Το Ράλι Ακρόπολις, το Ράλι των Θεών

to-rali-akropolis-to-rali-ton-theon-rally-wrc-

Το Ράλι Ακρόπολις – Το Ράλι των Θεών: Η ιστορία του Ράλι Ακρόπολις από το 1953 μέχρι σήμερα. Από τα Group B και τους θρύλους McRae, Sainz, Kankkunen έως τη σύγχρονη υβριδική εποχή. Το Ράλι που έκανε την Ελλάδα θρύλο του WRC.

Η σκόνη του Ακρόπολις δεν είναι σκόνη. Είναι ιστορία. Είναι ιδρώτας, πέτρα και βενζίνη ανακατεμένα με τα όνειρα χιλιάδων ανθρώπων που κάποτε, έστω για λίγα δευτερόλεπτα, ένιωσαν θεοί. Το Ράλι Ακρόπολις δεν είναι ένας αγώνας. Είναι ένας μύθος που κρατά από το 1953 και, εβδομήντα χρόνια μετά, εξακολουθεί να κάνει όλον τον μηχανοκίνητο κόσμο να γονατίζει μπροστά του.

Η Γέννηση των Θεών

Το 1953, η Ελλάδα έβγαινε ακόμη από τις στάχτες του πολέμου. Και μέσα σε αυτή τη μεταπολεμική γαλήνη, μια ομάδα ρομαντικών του ΕΛΠΑ αποφάσισε να φέρει κάτι ανήκουστο: ένα ράλι που θα διέσχιζε ολόκληρη τη χώρα, από την Αθήνα ως τη Ρόδο. 1.700 χιλιόμετρα αμείλικτης ελληνικής γης, χωρίς GPS, χωρίς τηλεμετρία, χωρίς καν υποδομή.

Ονομάστηκε “Ράλι ΕΛΠΑ”, αλλά σύντομα απέκτησε το όνομα που του ταίριαζε: Ράλι Ακρόπολις – Το Ράλι των Θεών.

Η διαδρομή άλλαζε κάθε χρόνο: Ολυμπία, Μυκήνες, Δελφοί, Καρπενήσι, Τατόι, Καρδίτσα, Κοζάνη. Ήταν μια χώρα μέσα σε έναν αγώνα. Οι οδηγοί δεν πολεμούσαν μόνο τον χρόνο, αλλά και το ίδιο το τοπίο. Οι πέτρες της Φθιώτιδας, η λάσπη της Καλαμπάκας, η σκόνη της Βοιωτίας όλα ήθελαν σεβασμό.

to-rali-akropolis-to-rali-ton-theon

Η Χρυσή Εποχή του Πάθους (1960-1980)

Τα χρόνια του 1960 και του 1970 ήταν τα χρόνια της μετάβασης από τον ρομαντισμό στην τρέλα.
Η Lancia Fulvia, η Alpine-Renault A110, η Porsche 911, οι Ford Escort RS1600. Οι οδηγοί δεν φορούσαν ακόμα “Nomex”, μόνο ένα χαμόγελο και λίγη τύχη.

Στα βουνά της Στερεάς, θεατές σκαρφάλωναν σε πλαγιές για να δουν τα πληρώματα να περνούν με 180 km/h σε χωματόδρομους. Ο Ove Andersson, ο Björn Waldegård, ο Walter Röhrl έγιναν ονόματα που συνδέθηκαν για πάντα με την ελληνική σκόνη.

Το 1973, όταν η FIA δημιούργησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), το Ακρόπολις μπήκε στο ημερολόγιο από την πρώτη χρονιά. Και δεν βγήκε ποτέ παρά μόνο όταν η Ελλάδα λύγιζε οικονομικά, ποτέ οργανωτικά.

