
Made in Greece: Ο Μιχαήλ Κοντιζάς και η ομάδα του 12PRONEWS παρουσιάζουν τα ελληνικά supercars και concept cars που έγραψαν ιστορία. Korres P4, Chaos, Elenica MSCC και η Ελλάδα στο προσκήνιο της τεχνολογικής τρέλας. Όλοι μιλούν για τα concept cars των ξένων κολοσσών. Ferrari, BMW, Mercedes, Bugatti. Όμορφα, τρελά, εξωτικά, τα βλέπεις σε διεθνή σαλόνια και λες “εντάξει, αυτοί μπορούν”. Μόνο που υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα με αυτή τη φράση. Γιατί και εμείς μπορούμε. Και το αποδείξαμε. Όχι με θεωρίες, αλλά με σίδερο, ανθρακόνημα, ιδρώτα και πείσμα. Γιατί στην Ελλάδα, εκεί που άλλοι έβλεπαν κρίση, υπήρξαν κάποιοι που είδαν ευκαιρία να χτίσουν το αδύνατο. Αυτή είναι η ιστορία των ελληνικών concept cars που άφησαν άφωνο τον πλανήτη.
Πρώτος στο γκάζι, ο Δημήτρης Κορρές, ένας άνθρωπος που θα μπορούσε άνετα να είναι ο Έλληνας Tony Stark αν φορούσε λίγο πιο φανταχτερά πουκάμισα. Ο Κορρές έφτιαξε το Korres P4, ένα ελληνικό supercar που δεν φοβάται ούτε στροφές, ούτε χωματόδρομους, ούτε τους νόμους της φυσικής. Με έναν V8 7.0 λίτρων και πάνω από 500 ίππους, το P4 μπορεί να πάει από 0 στα 100 σε 3,8 δευτερόλεπτα και ταυτόχρονα να περάσει λακκούβες σαν αγροτικό. Η ανάρτηση του, ελληνική πατέντα, αλλάζει ύψος αυτόματα και του επιτρέπει να ανεβαίνει βουνά εκεί που τα υπόλοιπα supercars χρειάζονται οδική βοήθεια. Ο Κορρές δεν έφτιαξε απλώς ένα αυτοκίνητο. Έφτιαξε ένα πολυεργαλείο της αδρεναλίνης. Ένα ελληνικό θαύμα που οι ξένοι μηχανικοί κοιτούν ακόμα με δέος.
Στη συνέχεια, ανεβαίνουμε στην ατμόσφαιρα με το Chaos του Σπύρου Πανόπουλου. Και δεν λέμε “ατμόσφαιρα” μεταφορικά. Ο άνθρωπος δήλωσε ότι το όχημά του είναι το πρώτο “ultra-car” στον κόσμο, με 3.000+ ίππους, επιτάχυνση που κάνει το 0-100 να μοιάζει ανέκδοτο, και τεχνολογία που προέρχεται κατευθείαν από τη NASA. Ολόκληρη η κατασκευή, από το πλαίσιο έως τα εσωτερικά χειριστήρια, σχεδιάστηκε και τυπώθηκε με 3D εκτύπωση σε τιτάνιο και ανθρακόνημα. Το Chaos δεν είναι απλώς αυτοκίνητο είναι πείραμα φυσικής. Είναι μια ελληνική βροντή που ήρθε να πει ότι “το μέλλον δεν κατοχυρώνεται με ετικέτα χώρας”.
Ο Πανόπουλος δεν έκανε marketing, έκανε πρόκληση: «ό,τι κι αν νομίζετε ότι ξέρετε για τα hypercars, ξεχάστε το». Και ο κόσμος το πρόσεξε. Γιατί, ναι, γράφει Made in Greece.
