Το πρόγραμμα «Άρτεμις» της NASA βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, στοχεύοντας το 2024 να στείλει έναν άντρα, αλλά και την πρώτη γυναίκα στη σελήνη. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου εγχειρήματος, η NASA ζητάει βοήθεια από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και από όσους ειδικεύονται στη σχεδίαση οχήματων, για την κατασκευή του σεληνιακού LTV. Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία, στο πρώτο κάλεσμα ζητά την εξέλιξη ρομποτικών συστημάτων μεταφοράς εξοπλισμού στη σελήνη, τα οποία και θα μπορούν να λειτουργούν αυτόνομα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Μέχρι σήμερα, οι αποστολές που προσγειώθηκαν στη σελήνη η μέγιστη απόσταση που κάλυψαν αγγίζει τα 24 χιλιόμετρα. Το πρόγραμμα «Άρτεμις» θέλει να πάει ακόμα πιο μακριά, εξερευνώντας ένα μέρος που ο άνθρωπος δεν έχει πατήσει το πόδι του. Το νότιο πόλο της Σελήνης. Ένα πιο τεχνολογικά ανεπτυγμένo σεληνιακό όχημα (LTV) θα πρέπει να οδηγείται από άνθρωπο, να διαθέτει ανοικτή καμπίνα και φυσικά να διαθέτει τεχνολογία αιχμής. Παράλληλα, επιβεβλημένη είναι η παρουσία αυτόνομων ρομπότ, τα οποία θα πρέπει να μεταφέρουν τα ευρήματα των αστροναυτών που θα καταλήξουν για μελέτη πίσω στη Γη. Ο Marshall Smith, ο οποίος και είναι υπεύθυνος του τμήματος επανδρωμένων αποστολών της NASA, δήλωσε συγκεκριμένα: «Η μεγαλύτερη απόσταση που μπορεί να καλύψει ένας αστροναύτης με τη στολή είναι σχεδόν 800 μέτρα. Αν καταφέρουμε να μεταφέρουμε νωρίτερα ένα όχημα στο χώρο που θα προσγειωθούν οι αστροναύτες, θα μπορέσουμε να επεκτείνουμε σημαντικό το χώρο και την απόσταση εξερεύνησης.» Ο Marshall δεν έκρυψε ότι επιθυμία της NASA είναι η συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν σημαντική τεχνογνωσία στην κατασκευή οχημάτων παντός εδάφους, ηλεκτρικών ή και αυτόνομων. Μάλιστα, δεν έκρυψε ότι δεν θα υπάρχει πρόβλημα από τη μεριά της NASΑ σε περίπτωση που οι εταιρίες ενδιαφέρονται να κάνουν χρήση της τεχνολογίας σε άλλους τομείς.
Πηγή : gocar.gr/ Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης