
Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι γεγονός. Και αυτή τη φορά, δεν πρόκειται για απλή αναθεώρηση, αλλά για ένα ξεκάθαρο μήνυμα: τέλος στην ασυδοσία της ασφάλτου. Από τον Σεπτέμβριο του 2025, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σήκωσε χειρόφρενο σε μια νοοτροπία δεκαετιών και πάτησε γκάζι προς μια πιο αυστηρή, πιο δίκαιη και ας ελπίσουμε πιο ασφαλή Ελλάδα.
Ο νέος ΚΟΚ εισάγει έναν όρο που οι Έλληνες οδηγοί δεν είχαν πάρει ποτέ στα σοβαρά: την υποτροπή. Πλέον, οι παραβάσεις δεν «εξατμίζονται» με το πέρασμα του χρόνου· κάθε φορά που επαναλαμβάνεις το λάθος, οι ποινές βαραίνουν περισσότερο, μέχρι που το σύστημα σε σταματάει οριστικά. Γιατί, όπως φαίνεται, δεν έφτανε να πληρώνουμε πρόστιμα τώρα πρέπει να πληρώνουμε και συνέπειες.
Τα πρόστιμα ανεβαίνουν επίπεδο. Η χρήση κινητού στο τιμόνι, μια κακή συνήθεια που έχει στοιχίσει ζωές, τιμωρείται πλέον με ποσά από 350 έως 2.000 ευρώ, και αφαίρεση διπλώματος για έως έναν χρόνο. Η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αντιμετωπίζονται ως εγκληματικές ενέργειες, όχι ως “παρασπονδίες”. Και στις σοβαρές περιπτώσεις, ο δρόμος οδηγεί απευθείας στο ποινικό μητρώο.
Για όσους κυκλοφορούν χωρίς δίπλωμα είτε από απερισκεψία, είτε από προκλητική αδιαφορία τα νέα δεδομένα είναι σκληρά: 2.000 έως 40.000 ευρώ πρόστιμο, πιθανή φυλάκιση και κατάσχεση οχήματος. Οι “κόντρες” στους δρόμους, άλλοτε άτυπες γιορτές αδρεναλίνης, τώρα καταγράφονται ως πλημμελήματα. Πρώτη φορά, 2.000 ευρώ. Δεύτερη, διπλάσιο. Και τρίτη; Καλύτερα να έχεις ταξίδι με το ΚΤΕΛ.
νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Η ουσία όμως δεν βρίσκεται στα νούμερα, αλλά στο πνεύμα του νέου νόμου. Το Υπουργείο θέλει να χτυπήσει την κουλτούρα της “χαλαρής παρανομίας”, εκείνη τη νοοτροπία του “έλα μωρέ, όλοι το κάνουν”. Ο νέος ΚΟΚ είναι το χαστούκι που έρχεται να σε συνεφέρει λίγο πριν το μοιραίο γιατί αν δεν σε σταματήσει ο τροχονόμος, ίσως σε σταματήσει η ζωή.
Ο στόχος είναι απλός: λιγότερο αίμα στην άσφαλτο, λιγότερα ονόματα στα στατιστικά, περισσότερη λογική στο τιμόνι. Και μπορεί ο νόμος να ακούγεται αυστηρός, αλλά στην πραγματικότητα προσπαθεί να κάνει κάτι βαθιά ανθρώπινο. Να σε κρατήσει ζωντανό.
Οπότε, αν θες να θυμάσαι έναν μόνο νέο κανόνα από τον ΚΟΚ του 2025, είναι αυτός: η ευθύνη δεν είναι επιλογή, είναι υποχρέωση. Και τώρα, επιτέλους, έχει και συνέπειες.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»