Η Εποχή των Group B (1982-1986): Η Παράνοια των Θεών

Το Ράλι Ακρόπολις – Το Ράλι των Θεών: Η δεκαετία του ’80 ήταν υπερβολή σε όλα. Οι ομάδες Group B έφεραν τέρατα 600 ίππων: Audi Quattro, Lancia 037, Peugeot 205 T16, Lancia Delta S4. Οι ειδικές του Ακρόπολις έγιναν τόποι θρύλων και τραγωδιών.

Οι αναβάσεις του Καρπενησίου, οι πέτρες του Ελικώνα, τα νυχτερινά περάσματα από το Καλαβρύτων, έγραψαν την πιο βίαιη ομορφιά στην ιστορία του θεσμού. Ο Henri Toivonen, με την S4 του, πέθανε το 1986 στην Κορσική, κι ο κόσμος ξύπνησε από το όνειρο των Group B. Το Ακρόπολις έχασε λίγη λάμψη, αλλά κράτησε την ψυχή του.

Η Κυριαρχία των Θρύλων (1990-2000)

Η νέα εποχή των Group A και WRC έφερε μια γενιά ηρώων που έγιναν φίλοι του ελληνικού λαού.
Ο Carlos Sainz με το Toyota Celica GT-Four κέρδισε το 1990 και το 1991. Ο Juha Kankkunen, ο Colin McRae, ο Richard Burns, ο Marcus Grönholm, ο Sébastien Loeb. Κάθε ένας άφησε κομμάτι του στο βουνό.

Το Ακρόπολις δεν ήταν απλώς ένας αγώνας ταχύτητας. Ήταν δοκιμασία επιβίωσης. Οι θερμοκρασίες άγγιζαν τους 40 βαθμούς, τα λάστιχα έλιωναν, οι αναρτήσεις διαλύονταν, τα πληρώματα άντεχαν μόνο με θέληση.

Ο Colin McRae το 1998 έκανε το αδύνατο. Παρότι είχε καταστρέψει ανάρτηση, συνέχισε και κέρδισε. Έγινε ήρωας στην Ελλάδα, περισσότερο κι από τους Έλληνες. Η νίκη του έμεινε θρύλος γιατί έδειξε τι σημαίνει Ακρόπολις – δεν παρατάς ποτέ.

Οι Έλληνες του Ακρόπολις

Ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός βρήκε στο Ακρόπολις την αρένα του. Ονόματα όπως ο Στέφανος Στεφανής, ο Αλέξανδρος Παυλίδης, ο Λεωνίδας Κύρκος, ο Ιαβέρης (Γιάννης Κυριακόπουλος), ο Δημήτρης Χατζητσοπάνης. Όλοι έγραψαν τη δική τους ιστορία, σηκώνοντας τη γαλανόλευκη σε ειδικές που ξεπερνούσαν ανθρώπινα όρια.

Η νίκη του Στέφανου Θεοχαρόπουλου το 1995 στα Εθνικά Πρωταθλήματα, και οι επιδόσεις του Ιαβέρη τη δεκαετία του ’70, παραμένουν αναφορά για κάθε Έλληνα που ανέβηκε σε ράμπα εκκίνησης με την καρδιά να χτυπά στον ρυθμό των ελικοειδών δρόμων.

to-rali-akropolis-to-rali-ton-theon-rally-wrc-

Το Ράλι Ακρόπολις – Το Ράλι των Θεών: Η Επιστροφή των Θεών (2021-σήμερα)

Μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε το 2021 στο ημερολόγιο του WRC. Ο κόσμος κατέκλυσε ξανά το Σύνταγμα, οι ειδικές της Λαμίας, του Ελικώνα, του Καρπενησίου, του Παρνασσού, της Ελάτειας έσφιξαν τις γραμμές των θεατών.

Η Toyota, με τον Kalle Rovanperä, έφερε το νέο αίμα, την τεχνολογία και την ωριμότητα της γενιάς του 21ου αιώνα. Οι υβριδικές Yaris WRC των 380+ ίππων σηματοδότησαν το νέο κεφάλαιο: καθαρή ισχύς, αλλά και ηλεκτρική υποστήριξη.

