Ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός: πάθος, δυσκολίες και η ελπίδα για κάτι καλύτερο

ellinikos-michanokinitos-athlitismos-pathos-dyskolies-kai-i-elpida-gia-kati-kalytero

Ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός: Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός στην Ελλάδα είναι σαν το παλιό μας αυτοκίνητο. Έχει φάει τα χιλιόμετρα του, τρίζει, καμιά φορά δεν παίρνει μπροστά, αλλά το αγαπάμε γιατί μέσα του κρύβονται μνήμες, αγάπη και πολύ μεράκι. Από το Ράλι Ακρόπολις μέχρι τις πίστες καρτ και τις τοπικές αναβάσεις, η χώρα μας έχει γράψει ιστορία, έχει ζήσει μεγάλες στιγμές, αλλά και συνεχίζει να παλεύει με χρόνιες παθογένειες.

Το Ράλι Ακρόπολις, ο «Θεός των Ραλί», παραμένει η πιο εμβληματική διοργάνωση. Χώμα, πέτρες, ζέστη και ειδικές διαδρομές που κάνουν τους ξένους οδηγούς να βλαστημάνε και να λατρεύουν την Ελλάδα ταυτόχρονα. Είναι το event που για δεκαετίες έβαζε τη χώρα μας στο διεθνές καλεντάρι. Μόνο που η λάμψη του τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να μοιάζει σαν εκείνο το καφενείο που κάποτε ήταν γεμάτο ζωή και τώρα έχει μείνει με τρεις θαμώνες να παίζουν τάβλι. Υπάρχει το brand, υπάρχει η ιστορία, αλλά λείπει το «κάτι παραπάνω» που θα το ξανακάνει πραγματικά πρωταγωνιστή.

Σε τοπικό επίπεδο, υπάρχουν αγώνες που στηρίζονται αποκλειστικά στο μεράκι. Αγώνες αναβάσεων, drift, dragster και καρτ που μαζεύουν κοινό, αλλά χωρίς την υποστήριξη που τους αξίζει. Εκεί βλέπεις το ελληνικό πάθος σε όλο του το μεγαλείο: παιδιά που μαζεύουν ευρώ-ευρώ για να τρέξουν, ομάδες που δουλεύουν βράδια σε συνεργεία, γονείς που γίνονται μηχανικοί, μάνατζερ και μάγειρες όλα σε ένα. Η εικόνα μοιάζει πιο πολύ με πανηγύρι παρά με επαγγελματική διοργάνωση, αλλά εκεί συγχρόνως είναι και η μαγεία. Αφού με αυτες τις συνθήκες υπάρχουν ταλέντα ομάδες μηχανικοί,  που ξεχωρίζουν σε Εθνικό αλλά και διεθνή επίπεδο.

Το πρόβλημα, όμως, είναι η έλλειψη υποδομών. Δεν έχουμε πίστες επιπέδου που να αντέχουν διεθνείς διοργανώσεις. Δεν έχουμε κρατική στήριξη που να βλέπει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όχι σαν «χόμπι για τρελούς», αλλά σαν βιομηχανία που μπορεί να φέρει έσοδα, τουρισμό και προβολή. Σκέψου μόνο πόσοι Έλληνες θα γέμιζαν μια πίστα αν φέρναμε έναν αγώνα Formula 1 ή MotoGP στη χώρα μας. Αντί γι’ αυτό, έχουμε ακόμα την ίδια κουβέντα: «πού να βάλουμε πίστα, ποιος θα πληρώσει, και αν το κάνουν θα βρουν λόγο να το μπλοκάρουν οι γραφειοκράτες».

Κι όμως, υπάρχει ελπίδα. Οι νέες γενιές δείχνουν τρέλα για τα μηχανοκίνητα. Από τους μικρούς στο καρτ που ονειρεύονται F1 μέχρι τους πιτσιρικάδες που τρέχουν drift και γεμίζουν τις πόλεις με καπνό και χειροκρότημα. Το Motor Festival, για παράδειγμα, αποδεικνύει ότι υπάρχει κόσμος, υπάρχει κοινό και υπάρχει δίψα για θέαμα. Το ίδιο και οι διοργανώσεις dragster που, παρόλο που κάποιοι τις βλέπουν σαν «υπόγειες ιστορίες», έχουν πιστούς οπαδούς και μια δυναμική που δύσκολα αγνοείς.

Ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός, λοιπόν, δεν είναι νεκρός. Είναι σαν τον Έλληνα οδηγό στον δρόμο: λίγο νευρικός, λίγο απρόβλεπτος, αλλά με καρδιά που χτυπάει δυνατά. Αν του δοθούν οι υποδομές, η στήριξη και η σοβαρή οργάνωση, μπορεί να κάνει θαύματα. Μέχρι τότε, θα συνεχίσουμε να βλέπουμε ανθρώπους με μεράκι να κρατάνε ζωντανή τη φλόγα και να αποδεικνύουν ότι οι μηχανές στην Ελλάδα δεν σβήνουν ποτέ.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς

 

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 4 τροχοί - Auto

    Τα 10 πιο σκληρά ατυχήματα της χρονιάς

    Η εφετινή σεζόν της Formula 1 έλαβε τέλος. Οι οδηγοί χαλαρώνουν με τις οικογένειες και τους φίλους τους, σε αντίθεση με τους μηχανικούς που προετοιμάζουν τα νέα μονοθέσια του 2020. Οι διοργανωτές της κορωνίδας του [...]
  • motogp-jorge-martin-2025-martinator
    2 Τροχοί - Moto

    MotoGP Χόρχε Μαρτίν : Η επιστροφή

    MotoGP: Ο Χόρχε Μαρτίν ξαναβρίσκει τον εαυτό του: «Είμαι ξανά ο Μαρτινάτορ» Ο Χόρχε Μαρτίν γύρισε – και το έκανε με τρόπο που δεν περνάει απαρατήρητος. Ο Ισπανός παγκόσμιος πρωταθλητής, ύστερα από μήνες γεμάτους τραυματισμούς, [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    One Race one Life – Santorini Rules

    One Race one Life – Santorini Rules MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    3oς Αγώνας Πρωταθλήματος Motocross Νοτίου Ελλάδος 2019

    ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟ 1: ΓΕΝΙΚΑ -Το Δικυκλιστικό Αθλητικό Σωματείο Ηλείας (ΔΙ.ΑΘΛΗ.Σ.Η. Α.Σ.) μετά από έγκριση της ΑΜΟΤΟΕ  διοργανώνει τον 3o αγώνα του Πρωταθλήματος Motocross Νοτίου Ελλάδος 2019. Ο αγώνας θα διεξαχθεί στις 13-10-2019 στην πίστα «ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΚΕΡΑΜΟΠΟΙΙΑ» στα Δουνέϊκα Ηλείας Ο αγώνας θα διεξαχθεί [...]
  • formula-one-gp-sigapouris-f1-paratragouda-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    F1Τα Παρατράγουδα στo GP της Σιγκαπούρης

    F1Τα Παρατράγουδα στo GP της Σιγκαπούρης F1 και τo GP της Σιγκαπούρης ήταν οτι πιο σκληρό έχουμε δει ως και σήμερα στο πρωτάθλημα της Formula one για το 2023. Ένας Max που φάνηκε ότι μπορεί [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Μια ματιά στο νέο Hyundai i30 N λίγο πριν το ντεμπούτο…

    Οι οπτικές αναβαθμίσεις του νέου Hyundai i30 N περιλαμβάνουν νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, ανασχεδιασμένους LED προβολείς με φώτα ημέρας, νέα φώτα στο πίσω μέρος και μια ολοκαίνουρια εξάτμιση με διπλή απόληξη, ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται με [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Μπουρλότο…στο πριγκηπάτο!

    Ένα θέαμα που σίγουρα φέρνει δάκρυα στα μάτια των απανταχού φίλων των σπορ αυτοκινήτων είναι μια φλεγόμενη Ferrari F40 στους δρόμους του Μονακό. Το γεγονός εκτυλίχθηκε σε δευτερόλεπτα χωρίς θύματα ευτυχώς. MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: [...]
  • tileoptiko epeisodio engine power-mixalis kontizas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό Eπεισόδιο Engine Power 2/5/2023

    Τηλεοπτικό Eπεισόδιο Engine Power 2/5/2023 Engine Power η τηλεοπτική εκπομπή που ανεβάζει τον κόσμο της μηχανοκίνησης ακόμη πιο ψηλά! O Μιχάλης Κοντιζάς με τον πιο ανατρεπτικό τρόπο παρουσιάζει την επικαιρότητα και όλα τα νέα της [...]
  • kinigos-mastoras-predator-parea-me-ton-mastora-kinigi
    Ελληνικές ιστορίες

    Ο μάστορας είναι ο καλύτερος κυνηγός

    Ο μάστορας είναι ο καλύτερος κυνηγός O Μάστορας παλεύει να φτιάξει το Mitsubishi Evo για να σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ στα Dragster… Ο κυνηγός ξυπνάει και όλα αλλάζουν! Μια καταιγιστική περιπέτεια στους Καλημεριάνους στα βουνά [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1426 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/