Τα νέα της Formula 1: Όλο το παρασκήνιο πριν τον επόμενο αγώνα – Οι ομάδες, οι οδηγοί, οι κόντρες

ta-nea-tis-formula-1-2025-olo-to-paraskinio-prin-ton-epomeno-agona-oi-omades-oi-odigoi-oi-kontres

Τα νέα της Formula 1 : Το 2025 έχει πάρει η σεζόν φωτιά, οι βαθμολογίες στενεύουν, οι απαιτήσεις αυξάνονται και κάθε λάθος κοστίζει πολύ περισσότερο. Μετά τα πρώτα 15-20 Grands Prix (ανάλογα πότε βλέπεις), οι ομάδες ξεκαθαρίζουν τι μπορούν να κάνουν — σε αγωνιστικό, τεχνικό και ψυχολογικό επίπεδο.

Παράλληλα, οι αλλαγές στα μονοθέσια για το 2026 (νέοι κανονισμοί, νέες μονάδες ισχύος, aero-ρυθμίσεις) σημαίνουν ότι οι ομάδες που δεν είναι πρωτοπόρες αυτή τη στιγμή έχουν διπλό καθήκον: να μαζεύουν βαθμούς/νίκες και να προετοιμάζονται για το μέλλον.

McLaren

Team orders / ανταγωνισμός Norris-Piastri
Στον τελευταίο αγώνα (Monza, Ιταλία) είχαμε νέο επεισόδιο. Ο Oscar Piastri έχασε τη θέση από τον Lando Norris λόγω μιας αργής αλλαγής ελαστικών στο πιτ-στοπ, και η ομάδα διέταξε τον Piastri να αφήσει τον Norris να περάσει πίσω — κάτι που ο Piastri έκανε, παρά τη φανερή δυσαρέσκεια.
Τι σημαίνει αυτό για τον τίτλο
Ο Piastri αυτή τη στιγμή έχει προβάδισμα στο πρωτάθλημα οδηγών, αλλά τέτοιες κινήσεις δημιουργούν ερωτήματα: μέχρι πού θα πάει η ομάδα με τις «εξυπηρετήσεις» μεταξύ οδηγών όταν τα πράγματα γίνουν πιο σφιχτά; Αν κάποιος θυμίζει, ο Toto Wolff έχει ήδη επισημάνει ότι όταν οι διαφορές είναι μικρές, αυτά τα επεισόδια μπορεί να στραφούν εναντίον της ομάδας.

Red Bull

Ο Verstappen & ο νέος teammate
Ο Max Verstappen επιβεβαίωσε ότι θα παραμείνει στην ομάδα για το 2026, κάτι που ρίχνει φως σε πιθανές μελλοντικές αλλαγές ή φήμες.
Friction με Liam Lawson / Yuki Tsunoda
Ο νεότερος (Lawson) αντικατέστησε τον Sergio Pérez, κάτι που δημιούργησε προσδοκίες αλλά και πίεση. Υπάρχουν αναφορές ότι ήδη βλέπουμε «τρικυμίες» μεταξύ Verstappen και των ομάδων/οδηγών της Red Bull, ειδικά όταν οι οδηγικές απαιτήσεις και η πίεση να αποδίδει ο νέος είναι ψηλές.

Ferrari

Κρίση ηγεσίας;
Ο πρώην πρόεδρος της Ferrari, Luca di Montezemolo, έχει επικρίνει την ομάδα ότι «λείπει η ηγεσία», ειδικά υπό τις συνθήκες που η Ferrari δεν καταφέρνει να έχει σταθερή απόδοση όπως παλιότερα.
Team orders
Υπάρχουν αρκετά παράπονα για το πώς χειρίζονται τις εντολές μεταξύ Charles Leclerc και Lewis Hamilton, πότε ο ένας πρέπει να αφήσει τον άλλον, πότε εκτελούνται εντολές ή καθυστερούν — όλα αυτά επηρεάζουν τη ψυχολογία και τη δυναμική εντός της ομάδας.

Alpine (Renault-owned)

Συμβόλαιο Gasly
Ο Pierre Gasly υπέγραψε επέκταση συμβολαίου μέχρι το 2028, δείχνοντας ότι η ομάδα ποντάρει πάνω του ως σταθερό σημείο γύρω από το οποίο μπορεί να χτιστεί η συνέχεια.
Ανταγωνισμός των συνεργατών & “τι μένει για το 2026”
Alpine παλεύει να πετύχει συνέπεια. Έχει αλλάξει ο οδηγός δίπλα στον Gasly και υπάρχει πίεση για βελτίωση — τόσο για βαθμούς κατασκευαστών όσο και για προετοιμασία της μετάβασης στις νέες μονάδες ισχύος το 2026.

