειδικές της Στερεάς Ελλάδος! Και αυτός πιστεύω είναι και ο λόγος που το μεγαλύτερο μέρος του Ράλλυ Ακρόπολις γίνεται εκεί!
Ο Γιάννης Μπαντούνας και ο στόχος του σε κάθε αγώνα;
Ο στόχος μου εκτός από την διασκέδαση σε κάθε αγώνα είναι πως θα τερματίσω και σε όσο πιο υψηλή θέση γίνεται!
Υπήρξε στιγμή που σκέφτηκες να σταματήσεις να αγωνίζεσαι; Και αν ναι ποια ήταν η αιτία;
Σίγουρα αρκετές φορές έχω σκεφτεί να σταματήσω! Η αιτία είναι ότι εδώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει οικονομική βοήθεια από χορηγίες, οι αγώνες αυτοκινήτου είναι ένα ακριβό άθλημα ! Παράλληλα πρέπει να αφιερώσεις χρόνο και να τον κλέψεις από την δουλειά σου και από την οικογένεια σου!! Όμως η υποστήριξη το ενδιαφέρον και η αγάπη που μας δίνουν οι οικογένειες μας οι φίλοι και οι θεατές μας κάνουν να ξεχνάμε τις δυσκολίες και να συνεχίζουμε!
Ο Γιάννης Μπαντούνας πως βλέπει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στον Πύργο και γενικότερα στο Νομό Ηλείας;
Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ ενεργός και δυνατός στον νομό Ηλείας. Έχουμε πάρα πολλούς αθλητές σε διάφορους μορφής αγώνες που έχουν πολλές επιτυχίες !.Το Ολυμπιακό Ράλλυ είναι μετά από το Ράλλυ Ακρόπολις τα τελευταία χρόνια ο καλύτερος χωμάτινος αγώνας από πλευράς θεατών και οργάνωσης!
Οι στόχοι σου για το 2023; Που θα σε δούμε φέτος;
Οι στόχοι μου για το 2023 είναι να συμμετέχουμε σε επιλεκτικούς αγώνες! Όσους περισσότερους μπορέσουμε!
Το μήνυμα σου για την οδηγική ασφάλεια
Το μήνυμα μου για την οδηγική ασφάλεια είναι ότι πρέπει η πολιτεία να το καθιερώσει σαν μάθημα στα σχολεία. Να μάθουν από νωρίς τα παιδιά τι πρέπει να κάνουν και σαν επιβάτες και σαν οδηγοί στο δρόμο ώστε να γυρίζουν ασφαλείς στα σπίτια τους και στους δικούς τους!!!
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.
Πώς λειτουργεί το GPS και πώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα “γνωρίζουν” τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού. Από τους δορυφόρους μέχρι τα αυτόνομα οχήματα, η φυσική της πλοήγησης. Πώς το GPS “βλέπει” τον δρόμο, η τεχνολογία [...]
Οι 7 τύποι οδηγών στη βροχή: από τον φοβισμένο με 30 μέχρι τον απτόητο με 100. Χιουμοριστική ματιά στην ελληνική οδήγηση υπό βροχή, μόνο στο Engine Power! Τα 7 πράγματα που κάνει κάθε οδηγός στη [...]
Οδήγηση και κινητό: η νέα “ασθένεια” των δρόμων και πώς να τη θεραπεύσεις. Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο όταν κοιτάς την οθόνη και πώς να σταματήσεις τη συνήθεια που σκοτώνει. Παλιά λέγαμε ότι το πιο επικίνδυνο [...]
Τα 10 πράγματα που κάνει κάθε Έλληνας οδηγός και δεν θα παραδεχτεί ποτέ. Τα 10 πράγματα που κάνει κάθε Έλληνας οδηγός αλλά δεν το παραδέχεται ποτέ. Χιούμορ, αυτοσαρκασμός και… φλας που δεν ανάβουν, μόνο στο [...]
