
Ιαπωνικο MotoGP: Ο ανανεωμένος Pecco Bagnaia κυριάρχησε στο σπριντ του Ιαπωνικού Grand Prix MotoGP στο Motegi, καθώς ο Marc Marquez πλησίαζε περισσότερο στον τίτλο του 2025.
Ο Bagnaia δεν είχε τερματίσει ψηλότερα από την τρίτη θέση σε κανένα σπριντ το 2025 – και δεν είχε συγκεντρώσει καθόλου βαθμούς το Σάββατο από το Μπρνο τον Ιούλιο – μπαίνοντας στον αγώνα του Motegi, αλλά είχε τον πλήρη έλεγχο από την pole position εδώ, χωρίς να απειλείται πραγματικά από τους αντιπάλους του. Είναι μόλις η δεύτερη νίκη οποιουδήποτε είδους για τον δύο φορές πρωταθλητή φέτος, με την άλλη να έχει έρθει στα τέλη Μαρτίου στο Grand Prix της Αμερικής στο Ώστιν.
Ο αναβάτης της Honda, Joan Mir, βοήθησε πολύ στα αρχικά στάδια, κρατώντας πίσω τις μεγαλύτερες απειλές για τον Bagnaia – αλλά όταν ο Pedro Acosta της KTM προσπέρασε τον Mir στην στροφή 5, δεν μπόρεσε να κάνει καμία πρόοδο προς την πρωτοπορία του Bagnaia.
Ο Acosta είχε προσπεράσει τον Marquez στην εξωτερική πλευρά της στροφής 3 στον πρώτο γύρο και στους επόμενους γύρους ο Marquez προσπάθησε μερικές φορές να προσπεράσει τον πρώην teammate του, Mir – αλλά έφυγε ευθεία στην στροφή 5 και στη συνέχεια στην στροφή 10, με τον Mir να ανακτά τη θέση και στις δύο περιπτώσεις.
Λίγο μετά τα μισά του δρόμου, το προβάδισμα του Bagnaia ξεπέρασε τα δύο δευτερόλεπτα, με τον Acosta να πέφτει απέναντι στον Mir και τον Marquez. Στον όγδοο γύρο από τους 12, ο Marquez τελικά έκανε μια κίνηση για να ξεπεράσει τον Mir, περνώντας τον αναβάτη της Honda πολύ ευθεία στην στροφή 10.
Στη συνέχεια, προσπέρασε με δυσκολία τον Acosta δύο γύρους αργότερα, αλλά δεν είχε ποτέ καμία πιθανότητα να ξεπεράσει τη διαφορά από τον Bagnaia, αρκούμενος στη δεύτερη θέση.
Ο Acosta ολοκλήρωσε το βάθρο μπροστά από τους Mir και Franco Morbidelli (VR46 Ducati), ενώ ο Fabio Quartararo της Yamaha αντιμετώπισε την πίεση που του ασκούσε ο Luca Marini της Honda σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και κατέκτησε την έκτη θέση.
Το σπριντ του Alex Marquez δεν πήγε καθόλου καλά, καθώς ο Marquez βρέθηκε στην αρχή πίσω από την Trackhouse Aprilia του Raul Fernandez, και στη συνέχεια έκανε λάθος αφήνοντας την άλλη μοτοσικλέτα Trackhouse, τον Ai Ogura, να περάσει – με τους Fernandez και Ogura να παίρνουν τους τελευταίους διαθέσιμους βαθμούς αντί για αυτόν.
Αυτό σημαίνει ότι ο Alex πρέπει τώρα να ξεπεράσει τον αδερφό του, Marc, με επτά βαθμούς την Κυριακή για να καθυστερήσει τη στέψη του.
Υπήρξε μια μεγάλη σύγκρουση στη μέση του αγώνα, καθώς ο Jorge Martin μπήκε στην εσωτερική πλευρά, στριμώχτηκε από τους Fermin Aldeguer και Jack Miller και έκανε την είσοδό του στην 1η στροφή εντελώς λάθος, χτυπώντας τον teammate του στην Aprilia, Marco Bezzecchi, οι οποίοι και οι δύο αποκλείστηκαν επιτόπου.
Οι Johann Zarco και Alex Rins είχαν επίσης προβλήματα στα σπριντ τους λόγω του περιστατικού.
Ο Zarco ήταν ένας από τους δύο αναβάτες που αργότερα αποσύρθηκαν χωρίς να πέσουν, με τον άλλον να είναι ο Enea Bastianini της Tech3 KTM, του οποίου η RC16 έληξε για να συνεχίσει το ανησυχητικό πρόσφατο σερί αξιοπιστίας της KTM.
Ο Μίλερ έτρεξε 11ος όταν έπεσε στον τελευταίο γύρο.
Αποτελέσματα Ιαπωνικο MotoGP
1 Pecco Bagnaia (Ducati)
2 Marc Marquez (Ducati) +1.842s
3 Pedro Acosta (KTM) +3.674s
4 Joan Mir (Honda) +4.300s
5 Franco Morbidelli (VR46 Ducati +5.130s
6 s Fabio. Marini (Honda) +9.102s
8 Raul Fernandez (Trackhouse Aprilia) +10.334s
9 Ai Ogura (Trackhouse Aprilia) +10.480s
10 Alex Marquez (Gresini Ducati) +11.487s 11 Fermin Aldeguer (Gresini Binder (Gresini 23K.9) +13.823s
13 Fabio Di Giannantonio (VR46 Ducati) +15.425s
14 Taka Nakagami (Honda) +16.352s
15 Miguel Oliveira (Pramac Yamaha) +18.211s
16 Maverick Vinales (Tech3 KTM) +20.706s
17 Somkiat Chantra (LCR Alex.88Y) +2 +43.428s
DNF Jack Miller (Pramac Yamaha)
DNF Johann Zarco (LCR Honda)
DNF Enea Bastianini (Tech3 KTM)
DNF Marco Bezzecchi (Aprilia)
DNF Jorge Martin (Aprilia)
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς