Μήπως πρέπει να βγουν τα SUV εκτός κυκλοφορίας;

Είναι μια τεράστια αιτία εκπομπών ρύπων και θανατηφόρα για τους πεζούς; Είναι καιρός οι κατασκευαστές αυτοκινητοβιομηχανιών να σταματήσουν να τα πωλούν ή η πόλεις να σταματήσουν να επιτρέπουν την κυκλοφορία τους στους δρόμους;

Κατά την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια ιδιοκτησία SUV έχει διπλασιαστεί. Όλο αυτόν τον καιρό, τα οχήματα συνέβαλαν περισσότερο στην αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και από τις αεροπορικές εταιρείες, τα φορτηγά ή τη βαριά βιομηχανία, σύμφωνα με ανάλυση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας. Ακόμα και αν προσθέσουμε σχεδόν 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο έως το 2040, αν η ιδιοκτησία SUV αυξάνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, θα αντισταθμίσουν αυτή τη μείωση των εκπομπών. Και ενώ εκπέμπουν ρύπους, έχουν επίσης πιο απτή δαπάνη: Είναι πιθανότερο από τα μικρότερα αυτοκίνητα να σκοτώσουν πεζούς, συμβάλλοντας σε μια απότομη αύξηση των θανάτων πεζών.

Τώρα, μερικοί περιβαλλοντικοί μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να παράγουν αυτά τα οχήματα καθόλου, και ορισμένοι πολιτικοί αρχίζουν να υποστηρίζουν ότι πρέπει να απαγορευτούν – αν όχι από παντού, τότε τουλάχιστον από τους δρόμους της πόλης.  Τον Σεπτέμβριο, όταν ένας 3χρονος, η γιαγιά του και δύο άντρες στα 20s τους σκοτώθηκαν από ένα SUV στο Βερολίνο (συμπτωματικά, την ίδια μέρα που η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt έτρεξε ένα χαρακτηριστικό άρθρο σχετικά με την ανάπτυξη των SUV με το headline “SUV insanity”), εκατοντάδες άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν την επόμενη μέρα. Το επόμενο Σαββατοκύριακο, χιλιάδες άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης για να καταγγείλουν την κλιματική ζημιά από τα SUV που προωθούσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εκπομπή. 

“Στη Γερμανία, φέτος έφτασε στο αποκορύφωμα, επειδή οι κατασκευαστές θα πουλήσουν για πρώτη φορά πάνω από 1 εκατομμύριο SUV μόνο στη Γερμανία, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτων”, λέει ο Benjamin Stephan, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής για το γερμανικό υποκατάστημα της Greenpeace. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις SUV αποτελούν ήδη περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Τα οχήματα κερδίζουν μερίδιο αγοράς ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, όπου θεωρούνται ως σύμβολο κατάστασης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις SUV αποτελούν περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Πριν από μια δεκαετία, ο αριθμός αυτός ήταν μικρότερος από 20%. Ενώ πολλές εταιρείες αυτοκινήτων μετατοπίζουν τους στόλους τους – ακόμα και τα SUV – στην ηλεκτρική ενέργεια, αυτό δεν επιλύει πλήρως το πρόβλημα. Το βάρος και ο όγκος ενός SUV σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να κινηθεί. “Αν έχετε ηλεκτρικό όχημα και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνεται, χρειάζεστε μεγαλύτερη μπαταρία εάν θέλετε να πάτε στην ίδια απόσταση”, λέει ο Stephan. “Η μπαταρία έχει κλιμακωτό αποτύπωμα όταν παράγεται στο μεγαλύτερο μέγεθος και αυτό είναι εντελώς περιττό. Αν λάβουμε σοβαρά υπόψη τη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού και εξετάζουμε αυτό το κατώτατο όριο 1,5 βαθμού, πρέπει να δημιουργήσουμε το πιο αποτελεσματικό σύστημα μεταφορών και στη συνέχεια τα SUV δεν έχουν νόημα. Όχι ως κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όχι ως ηλεκτρικό όχημα. ”

Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα ηλεκτρικό SUV θα χρησιμοποιήσει περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα για να καταναλώσει από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και αυτό είναι ένα πρόβλημα όταν το δίκτυο δεν λειτουργεί ακόμη πλήρως με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα υπολόγισε ότι στο Τέξας, για παράδειγμα, με το ηλεκτρικό δίκτυο της περιοχής, ένα ηλεκτρικό μοντέλο Tesla Model X, ένα SUV, θα εκπέμψει 2,9 επιπλέον τόνους CO2 καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του από ένα μοντέλο S, το ισοδύναμο ενός sedan. Εταιρείες όπως η Mercedes δεσμεύεται να κάνει τα αυτοκίνητά της με ουδέτερο άνθρακα μέχρι το 2039, αλλά τα σχέδια της εταιρείας να συνεχίσει να παράγει SUVs είναι μια αντίφαση.

 Τα SUV μπορούν επίσης να δημιουργήσουν κινδύνους για την ασφάλεια, ειδικά για άλλους ανθρώπους στο δρόμο. Για ένα SUV της δεκαετίας του 1990 σε μια σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο, ο οδηγός αυτοκινήτου ήταν 132% πιθανότερο να πεθάνει από ό, τι σε μια σύγκρουση μεταξύ δύο αυτοκινήτων. Μέχρι το 2005, αυτό είχε μειωθεί στο 88%, και τώρα η διαφορά είναι 28% – σημαντικά καλύτερη, αλλά ακόμα πολύ πιο επικίνδυνη από ό, τι εάν περισσότερα οχήματα ήταν στο δρόμο. Αλλά τα SUV είναι ακόμα πιο πιθανό να κυλήσουν από ό, τι τα αυτοκίνητα με χαμηλότερο κέντρο βάρους. Και όταν ένα SUV χτυπά έναν πεζό, αυτό το άτομο είναι περισσότερο από δύο φορές πιο πιθανό να πεθάνει από ό, τι εάν είχε χτυπήσει με ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Μια έρευνα το περασμένο έτος διαπίστωσε ότι τα SUV αποτελούν τον κύριο λόγο για τον οποίο οι θανάτοι πεζών στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2009 και 2018. Το 2018 εκτιμάται ότι 6.227 άνθρωποι επλήγησαν και σκοτώθηκαν από οχήματα σε αμερικανικούς δρόμους. Μετά την πρόσφατη συντριβή στο Βερολίνο, ο δήμαρχος της επαρχίας υποστήριξε ότι τα SUV δεν ανήκουν στις πόλεις. Ένας αναπληρωτής ηγέτης στο γερμανικό κοινοβούλιο είπε ότι πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί μεγέθους στα οχήματα που επιτρέπονται σε πυκνές αστικές περιοχές. Η Καλιφόρνια και αρκετές άλλες τοποθεσίες έχουν τεχνικό νόμο που επιτρέπει στις πόλεις να καθορίζουν ένα όριο βάρους για οχήματα στους δρόμους τους, που υπερβαίνουν πολλά νεότερα, μεγαλύτερα SUV.  Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τουλάχιστον, το Τμήμα Μεταφορών εξετάζει επίσης το πρόβλημα. “Εάν τα δεδομένα δείχνουν ότι τα SUV είναι διπλάσια, τότε η ιδιοκτησία στις αστικές περιοχές θα πρέπει να αποθαρρύνεται και η χρήση τους εντός των πόλεων να περιορίζεται με την απαγόρευση νέων πωλήσεων”, δήλωσε στο Forbes το 2018 ο Adam Reynolds, σύμβουλος πολιτικής μεταφορών.

  • 4 τροχοί - Auto

    Guy Martin: Έπιασε 247 χλμ/ώρα με «φτιαγμένο» τρακτέρ JCB

    Ο Guy Martin κατέχει ήδη ρεκόρ Guinness για την ταχύτερη κατάβαση με έλκηθρο με 132.368 χλμ/ώρα, ταχύτερο soapbox («φτιαγμένη» κούτα με ρόδες) με 137.78 χλμ/ώρα και μεγαλύτερη ταχύτητα στον γύρο του θανάτου με 125.77 χλμ/ώρα. [...]
  • to-teleutaio-Dakar-gia-ton- Joan- Barreda-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    Το τελευταίο Dakar του Joan Barreda; «Η απόφαση πάρθηκε»

    Το τελευταίο Dakar του Joan Barreda; «Η απόφαση πάρθηκε» Dakar Joan Barreda: Πριν από 14 χρόνια ξεκίνησε μια περιπέτεια που φαίνεται να έφτασε στο τέλος της . Το Ντακάρ δεν συγχωρεί τον Joan Barreda, έβδομη εγκατάλειψη και [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Αποσύρθηκαν οι κατηγορίες πλαστογραφίας του Guy Martin!