Οι τύποι οδηγών στα φανάρια από τον αγχωμένο sprinter μέχρι τον DJ με το subwoofer. Ένα χιουμοριστικό “manual” της ελληνικής οδήγησης, μόνο στο Engine Power! Αν υπάρχει ένα σημείο που αποκαλύπτει τον πραγματικό χαρακτήρα του [...]
Τι να κάνεις μετά από τροχαίο ατύχημα – τα σωστά βήματα διαχείρισης και ψυχραιμίας. Ο πλήρης οδηγός βημάτων – ασφάλεια, επικοινωνία, φωτογραφίες, αστυνομία, ασφάλεια, φιλικός διακανονισμός και ψύχραιμη διαχείριση. Ένα τροχαίο ατύχημα, ακόμα κι αν [...]
Τι είναι το διαφορικό και πώς λειτουργεί; Πώς λειτουργεί το διαφορικό (differential) και γιατί καθορίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Μάθε τη μηχανική πίσω από LSD, Torsen, viscous και active differentials και γιατί καθορίζουν [...]
Πώς λειτουργεί το κιβώτιο ταχυτήτων; Μάθε τη μηχανική πίσω από τις σχέσεις, την τελική μετάδοση, τα DCT κιβώτια και τη βελτίωση της απόδοσης σε κινητήρες υψηλής ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων (gearbox) είναι ο μηχανισμός που [...]
Πώς λειτουργεί η εξάτμιση σε βελτιωμένους κινητήρες; Ανάλυση ροής, θερμότητας και backpressure, πολλαπλές εξαγωγής, downpipes και επιστήμη του ήχου στις επιδόσεις. Το σύστημα εξαγωγής είναι ο τελικός σταθμός της ενέργειας ενός κινητήρα, το σημείο όπου [...]
Πώς λειτουργεί το intercooler νερού–αέρα (water-to-air) και γιατί είναι πιο αποδοτικό σε κινητήρες υψηλής πίεσης. Πώς λειτουργεί το water-to-air intercooler; Μάθε γιατί προσφέρει ανώτερη ψύξη από τα air-to-air, πώς μειώνει τη θερμοκρασία εισαγωγής και γιατί [...]
Πώς να αυξήσεις την ιπποδύναμη του κινητήρα – από τη ροή αέρα στη διαχείριση καυσίμου και τον χρονισμό. Πώς αυξάνεται η ιπποδύναμη ενός κινητήρα; Ανάλυση ροής αέρα, AFR, χρονισμού, συμπίεσης και θερμοδυναμικής, για ασφαλή και [...]
Πώς να εντοπίσεις προβλήματα στα φρένα της μοτοσυκλέτας: σπογγώδη μανέτα, θόρυβοι, fading, στραβοί δίσκοι, φθορά τακακιών και λύσεις συντήρησης με τεχνική ανάλυση. Θες να διαγνώσεις προβλήματα φρένων στη μοτοσυκλέτα, φυσική, φθορά και πρακτικές λύσεις, πάρε [...]
Τηλεοπτικό επεισόδιο 3/6/21. To Engine Power παίρνει τα βουνά!!! Ταξιδεύουμε στην πανέμορφη Κύμη και ζούμε με αλφαβητική σειρά τους : Συνεντεύξεις οδηγών απο την Ανάβαση Κύμης Γκίκα Κανέλλο Κουρνιάτη Πατσουρέα Παρθένη Ραπατζίκο Ρέκκα Ριρη Σαρταμπάκο [...]
Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 14/5/24 Το Engine Power και ο Μιχάλης Κοντιζάς μας ταξιδεύουν στο νησί των Αγίων και της Μαστίχας! (β’ μέρος του αφιερώματος) Η Μυροβόλος Χίος μας αγκαλιάζει και μας συναρπάζει. Ας την [...]
Max Verstappen γεννημένος να είναι γρήγορος Max Verstappen Είναι ο νεότερος νικητής στην ιστορία της F1 αφήνοντας πίσω Senna, Schumacher, Alonso, hamilton, Vettel… Ο Max Verstappen είναι γεννημένος για να αγωνίζεται σε υψηλές ταχύτητες. Είναι [...]
