
MotoGP Grand Prix: Ποιοι μένουν, ποιοι φεύγουν και ποιοι κρατούν τα “κλειδιά” της επόμενης εποχής των δύο τροχών. Το ημερολόγιο του MotoGP™ για το 2026 έχει ήδη πάρει σχήμα, 22 αγώνες σε όλο τον κόσμο, με το άθλημα να ετοιμάζεται για τεχνική επανάσταση στις μηχανές, νέα κανονιστικά πλαίσια και ανατροπές που θα αλλάξουν τα πάντα. Αλλά πίσω από τη λάμψη και τη μυρωδιά καμένου λάστιχου, υπάρχει ένα άλλο, πιο αθόρυβο πεδίο μάχης: τα συμβόλαια των Grand Prix. Και εκεί, φίλοι του ENGINE POWER, παίζεται ένα παιχνίδι που θα καθορίσει το μέλλον του MotoGP.
Το “σκάκι” των πιστών
Καθώς πλησιάζει το φινάλε της σεζόν 2025, το ένα τρίτο των αγώνων δεν έχει ακόμα υπογεγραμμένες μακροπρόθεσμες συμφωνίες με τη Dorna. Ανάμεσά τους, μεγάλα ονόματα όπως το Mugello (Ιταλία) και το Phillip Island (Αυστραλία). Δύο πίστες-θρύλοι, δύο εμβληματικές τοποθεσίες, αλλά χωρίς ακόμη “χαρτί στο τραπέζι” για μετά το 2026.
Το ίδιο ισχύει και για το Chang International Circuit στην Ταϊλάνδη, την Αραγονία και τη Μαλαισία, που παραμένουν σε φάση επαναδιαπραγμάτευσης. Το μήνυμα της Dorna είναι σαφές:
“Η νέα εποχή απαιτεί νέες συμφωνίες, με φρέσκες ιδέες, βιώσιμες υποδομές και κοινό που αναπνέει MotoGP.”
Οι “σίγουρες” πίστες – οι πυλώνες του μέλλοντος
Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν διοργανώσεις που έχουν κλειδώσει τη θέση τους μέχρι και το 2031. Η Γαλλία (Λε Μαν) συνεχίζει ως ναυαρχίδα του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με μια διοργάνωση που ξεπερνά τις 280.000 θεατές ετησίως και φέρνει ατμόσφαιρα φεστιβάλ. Δίπλα της, Ισπανία, Καταλονία, Γερμανία, Άγιος Μαρίνος, Ολλανδία, Κατάρ και Βαλένθια έχουν εξασφαλισμένα πολυετή συμβόλαια, επιβεβαιώνοντας την παραδοσιακή τους δυναμική στο καλεντάρι.
Η Βραζιλία και η Ιαπωνία, από το 2030, αναμένεται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην εξωστρέφεια του MotoGP προς τη Λατινική Αμερική και την Ασία αντίστοιχα, με στόχο να προσελκύσουν νέα κοινά και εμπορικούς κολοσσούς.
Οι αβέβαιοι και οι… διεκδικητές
Πιο “γκρίζες” είναι οι περιπτώσεις Ινδονησίας, Ώστιν (ΗΠΑ) και Ουγγαρίας, που παραμένουν χωρίς κατηγορία (NC). Η Μαντάλικα, παρά τον εντυπωσιακό αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα και την εικόνα της ως “νέου παραδείσου των αγώνων”, φαίνεται να αντιμετωπίζει logistical και οικονομικά εμπόδια.
Η Ώστιν, από την άλλη, ψάχνει νέα εμπορική ταυτότητα μετά τις φθίνουσες προσέλευσεις, ενώ η Ουγγαρία προσπαθεί ακόμα να ολοκληρώσει την ανακατασκευή της πίστας της.
Πηγές μέσα από το paddock αναφέρουν ότι νέες αγορές εξετάζονται — με φήμες για επιστροφή του Μεξικού, πιθανή είσοδο της Ινδίας και ανανεωμένο ενδιαφέρον από τη Νότια Αφρική.
Το παρασκήνιο των υπογραφών Grand Prix
Η Dorna, με τον Carmelo Ezpeleta να κινεί τα νήματα, φαίνεται να παίζει ένα στρατηγικό παιχνίδι ισορροπιών. Από τη μια, θέλει να κρατήσει τα ιστορικά Grand Prix που κουβαλούν το DNA του MotoGP. Από την άλλη, χρειάζεται νέες αγορές, νέα τηλεοπτικά δικαιώματα, νέες εμπειρίες θεατών.
Το μέλλον των συμβολαίων θα καθοριστεί από τη βιωσιμότητα, τις επενδύσεις στις εγκαταστάσεις και την ικανότητα κάθε χώρας να “πουλήσει” θέαμα.
Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένοι διοργανωτές ιδίως από την Ασία πιέζουν για multi-event συμφωνίες, με παράλληλες δραστηριότητες eMotoGP, fan zones και τουριστικά projects.
Συμβόλαια για το Γκραν Πρι του MotoGP
2026: Ταϊλάνδη ,Ιταλία, Μεγάλη Βρετανία, Αραγονία, Αυστραλία, Πορτογαλία, Μαλαισία
2029: Τσεχική Δημοκρατία
2030: Βραζιλία , Αυστρία, Ιαπωνία
2031: Άγιος Μαρίνος, Γαλλία ,Γερμανία, Ισπανία, Καταλονία, Ολλανδία, Κατάρ, Βαλένθια NC: Ινδονησία, Ώστιν, Ουγγαρία
MotoGP Grand Prix: Η νέα εποχή πλησιάζει
Το 2026 δεν θα είναι απλώς μια νέα σεζόν. Θα είναι το reboot του MotoGP: νέοι κανονισμοί, νέα μοτέρ, πιο “πράσινη” τεχνολογία, αλλά και νέες πίστες που θα γράψουν ιστορία.
Και μέσα σε όλα αυτά, οι συμφωνίες για το ποιοι θα συνεχίσουν να φιλοξενούν το θέαμα θα καθορίσουν το χάρτη των επόμενων δέκα χρόνων.
Το MotoGP αλλάζει, εξελίσσεται, ανεβάζει στροφές. Κι ενώ οι αναβάτες παλεύουν χιλιοστά πριν το όριο, πίσω από τις κάμερες οι διοργανωτές δίνουν τη δική τους μάχη για να μείνουν στο grid του μέλλοντος. Ένα είναι σίγουρο:
“Οι υπογραφές θα πέσουν, τα λάστιχα θα καούν, αλλά το πάθος για το MotoGP δεν κάνει ποτέ pit stop.”
Και εδώ, στο ENGINE POWER, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή για να δούμε ποιος θα κερδίσει την πιο κρίσιμη μάχη, εκείνη έξω από την πίστα.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»