Δώδεκα αναβαθμισμένα μαχητικά F-16 MLU της Βελγικής Αεροπορίας. Επιχειρησιακή απαίτηση; Δέκα αεροσκάφη σε κάθε κύμα. Και σε εννέα ημέρες έχουν βάλει στόχο, μαζί με τα Ελληνικά φτερά, να «γράψουν» 180 εξόδους. Οι Βέλγοι πιλότοι προσγειώνονται τα επόμενα 24ωρα στην 116 Πτέρυγα Μάχης του Αράξου με τα εκσυγχρονισμένα F-16 που διαθέτει ο αεροπορικός τους στόλος. Επιστρέφουν ύστερα από οκτώ χρόνια. Τότε είχαν έρθει για συνεκπαίδευση ξανά δυο εβδομάδων και παρέμειναν για μήνες.
Ο λόγος η κρίση που είχε ξεσπάσει στη Λιβύη. Γραμμή από μαχητικά της 335 και 336 Μοίρας στην Αεροπορική Βάση του Αράξου, έτοιμα για εκπαιδευτική πτήση. Μια τέτοια εικόνα “ενισχυμένη” με τα Βελγικά F-16 θα είναι μια καθημερινή εικόνα από την ερχόμενη Δευτέρα. Πηγή εικόνας: Hellas Journal Μια ακόμη αεροπορική συνεκπαίδευση με ιδιαίτερο νόημα για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, διότι όπως εξηγούσαν ανώτατα χείλη, «όταν θέλεις εσύ σαν Πολεμική Αεροπορία να συνεκπαιδευτείς με κάποιον, εφόσον έχεις τη δυνατότητα, διαλέγεις. Αν διαλέξεις τον μέτριο, θα νομίζεις πως είσαι δυνατός, όταν όμως διαλέξεις τον καλύτερο, έχεις να μάθεις, άρα οι Βέλγοι είπαν, πάμε να εκπαιδευτούμε με την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία».
Ο διάδρομος απογειώσεων του Αράξου, ίσως να πάρει για τουλάχιστον εννέα ημέρες κάτι από την αίγλη του «Ηνιόχου» που φιλοξενείται κάθε χρόνο στην γειτονική αεροπορική βάση της Ανδραβίδας. Βέβαια δεν θα είναι πολλές οι αεροπορικές δυνάμεις από διαφορετικές χώρες, αλλά το πρόγραμμα ήδη δείχνει πολύ βαρύ σε διμερές επίπεδο. Air to Air με τους καλύτερους της αναχαίτισης Η σχεδίαση έχει γίνει από τους «Best Warrior» του TLP της 335 & 336 Μοίρας. Οι Βέλγοι φτάνουν από την 349 Μοίρα, με έδρα το Klein Broguel και την 350 από την Florans. Πρώτη εβδομάδα οι σύμμαχοι ζήτησαν να εντρυφήσουν στα «μυστικά» της air to air μάχης. Για τα Ελληνικά γεράκια, αυτό δεν είναι μόνο ένα σχολείο, είναι η σκληρή καθημερινή πραγματικότητα που βιώνουν στο Αιγαίο. Ως ασπίδες του FIR Αθηνών και του Εθνικού Εναέριου Χώρου, έχουν αυτοσκοπό να παίρνουν την «ώρα έξι» του Τούρκου εναέριου εισβολέα, να τον καταδιώκουν, αναγκάζοντάς τον σε άτακτη υποχώρηση. Ιπτάμενος και F-16 Block 52 Adv της 335 Μοίρας κατά τη διάρκεια της τροχοδρόμησης για νυχτερινή πτήση με την χρήση NVGs στην πρόσφατη άσκηση στο ισραήλ “Blue Flag”.
Τα ποσοστά των αερομαχιών, γνωστά στο ΝΑΤΟ και την ΕΕ, άρα οι φίλιες αεροπορίες γνωρίζουν πως οι Έλληνες στην εναέρια μάχη ξεχωρίζουν και ζητούν να πετάξουν με τους «τιμωρούς του Αιγαίου». Αυτό άλλωστε έχει γίνει παραδεκτό από σχεδόν όλους τους πιλότους στο απαιτητικό Νατοϊκό σχολείο της Ισπανίας, το TLP, όπου σχεδόν πάντα τα τελευταία χρόνια, η πρωτιά έχει Ελληνικά χρώματα. Πιλότοι της 336 Μοίρας καθώς κατευθύνονται προς τα αεροσκάφη τους για νυχτερινή πτήση.
Στην 336 Μοίρα “Όλυμπος” θα φιλοξενηθεί η Βελγική αποστολή. Πηγή: Hellas Journal Σύμφωνα με πληροφορίες η πρώτη εβδομάδα θα ξεκινήσει με πτήσεις εξοικείωσης, σε πολλά σημεία της ενδοχώρας αλλά και του Αιγαίου. Την ίδια όμως μέρα το πρόγραμμα μετατρέπεται σε full air to air μάχες. Πρώτα ένας εναντίον ενός και κλιμακωτά η συνεκπαίδευση θα περάσει σε δυο εναντίον ενός, μετά δυο εναντίον δυο, κ.ο.κ. Τα «COMAO» θα πάνε παντού Ελληνικά F-16 Block 52 Adv & τα Βελγικά «MLU», αναμένεται να μην αφήσουν ανεκμετάλλευτη κάθε γωνιά του εναέριου χώρου. Άλλωστε είναι ένας εκ των βασικών λόγων που οι Βέλγοι είχαν ως κύρια επιλογή την Ελλάδα.
