
Τα νέα της Formula 1 : Το 2025 έχει πάρει η σεζόν φωτιά, οι βαθμολογίες στενεύουν, οι απαιτήσεις αυξάνονται και κάθε λάθος κοστίζει πολύ περισσότερο. Μετά τα πρώτα 15-20 Grands Prix (ανάλογα πότε βλέπεις), οι ομάδες ξεκαθαρίζουν τι μπορούν να κάνουν — σε αγωνιστικό, τεχνικό και ψυχολογικό επίπεδο.
Παράλληλα, οι αλλαγές στα μονοθέσια για το 2026 (νέοι κανονισμοί, νέες μονάδες ισχύος, aero-ρυθμίσεις) σημαίνουν ότι οι ομάδες που δεν είναι πρωτοπόρες αυτή τη στιγμή έχουν διπλό καθήκον: να μαζεύουν βαθμούς/νίκες και να προετοιμάζονται για το μέλλον.
McLaren
Team orders / ανταγωνισμός Norris-Piastri
Στον τελευταίο αγώνα (Monza, Ιταλία) είχαμε νέο επεισόδιο. Ο Oscar Piastri έχασε τη θέση από τον Lando Norris λόγω μιας αργής αλλαγής ελαστικών στο πιτ-στοπ, και η ομάδα διέταξε τον Piastri να αφήσει τον Norris να περάσει πίσω — κάτι που ο Piastri έκανε, παρά τη φανερή δυσαρέσκεια.
Τι σημαίνει αυτό για τον τίτλο
Ο Piastri αυτή τη στιγμή έχει προβάδισμα στο πρωτάθλημα οδηγών, αλλά τέτοιες κινήσεις δημιουργούν ερωτήματα: μέχρι πού θα πάει η ομάδα με τις «εξυπηρετήσεις» μεταξύ οδηγών όταν τα πράγματα γίνουν πιο σφιχτά; Αν κάποιος θυμίζει, ο Toto Wolff έχει ήδη επισημάνει ότι όταν οι διαφορές είναι μικρές, αυτά τα επεισόδια μπορεί να στραφούν εναντίον της ομάδας.
Red Bull
Ο Verstappen & ο νέος teammate
Ο Max Verstappen επιβεβαίωσε ότι θα παραμείνει στην ομάδα για το 2026, κάτι που ρίχνει φως σε πιθανές μελλοντικές αλλαγές ή φήμες.
Friction με Liam Lawson / Yuki Tsunoda
Ο νεότερος (Lawson) αντικατέστησε τον Sergio Pérez, κάτι που δημιούργησε προσδοκίες αλλά και πίεση. Υπάρχουν αναφορές ότι ήδη βλέπουμε «τρικυμίες» μεταξύ Verstappen και των ομάδων/οδηγών της Red Bull, ειδικά όταν οι οδηγικές απαιτήσεις και η πίεση να αποδίδει ο νέος είναι ψηλές.
Ferrari
Κρίση ηγεσίας;
Ο πρώην πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, έχει επικρίνει την ομάδα ότι «λείπει η ηγεσία», ειδικά υπό τις συνθήκες που η Ferrari δεν καταφέρνει να έχει σταθερή απόδοση όπως παλιότερα.
Team orders
Υπάρχουν αρκετά παράπονα για το πώς χειρίζονται τις εντολές μεταξύ Charles Leclerc και Lewis Hamilton, πότε ο ένας πρέπει να αφήσει τον άλλον, πότε εκτελούνται εντολές ή καθυστερούν — όλα αυτά επηρεάζουν τη ψυχολογία και τη δυναμική εντός της ομάδας.
Alpine (Renault-owned)
Συμβόλαιο Gasly
Ο Pierre Gasly υπέγραψε επέκταση συμβολαίου μέχρι το 2028, δείχνοντας ότι η ομάδα ποντάρει πάνω του ως σταθερό σημείο γύρω από το οποίο μπορεί να χτιστεί η συνέχεια.
Ανταγωνισμός των συνεργατών & “τι μένει για το 2026”
Alpine παλεύει να πετύχει συνέπεια. Έχει αλλάξει ο οδηγός δίπλα στον Gasly και υπάρχει πίεση για βελτίωση — τόσο για βαθμούς κατασκευαστών όσο και για προετοιμασία της μετάβασης στις νέες μονάδες ισχύος το 2026.
