
Τα πιο ζημιάρικα μηχανάκια στην ιστορία: Όταν η ταχύτητα πληρώνεται ακριβά. Από την Ducati 996 μέχρι την Suzuki TL1000S, αυτά είναι τα πιο ζημιάρικα μηχανάκια όλων των εποχών τα δίτροχα που έσπασαν ρεκόρ, αλλά και… πορτοφόλια.Στον κόσμο της μοτοσυκλέτας υπάρχουν θρύλοι που λατρεύτηκαν για την ταχύτητα, τον ήχο και το design τους. Υπάρχουν όμως κι εκείνα που έμειναν στην ιστορία για τον ακριβώς αντίθετο λόγο: γιατί έσπαγαν, υπερθερμαίνονταν, ρουφούσαν λάδι και γενικά έκαναν τους ιδιοκτήτες τους να εύχονται να είχαν πάρει… ποδήλατο. Αυτές είναι οι μοτοσυκλέτες που έγραψαν τη δική τους “μαύρη βίβλο” στην ιστορία της μηχανοκίνησης.
1. Ducati 996 – Η απόλαυση που πόναγε στο πορτοφόλι
Η Ducati 996 είναι ένα από τα πιο όμορφα superbikes όλων των εποχών και ταυτόχρονα ένα από τα πιο απαιτητικά. Ο κινητήρας Desmoquattro V-Twin απέδιδε 112 ίππους, αλλά χρειαζόταν συντήρηση σχεδόν αγωνιστικού επιπέδου. Τα service intervals ήταν τόσο συχνά που οι ιδιοκτήτες αστειεύονταν πως «πληρώνεις για κάθε χιλιόμετρο». Οι ιμάντες χρονισμού έπρεπε να αλλάζονται κάθε 10.000 χλμ, τα ρουλεμάν στα ηλεκτρονικά “έκαιγαν” λόγω θερμότητας, ενώ το σύστημα ψύξης σε ζεστά κλίματα δεν άντεχε. Το αποτέλεσμα; Κινητήρες που υπερθερμαίνονταν και κοστίζαν περισσότερο να φτιαχτούν παρά να αγοραστούν.
2. Triumph Daytona 600 (2003–2004) – Ο Βρετανός με τα νεύρα
Η Triumph ήθελε να μπει στη μάχη με τις ιαπωνικές supersport 600άρες, αλλά το Daytona 600 αποδείχθηκε ευαίσθητο σαν… αγγλικό τσάι. Τα προβλήματα ανάφλεξης και ηλεκτρονικών ήταν καθημερινότητα, ενώ οι ECU μονάδες και τα σασμάν εμφάνιζαν βλάβες ήδη από τις 10.000 χλμ. Ταυτόχρονα, τα πλαστικά κουμπώματα και οι βάσεις ήταν τόσο εύθραυστα που μια απλή πτώση σήμαινε ολοκληρωτική καταστροφή. Το μοντέλο κράτησε μόλις δύο χρόνια πριν αντικατασταθεί εσπευσμένα από το 650.
3. Aprilia RSV Mille (πρώτης γενιάς) – Η Ιταλική ψυχή με ηλεκτρικό άγχος
Η Aprilia είχε πάντα φανατικό κοινό, αλλά και τη φήμη ότι “παίρνεις τέχνη, όχι αξιοπιστία”. Το RSV Mille ήταν πανέμορφο, γρήγορο και καλοζυγισμένο, αλλά τα ηλεκτρικά της Magneti Marelli το έκαναν πονοκέφαλο. Από αντλίες βενζίνης και ρυθμιστές τάσης μέχρι σπασμένα καλώδια, το RSV μπορούσε να σε αφήσει στα φανάρια χωρίς προειδοποίηση. Ταυτόχρονα, τα πλαστικά φέρινγκ είχαν την τάση να λιώνουν κοντά στο ψυγείο λαδιού γιατί Ιταλία χωρίς δράμα δεν γίνεται.
4. Suzuki TL1000S – Ο δολοφόνος με το χαμόγελο
Η Suzuki TL1000S (1997) έχει μείνει στην ιστορία ως “widow maker”. Ο δικύλινδρος V-Twin των 125 ίππων ήταν εξαιρετικά απότομος και το πίσω rotary damper (ένα πειραματικό σύστημα απόσβεσης αντί για κλασικό αμορτισέρ) αποδείχθηκε καταστροφικό. Σε υψηλές ταχύτητες, το πίσω μέρος “χοροπηδούσε”, προκαλώντας αναπηδήσεις και ταλαντώσεις. Η Suzuki αναγκάστηκε να κάνει ανάκληση και να προσθέσει steering damper σε όλα τα μοντέλα. Οι ζημιές και τα ατυχήματα ήταν τόσα που η TL απέκτησε τη φήμη του πιο επικίνδυνου sportbike της δεκαετίας του ’90.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
5. Honda CB900 Hornet (πρώτης γενιάς) – Ο ήσυχος που “ρουφούσε” λάδι
Η Honda έχει χτίσει όνομα στην αξιοπιστία, αλλά ούτε οι καλύτεροι δεν γλιτώνουν. Το πρώτο CB900 είχε έναν inline-4 που δούλευε σαν ρολόι — μέχρι που δεν είχε λάδι. Οι πρώτες παρτίδες παρουσίαζαν υπερβολική κατανάλωση λιπαντικού λόγω κακής επεξεργασίας των ελατηρίων εμβόλου. Σε συνθήκες ταξιδιού, μπορούσε να κάψει μισό λίτρο ανά 1.000 χλμ χωρίς προειδοποίηση. Το πρόβλημα λύθηκε με νέες παρτίδες, αλλά η φήμη έμεινε.
6. Kawasaki ZX-10R (2004–2005) – Όταν η δύναμη προηγείται της τεχνολογίας
Το πρώτο ZX-10R ήταν τέρας δύναμης. Με 175 ίππους και βάρος μόλις 170 κιλά, ήταν πιο απότομο από ό,τι μπορούσε να διαχειριστεί η τότε τεχνολογία. Χωρίς traction control ή σταθεροποιητικά συστήματα, το ZX-10R είχε την τάση να σηκώνεται, να κάνει “tank slaps” και να καταπονεί τον κινητήρα στα όρια. Πολλοί οδηγοί το αποκαλούσαν “μηχανή για γενναίους και μηχανικούς μαζί”. Οι σπασμένες μπιέλες και τα blown engines δεν ήταν σπάνιο φαινόμενο.
7. Benelli Tornado Tre 900 – Η ιταλική ομορφιά με φτερά… προβλημάτων
Η Benelli επανήλθε στις αρχές του 2000 με την Tornado Tre 900, μια μοτοσυκλέτα που εντυπωσίαζε με το design και τον ήχο του τρικύλινδρου κινητήρα. Όμως ο ενθουσιασμός έσβησε γρήγορα. Οι αντλίες νερού διέρρεαν, οι θερμοστάτες κολλούσαν, και η ψύξη ήταν ανεπαρκής. Το χειρότερο; Η Benelli τοποθέτησε τα ψυγεία πίσω, κάτω από τη σέλα, όπου δεν έφτανε επαρκής ροή αέρα. Το αποτέλεσμα; θερμοκρασίες φούρνου και ατελείωτα συνεργεία.
8. Moto Guzzi V11 Le Mans – Η κλασική ρομαντική, όχι πρακτική
Το V11 ήταν μια ρομαντική αναβίωση των ιταλικών superbikes του παρελθόντος. Όμως η Moto Guzzi δεν είχε λύσει τα θέματα ποιότητας. Οι διαρροές λαδιού, οι κολλημένοι συμπλέκτες και τα προβληματικά ηλεκτρικά την έκαναν εφιάλτη για όσους ήθελαν καθημερινή αξιοπιστία. Ήταν μοτοσυκλέτα που ήθελε ιδιοκτήτη–μηχανικό.
Τα πιο ζημιάρικα μηχανάκια στην ιστορία: Αυτά τα μοντέλα μπορεί να κόστισαν πολλά σε όσους τα αγόρασαν, αλλά έγραψαν ιστορία γιατί συμβόλισαν την εποχή όπου η μηχανολογία έψαχνε ακόμη την ισορροπία ανάμεσα στην ταχύτητα, τη φαντασία και την αντοχή. Σήμερα, τα περισσότερα έχουν αποκτήσει συλλεκτική αξία, όχι γιατί ήταν αξιόπιστα, αλλά γιατί αντιπροσώπευσαν τον ρομαντισμό της μηχανικής υπερβολής.
Στο Engine Power δεν κρίνουμε τις ζημιές· τις κατανοούμε. Γιατί πίσω από κάθε “μηχανάκι-καταστροφή” υπάρχει πάντα μια ιδέα που τόλμησε να πάει πιο μακριά.



