
Η πιο σπάνια μοτοσικλέτα: Από τη Neiman Marcus Limited Edition Fighter μέχρι την Aston Martin AMB 001, η σπανιότητα στις μοτοσικλέτες είναι τέχνη και κληρονομιά.
Υπάρχουν μηχανές που αγοράζεις για να τις οδηγήσεις, και υπάρχουν εκείνες που αγοράζεις για να τις θαυμάζεις. Κι έπειτα υπάρχουν οι άλλες — εκείνες που δεν αγοράζεις καν, απλώς ελπίζεις να σταθείς κάποτε δίπλα τους. Οι πιο σπάνιες μοτοσικλέτες του κόσμου δεν είναι προϊόντα, είναι έργα τέχνης με καρδιά από μέταλλο και ψυχή από βενζίνη.
Στην κορυφή αυτού του θρόνου στέκεται η Neiman Marcus Limited Edition Fighter.
Μόλις 45 κομμάτια κατασκευάστηκαν, με τιμή που ξεκίνησε από 110.000 δολάρια και σήμερα ξεπερνά τα 11 εκατομμύρια σε δημοπρασίες. Η Fighter είναι κάτι περισσότερο από custom – είναι ένα γλυπτό από τιτάνιο και ανθρακονήματα, με κινητήρα 120ci (περίπου 1966cc) και τελική που ξεπερνά τα 300 km/h. Κάθε γραμμή της θυμίζει κάτι ανάμεσα σε μαχητικό αεροσκάφος και γλυπτό του Da Vinci.
Η πιο σπάνια μοτοσικλέτα: Αν η Fighter είναι το άγαλμα, τότε η Aston Martin AMB 001 είναι το απόλυτο μοντέρνο design object.
Η συνεργασία της Aston Martin με τη Brough Superior γέννησε μια δίτροχη πολυτέλεια 180 ίππων, με carbon frame, αεροδυναμικά πτερύγια και τιμή στα 120.000 ευρώ. Μόνο 100 μονάδες κυκλοφόρησαν, όλες πουλήθηκαν πριν καν ολοκληρωθεί η παραγωγή. Είναι η μοτοσικλέτα που μοιάζει να ξεπήδησε από video game του μέλλοντος, μόνο που εδώ ο ήχος είναι αληθινός — και κάνει τα τζάμια να τρίζουν.
Κάπου ανάμεσα στη φαντασία και την παράνοια συναντάς τη NCR Leggera 1200 Titanium.
Βασισμένη πάνω σε Ducati Hypermotard, ζυγίζει μόλις 150 κιλά, αποδίδει 140 ίππους και κάθε της βίδα είναι από τιτάνιο. Τιμή; 150.000 δολάρια — και αν βρεις μία, είναι θαύμα. Κάθε Leggera είναι χειροποίητη, φτιαγμένη με υπομονή, σαν ιταλικό ρολόι που απλώς έχει δύο τροχούς και φλόγα στην εξάτμιση.
Η σπανιότητα όμως δεν είναι πάντα θέμα τιμής. Είναι θέμα φιλοσοφίας.
Ορισμένες μοτοσικλέτες έγιναν θρύλοι γιατί γεννήθηκαν σε λάθος εποχή. Η Britten V1000 του John Britten, φτιαγμένη εξ ολοκλήρου στο χέρι στη Νέα Ζηλανδία, έσπασε ρεκόρ στις αρχές των ‘90s και μετά εξαφανίστηκε. Μόλις 10 κατασκευάστηκαν. Ο Britten πέθανε λίγο μετά, αλλά το δημιούργημά του έγινε μύθος – όχι επειδή ήταν η ταχύτερη, αλλά επειδή απέδειξε ότι ένας άνθρωπος με πάθος μπορεί να τα βάλει με τις βιομηχανίες.
Αυτές οι μοτοσικλέτες δεν είναι απλώς συλλεκτικές. Είναι ιερά αντικείμενα για όσους νιώθουν ότι η ταχύτητα δεν είναι hobby, αλλά τρόπος ύπαρξης. Η σπανιότητα τους δεν βρίσκεται στα νούμερα παραγωγής, αλλά στην ενέργεια που κουβαλούν. Είναι το αποτέλεσμα ανθρώπων που δεν φοβήθηκαν να ονειρευτούν κάτι παραπάνω.
Γιατί τελικά, οι πιο σπάνιες μηχανές δεν φτιάχτηκαν για τους δρόμους. Φτιάχτηκαν για να θυμίζουν πως, κάποτε, η μηχανοκίνηση δεν ήταν απλώς βιομηχανία. Ήταν έμπνευση, δημιουργία και –πάνω απ’ όλα– πάθος.
Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!



