Το Ατύχημα Marco Bezzecchi Marc Marquez συγκλόνισε τον κόσμο του MotoGP

to-atychima-marco-bezzecchi-marc-marquez-sygklonise-ton-kosmo-tou-motogp

MotoGP Ατύχημα Marco Bezzecchi Marc Marquez: Η σύγκρουση του Marco Bezzecchi με τον Marc Marquez στον πρώτο γύρο του Grand Prix της Ινδονησίας συγκλόνισε τον κόσμο του MotoGP, προκαλώντας ανησυχία για την υγεία των δύο αναβατών και πυροδοτώντας έντονες αντιδράσεις μέσα και έξω από τα paddock. Το περιστατικό, που σημειώθηκε στη γρήγορη στροφή 7, είχε ως αποτέλεσμα τον βαρύ τραυματισμό του Marquez και την εγκατάλειψη και των δύο αναβατών από τον αγώνα. Ο πρώην πρωταθλητής Neil Hodgson προσπάθησε να ρίξει φως στις συνθήκες του ατυχήματος, εξηγώντας γιατί κατά τη γνώμη του  ο Bezzecchi «δεν προσπαθούσε να προσπεράσει» αλλά βρέθηκε σε μια ανεξέλεγκτη κατάσταση. Την ίδια στιγμή, δηλώσεις από τη Ducati και τον Davide Tardozzi αναδεικνύουν την αγωνία για τη σοβαρότητα του τραυματισμού του Marquez και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Κατά την είσοδο στη γρήγορη στροφή 7 (Turn 7), στον πρώτο γύρο, η μοτοσικλέτα του Bezzecchi «χτύπησε την πλάτη» της μοτοσικλέτας του Marquez, με αποτέλεσμα ο Marquez να εκτοξευτεί από τη μοτοσυκλέτα του και να καταλήξει στο χαλικό έδαφος.

Ο Bezzecchi επίσης έπεσε, αφού έχασε τον έλεγχο, και κατέληξε σε χαλικό παγές στην έξοδο της στροφής. Από αεροφωτογραφίες και ανάλυση του Hodgson, φαίνεται ότι ο Bezzecchi είχε «τρέξει» (drive) μετά την έξοδο στροφής, ανέβασε ταχύτητα και με αυτό τον τρόπο “πέρασε” σε μία ζώνη όπου δεν μπορούσε να παραιτηθεί εγκαίρως. Ο Hodgson υποστηρίζει ρητά: «Δεν προσπαθούσε να προσπεράσει τους Marc» (“He wasn’t trying to pass”)  θεωρεί ότι ήταν απλώς η δυναμική της ταχύτητας και η πίεση που τον οδήγησαν σε λάθος στιγμή.

Η ανάλυση του Neil Hodgson

Neil Hodgson, παλιός αναλυτής και πρώην αναβάτης, σχολίασε ως εξής: Από την αεροφωτογραφία, ο Marquez δεν φαινόταν αργός  αντίθετα, ο Bezzecchi είχε πολύ καλή ώθηση (“good drive”) και επομένως “έπεσε πάνω” σχεδόν ανεξέλεγκτα. Ο Bezzecchi, καθώς βγήκε από τη στροφή 6, έδινε “slide” και “σφήνωσε” την τροχιά του ώστε να “τετραγωνίσει” τη στροφή 7. Καθώς σήκωνε τη μοτοσικλέτα (πιθανόν για να μην “καθαρίσει” πολύ τη στροφή), το “drive” της μπροστινής ρόδας τον έσπρωξε προς τα εμπρός  και βρέθηκε σε περιοχή “του πουθενά” (no-man’s land).