Οι κύριες ίντριγκες & ρίσκα – Πότε οι team orders θα γίνουν πρόβλημα

  1. Τα παραδείγματα McLaren δείχνουν ότι όταν οι οδηγοί είναι πολύ κοντά στο πρωτάθλημα, κάθε εντολή ή απόφαση διαιωνίζει τη δυσαρέσκεια. Αν Piastri ή Norris νιώσουν ότι αντιμετωπίζονται ως “δεύτερος” οδηγός σε κρίσιμες στιγμές, μπορεί να υπάρξουν εντάσεις που ξεφεύγουν από τον έλεγχο.
  2. Οι οδηγοί που ήρθαν από άλλο περιβάλλον (π.χ. Hamilton σε Ferrari) ή νέοι οδηγοί σε μεγάλες ομάδες (Lawson σε Red Bull) νιώθουν πίεση να αποδείξουν. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ρίσκα, λάθη, “αποκλίσεις” από στρατηγική για να φανούν.
  3. Πολλή συζήτηση γίνεται γύρω από το πώς οι ομάδες παίρνουν αποφάσεις (π.χ. πότε να καλέσουν για αλλαγή ελαστικών, πότε να “κρατήσουν” οδηγό)· ό,τι δεν είναι 100% ξεκάθαρο μπορεί να δημιουργήσει σκάνδαλα ή αφού τη λες “μετά από τον αγώνα”.

ta-nea-tis-formula-1-2025-olo-to-paraskinio-prin-ton-epomeno-agona-oi-omades-oi-odigoi-oi-kontres

Τα νέα της Formula 1 – Τι να περιμένουμε στον επόμενο αγώνα

Ο επόμενος αγώνας της F1 είναι το Azerbaijan Grand Prix 2025 (Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν). Αν αυξηθεί η ένταση Norris-Piastri. Πιθανότατα αν η διαφορά στο πρωτάθλημα μειωθεί ή αν ο ένας από τους δύο έχει επιθετική φόρμα, θα δούμε εντάσεις – είτε μέσω team orders είτε μέσω μονομαχιών εντός πίστας.

Περισσότερες δηλώσεις / διαρροές
Όταν υπάρχει δυσαρέσκεια για στρατηγική ή team orders, συνήθως έρχονται δηλώσεις προς τους δημοσιογράφους ή στο ραδιόφωνο της ομάδας, που δημιουργούν πολλά παρατράγουδα.

Τεχνικές αλλαγές / αναβαθμίσεις

  • Ομάδες που υστερούν (Ferrari, Alpine) πιθανό να φέρουν αναβαθμίσεις ή βελτιώσεις στο μονοθέσιο. Πώς θα τις αξιοποιήσουν υπό πίεση αγώνα ενδέχεται να αποδειχτεί κομβικό.
  • Όταν οδηγοί είναι πολύ κοντά, τα παραμικρά λάθη — λάθος υπολογισμός φρένου, λάθος εκκίνηση, στρατηγικό λάθος στο πιτ-στοπ — θα δείξουν σε ποιον “πηγαίνει” πιο καλά η διαχείριση της πίεσης.

Προσωπική πρόβλεψη: ποιος “κρατά το μαχαίρι”

  • Max Verstappen / Red Bull: Έχουν ακόμα ισχύ, αυτοπεποίθηση και τεχνογνωσία. Αν η ομάδα λειτουργήσει χωρίς “εσωτερικά γλίστρηματα”, θα συνεχίσουν να είναι το φαβορί.
  • Lando Norris vs Oscar Piastri / McLaren: Προσοχή εδώ. Piastri δείχνει ότι έχει φόρμα, αλλά η ομάδα έχει ήδη δείξει ότι θα παρέμβει αν χρειαστεί. Πιθανότατα θα υπάρξει μία πιο ξεκάθαρη “ιεραρχία” ή τουλάχιστον μία στιγμή που θα προκαλέσει αντιπαράθεση.
  • Ferrari: Αν δεν λύσουν προβλήματα συνέπειας, η πίεση θα αυξηθεί — από το εσωτερικό της ομάδας, από το προσωπικό, και φυσικά από το κοινό και τα media. Leclerc και Hamilton μπορεί να ξεκινήσουν να αμφισβητούν και τα στρατηγικά.
  • Alpine & ομάδες της δεύτερης γραμμής: Θα προσπαθήσουν για μεγάλες εκπλήξεις — όλο το παρασκήνιο δεν αφορά μόνο ποιος κερδίζει, αλλά ποιος μπορεί να ανατρέψει τις ισορροπίες, να παίξει έξυπνα.

