
σωστό pre-trip check : Πριν βγεις στο δρόμο με το φορτηγό, κάνε check γιατί τα λάθη δεν έχουν φρένα! Πριν ξεκινήσεις το φορτηγό, κάνε σωστό pre-trip check. Έλεγξε ελαστικά, φρένα, φώτα, ρεζερβουάρ και φορτίο. Ο οδηγός που ελέγχει, δεν κινδυνεύει. Ρε φίλε, δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να ξεκινάς για δρομολόγιο και να καταλάβεις μετά από 50 χιλιόμετρα ότι κάτι δεν πάει καλά. Το φρένο μαλακό, ο αέρας πέφτει, ένα λάστιχο βράζει ή τα φώτα παίζουν… Πράγματα που μπορείς να έχεις προλάβει σε πέντε λεπτά, πριν καν βάλεις μπρος. Κι επειδή εδώ είναι Engine Power, πάμε να το δούμε όπως πρέπει: επαγγελματικά, ανθρώπινα και αποτελεσματικά.
Πρώτα απ’ όλα, κάνε βόλτα γύρω από το φορτηγό. Μην κάθεσαι μέσα στο κάθισμα με καφέ και κινητό, βγες έξω. Μια ματιά μπορεί να σου σώσει τη μέρα. Έλεγξε ελαστικά, μπουλόνια, λάσπες, φώτα, καθρέφτες, πόρτες. Δες μήπως κάτι στάζει κάτω (λάδι, καύσιμο ή αντιψυκτικό). Αν δεις υγρό, ψάξ’ το πριν το αγνοήσεις.
Δεύτερο: έλεγξε πίεση αέρα στα λάστιχα. Αν δουλεύεις με ρόδες χαμηλής πίεσης, το φορτίο θα σε “σκοτώσει” στο δρόμο. Ένα λάστιχο 2 psi κάτω μπορεί να ανεβάσει 20 βαθμούς θερμοκρασία στο ταξίδι. Αν έχεις TPMS (σύστημα πίεσης), καλώς. Αν όχι, πάρε ένα απλό μανόμετρο και κάνε μέτρηση.
Τρίτο: έλεγξε τα φρένα. Πάτα 2–3 φορές με σταματημένο το όχημα και άκου προσεκτικά. Αν ο αέρας φεύγει με συνεχόμενο ήχο, έχεις διαρροή. Δες τα όργανα πίεσης αν δε σηκώνει σωστά, μην ξεκινήσεις.
Τέταρτο: έλεγξε φώτα και φλας. Δεν είναι μόνο για σένα, είναι και για τους άλλους. Άναψε τα πάντα πορείας, στοπ, φλας, αλάρμ, φώτα πινακίδας. Αν έχεις ρυμουλκούμενο, βεβαιώσου ότι το φις είναι στη θέση του και ότι λειτουργούν τα πίσω φώτα.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Πέμπτο: κοίτα ρεζερβουάρ και τάπες. Ένα χαλαρό καπάκι μπορεί να σε αφήσει χωρίς πετρέλαιο στα μέσα του πουθενά. Αν έχεις διπλό ρεζερβουάρ, βεβαιώσου ότι επικοινωνούν σωστά μεταξύ τους.
Έκτο: έλεγξε το σύστημα ψύξης. Αν έχεις παρατηρήσει τις βεντάλιες να δουλεύουν περισσότερο απ’ το κανονικό ή το θερμόμετρο να “φλερτάρει” με το κόκκινο, δες επίπεδα ψυκτικού. Και ποτέ το τονίζω, ποτέ μην ανοίγεις καπάκι ψυγείου με ζεστό κινητήρα.
Έβδομο: κλείδωσε φορτίο, καμπίνα και συρόμενα. Το φορτίο είναι ευθύνη, όχι βάρος. Ένα κιβώτιο που θα κινηθεί στο φρενάρισμα μπορεί να γίνει όπλο.
Όγδοο: έλεγξε χαρτιά και εξοπλισμό. Πυροσβεστήρας, τρίγωνο, ανακλαστικό γιλέκο, φαρμακείο τα βασικά που όλοι ξεχνάνε.
Και ένα Engine Power tip που δείχνει εμπειρία: πριν φύγεις, άκου τον κινητήρα σου. Ναι, απλώς άκου. Άκου πώς παίρνει, πώς ρετάρει, πώς “τραβάει”. Αν έχεις κάνει χρόνια πίσω από τιμόνι, το αυτί σου θα πει περισσότερα από οποιοδήποτε διαγνωστικό.
σωστό pre-trip check : Το σωστό pre-trip inspection δεν είναι “γραφειοκρατία”. Είναι επαγγελματισμός. Γιατί όταν οδηγείς δεκάδες τόνους σίδερο, δεν έχεις το περιθώριο του “δε βαριέσαι”.
Εδώ στο Engine Power, δεν φεύγουμε απλώς για το δρομολόγιο φεύγουμε σίγουροι.