Σε εκείνη τη φάση, όπως λέει, ο Bezzecchi “πανικοβλήθηκε”, έκλεισε το γκάζι τελευταία στιγμή αλλά ήταν ήδη αργά η πρόσκρουση στην πίσω ρόδα του Marquez ήταν αναπόφευκτη. Hodgson τονίζει ότι όλα συνέβησαν “πάρα πολύ γρήγορα” και ότι δεν πιστεύει ότι υπήρχε κακοπροαίρετη πρόθεση από τον Bezzecchi. Με άλλα λόγια, κατά τον Hodgson, δεν πρόκειται για ένα υπολογισμένο, “επιθετικό” προσπέρασμα, αλλά για ένα λάθος που προέκυψε από την πίεση, την αντίδραση και τη δυναμική της ταχύτητας.

Οι δηλώσεις, οι αντιδράσεις και τα σχόλια

Marc Marquez
Άμεσα μετά το ατύχημα, ο Marquez έδειξε να πονά στο δεξί του χέρι / ώμο, κρατώντας τον βραχίωνα του δεξιού χεριού του. Σε ανάρτησή του στα social media, ζήτησε από τους οπαδούς να μην κρατούν “σκληρά αισθήματα” προς τον Bezzecchi: «Nobody does it on purpose» “Κανείς δεν το κάνει με δόλο.” Ο ίδιος έχει αναφέρει ότι το σύμπτωμα φαίνεται να αφορά την κλείδα (collarbone) και τη σύνδεση των συνδέσμων, αλλά θα χρειαστούν περαιτέρω εξετάσεις στη Μαδρίτη για να καθοριστεί η ακριβής κατάσταση.

Davide Tardozzi (Ducati / Team Manager)
Ο Tardozzi δήλωσε: «Ελπίζω να είναι λιγότερο από ό, τι βλέπουμε εδώ»  δηλώνοντας αισιοδοξία ότι η ζημιά δεν θα είναι όσο σοβαρή εμφανίζεται εκ πρώτης όψεως. Σημείωσε ότι είναι πιθανόν να πρόκειται για κάταγμα της κλείδας, ή καταστροφή των σχετικών συνδέσμων. Επίσης, σχολίασε την ενέργεια του Bezzecchi: πιστεύει ότι “ήταν πολύ βιαστικός” (“too much in a rush”) στην προσπάθειά του  ότι θα του ωφελούσε να έχει μεγαλύτερη υπομονή και να σκεφτεί πιο μακροπρόθεσμα (να “παίξει” τα 27 γύρους του αγώνα). Τόνισε πως ο Bezzecchi ζήτησε συγγνώμη δύο φορές προς τον Marquez μετά το περιστατικό.

Marco Bezzecchi
Ο Bezzecchi, με ανάρτησή του, παραδέχτηκε: «Έκανα λάθος και δυστυχώς εμπλέχθηκα και ο Marc». Ζήτησε συγγνώμη προς τον Marquez και την ομάδα του: «Είμαι πολύ λυπημένος… Συγγνώμη προς αυτόν και όλο το προσωπικό του». Μέχρι στιγμής, δεν έχει δώσει εκτενείς δημόσιες δηλώσεις, καθώς πέρασε τις πρώτες ώρες μετά τη σύγκρουση σε ιατρικούς ελέγχους.

Η σοβαρότητα των τραυματισμών και η ιατρική εικόνα
Η αρχική εκτίμηση είναι ότι ο Marquez υπέστη κάταγμα στην δεξιά κλείδα (right collarbone). Επιπλέον, υπάρχει πιθανότητα βλάβης στους συνδέσμους (ligament damage) στο ίδιο σημείο. Ο ίδιος ο Marquez ανέφερε αυτή την πιθανότητα.

Η Ducati και οι ιατρικές ομάδες υπογραμμίζουν ότι χρειάζονται συμπληρωματικές εξετάσεις (CT scan, μαγνητικές ή άλλες διαγνωστικές) στη Μαδρίτη για ακριβή διάγνωση. Από τις πρώτες ακτινογραφίες που έγιναν επιτόπου, φαίνεται ότι το κάταγμα είναι “μικρό” (small fracture), αλλά η πλήρης εικόνα θα φανεί μετά τις εξετάσεις.