Mercedes

Η ομάδα ψάχνει ακόμη τα πατήματά της στη μετά-Hamilton εποχή. George Russell έχει τον ρόλο του “ηγέτη” αλλά η πίεση είναι τεράστια: ο Βρετανός πρέπει να δείξει ότι μπορεί να σηκώσει στις πλάτες του την ομάδα, αλλιώς η Mercedes κινδυνεύει να μείνει στη «μεσαία τάξη». Η ατμόσφαιρα είναι βαριά, αφού τα αποτελέσματα δεν δικαιολογούν την ιστορία και το budget της ομάδας.

Aston Martin

Ο Fernando Alonso εξακολουθεί να είναι η ψυχή και το “αιώνιο παιδί” της F1, αλλά υπάρχει έντονη φημολογία για το μέλλον του: θα συνεχίσει ή θα αποσυρθεί μετά το 2025; Ο Lance Stroll παραμένει «η αδυναμία» του πατέρα-ιδιοκτήτη Lawrence Stroll, αλλά η έλλειψη κορυφαίων αποτελεσμάτων δημιουργεί μουρμούρες. Η Aston Martin επενδύει πολλά στις εγκαταστάσεις και στο 2026 project, αλλά το παρόν μοιάζει με στάση αναμονής.

Williams

Μία από τις πιο συμπαθείς ομάδες στο grid, που κάνει σταθερά βήματα προόδου. Alex Albon παλεύει να αποδείξει ότι αξίζει ξανά μια θέση σε τοπ ομάδα, ενώ ο rookie teammate του κερδίζει εμπειρίες. Η Williams δεν έχει ακόμη το υλικό για βάθρα, αλλά το 2025 είναι “έτος προετοιμασίας” για να χτυπήσει πιο δυνατά στο νέο κανονιστικό πλαίσιο. Stake F1 (πρώην Alfa Romeo – με Sauber να γίνεται Audi). Η μεγάλη είδηση είναι το project Audi: όλοι περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η μετάβαση. Οι οδηγοί Bottas & Zhou δίνουν μάχες κυρίως για βαθμούς, αλλά ξέρουν ότι το μέλλον τους δεν είναι εγγυημένο όταν η Audi θα αρχίσει να “ξεκαθαρίζει το ρόστερ”.

Το παρασκήνιο εδώ είναι πιο… “επιχειρηματικό” παρά αγωνιστικό: τα deals, τα sponsorships και το scouting για 2026.

Haas

Η “αμερικάνικη” ομάδα εξακολουθεί να δίνει μάχη επιβίωσης στο grid. Kevin Magnussen και Nico Hülkenberg παλεύουν με τα όπλα που έχουν, αλλά το μονοθέσιο συχνά δεν αρκεί για κάτι παραπάνω από τις πίσω θέσεις. Το παρασκήνιο εδώ είναι κυρίως οικονομικό: ποιοι χορηγοί θα συνεχίσουν και ποιοι θα φύγουν. Υπάρχουν ήδη ψίθυροι ότι το μέλλον της Haas στη F1 εξαρτάται από τα deal του Gene Haas.

Kick Sauber (μελλοντικά Audi B)

Βρίσκεται κι αυτή σε μεταβατική περίοδο, δουλεύοντας χέρι-χέρι με το project Audi. Οι φήμες λένε πως ήδη δοκιμάζονται μηχανικοί και τεχνικοί που θα μεταφερθούν πλήρως στο Audi Works Team. Στο αγωνιστικό κομμάτι, στόχος είναι να “γλιτώσουν” από τις τελευταίες θέσεις και να δώσουν βάθρα σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Τα νέα της Formula 1: Η κατάληξη και το συμπέρασμα είναι πως γίνετε χαμός

  • Στην κορυφή (Red Bull – McLaren – Ferrari) έχουμε τις μεγάλες ίντριγκες και τα παιχνίδια ισχύος.
  • Στη μεσαία γραμμή (Mercedes, Aston Martin, Alpine, Williams) έχουμε τις ομάδες που παλεύουν να βρουν ταυτότητα και να μην χαθούν στον «διάδρομο» της F1.
  • Στο πίσω κομμάτι (Haas, Stake, Kick) έχουμε το σκληρό reality check: χωρίς σταθερές επενδύσεις και μεγάλες αναβαθμίσεις, απλώς συμπληρώνεις το grid.

