
MotoGP Ζάρκο και Honda στο Motegi: Το νέο πακέτο της Honda Johann Zarco δίνει ελπίδες αλλά τα προβλήματα μένουν. Ο Γιόχαν Ζάρκο είχε μια Παρασκευή γεμάτη υποσχέσεις στο Ιαπωνικό GP του Motegi. Μετά από μια καλή εμφάνιση στις ελεύθερες δοκιμές όπου “σκαρφάλωσε” στην 10η θέση (FP1). και προκρίθηκε στο Q2, ο Γάλλος αναβάτης της Honda κατάφερε να πάρει στα χέρια του νωρίτερα απ’ ό,τι είχε προγραμματιστεί ένα πλήρες εξελιγμένο πακέτο μηχανής/αισθητήρων/αεροδυναμικών στοιχείων
Τι πήγε καλά
Βελτιωμένη συμπεριφορά στη μοτοσικλέτα: υψηλότερη σταθερότητα στον πίσω τροχό, καλύτερα φρεναρίσματα, καλύτερη διαχείριση της επιβράδυνσης, καλύτερη αίσθηση στην επιτάχυνση, όλα στοιχεία που ο Ζάρκο υπογραμμίζει ότι εμφανίζονται σαφώς πλέον. Ανάκτηση αυτοπεποίθησης: Ο Johann Zarco λέει ότι πλέον νιώθει πιο ήρεμος πάνω στην RC213V, ότι η εργασία των δοκιμών στο Misano και η υποστήριξη της Honda αποδίδει καρπούς. Πρόοδος και από άλλους Honda: Οι Joan Mir και Luca Marini, που ήδη έχουν δύο μηχανές με το νέο πακέτο, φαίνεται να πήραν ανταγωνιστικά αποτελέσματα στις δοκιμές, τερματίζοντας στην πρώτη εξάδα, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι τεχνικές αλλαγές της Honda έχουν νόημα.
Τα εμπόδια που παραμένουν
Έλλειψη συνέπειας στα ανταλλακτικά: Ο Johann Zarco έχει μία μόνο μοτοσικλέτα με το νέο πακέτο ενώ εναλλάσσει ανάμεσα σε παλιές και νέες ρυθμίσεις στις δοκιμές. Αυτό δυσκολεύει την αξιολόγηση των αλλαγών και τη βελτίωση “με τις λεπτομέρειες” όπως λέει. Ανταγωνισμός σταθερός και μεγάλος: Αν και το νέο πακέτο δείχνει πως μειώνει το χάσμα, η Honda παραμένει πίσω σε βασικά στοιχεία όπως η επιτάχυνση (ιδιαίτερα στην ευθεία), η οποία εξακολουθεί να είναι πηγή “πονοκεφαλιού”.Πίεση χρόνου και περιορισμοί: Το ότι δεν ήταν προγραμματισμένο να χρησιμοποιήσει το νέο πακέτο σε αυτόν τον αγώνα και ότι υπάρχει ανάγκη για δουλειά “στις αποχρώσεις” (fine tuning) σημαίνει ότι η πλήρης αξιοποίηση πιθανόν να έρθει σε μελλοντικούς γύρους.
MotoGP Ζάρκο και Honda στο Motegi: Πού βαδίζει ο αγώνας
Με τέτοια δεδομένα, οι προβλέψεις για το κυρίως σκέλος (grand prix) δεν μπορούν να είναι βέβαιες, αλλά υπάρχουν ενδείξεις ότι: Ο Ζάρκο μπορεί να βρεθεί πιο κοντά στην πρώτη δεκάδα ή/και να διεκδικήσει θέση ψηλότερα, αν όλα λειτουργήσουν όπως προβλέπεται — λάστιχα, καιρικές συνθήκες, εκκίνηση και strategy θα παίξουν σημαντικό ρόλο. Αν οι Mir και Marini διατηρήσουν την απόδοσή τους, η Honda μπορεί να έχει δύο μοτοσικλέτες που θα πιέσουν για βάθρα ή τουλάχιστον για υψηλές θέσεις. Όμως, αν αντιμετωπίσει προβλήματα επιτάχυνσης στην ευθεία ή φθαρούν γρήγορα τα λάστιχα στην πίσω τροχιά, όλα τα θετικά μπορεί να χαθούν — θα χρειαστεί υπομονή και σταθερότητα.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς