Η συνέχεια για το WRC θα δοθεί στις 13-16 Φεβρουαρίου, με το Ράλλυ Σουηδίας να αποτελεί τη δεύτερη αγωνιστική συνάντηση της χρονιάς. Ο σουηδικός αγώνας είναι παραδοσιακά το χειμερινό ραντεβού της σεζόν, ωστόσο φέτος τα πράγματα δεν έχουν κυλήσει με τον καλύτερο τρόπο. Ήδη, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, η απουσία χιονιού στην περιοχή όπου διεξάγεται το Ράλλυ Σουηδίας, είχε προκαλέσει προβληματισμό.
Το χρονικό
Ο αρχικός προβληματισμός μετατράπηκε σε αμφιβολίες, όταν αρχικά οι εργοστασιακές ομάδες ανέβαλλαν τα καθιερωμένα PET (Pre Event Testing) κατά μία εβδομάδα, μήπως προκύψει αύξηση του χιονιού. Λίγο αργότερα, η Οργανωτική Επιτροπή εξέδωσε ανακοίνωση που έθετε εν αμφιβόλω ακόμη και τη διεξαγωγή του αγώνα. Εντέλει, με νέα ανακοίνωση, που προήλθε έπειτα από επιθεώρηση των ειδικών διαδρομών από τον εντεταλμένο της FIA, Timo Rautiainen, ο αγώνας πήρε το πράσινο φως. Βέβαια, για να συμβεί αυτό χρειάστηκε να ακυρωθούν περίπου 140 αγωνιστικά χιλιόμετρα, μετατρέποντας το Ράλλυ Σουηδίας σε… Ράλλυ Σπριντ Σουηδίας.
Το αναθεωρημένο πρόγραμμα
Στόχος των διοργανωτών του αγώνα, του Promoter και της FIA, ήταν ο αγώνας να διεξαχθεί και αν είναι εφικτό, χωρίς να χαθεί κάποια από τις αγωνιστικές ημέρες. Αυτό κατέστη δυνατό έπειτα μια μεγάλου εύρους αναθεώρηση του προγράμματος, η οποία προέβλεπε μείωση του αγώνα κατά 8 ειδικές διαδρομές (11 από 19 που είχαν αρχικά προγραμματιστεί) και 140 αγωνιστικά χιλιόμετρα (171,46 από 301,26). Παρόλα αυτά, όπως ανακοινώθηκε ο αγώνας θα προσφέρει το 100% σε πληρώματα και ομάδες, παρά τη μείωση των χιλιομέτρων.
Ανανεωμένο ωράριο
Η ανεπίσημη αρχή θα γίνει με το καθιερωμένο shakedown το πρωί της Πέμπτης 13 Φεβρουαρίου, ενώ η εκκίνηση θα δοθεί με κάθε επισημότητα, λίγες ώρες αργότερα, με την παραδοσιακή υπερειδική διαδρομή στo ανοιχτό ποδηλατοδρόμιο του Karlstad. Το κυρίως μενού την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, περιλαμβάνει αρχικά 2 ειδικές διαδρομές στη Νορβηγία (Hof-Finnskog, Finnskoegen) και έπειτα, τις ειδικές διαδρομές Nyckelvattnet -διεξάγεται για πρώτη φορά- και Torsby Sprint. Αντί για επανάληψη του loop, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, η Παρασκευή θα ολοκληρωθεί με μόλις 63,68 αγωνιστικά χιλιόμετρα. Ο λόγος; Ότι οι ίδιες ειδικές διαδρομές θα επαναληφθούν την επόμενη ημέρα, αντικαθιστώντας το αρχικό πρόγραμμα του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου, που μεταξύ άλλων περιλάμβανε τη διάσημη ειδική Vargasen και το περίφημο Colin’s Crest. Το Ράλλυ Σουηδίας θα ολοκληρωθεί την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου με δύο περάσματα από την ειδική διαδρομή Likenas, μήκους 21,19 αγωνιστικών χιλιομέτρων, η οποία θα αποτελέσει -στο δεύτερο πέρασμα- την Power Stage του αγώνα.