Κι όμως, το Ακρόπολις παραμένει Ακρόπολις. Δεν το κάνουν οι κινητήρες, το κάνουν οι άνθρωποι. Ο ιδρώτας των πληρωμάτων, η σκόνη των θεατών, η ψυχή της Ελλάδας που ξέρει να αντέχει.

Η Κληρονομιά

Σήμερα, το Ράλι Ακρόπολις είναι κάτι περισσότερο από ένα event. Είναι παράδοση, πολιτισμός και εθνικό brand. Εκατομμύρια θεατές το έχουν ζήσει, χιλιάδες οδηγοί το έχουν φοβηθεί, κανείς δεν το έχει ξεχάσει.

Η φράση που ειπώθηκε από τον Hannu Mikkola στα μέσα των ’80s τα συνοψίζει όλα:

«Δεν υπάρχει άλλο ράλι που να σε κάνει να νιώθεις τόσο μικρός απέναντι στη φύση και τόσο μεγάλος όταν τερματίζεις.»

Το Ράλι των Θεών Ζει.

Όσο υπάρχουν δρόμοι που σε κάνουν να ιδρώνεις πριν τη στροφή, όσο υπάρχουν άνθρωποι που κοιμούνται στα βουνά για να δουν τρία δευτερόλεπτα δράσης, όσο η Ελλάδα έχει σκόνη, ήλιο και πάθος, το Ράλι Ακρόπολις θα παραμένει το ιερό τέρας της αντοχής.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • nyxterinos-agonas-drift-sthn-pista-san-nikolas-sthn-kalamata-3-aygoudtou-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Νυχτερινός Αγώνας Drift & Ατομικής Χρονομέτρησης στην Καλαμάτα

    Νυχτερινός Αγώνας Drift & Ατομικής Χρονομέτρησης στην Καλαμάτα Το Σάββατο 3 Αυγούστου, στην Πίστα Kart San Nicolas στην Καλαμάτα θα διεξαχθεί νυχτερινός αγώνας Drift και Ατομικής Χρονομέτρησης από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Καλαμάτας. Συνολικά, και [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Οταν ψάχνεις στους 2 τροχούς κάτι το διαφορετικό

    Οταν ψάχνεις στους 2 τροχούς κάτι το διαφορετικό, τότε απευθύνεσαι στον Βαγγελη Τογελο που τις τελευταίες δεκαετίες καθημερινά με επαγγελματισμό, πάθος και αγάπη για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας προσφέρει στηρίζει και αναδεικνύει τον χώρο και [...]
  • PANAGIOTIS-kollaros-moto-pitbike-motogp-minimoto-junior-italy-championship
    2 Τροχοί - Moto

    Παναγιώτης Κολλάρος: Στόχος μου να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής

    Παναγιώτης Κολλάρος: Στόχος μου να γίνω παγκόσμιος πρωταθλητής O Παναγιώτης Κολλάρος συνεχίζει να δουλεύει σκληρά για να πετύχει το ακατόρθωτο, οι υψηλοί στόχοι έχουν και υψηλό τίμημα. Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: O Παναγιώτης Κολλάρος ανήκει στα παιδιά [...]
  • Ελληνικές ιστορίες

    Το Engine Power στο κανάλι Έψιλον, η τηλεοπτική επιστροφή τον Μαΐο.

    Το Engine Power στο κανάλι Έψιλον, η τηλεοπτική επιστροφή τον Μαΐο. Η απόλυτη μηχανοκίνητη τηλεοπτική εμπειρία επιστρέφει στη τηλεοπτική οθόνη σου απο 6 Μαΐου του 2021 και κάθε Πέμπτη 21:00 βράδυ στο κανάλι Έψιλον!!! Το [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Ο Toby Price συμπεριλήφθηκε στη λίστα τιμών για την ημέρα της Αυστραλίας το 2021.