Οι κύριες ίντριγκες & ρίσκα – Πότε οι team orders θα γίνουν πρόβλημα
- Τα παραδείγματα McLaren δείχνουν ότι όταν οι οδηγοί είναι πολύ κοντά στο πρωτάθλημα, κάθε εντολή ή απόφαση διαιωνίζει τη δυσαρέσκεια. Αν Piastri ή Norris νιώσουν ότι αντιμετωπίζονται ως “δεύτερος” οδηγός σε κρίσιμες στιγμές, μπορεί να υπάρξουν εντάσεις που ξεφεύγουν από τον έλεγχο.
- Οι οδηγοί που ήρθαν από άλλο περιβάλλον (π.χ. Hamilton σε Ferrari) ή νέοι οδηγοί σε μεγάλες ομάδες (Lawson σε Red Bull) νιώθουν πίεση να αποδείξουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ρίσκα, λάθη, “αποκλίσεις” από στρατηγική για να φανούν.
- Πολλή συζήτηση γίνεται γύρω από το πώς οι ομάδες παίρνουν αποφάσεις (π.χ. πότε να καλέσουν για αλλαγή ελαστικών, πότε να “κρατήσουν” οδηγό)· ό,τι δεν είναι 100% ξεκάθαρο μπορεί να δημιουργήσει σκάνδαλα ή αφού τη λες “μετά από τον αγώνα”.
Τα νέα της Formula 1 – Τι να περιμένουμε στον επόμενο αγώνα
Ο επόμενος αγώνας της F1 είναι το Azerbaijan Grand Prix 2025 (Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν). Αν αυξηθεί η ένταση Norris-Piastri. Πιθανότατα αν η διαφορά στο πρωτάθλημα μειωθεί ή αν ο ένας από τους δύο έχει επιθετική φόρμα, θα δούμε εντάσεις – είτε μέσω team orders είτε μέσω μονομαχιών εντός πίστας.
Περισσότερες δηλώσεις / διαρροές
Όταν υπάρχει δυσαρέσκεια για στρατηγική ή team orders, συνήθως έρχονται δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους ή στο ραδιόφωνο της ομάδας, που δημιουργούν πολλά παρατράγουδα.
Τεχνικές αλλαγές / αναβαθμίσεις
- Ομάδες που υστερούν (Ferrari, Alpine) πιθανό να φέρουν αναβαθμίσεις ή βελτιώσεις στο μονοθέσιο. Πώς θα τις αξιοποιήσουν υπό πίεση αγώνα ενδέχεται να αποδειχτεί κομβικό.
- Όταν οδηγοί είναι πολύ κοντά, τα παραμικρά λάθη — λάθος υπολογισμός φρένου, λάθος εκκίνηση, στρατηγικό λάθος στο πιτ-στοπ — θα δείξουν σε ποιον “πηγαίνει” πιο καλά η διαχείριση της πίεσης.
Προσωπική πρόβλεψη: ποιος “κρατά το μαχαίρι”
- Max Verstappen / Red Bull: Έχουν ακόμα ισχύ, αυτοπεποίθηση και τεχνογνωσία. Αν η ομάδα λειτουργήσει χωρίς “εσωτερικά γλίστρηματα”, θα συνεχίσουν να είναι το φαβορί.
- Lando Norris vs Oscar Piastri / McLaren: Προσοχή εδώ. Piastri δείχνει ότι έχει φόρμα, αλλά η ομάδα έχει ήδη δείξει ότι θα παρέμβει αν χρειαστεί. Πιθανότατα θα υπάρξει μία πιο ξεκάθαρη “ιεραρχία” ή τουλάχιστον μία στιγμή που θα προκαλέσει αντιπαράθεση.
- Ferrari: Αν δεν λύσουν προβλήματα συνέπειας, η πίεση θα αυξηθεί — από το εσωτερικό της ομάδας, από το προσωπικό, και φυσικά από το κοινό και τα media. Leclerc και Hamilton μπορεί να ξεκινήσουν να αμφισβητούν και τα στρατηγικά.
- Alpine & ομάδες της δεύτερης γραμμής: Θα προσπαθήσουν για μεγάλες εκπλήξεις — όλο το παρασκήνιο δεν αφορά μόνο ποιος κερδίζει, αλλά ποιος μπορεί να ανατρέψει τις ισορροπίες, να παίξει έξυπνα.