Μια βασική διαφοροποίηση
Μπορεί η διεξαγωγή του Ράλλυ Σουηδίας να προχωρά, ωστόσο τα νέα από τις ειδικές διαδρομές δεν είναι θετικά. Το χιόνι συνεχίζει να απουσιάζει, με τις πρώτες εικόνες να θυμίζουν περισσότερο βρεγμένο Ράλλυ Φινλανδίας, παρά Σουηδία. Για snowbanks, που αποτελούν εγγενές συστατικό ακόμη και στον τρόπο οδήγησης των πρωταγωνιστών, ούτε λόγος. Αυτό θα διαφοροποιήσει και την τακτική των οδηγών, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούσαν τα παγωμένα snowbanks για να διατηρήσουν τη ροπή και ταχύτητα των αγωνιστικών τους. Ενόψει του φετινού αγώνα, αυτή η τακτική θα μπει στην άκρη, ενώ και τα δεδομένα του οδοστρώματος (χώμα, λάσπη, πάγος) καθιστούν τον φετινό αγώνα σε μεγάλο ερωτηματικό. Ερωτήσεις σχετικά με την απόδοση των ελαστικών, πώς επιδρά το οδόστρωμα στα καρφιά των ελαστικών εφόσον χρησιμοποιηθούν, καθώς και τι ρόλο θα παίζει η σειρά εκκίνησης, θα βρίσκονται τις επόμενες ημέρες στο επίκεντρο. Άλλωστε, σε ένα Ράλλυ Σουηδίας χωρίς ή με λίγο χιόνι, είναι δεδομένο πως άπαντες θα ξεκινήσουν από λευκό χαρτί, αφού κάτι τέτοιο δεν έχει ξανασυμβεί στη σκανδιναβική χώρα.
Οι πρωταγωνιστές
Παρά τις δυσκολίες που προαναφέραμε, ομάδες και οδηγοί έχουν ταξιδέψει στη Σουηδία, με στόχο το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Με βάση όλα τα παραπάνω, οι προβλέψεις γίνονται ακόμη πιο δύσκολες, αφού δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης με τις προηγούμενες χρονιές.
Hyundai Shell Mobis WRT
Η ομάδα του Andrea Adamo θα παραταχθεί στον σουηδικό αγώνα με 3 Hyundai i20 Coupe WRC. Οι Thierry Neuville-Nicolas Gilsoul, θα ξεκινήσουν πρώτοι στο δρόμο, οπότε αυτό λογικά θα επηρεάσει την απόδοσή τους. Πάντως, η ψυχολογία των Βέλγων είναι στα ύψη όχι απλά λόγω της νίκης, αλλά εξαιτίας του τρόπου που αυτή επιτεύχθηκε στο Μόντε Κάρλο. Κατά συνέπεια, αναμένεται να είναι μεταξύ των πρωταγωνιστών στη Σουηδία, όπου επικράτησαν το 2018. Με ενδιαφέρον, αναμένεται και η επίδοση των περσινών νικητών -με την Toyota,- Ott Tanak-Martin Jarveoja. Μετά το τρομακτικό τους ατύχημα στο Μόντε Κάρλο, οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές θέλουν να σημειώσουν τους πρώτους βαθμούς με τη Hyundai. Ερωτηματικό θα αποτελέσει για αυτούς η σειρά εκκίνησης, αφού λόγω της εγκατάλειψης στο Μόντε, θα ξεκινούν πίσω από την εξάδα, καθώς και το αν έχουν επηρεαστεί από το ατύχημα. Το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας του Andrea Adamo, θα μοιραστούν οι Craig Breen-Paul Nagle, οι οποίοι αντικατέστησαν τους Sebastien Loeb-Daniel Elena που είχαν αρχικά δηλωθεί. Ο 29χρονος Ιρλανδός είχε τερματίσει στη δεύτερη θέση το 2018 και αρέσκεται στις ειδικές διαδρομές της Σουηδίας, ενώ ξεκινά και αρκετά πίσω στις ειδικές διαδρομές.