    Ο δύο φορές νικητής του Ράλι Ντακάρ έχει απονεμηθεί το Μετάλλιο του Τάγματος της Αυστραλίας, “για υπηρεσία στο μηχανοκίνητο άθλημα, ιδίως για αγώνες μοτοσυκλετών cross country “. Ο Price είναι ο μόνος Αυστραλός που έχει [...]
  • AMOTOE,ENGINE POWER
    Αγώνες | Events

    5ος αγώνας Ταχύτητας-Super Moto στα Μέγαρα

    5ος αγώνας Ταχύτητας-Super Moto στα Μέγαρα H AMOTOE διοργανώνει τον 5ο αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και Κυπέλλου Supermoto για το 2021, στις 31 Οκτώβρη στα Μέγαρα. Δείτε περισσότερα: amotoe.org Engine Power See Full Bio
  • ektakti-eidisi-katepese-ekpaideftiko-aeroskafos-sto-tatoi-agonia-gia-tous-dyo-cheiristes
    Ελληνικές ιστορίες

    Έκτακτη Είδηση: Συνετρίβη εκπαιδευτικό αεροσκάφος στο Τατόι – Αγωνία για τους δύο χειριστές

    Συνετρίβη εκπαιδευτικό αεροσκάφος στο Τατόι: Σκηνές πανικού εκτυλίχθηκαν το πρωί της Τετάρτης στο Τατόι, όταν εκπαιδευτικό αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε μέσα στο αεροδρόμιο, λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Ο Aaron Plessinger στην off-season

      Ο αθλητής της Yamaha, Aaron Plessinger, προετοιμάζεται για τον πρώτο αγώνα supercross που θα τρέξει στην κατηγορία των 450 και θα πραγματοποιηθεί στις 4 Ιανουαρίου 2020, στο Anaheim της Καλιφόρνιας. Στο βίντεο ακολουθούν οι [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Θανάσης Ζάχος οδηγός αγώνων Streetbike – Τρίκαλα – Engine Power

    Ο Θανάσης Ζάχος εξηγεί, μέσα σε άλλα, γιατί αποφάσισε να είναι οδηγός αγώνων διαλέγοντας την ασφάλεια από τον κίνδυνο που προσφέρουν οι κόντρες. MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον [...]
  • rotax-2025-epathlo-agones-kart-dyo-agones-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Έπαθλο Rotax 2025 το πρόγραμμα

    Έπαθλο Rotax 2025 το πρόγραμμα Το πρόγραμμα του Επάθλου ROTAX του 2025 απαρτίζεται από δύο αγώνες, έναν μονό και έναν διπλό. Η αρχή θα γίνει στις 3-4 Μαΐου στην Καλαμάτα με τη διεξαγωγή του μονού [...]
  • rally sprint potamies stin krhth
    4 τροχοί - Auto

    Το Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές «Γιώργος Λουκάς» με 19 πληρώματα

    Το Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές «Γιώργος Λουκάς» με 19 πληρώματα Το Ράλλυ Σπριντ Ποταμιές “Γιώργος Λουκάς” με 19 πληρώματα θα διεξαχθεί ο αγώνας στις 30 Απριλίου 2023 από την Α.Ο. Κρήτης Με 19 πληρώματα θα πραγματοποιηθεί [...]
  • GAZPROMNEFT,ENGINE POWER
    Αγώνες | Events

    GAZPROM & G-ENERGY στο MOTOR FESTIVAL

    GAZPROM & G-ENERGY στο MOTOR FESTIVAL. Ο ρωσικός ενεργειακός κολοσσός GAZPROM & G-ENERGY προελαύνει στο 19th Motor Festival 17-19 September O.A.K.A. | One is a King & Bazaar Festival | The biggest motor bazaar show [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1366 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/