Η συγκεκριμένη περιοχή του σώματος — η δεξιά κλείδα και το σύμπλεγμα ώμου / σύνδεσμοι είναι κρίσιμη, ειδικά για έναν αναβάτη MotoGP, επειδή επηρεάζει την ικανότητα να κρατιέται, να ελέγχει το τιμόνι και να απορροφά δυνάμεις κατά τις στροφές και τις επιθετικές κινήσεις.

Οι συνέπειες, η εκδίκαση και οι ανησυχίες
Η έρευνα της FIM Stewards για το συμβάν έχει αναβληθεί («deferred») έως ότου ο Bezzecchi είναι διαθέσιμος για να καταθέσει / υπερασπιστεί. Είναι πιθανόν ότι θα επιβληθεί κάποια ποινή στον Bezzecchi για τον επόμενο αγώνα στην Αυστραλία, ανάλογα με τα ευρήματα της εξέτασης.

Ο Tardozzi και άλλοι παράγοντες πιστεύουν ότι ο Bezzecchi “έσπευσε υπερβολικά” — δηλαδή, ότι εν μέρει η πίεση του αγώνα τον οδήγησε σε λάθος εκτίμηση της κατάστασης. Ενώ ο Bezzecchi απαλλάχτηκε (μέχρι τώρα) από σοβαρό τραυματισμό, δεν γνωρίζουμε όλες τις συνέπειες για τη φυσική κατάσταση και την απόδοση του αναβάτη μετά τη σύγκρουση.

Από πλευράς οπαδών και αθλητικής κουλτούρας, υπάρχει ανησυχία ότι τέτοια συμβάντα μπορεί να οδηγήσουν σε εντάσεις, έντονες αντιπαραθέσεις, κατηγορίες για αθέμιτη οδήγηση ή “εκμετάλλευση” του συναγωνισμού.  Ο Marquez, με την έκκλησή του να μην κρατηθεί “σκληρό συναίσθημα” (hard feelings) προς τον Bezzecchi, προσπαθεί να “χαμηλώσει τους τόνους”.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς

author avatar
Engine Power
  • 2o-gp-2024-agrinio-15-septembriou-filmaa-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    2o Agrinio GP 2024

    2o Agrinio GP 2024 Η ΦΙΛ.Μ.Α. Αγρινίου σε συνεργασία με τον Α.Σ.Ηρακλείου μετά από την πρώτη επιτυχημένη διοργάνωση, ανακοινώνουν τον δεύτερο αγώνα του GP Race Cup Αγρινίου που θα διεξαχθεί στις 15 Σεπτεμβρίου 2024. Ο [...]
  • car-meet-korinthos-kiato-car-moto-girls-limani-kiatoy
    2 Τροχοί - Moto

    Car and Moto meet στο Κιάτο στις 23 Απριλίου

    Car and Moto meet στο Κιάτο στις 23 Απριλίου Car and Moto meet στο λιμάνι του Κιάτου. με αυτοκίνητα, μηχανές και πολλές εκπλήξεις με πολλά δώρα και σόου Μετράμε αντίστροφα πλέον για την μεγάλη συγκέντρωση! [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Στάθης Παπαργυρόπουλος: Ο ιστορικός

    Στάθης Παπαργυρόπουλος: Ο ιστορικός. Συνεχίζουμε τις παρουσιάσεις οδηγών- αθλητών στη zougla.gr. Ο Παπαργυρούπολος μιλά για το drift, για το πως ξεκίνησε την καριέρα του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, την ενασχόλησή του με την ομοσπονδία και τους [...]
  • ptosh-canadair-tragiko-dystyxima-karystos-pilotoi-engine power
    Ελληνικές ιστορίες

    Ιωάννης Μυλωνάς 41 ετών και Ιωάννης Καρασσάβας ετών 26…. Αθάνατοι!