Toyota Gazoo Racing WRT
Στο Ράλλυ Σουηδίας, θα δούμε για πρώτη φορά 5 Toyota Yaris WRC! Τη μερίδα του λέοντος σε επίπεδο ενδιαφέροντος θα έχουν τα εργοστασιακά αυτοκίνητα των Sebastien Ogier-Julien Ingrassia, Elfyn Evans-Scott Martin και Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen. Μετά από αρκετά χρόνια, οι Ogier-Ingrassia δε θα ξεκινούν πρώτοι στο δρόμο, χωρίς ωστόσο αυτό να εγγυάται καθαρή αγωνιστική γραμμή, παρά μόνο “έλεγχο” στις επιδόσεις των Neuville-Gilsoul. Από την άλλη, οι Evans-Martin θέλουν να συνεχίσουν τις καλές εμφανίσεις, μετά το βάθρο στο Μόντε Κάρλο και στη Σουηδία, ο Ουαλός παραδοσιακά δεν πηγαίνει άσχημα. Όσο για τους Rovanpera-Halttunen, ο νεαρός Φινλανδός θα βρεθεί σαφώς περισσότερο στο στοιχείο του σε σύγκριση με το Μόντε, οπότε δεν είναι απίθανο να σημειώσει ορισμένους καλούς χρόνους, ακόμη και στην τριάδα.
Πέραν των προαναφερθέντων, παρόντα στη Σουηδία θα είναι ακόμη 2 Toyota Yaris WRC. Οι Takamoto Katsuta-Dan Barritt θα κάνουν τον δεύτερο φετινό του αγώνα με το Yaris. Όσο και αν φαίνεται παράξενο, ο Ιάπωνας είναι σαφώς πιο εξοικειωμένος με το χιόνι, αφού εκπαιδεύτηκε στη Φινλανδία, ενώ είχε κερδίσει και τον αγώνα στο πλαίσιο του WRC2, το 2018. Κλείνοντας την αναφορά στα ιαπωνικά αυτοκίνητα, “μαύρο άλογο” στην κούρσα της διάκρισης θα αποτελέσουν οι Jari Matti Latvala-Juho Hanninen. Όχι, δεν διαβάσατε λάθος. Για πρώτη φορά στην πρόσφατη (τουλάχιστον) ιστορία, θα δούμε στην κορυφαία κατηγορία του WRC δύο πρώην εργοστασιακούς οδηγούς στο ίδιο αυτοκίνητο! Ο Latvala, εξασφάλισε τον προϋπολογισμό για ορισμένους αγώνες όπως τα Ράλλυ Σουηδίας και Φινλανδίας. Το κριτήριο επιλογής ήταν η δυνατότητα δοκιμών με το αυτοκίνητο, που στη Φινλανδία είναι απεριόριστα για την Toyota, η οποία έχει τη βάση της στην Puupola. Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένη τη δυνατότητα του Hanninen στο στήσιμο (εξελιγκτής της Toyota), δε θα εκπλαγούμε αν ο, απαλλαγμένος από το άγχος και 4 φορές νικητής του αγώνα, Jari Matti, σημειώσει κορυφαίους χρόνους.
M-Sport Ford WRT
Στο Ράλλυ Σουηδίας, η ομάδα του Malcolm Wilson έχει κάθε λόγο να αισιοδοξεί. Στον αγώνα θα συμμετάσχουν 3 Ford Fiesta WRC, με δύο εξ αυτών να έχουν ελπίδες διάκρισης. Τόσο οι Esapekka Lappi-Janne Ferm, όσο και οι Teemu Suninen-Jarmo Lehtinen, έχουν αποδείξει την ταχύτητά τους στη Σουηδία. Ο μεν Lappi, τερμάτισε 2ος πέρυσι με την Citroen, ο δε Suninen βρέθηκε για πρώτη φορά επικεφαλής στην καριέρα του, πέρυσι στον συγκεκριμένο αγώνα. Τα δυο φινλανδικά πληρώματα, αναμένεται να βάλουν δύσκολα στους συνδυασμούς με Hyundai και Toyota, προσφέροντας τον τρίτο πόλο στον ανταγωνισμό. Το τρίτο Fiesta WRC θα μοιραστούν οι Λιθουανοί Deividas Jocius-Mindaugas Varza, στη δεύτερή τους εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.