    Στον γνωστό –και γραφικό… – αγωνιζόμενο και τηλεοπτικό παρουσιαστή, Guy Martin, του είχαν απαγγελθεί κατηγορίες για προσπάθεια πλαστογράφησης του διπλώματος οδήγησης. Πιο συγκεκριμένα ο Martin είχε κατηγορηθεί ότι κατέθεσε μια ψεύτικη δήλωση για κατοχή ιρλανδικού διπλώματος [...]
  • panelinio protathlima drift-hraklion kritis
    4 τροχοί - Auto

    Πλησιάζει η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift

    Πλησιάζει η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Drift 18 και 19 Μαρτίου., o αγώνας που όλοι ονειρεύονταν πλησιάζει. Ολόκληρη η Ελληνική και Κυπριακή σκηνή ομάδων, οδηγών αλλά και θεατών που λατρεύουν το Drift γνωρίζουν ότι στο [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Βολφ: “Δίνω 25% πιθανότητα να φύγει ο Χάμιλτον”

    Τα σενάρια που θέλουν τον Λιούις Χάμιλτον να αποχωρεί από την Mercedes για χάρη της Ferrari το 2021 μονοπωλούν την επικαιρότητα στον κόσμο της Formula 1. Πέρα από την τοποθέτηση του Βρετανού, ήρθε η σειρά του [...]
  • vradia protathliton amotoe-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Η βραδιά των πρωταθλητών ΑΜΟΤΟΕ

    Η βραδιά των πρωταθλητών ΑΜΟΤΟΕ Η ΑΜΟΤΟΕ έχει την τιμή και την χαρά να τιμήσει τους Αθλητές που διακρίθηκαν το 2022 στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα και Κύπελλα. Η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.), θα διοργανώσει την [...]
  • Max -Verstappen -GP -sigapouris-Red Bull- engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Η στατιστική ανωμαλία που σκοπεύει να επιδιορθώσει ο Max Verstappen στο GP Σιγκαπούρης

    Η στατιστική ανωμαλία που σκοπεύει να επιδιορθώσει ο Max Verstappen στο GP Σιγκαπούρης Μπορεί να φαίνεται περίεργο, αλλά ο Max Verstappen δεν κέρδισε ποτέ το GP Σιγκαπούρης από την πρώτη του συμμετοχή το 2015 μήπως [...]
  • ραλλυ
    4 τροχοί - Auto

    Έρχεται το 10th Anniversary Rally Greece Offroad

    Έρχεται το 10th Anniversary Rally Greece Offroad 10th Anniversary Rally Greece Offroad 17-21 Μαΐου 2023 πιο προκλητικό και απαιτητικό απο ποτέ!!! 10th Anniversary Rally Greece Offroad: Οι ημερομηνίες των αγώνων και το πρόγραμμα της FIA [...]
  • moto-gp-o-Bagnaia-diplos-pagosmios-protathlitis-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    Ο Bagnaia διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP

    Ο Bagnaia διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP MotoGP Βαλένθιας: Ο Bagnaia στέφθηκε διπλός παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP MotoGP Βαλένθιας: Ο Francesco Bagnaia στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής MotoGP για το 2023, αφού ο αντίπαλος του τίτλου, Jorge Martin , [...]
  • Max- Verstappen-h-sezon-olon-ton-rekor-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Max Verstappen 2023 η σεζόν όλων των ρεκόρ

    Max Verstappen 2023 η σεζόν όλων των ρεκόρ Max Verstappen: Χάρη στη νέα του νίκη στο Άμπου Ντάμπι, ο Max Verstappen έχει σπάσει νέα ρεκόρ στη Formula 1. Σε ηλικία μόλις 26 ετών, ο Ολλανδός κατοχυρώνει ακόμη [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