Επιδιώκουν να εκπαιδευτούν με τους καλύτερους και σ’ ένα μεγάλο αεροπορικό πεδίο, μακριά από τους περιορισμούς του δικού τους FIR. Εκτός από την air to air μάχη, το πρόγραμμα περιλαμβάνει κρούσεις, βομβαρδισμούς, κατάδειξη στόχου από το έδαφος, στρατηγικά πλήγματα. Τα πάντα σχεδιασμένα κυρίως στο Αιγαίο έως και το πιο ανατολικό άκρο της Ελληνικής επικράτειας.
Ήδη Βέλγοι μηχανικοί έφτασαν στον Άραξο και μέσα τις επόμενες ημέρες θ’ αρχίσουν οι προσγειώσεις των Βελγικών F-16. Ιπτάμενος της 335 Μοίρας λίγα λεπτά πριν την απογείωση ενώ περιμένει στην γραμμή αναμονής για τον τελευταίο έλεγχο από τους μηχανικούς. Πηγή: Hellas Journal Την ίδια στιγμή σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκονται οι επιτελείς του Αράξου για αποχαιρετίσουν ένα εκ των «F-16 M» το οποίο θα επιστρέψει- απ’ ότι όλα δείχνουν με καθυστέρηση- ως «Viper» κι αυτό συμπίπτει με τις ημέρες φιλοξενίας των Βέλγων. Ο χώρος φιλοξενίας των Βέλγων είναι στην 336 Μοίρα «Όλυμπος».
Όμως η εκπαίδευση από Ελληνικής πλευράς είναι κοινή για τις δυο μοίρες με τα πιο σύγχρονα F-16 της χώρας μας. Αυτό σημαίνει ότι τα μαχητικά του Αράξου δεν θα σταματήσουν να πετούν, το ίδιο και οι πιλότοι από τις δυο μοίρες που έχουν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να διαδώσουν και πάλι επί του πεδίου το μαχητικό πνεύμα που διακατέχει το σύνολο της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο George Russell μίλησε ανοιχτά για το τεράστιο χρηματικό ποσό που επέλεξε να επιστρέψει στους γονείς του. Ο οδηγός της Mercedes μίλησε ανοιχτά για τις θυσίες των γονιών του που τον βοήθησαν να φτάσει στη Formula 1. [...]
Αφού διστάσει να παρουσιάσει το project της, η Mercedes-AMG αποκάλυψε τέσσερις εντυπωσιακές φωτογραφίες ενός καμουφλαρισμένου πρωτοτύπου. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: αυτό το νέο ηλεκτρικό κουπέ sedan υπόσχεται να είναι εκπληκτικό με μια γραμμή που είναι [...]
Αυτή η προσαρμοσμένη Mercedes G-Wagen από την Urban Automotive είναι το απόλυτο SUV της Mercedes και ανεβάζει το γερμανικό εμβληματικό αυτοκίνητο σε νέο επίπεδο. Το εξαιρετικό G-Wagen Widetrack, όπως είναι γνωστό, προσφέρει «απόλυτη κυριαρχία στο [...]
Τα δραματικά φινάλε στην ιστορία της Formula 1 δεν είναι συχνά, αλλά μένουν στη μνήμη, και γράφονται με χρυσά γράμματα στις σελίδες των τόμων που εξιστορούν το σπορ. Ένα τέτοιο έλαβε χώρα , 2 Νοεμβρίου, [...]
Επίσημα ρεκόρ Le Mans MotoGP Γαλλίας: Καλύτερος γύρος: Jorge Martin Ducati 1λ 29.919δ (2024) Ταχύτερος γύρος αγώνα: Enea Bastianini Ducati 1m 31.107s (2024) Ο Marc Marquez ξεκίνησε το Σαββατοκύριακο του Γαλλικού MotoGP μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τους υπόλοιπους οδηγούς, [...]
Μια ενδιαφέρουσα ελληνική πρόταση-μελέτη για την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους που πραγματικά αποδεικνύει ότι στην χώρα μας υπάρχουν ακόμη και σήμερα άνθρωποι με όραμα και διάθεση να δημιουργήσουν νέα προϊόντα που θα μπορούσαν να καλύψουν τις […]
Το Su-37 πρόκειται για ένα μαχητικό πολλαπλού ρόλου είναι ένα από τα καλύτερα αεροσκάφη στον κόσμο με κορυφαία πτητικά χαρακτηριστικά. Το περίεργο είναι ώμος πως το Su -37 δεν εισήλθε ποτέ σε υπηρεσία, αλλά χρησιμοποιήθηκε […]
Οι ένοπλες δυνάμεις στη Ρωσία ετοιμάζονται πυρετωδώς για τη νέα δεκαετία και τα «καλά» που αυτή τους επιφυλάσσει! Με την εξοπλιστική και στρατιωτική υπεροχή των ΗΠΑ να βρίσκονται στο στόχαστρο, οι Ρώσοι έρχονται για το […]
Τα cookies είναι σημαντικά για την εύρυθμη λειτουργία του ιστότοπου και την βελτίωση της online εμπειρίας σας.Ρυθμίσεις cookieΣυμφωνώ
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.