WRC2
Στην κατηγορία ομάδων με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 (ή Rally2 όπως πρέπει να συνηθίσουμε να τα λέμε), ο συναγωνισμός για τη νίκη αναμένεται έντονος. Τους νικητές στο Μόντε Κάρλο, Mads Ostberg-Torstein Eriksen (Ph Sport, Citroen C3) θα πλαισιώσουν στη μάχη για τη νίκη, οι τοπικοί Pontus Tidemand-Patrik Barth (Skoda Fabia evo). Ο Σουηδός δις πρωταθλητής WRC2 επιστρέφει στην κατηγορία που τον ανέδειξε και αναμένεται να πρωταγωνιστήσει, εμπιστευόμενος την Toksport, ομάδα που οδήγησε πέρυσι τον Chris Ingram στον τίτλο του Πρωταθλητή Ευρώπης. Από εκεί και έπειτα, οι OC Veiby-Jonas Andersson (Hyundai NG i20), που κέρδισαν πέρυσι το WRC2, αναμένεται να παίξουν το ρόλο τους, μοιραζόμενοι το ένα εκ των δύο κορεατικών αυτοκινήτων. Οι ομόσταβλοί τους, Nikolay Gryazin-Yaroslav Fedorov θα προσπαθήσουν να βρεθούν στο βάθρο. Όσον αφορά στα πληρώματα της M-Sport Ford, οι Adrien Fourmaux-Renaud Jamoul και Rhys Yates-James Morgan αναμένεται να συγκεντρώσουν σημαντικές εμπειρίες για το μέλλον, ξεκινώντας από τη θέση του αουτσάιντερ, με τα Ford Fiesta MKII.
WRC3
Ακόμη μια κατηγορία με μεγάλο ενδιαφέρον, είναι αυτή των ιδιωτών με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2. Ανάμεσα στα 15 πληρώματα που συμμετέχουν, πλεονέκτημα έχουν προφανώς οι Σκανδιναβοί. Από αυτούς, τα φώτα κλέβει η παρουσία των Oliver Solberg-Aaron Johnston (Skoda Fabia evo) στην πρώτη τους εμφάνιση με τη Skoda Motorsport. Από εκεί και έπειτα, στη διεκδίκηση της νίκης αναμένουμε να εμπλακούν οι ταχύτατοι Φινλανδοί Emil Lindholm-Mikael Korhonen (Skoda Fabia evo), Eerik Pietarinen-Miika Anttila (Skoda Fabia evo) και Jari Huttunen-Mikko Louka (Hyundai NG i20). Ιδιαίτερης αναφοράς, χρήζει η συμμετοχή του 2 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Rallycross, Σουηδού Johan Kristofersson, ο οποίος θα μοιραστεί ένα VW Polo με τον Νορβηγό Stig Runne Skjaermoen.
JWRC
Το Ράλλυ Σουηδίας αποτελεί τον εναρκτήριο γύρο και για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων, που για ακόμη μια χρονιά διεξάγεται με πανομοιότυπα Ford Fiesta Rally4 Turbo. Στην εκκίνηση θα βρεθούν 16 νέοι οδηγοί από 8 διαφορετικές χώρες, οι οποίοι θα προσπαθήσουν για το καλύτερο. Προφανώς, οδηγοί από βόρειες χώρες όπως ο τοπικός Tom Kristensson, ο Εσθονός Ken Torn ή ο Λετονός Martins Sesks, αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, χωρίς ωστόσο να είναι σαφής ακόμη η δυναμική νέων οδηγών, όπως ο Φινλανδός Sami Pajari ή ο Σουηδός Pontus Lonnstrom.
Πηγή : 4troxoi.gr/ Νώντας Δουζίνας