WRC Χιλής Η συνταγή και το πρόγραμμα για ένα καλό τσίλι WRC Χιλής: Η Χιλή επιστρέφει στο καλεντάρι του WRC Θα κερδίσει ο Kalle Rovanperä τον τίτλο στη Χιλή; Το Πρόγραμμα για το Ράλι Χιλής 2023 [...]
Αποτελέσματα ENDURO ΛΕΩΝΙΔΑΣ 2ος αγώνας Αποτελέσματα του 15oυ ENDURO ΛΕΩΝΙΔΑΣ με ρεκόρ συμμετοχών. 2ος αγώνας: Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Enduro 2023 και το Κύπελλο Enduro Νότιας Ελλάδας 2023 Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό [...]
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ταχύτητας των Superbikes του 2020 έχει διαμορφωθεί σχεδόν πλήρως, με τις περισσότερες υπογραφές να έχουν πέσει και τις ομάδες να παίρνουν την τελική τους σύσταση. Αρχικά, οι δύο μεγάλοι αντίπαλοι, Jonathan Rea [...]
MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική [...]
Έφυγε από τη ζωή ο Τάσος Κορμαζόπουλος Η ΑΛΑΛ αποχαιρετά την «ψυχή» του service park… Ένας άνθρωπος που υπηρέτησε με αγάπη το σπορ για περισσότερα από 40 χρόνια. Ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι φτωχότερος από [...]
Χειμερινό κύπελλο Scramble Κρήτης 2024 Χειμερινό κύπελλο Scramble Κρήτης 2024 με τρείς αγώνες Ιανουάριο Φεβρουάριο και Μάρτιο από τον ΑΣΗ και την έγκριση της ΑΜΟΤΟΕ Χειμερινό κύπελλο Scramble Κρήτης 2024ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 – Περιγραφή-Ημερομηνίες [...]
Η περίφημη τράμπα των δύο πρωταθλητών έγινε κανονικά ως είχε προγραμματιστεί στη Βαλένθια, ωστόσο η σιγή που ακολούθησε μάλλον είχε μια αδέξια αιτία. Για αρκετό διάστημα πριν την 9η Δεκεμβρίου, τα ορεκτικά για την φιλική [...]
MotoGP Valentino Rossi- Pecco Bagnaia: Ο Valentino Rossi κάνει μια ενδιαφέρουσα δήλωση για τις δυσκολίες του Pecco Bagnaia στο MotoGP. Ο Valentino Rossi έδωσε την υποστήριξή του στον Pecco Bagnaia εν μέσω μιας δύσκολης σεζόν. [...]
Τα αυτοκίνητα του James Bond: Στο σύμπαν της μυστικής δράσης όπου κυριαρχεί ο πράκτορας 007, η ταχύτητα, η τεχνολογία και η στιλιστική υπεροχή δεν είναι απλώς στοιχεία είναι όπλα. Και τα «όπλα» αυτά πολλές φορές [...]
Τρέιλερ τηλεοπτικής εκπομπής 24/6/21. Έρχεται επεισοδίαρα αυτή την Πέμπτη στις 21:00 το βράδυ στο κανάλι Έψιλον με πολυ σκόνη θέαμα και ξεχωριστές παρουσιάσεις.. Ένα επεισόδιο που θα μας ταξιδέψει, διακεδάσει και θα μας απογείωσει στο […]
Πρωτάθλημα Ταχύτητας και Κύπελλο Super Moto. Διεξάγεται ο 3ος και 4ος αγώνας για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας 1-2-3 Οκτωβρίου στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων καθώς και ο 3ος και 4ος αγώνας για το Κύπελλο Super Moto 2-3 Οκτωβρίου 2021 επίσης στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων. Η έναρξη των […]
Coocase Βαλίτσα X1 Aluminium 40lt Black by XMOTO.GR. Η εταιρία μας ιδρύθηκε το 2000, με σκοπό την κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου μοτοσυκλετιστή. Στην προσπάθειά μας λοιπόν να πραγματοποιήσουμε αυτόν τον στόχο, δημιουργήσαμε δύο καταστήματα, […]
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.