
Το αμάξι δεν παίρνει μπρος; Ρε φίλε, πριν καλέσεις οδική… δες αυτά! Το αυτοκίνητό σου δεν παίρνει μπρος και είσαι στην Μύκονο; Δες πώς να ελέγξεις βήμα-βήμα μπαταρία, καύσιμο, ανάφλεξη και αισθητήρες, χωρίς πανικό και χωρίς να καλέσεις οδική. Ξυπνάς, βάζεις το κλειδί, γυρνάς μίζα και… τίποτα. Ούτε “κλικ”, ούτε μπουμ, ούτε φως στο τούνελ. Ή, ακόμα χειρότερα, κάνει “γκρρρ… γκρρρ…” και πεθαίνει. Εκείνη τη στιγμή νιώθεις σαν να σε πρόδωσε ο καλύτερός σου φίλος. Αλλά χαλάρωσε είσαι στο Engine Power, το σωστό μέρος για να μάθεις τι παίζει και να σώσεις τη φάση μόνος σου. Όταν ένα αυτοκίνητο δεν παίρνει μπρος, η αιτία είναι συνήθως μία από τρεις κατηγορίες: ρεύμα, καύσιμο ή αέρας/ανάφλεξη. Αν τα προσεγγίσεις με τη σωστή σειρά, θα τη βρεις — χωρίς να ανοίξεις κουτί της Πανδώρας.
Πρώτο βήμα: η μπαταρία. Ναι, το πιο κλασικό. Αν ο κινητήρας κάνει “τσαφ” αλλά δεν γυρνάει ή τα φώτα στο καντράν είναι αδύναμα, τότε έχεις απλά πεσμένη μπαταρία. Αν έχεις πολύμετρο, μέτρα την τάση κάτω από 11.8V σημαίνει σχεδόν “νεκρή”. Αν δεν έχεις, δες τα φώτα: αν χαμηλώνουν όταν πας να βάλεις μπρος, είναι σίγουρο.
Λύση: Βάλε καλώδια με άλλη μπαταρία ή πάρε φορητό εκκινητή (jump starter). Είναι το καλύτερο 50ευρω που θα ξοδέψεις ποτέ.
Αν γυρνάει κανονικά αλλά δεν “πιάνει”, τότε πάμε στο καύσιμο. Άνοιξε το κλειδί στη θέση “ON” και άκου αν δουλεύει η αντλία. Θα ακούσεις ένα “ζζζζ” για 2 δευτερόλεπτα. Αν δεν ακούς τίποτα, ή κάηκε η αντλία ή το ρελέ της. Ένα έξυπνο κόλπο: βάρα απαλά με το χέρι το κάτω μέρος του ρεζερβουάρ. Αν ξεκινήσει μετά, η αντλία είναι στα τελευταία της — αλλά τουλάχιστον θα πας σπίτι.
Αν έχει καύσιμο και αντλία, τότε πάμε στο σύστημα ανάφλεξης. Τα μπουζί είναι η σπίθα της ζωής. Αν είναι φθαρμένα, βρεγμένα ή καμένα, δε θα δεις ούτε σπίθα. Αν έχεις πρόσβαση, βγάλε ένα, δες το χρώμα του.
- Μαύρο = πολύ πλούσιο μείγμα.
- Άσπρο = φτωχό ή υπερθερμασμένο.
- Υγρό = δε γίνεται σωστή καύση.
Αν είναι μαύρα ή γεμάτα καρβουνίλα, καθάρισέ τα ή βάλε καινούργια. Και πρόσεξε: αν έχεις coil pack, μπορεί να καίει ένας κύλινδρος λιγότερο — και να μην το δείχνει καν το check engine.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Αν όλα αυτά είναι οκ, τότε έλεγξε αισθητήρα στροφάλου ή ECU. Ναι, το high-tech κομμάτι. Αν ο εγκέφαλος δε “βλέπει” πότε γυρίζει ο στροφαλοφόρος, δεν δίνει καύσιμο και σπίθα. Εκεί χρειάζεσαι διαγνωστικό, αλλά πριν πας συνεργείο, βγάλε την πλεξούδα, ψέκασε με contact cleaner και ξανασύνδεσε. Πολλές φορές το “πρόβλημα” είναι απλώς μια βρώμικη φίσα.
Κι αν το αμάξι σου είναι παλιό και έχει καρμπυρατέρ, τότε φίλε… πάμε παλιομοδίτικα. Ψέκασε λίγο καθαριστικό καρμπυρατέρ στον αυλό εισαγωγής, γύρισε μίζα και αν πάρει για λίγο, το πρόβλημα είναι η ροή καυσίμου. Και κάτι ακόμα: ο συναγερμός. Ναι, ο αντικλεπτικός μπορεί να μπλοκάρει την εκκίνηση. Αν πατάς και δεν ακούς τίποτα, βγάλε τον πόλο για 5 λεπτά ή πάτα το reset του συναγερμού.
Αν μετά από όλα αυτά δεν παίρνει, τότε είναι σοβαρό: μπορεί να έχεις πρόβλημα χρονισμού, κομμένο ιμάντα, ή ECU failure. Αλλά τουλάχιστον θα έχεις αποκλείσει όλα τα εύκολα χωρίς να πετάξεις λεφτά. Και για το τέλος, ένα “Engine Power tip”: φτιάξε ένα μικρό emergency kit καλώδια, πολύμετρο, WD-40, spray επαφών και φακό. Μπορεί να μη σώσεις τον κόσμο, αλλά θα σώσεις τη μέρα σου.
Εδώ στο Engine Power, δε μας νοιάζει πόσες φορές δε γύρισε η μίζα μας νοιάζει πότε ξαναπήρε ζωή. Γιατί κάθε ήχος εκκίνησης είναι νίκη της μηχανικής πάνω στην τύχη.