    Ιωάννης Μυλωνάς 41 ετών και Ιωάννης Καρασσάβας ετών 26…. Αθάνατοι! Θεατές στο ίδιο έργο… Ήταν 15 Ιουλίου του 2000 που ο Επισμηναγός Ιωάννης Μυλωνάς και ο Ανθυποσμηναγός Ιωάννης Καρασσάβας έχασαν τη ζωή τους με ένα [...]
  • 1os-panellhnios-agonas-motocross-corfu-mx-omae-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    1ος Πανελλήνιος αγώνας Motocross από την Corfu Mx Park

    1ος Πανελλήνιος αγώνας Motocross από την Corfu Mx Park 1ος Πανελλήνιος αγώνας Motocross από το αθλητικό σωματείο ΑΛ.Μ.ΚΕΡΚΥΡΑΣ στις 30-31 Μαρτίου 2024 διεξάγεται στη Πίστα Motocross MX PARK ΚΑΛΟΥΡΓΕΝΑΣ – ΑΓΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ 1ος Πανελλήνιος αγώνας Motocross Κέρκυρα: Στις 30-31 [...]
  • δημαρχος σαντορινης αντωνης σιγαλας,engine power
    Ελληνικές ιστορίες

    Συνέντευξη με τον δήμαρχο Σαντορίνης Αντώνη Σιγάλα

    Συνέντευξη με τον δήμαρχο Σαντορίνης  Αντώνη Σιγάλα Ο παρουσιαστής της εκπομπής Engine Power Μιχάλης Κοντιζάς συναντάει τον Δήμαρχο Σαντορίνης κύριο Αντώνη Σιγάλα σε μια συζήτηση εφ όλης της ύλης για θέματα-ζητήματα της Σαντορίνης. Λίγα λόγια [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Περί NECK BRACES και ασφάλειας αθλητών Motocross

    Το τελευταίο διάστημα έχει αναπτυχθεί συζήτηση σχετικά με το κατά πόσο είναι αποτελεσματικά στην χρήση τους αλλά και value for money, οι συσκευές στήριξης αυχένα ή αλλιώς Neck Braces (στην αγγλική ονομασία). Υψηλά ιστάμενα στο [...]
  • oi-vasiliades-ton-misthon-f1-edition-lefta-misthos-formula-1
    4 τροχοί - Auto

    Οι βασιλιάδες των μισθών F1 Edition

    Οι βασιλιάδες των μισθών F1 Edition: Τα πιο «χοντρά» biles στο motorsport , ποιοι βγάζουν τις πιο πολλές χιλιάδες. Έλα να δούμε ποιοι οδηγοί παίρνουν τα μεγάλα λεφτά  και όχι μόνο από τους αγώνες, αλλά [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Θερμαινόμενοι υαλοκαθαριστήρες VisioBlade από την Lincoln

    Το πολυτελές σήμα της Ford ανακοίνωσε τους πρώτους θερμαινόμενους υαλοκαθαριστήρες σε αυτοκίνητο παραγωγής. Σε παγωμένες περιοχές όπως της Βορείου Αμερικής το πρόβλημα με τα παγωμένα κρύσταλλά είναι μια ενοχλητική κατάσταση για τους οδηγούς. Και επειδή [...]
  • oi-pio-entyposiakes-gynaikes-sto-motorsport-ekei-pou-oi-strofes-prokaloune-zalada
    2 Τροχοί - Moto

    Οι πιο εντυπωσιακές γυναίκες στο motorsport εκεί που οι στροφές προκαλούνε ζαλάδα!

    Οι πιο εντυπωσιακές γυναίκες στο motorsport: Λοιπόν, δεν είναι μυστικό: το motorsport δεν έχει μόνο βρυχηθμούς μοτέρ και μυρωδιά βενζίνης. Έχει και glamour, έχει και στιλ, έχει και πρόσωπα που κάνουν τα φλας να αστράφτουν [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