 

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • Γιάννης Περιστέρας,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Ένας Έλληνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSSP300

    Ένας Έλληνας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WorldSSP300 Ο Γιάννης Περιστεράς με Yamaha R3! H μεγάλη είδηση της αποδοχής από την DORNA και την FIΜ, της συμμετοχής του 16χρονου Γιάννη Περιστερά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport 300, ήταν [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    The crew 2 trailer

    Θέλετε αδρεναλίνη,θέλετε γκάζια αυτό το παιχνίδι είναι για τους λάτρεις του motocross, του drift και του οffroad. The crew 2  Trailer . MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο [...]
  • anavasi-pititsas-patra-omae-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Ανάβαση Πιτίτσας 2025

    Ανάβαση Πιτίτσας 2025 Λίγες μέρες έμειναν μέχρι τον δεύτερο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων και του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων Ιστορικών. Το Σάββατο και την Κυριακή 26 και 27 Απριλίου 2025, ο Α.Ο.Π. διοργανώνει την “LATSIS [...]
  • LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER,ENGINE POWER
    4 τροχοί - Auto

    LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER

    LEPOURIS AUTO SERVICE CENTER Ονομάζομαι Λέπουρης Γιωργος γεννήθηκα 14/4/1982 στην Αθήνα μεγάλωσα στον Βαρνάβα Αττικής. Από μικρή ηλικία είχα μεγάλο ενδιαφέρον και πάθος για τα αυτοκίνητα. Όχι μόνο να τα οδηγώ αλλά και να τα [...]
  • χαλας καρμπυρατερ,engine power
    4 τροχοί - Auto

    ΧΑΛΑΣ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ

    ΧΑΛΑΣ ΚΑΡΜΠΥΡΑΤΕΡ Το συνεργείο του κ.Χάλα Αντώνιου λειτουργεί από το 1973 στα Κάτω Πατήσια και είναι ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της Αθήνας σχετικά με τα καρμπυρατέρ & Injection. Τεχνογνωσία, σύγχρονος εξοπλισμός, γραπτή εγγύηση, ανταγωνιστικές [...]
  • veroutis-spiros-giros-tou-thanatou-spiros-veroutis-salto-mortale-akrovatiko-panigiria
    2 Τροχοί - Moto

    Ο Σπύρος Βερούτης και ο γύρος του Θανάτου μας συγκλονίζουν

    Ο Σπύρος Βερούτης και ο γύρος του Θανάτου μας συγκλονίζουν Ο Σπύρος Βερούτης και ο γύρος του Θανάτου μας ταξιδεύουν στην ιστορία και ζωντανεύουν μνήμες και συναισθήματα του παρελθόντος που έχουν μείνει αξέχαστα και αναλλοίωτα [...]
  • agonas -xomatinis atomikhs- xronometrhshs -sthn- triodo- messhnhw- alak-omae
    4 τροχοί - Auto

    Aγώνας χωμάτινης ατομικής χρονομέτρησης στην Τρίοδο

    Aγώνας χωμάτινης ατομικής χρονομέτρησης στην Τρίοδο Aγώνας χωμάτινης ατομικής χρονομέτρησης στο Αυτοκινητόδρομιο Τριόδου του Δήμου Μεσσήνης από την ΑΛΑΚ Μεσσηνίας Μηχανοκίνητος Αθλητισμός: Aγώνας χωμάτινης ατομικής χρονομέτρησης στο αεροδρόμιο της  Τριόδου στην Μεσσήνη Aγώνας χωμάτινης ατομικής [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Παπαφιλίππου Φίλιππος – Πρωταθλητές Ευρώπης 2019

    Ο αθλητής Παπαφιλίππου Φίλιππος, της ομοσπονδίας μας και του σωματείου ΛΕΝΟΕ ,κατέκτησε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο του πρωταθλητή Ευρώπης και έκανε το δεύτερο ταχύτερο πέρασμα όλων των εποχών παγκοσμίως.Ειναι μια σημαντική διάκριση για [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ράλι Ντακάρ Φορτηγών… Συνεχίζοντας την Περουβιανή περιπέτεια!

    Για το πρωτάθλημα του 2019, η παραδοσιακή εγκατάσταση του Ντακάρ έχει ξανασχεδιαστεί. Συνεχίζοντας την Περουβιανή περιπέτεια, το Ράλι Ντακάρ προσφέρει ένα πυκνό σύνολο εμποδίων και υπόσχεται να είναι ένα νέο είδος επικού αγώνα που θα [...]
  • λεσχη 4χ4 σκαρτα εκατο,engine power
    4 τροχοί - Auto

    3ο Mega Four 4×4 Πάτρας

    3ο Mega Four 4×4 Πάτρας Η Λέσχη 4×4 Πάτρας Skarta Ekato με την Συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος θα διοργανώσουν τον αγώνα «3ο MEGA FOUR 4χ4 Πάτρας» την Παρασκευή 13, το Σάββατο 14 και την [...]
  • 3sixty hotel,engine power
    Lifestyle

    3Sixty Hotel and Suites στο Ναύπλιο

    3Sixty Hotel and Suites στο Ναύπλιο Το 3Sixty Hotel and Suites στεγάζεται σε έναν ανακαινισμένο παλαιό αρχοντικό σπίτι που χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου και [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1453 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/