Mercedes
Η ομάδα ψάχνει ακόμη τα πατήματά της στη μετά-Hamilton εποχή. George Russell έχει τον ρόλο του “ηγέτη” αλλά η πίεση είναι τεράστια: ο Βρετανός πρέπει να δείξει ότι μπορεί να σηκώσει στις πλάτες του την ομάδα, αλλιώς η Mercedes κινδυνεύει να μείνει στη «μεσαία τάξη». Η ατμόσφαιρα είναι βαριά, αφού τα αποτελέσματα δεν δικαιολογούν την ιστορία και το budget της ομάδας.
Aston Martin
Ο Fernando Alonso εξακολουθεί να είναι η ψυχή και το “αιώνιο παιδί” της F1, αλλά υπάρχει έντονη φημολογία για το μέλλον του: θα συνεχίσει ή θα αποσυρθεί μετά το 2025; Ο Lance Stroll παραμένει «η αδυναμία» του πατέρα-ιδιοκτήτη Lawrence Stroll, αλλά η έλλειψη κορυφαίων αποτελεσμάτων δημιουργεί μουρμούρες. Η Aston Martin επενδύει πολλά στις εγκαταστάσεις και στο 2026 project, αλλά το παρόν μοιάζει με στάση αναμονής.
Williams
Μία από τις πιο συμπαθείς ομάδες στο grid, που κάνει σταθερά βήματα προόδου. Alex Albon παλεύει να αποδείξει ότι αξίζει ξανά μια θέση σε τοπ ομάδα, ενώ ο rookie teammate του κερδίζει εμπειρίες. Η Williams δεν έχει ακόμη το υλικό για βάθρα, αλλά το 2025 είναι “έτος προετοιμασίας” για να χτυπήσει πιο δυνατά στο νέο κανονιστικό πλαίσιο. Stake F1 (πρώην Alfa Romeo – με Sauber να γίνεται Audi). Η μεγάλη είδηση είναι το project Audi: όλοι περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η μετάβαση. Οι οδηγοί Bottas & Zhou δίνουν μάχες κυρίως για βαθμούς, αλλά ξέρουν ότι το μέλλον τους δεν είναι εγγυημένο όταν η Audi θα αρχίσει να “ξεκαθαρίζει το ρόστερ”.
Το παρασκήνιο εδώ είναι πιο… “επιχειρηματικό” παρά αγωνιστικό: τα deals, τα sponsorships και το scouting για 2026.
Haas
Η “αμερικάνικη” ομάδα εξακολουθεί να δίνει μάχη επιβίωσης στο grid. Kevin Magnussen και Nico Hülkenberg παλεύουν με τα όπλα που έχουν, αλλά το μονοθέσιο συχνά δεν αρκεί για κάτι παραπάνω από τις πίσω θέσεις. Το παρασκήνιο εδώ είναι κυρίως οικονομικό: ποιοι χορηγοί θα συνεχίσουν και ποιοι θα φύγουν. Υπάρχουν ήδη ψίθυροι ότι το μέλλον της Haas στη F1 εξαρτάται από τα deal του Gene Haas.
Kick Sauber (μελλοντικά Audi B)
Βρίσκεται κι αυτή σε μεταβατική περίοδο, δουλεύοντας χέρι-χέρι με το project Audi. Οι φήμες λένε πως ήδη δοκιμάζονται μηχανικοί και τεχνικοί που θα μεταφερθούν πλήρως στο Audi Works Team. Στο αγωνιστικό κομμάτι, στόχος είναι να “γλιτώσουν” από τις τελευταίες θέσεις και να δώσουν βάθρα σε μεμονωμένες περιπτώσεις.
Τα νέα της Formula 1: Η κατάληξη και το συμπέρασμα είναι πως γίνετε χαμός
- Στην κορυφή (Red Bull – McLaren – Ferrari) έχουμε τις μεγάλες ίντριγκες και τα παιχνίδια ισχύος.
- Στη μεσαία γραμμή (Mercedes, Aston Martin, Alpine, Williams) έχουμε τις ομάδες που παλεύουν να βρουν ταυτότητα και να μην χαθούν στον «διάδρομο» της F1.
- Στο πίσω κομμάτι (Haas, Stake, Kick) έχουμε το σκληρό reality check: χωρίς σταθερές επενδύσεις και μεγάλες αναβαθμίσεις, απλώς συμπληρώνεις το grid.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς