
Πώς βρίσκεις διαρροή νερού στο ψυγείο ή στις σωληνώσεις; Μην τρελαίνεσαι, στάλα-στάλα θα το βρούμε. Το αμάξι χάνει νερά; Μάθε πώς να εντοπίσεις διαρροές στο ψυγείο ή στις σωληνώσεις, πώς να κάνεις τεστ πίεσης και να σώσεις το κύκλωμα ψύξης πριν γίνει ζημιά. Ξέρεις πώς πάει… σηκώνεις καπό, βλέπεις ατμούς ή μυρίζεις αντιψυκτικό, και το μόνο που σκέφτεσαι είναι “μα γιατί τώρα ρε γαμώτο;”. Ρε φίλε, χαλάρωσε. Είσαι στο Engine Power, το σωστό συνεργείο των λύσεων. Θα το βρούμε, στάλα-στάλα.
Όταν ο κινητήρας χάνει νερό, υπάρχουν δύο επιλογές: ή το βλέπεις (οπτική διαρροή) ή σου εξαφανίζεται μαγικά (εσωτερική διαρροή). Πάμε βήμα-βήμα να το ξεκαθαρίσουμε. Αρχικά, μην ανοίξεις το καπάκι του ψυγείου όσο είναι ζεστός ο κινητήρας. Εκεί μέσα έχει πίεση, και το καυτό αντιψυκτικό μπορεί να σε κάνει να θυμάσαι για καιρό τη βλακεία αυτή. Περίμενε να κρυώσει καλά.
Ξεκίνα με τα προφανή. Κοίταξε γύρω από το ψυγείο, στους σωλήνες, στη βάση του, στην αντλία νερού. Αν δεις άλατα (λευκή-πράσινη σκόνη) ή υγρό με χρώμα να έχει ξεραθεί, εκεί είναι η πληγή. Αν έχεις φως ή φακό, ακόμα καλύτερα. Αν δεν βλέπεις τίποτα εμφανές, κάνε το εξής κόλπο: γέμισε το κύκλωμα και πίεσέ το τεχνητά. Υπάρχει ειδικό εργαλείο “pressure tester”, αλλά εσύ μπορείς να κάνεις το ίδιο με μια τρόμπα χειρός και ένα καπάκι τροποποιημένο. Πίεσε στα 1–1.2 bar και παρατήρησε. Αν αρχίσει να “ιδρώνει” κάπου, βρήκες τη διαρροή.
Αν θες κάτι ακόμα πιο επαγγελματικό και απλό, υπάρχουν UV Dyes χρωστικές που αναμειγνύονται με το αντιψυκτικό. Τις ρίχνεις στο ψυγείο, βάζεις το αμάξι να δουλέψει και μετά, με λάμπα UV, βλέπεις πού στάζει. Το φως θα σε οδηγήσει σαν CSI της μηχανικής.
Αν πάλι το νερό εξαφανίζεται χωρίς να φαίνεται πουθενά, τότε μιλάμε για εσωτερική διαρροή. Δύο βασικές εστίες: φλάντζα κεφαλής το νερό περνάει στους κυλίνδρους, άρα έχεις καπνό λευκό από την εξάτμιση. Ή θερμαντικό ψυγείο καμπίνας το νερό χάνεται μέσα στο εσωτερικό και μυρίζει γλυκά, ενώ τα τζάμια θολώνουν ανεξήγητα.
Διάβασε : 27th Motor Festival 2026 – Size Matters The Legend Returns to Larisa
Αν δεις λευκό καπνό ή τα τζάμια να γίνονται σάουνα, μην το ψάχνεις άλλο φλάντζα ή ψυγείο καμπίνας, και θες συνεργείο.
Πώς βρίσκεις διαρροή νερού στο ψυγείο: Για προσωρινή λύση μέχρι να πας: υπάρχουν σφραγιστικά κυκλώματος (liquid sealers) που όντως μπορούν να κλείσουν μικρές διαρροές. Αλλά πρόσεξε: τα χρησιμοποιείς μόνο σε απόλυτη ανάγκη και μετά αλλάζεις τα υγρά. Αν τα αφήσεις μόνιμα, θα βουλώσουν κανάλια.
Ένα ακόμα κόλπο που πιάνει σε μεταλλικούς σωλήνες: σαπουνάδα. Φτιάξε με λίγο σαπούνι και νερό και πέρνα τις ενώσεις. Αν βγάλουν φουσκίτσες, έχεις διαρροή. Πιο απλό, δεν γίνεται. Πάντα να θυμάσαι το κύκλωμα ψύξης δεν συγχωρεί αναβολές. Μια μικρή διαρροή σήμερα μπορεί να γίνει υπερθέρμανση αύριο, και μετά… ρεκτιφιέ.
Οπότε πριν φτάσεις εκεί, πάρε το φακό, άναψε το μυαλό σου και ψάξ’ το. Το Engine Power σου έδωσε το manual της σωτηρίας τώρα είναι στο χέρι σου να μη μείνεις με το καπνό στο πλάι της εθνικής. Και αν όντως έφτασες να δεις ατμούς και θερμόμετρα στο κόκκινο, τότε κάνε το έξυπνο: άνοιξε καπό, αλλά όχι ψυγείο· περίμενε να κρυώσει, βάλε νερό προσωρινά και πήγαινε ήρεμα σπίτι. Μετά όμως, στο συνεργείο όχι “έλα μωρέ θα το δούμε”.
Εδώ στο Engine Power, δε βλέπουμε διαρροές, βλέπουμε αποστολές. Και κάθε σταγόνα είναι μια υπόθεση που λύνεται.
Στο Engine Power, ακόμα κι ένα σταγονόμετρο είναι αφορμή για μηχανολογικό ρεπορτάζ.