Made in Greece: Τα ελληνικά concept cars που άφησαν τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό
Ακολουθεί το ELENICA MSCC του Δημήτρη Χατζικακίδη, μια διαφορετική, πιο “επιστημονική” προσέγγιση στην ελληνική δημιουργικότητα. Δεν μιλάμε για ωμή δύναμη, αλλά για τεχνολογική ευφυΐα. Το project ELENICA στηρίχθηκε πάνω στην ιδέα ενός “παραμετρικού πλαισίου” (Parametric Chassis Technology) δηλαδή ένα σασί που αλλάζει δομικά χαρακτηριστικά ανάλογα με το είδος του οχήματος. Μπορεί να γίνει sportscar, αγωνιστικό ή compact city car χωρίς να αλλάξει DNA. Η φιλοσοφία του Χατζικακίδη ήταν απλή και μεγαλειώδης: “αν δεν μπορούμε να φτιάξουμε τα πιο πολλά αυτοκίνητα, μπορούμε να φτιάξουμε τα πιο έξυπνα”. Και το έκανε.
Κι εκεί που λες “ως εδώ”, σκάει ο Κορρές, ο Πανόπουλος και ο Χατζικακίδης σαν τρίδυμο εφευρετών σε ένα κινηματογραφικό ελληνικό reboot του Fast & Furious. Η Ελλάδα απέδειξε ότι δεν χρειάζεται να έχεις βιομηχανία εκατομμυρίων για να γεννήσεις ιδέες που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Χρειάζεται μυαλό, εμμονή και μια δόση ελληνικής τρέλας. Αυτή που σε κάνει να πεις “δεν γίνεται” και να πατήσεις το κουμπί της εκκίνησης.
Γιατί τα ελληνικά concept cars δεν είναι απλώς οχήματα. Είναι δηλώσεις. Είναι το “όχι” στη λογική, το “ναι” στη φαντασία, το “θα το φτιάξω, γιατί μπορώ”. Είναι η απόδειξη πως η μηχανοκίνηση δεν είναι ξένη γλώσσα για τους Έλληνες. Είναι πάθος. Και το πάθος, φίλε μου, δεν χρειάζεται άδεια εισαγωγής.
Και πριν κλείσει το κεφάλαιο των ελληνικών μηχανοκίνητων θαυμάτων, αξίζει να σταθούμε σ’ εκείνο που κατάφερε το ακατόρθωτο: να περάσει από το στάδιο του σχεδίου στη γραμμή παραγωγής. Το KERABOS. Το μοναδικό ελληνικό αυτοκίνητο που βγήκε επίσημα στην παραγωγή και πάτησε άσφαλτο με πινακίδες ελληνικής κατασκευής. Ένα δημιούργημα που γεννήθηκε μέσα από την επιμονή, το μεράκι και την καθαρή μηχανολογική ευφυΐα των Ελλήνων. Το KERABOS απέδειξε ότι, ακόμη κι αν η Ελλάδα δεν έχει βαριές βιομηχανίες ή αλυσίδες παραγωγής τύπου Γερμανίας, έχει κάτι ανώτερο ανθρώπους που δεν συμβιβάζονται με το «δεν γίνεται». Ένα αυτοκίνητο που γράφτηκε με μικρά γράμματα στην παγκόσμια ιστορία της αυτοκίνησης, αλλά με τεράστια σημασία στην ελληνική ψυχή της δημιουργίας. Γιατί το KERABOS δεν ήταν απλώς ένα όχημα· ήταν η επιβεβαίωση ότι το ελληνικό πάθος, όταν αποφασίσει να κινηθεί, δεν το σταματά τίποτα.
Άρα κι αν ο κόσμος κοιτάζει την Ελλάδα σαν μικρή χώρα, τα εργαστήρια αυτών των ανθρώπων ψιθυρίζουν κάτι που ακούγεται πολύ πιο δυνατό:
“Μικρή χώρα, μεγάλα μυαλά.”
Ίσως τελικά το επόμενο αυτοκίνητο που θα σε κάνει να ανατριχιάσεις, να μη βγει από τη Γερμανία ή την Ιταλία. Ίσως να βγει από ένα ελληνικό συνεργείο που δεν φοβάται να ονειρευτεί.




