
Formula 1 Power Units: Η Formula 1 είναι κάτι παραπάνω από αγώνες. Είναι το απόλυτο εργαστήριο της μηχανολογίας, εκεί όπου κάθε κιλό, κάθε δευτερόλεπτο και κάθε Joule ενέργειας μετράει. Οι power units της Formula 1 είναι οι πιο αποδοτικοί κινητήρες στον κόσμο. Συνδυάζουν 1.000 ίππους, 50% θερμική απόδοση και τεχνολογία ανάκτησης ενέργειας που γράφει ιστορία. Οι κινητήρες που κινούν τα μονοθέσια δεν είναι απλώς ισχυροί είναι τα πιο αποδοτικά μηχανικά συστήματα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.
Από το 2014, η F1 εγκατέλειψε την εποχή των ατμοσφαιρικών V8 και μπήκε στη νέα υβριδική εποχή των Power Units (PU). Πρόκειται για ένα συνδυασμό 1.6 λίτρων V6 turbo κινητήρα και δύο ηλεκτρικών μονάδων μια τεχνολογία που μετατρέπει τη θερμότητα, την κινητική ενέργεια και την καύση σε συντονισμένη συμφωνία ισχύος.
Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει γύρω στους 750 ίππους, αλλά το συνολικό σύστημα φτάνει πάνω από 1.000 ίππους, χάρη στο MGU-H (Motor Generator Unit – Heat) και το MGU-K (Motor Generator Unit -Kinetic). Το πρώτο μετατρέπει τη θερμότητα της τουρμπίνας σε ηλεκτρική ενέργεια, ενώ το δεύτερο ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα και την αποθηκεύει στην ES (Energy Store), δηλαδή μια εξελιγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου.
Η αποδοτικότητα αυτών των μονάδων είναι ασύλληπτη: περισσότερο από 50%. Με άλλα λόγια, ο μισός όγκος καυσίμου που καίγεται μετατρέπεται σε πραγματική ισχύ κάτι που κανένας άλλος κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν έχει πετύχει. Η τουρμπίνα, ο συμπιεστής και το MGU-H συνδέονται με άξονα που περιστρέφεται έως 125.000 σ.α.λ. Η ροή καυσαερίων και η πίεση ελέγχονται ηλεκτρονικά, έτσι ώστε να μην υπάρχει turbo lag. Το MGU-H μπορεί μάλιστα να περιστρέψει προληπτικά την τουρμπίνα, διατηρώντας πίεση πριν ακόμα ο οδηγός πατήσει τέρμα το γκάζι.
Formula 1 Power Units: Η θερμοκρασία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός. Το σύστημα ψύξης της F1 είναι μικρότερο από αυτό ενός οικογενειακού αυτοκινήτου, αλλά πρέπει να διαχειρίζεται θερμότητα άνω των 1.000°C. Χρησιμοποιούνται microchannel radiators από τιτάνιο, carbon kevlar ducts και αεροδυναμικά κανάλια που εκτρέπουν τη ροή αέρα με ακρίβεια χιλιοστού.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Formula 1 Power Units: Το καύσιμο δεν είναι συμβατικό βενζινάδικο. Είναι Formula 1 biofuel, 100% συνθετικό, με ενεργειακή πυκνότητα ακριβώς ελεγχόμενη. Οι ομάδες συνεργάζονται με πετρελαϊκές εταιρείες σε μοριακό επίπεδο για να πετύχουν την τέλεια καύση. Ακόμα και το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης είναι ένα θαύμα. Το ECU της McLaren Applied ελέγχει 35 αισθητήρες πίεσης, θερμοκρασίας και ροής, επεξεργαζόμενο 100.000 δεδομένα το δευτερόλεπτο. Ο κινητήρας και τα ηλεκτρικά συντονίζονται σε πραγματικό χρόνο, με στρατηγική ανάκτησης ενέργειας διαφορετική για κάθε πίστα.
Κάθε power unit έχει διάρκεια ζωής μόλις 7 Grand Prix. Στο τέλος, αποσυναρμολογείται πλήρως και ανακυκλώνεται σε επίπεδο υλικών. Η αξία κάθε PU ξεπερνά τα 15 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ο χρόνος κατασκευής του ξεπερνά τις 1.000 ώρες.
Το μέλλον της F1 δείχνει ακόμα πιο υβριδικό. Από το 2026, οι κινητήρες θα λειτουργούν με 100% συνθετικά καύσιμα και μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύ (350 kW), ενώ το MGU-H θα αφαιρεθεί, απλοποιώντας τη δομή. Παρ’ όλα αυτά, η F1 παραμένει ο πιο απαιτητικός χώρος για έναν μηχανικό ένα μέρος όπου η φυσική πιέζεται μέχρι να παραδώσει κάτι καινούργιο.
Από το θηρίο των 20.000 στροφών του παρελθόντος, φτάσαμε σε έναν ήσυχο, υβριδικό κινητήρα που “σκέφτεται”. Το αποτέλεσμα; Πάνω από 350 km/h, σε μονοθέσιο που παράγει 5G πλευρικής δύναμης και αποδοτικότητα που θα ζήλευαν ακόμα και τα διαστημικά προγράμματα.
Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ. Μείνε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, κάθε ήχο και κάθε χιλιοστό πίεσης που γεννά ταχύτητα.



