F1 :10 βασικά πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το νέο πρωτάθλημα!

  • Φέτος συμπληρώνονται 70 χρόνια από τότε που ξεκίνησε το επίσημο πρωτάθλημα της Formula 1 (Φόρμουλα 1). H ημέρα ορόσημο είναι στις 13 Μαΐου και είχε προγραμματισθεί στο Silverstone ένα ανεπανάληπτο πάρτι με όλους τους πρωταγωνιστές. Ωστόσο, το μπάτζετ δεν έβγαινε και το πρόγραμμα είναι βαρύ, οπότε ακυρώθηκε.
  • Από το 1999 έχουν μπει 11 νέες χώρες στο καλεντάρι και 14 νέες πίστες. Οι νέες χώρες είναι οι Μαλαισία (1999-2017), Κίνα (από το 2004), Μπαχρέιν (από το 2004), Τουρκία (2005-2011), Σιγκαπούρη (από το 2008), Άμπου Ντάμπι (από το 2009), Κορέα (2010-2013), Ινδία 2011-2013), Ρωσία (από το 2014), Αζερμπαϊτζάν (από το 2016) και τώρα το Βιετνάμ. Οι νέες πίστες είναι οι Sepang (Malaysia), Indy (USA), Shanghai (Κίνα), Sakhir (Μπαχρέιν), Otodrom (Τουρκία), Valencia Street Circuit (Ισπανία), Marina Bay Circuit (Σιγκαπούρη), Yas Marina Circuit (Άμπου Ντάμπι), Yeongam (Κορέα), Buddh International Circuit (Ινδία), Austin (ΗΠΑ), Sochi Autodrom (Ρωσία), Baku City Circuit (Αζερμπαϊτζάν) και Hanoi Street Circuit (Βιετνάμ).
  • Το highlight της φετινής σεζόν είναι η επιστροφή του Grand Prix της Ολλανδίας. Στο Zandvoort είχε κάνει την τελευταία του νίκη ο αείμνηστος Niki Lauda. Ήδη 105.000 θεατές έχουν αγοράσει το εισιτήριο τους! Πρόκειται για την πιο μακροχρόνια επιστροφή GP. Ακολουθούν το Μεξικό με 16 χρόνια (1970-1986) και το Φούντζι με 30 χρόνια (1977-2007).
  • Τα μονοθέσια είναι και πάλι πιο βαριά. Αυτή τη φορά κατά 3 κιλά. Από 743 στα 746. Το 1995 το ελάχιστο βάρος ήταν στα 595 κιλά. Από εκεί και πέρα ακολούθησαν σκαμπανεβάσματα όπως: 600 kg (1996), 605 kg (1998), 620 kg (2010), 640 kg (2011), 642 kg (2013), 691 kg (2014), 702 kg (2015), 722 kg (2017), 734 kg (2018), 743 kg (2019) και 746 kg για φέτος. Από την σεζόν του 2021 θα ζορίσει ακόμη περισσότερο αφού το ελάχιστο ανεβαίνει στα 768 κιλά!

  • Η επιστροφή της παραδοσιακής καρό σημαίας είναι γεγονός. Το GP της Ιαπωνίας τέλειωσε ένα γύρο νωρίτερα παρόλο που η σημαία δεν είχε σηκωθεί. Ήταν το ψηφιακό σήμα που ξεγέλασε τους πάντες μετά από λάθος του λειτουργικού ή για την ακρίβεια το λάθος αυτού που πάτησε το διακόπτη.
  • Μετά την αναβολή του Grand Prix της Κίνας ο αριθμός των MGU-K δεν αλλάζει καθόλου και λόγω της αύξησης των GP σε 22 κάθε οδηγός θα έχει στην διάθεση του 3 (από 2) μονάδες.
  • Ο 22ος αγώνας θα έφερνε επιπλέον 40 εκατομμύρια δολάρια εκ των οποίων το 65% θα μοιράζονταν οι ομάδες. Αν τελικά το GP της Κίνας ακυρωθεί τελείως τότε οι ομάδες θα έχουν μια χασούρα 30 εκατομμυρίων. Αλλά θα έχουν γλυτώσει τα έξοδα οπότε η χασούρα υπολογίζεται στα μόλις 3 εκατομμύρια. Ναι, τόσα πολλά στοιχίζει στις ομάδες η Formula 1!
  • Όποιος παίρνει το πρωτάθλημα βάζει και τα περισσότερα ως συμμετοχή. Η Mercedes καταβάλλει περίπου 5,49 εκ. δολάρια. Το στάνταρ ποσό είναι 556.509 δολάρια και για κάθε βαθμό καταβάλλεται 6.677 δολάρια. Οι άλλες ομάδες πληρώνουν λιγότερο το βαθμό στα 5.563 δολάρια. Έτσι, η Ferrari πληρώνει συνολικά 3,36 εκ. και η Red Bull 2,87 εκ. To μικρότερο κόστος έχει και η ουραγός και πλήρως απογοητευτική ομάδα του πρωταθλήματος. Η Williams με 563.072 δολάρια.
  • Το τεχνικό εγχειρίδιο αποτελείται από 111 σελίδες! Η FIA θέλει να επιβάλλει μεγαλύτερη συμμετοχικότητα του οδηγού και ανάμεσα στα διάφορα η απόσταση του διακόπτη αλλαγής σχέσεων έχει περιορισθεί έως τα 8 εκατοστά. Η παρατεταμένη πίεση του διακόπτη δεν επιτρέπεται. Αν υπάρχουν δύο διακόπτες και οι δύο πρέπει να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο.
  • Σε καμία άλλη σεζόν δεν έχει υπάρξει τόσο μικρή διαφοροποίηση στο ρόστερ των ομάδων. 8 στις 10 ομάδες έχουν ίδια σύνθεση. Ο Esteban Ocon επέστρεψε για να αντικαταστήσει τον Nico Hulkenberg. Ο Nicolas Latifi είναι ο μόνος νέος οδηγός και αντικαθιστά τον Kubica στην Williams. Οι Ocon και Latifi έχουν μειώσει για φέτος το μέσο όρο ηλικίας από τα 27,4 έτη που ήταν το 2019 στα 26,7.

Πηγή : caroto.gr/Νίκος μαρινόπουλος

  • 4 τροχοί - Auto

    Σπάνια αυτοκίνητα σαπίζουν παρατημένα

    Το να βρεις ένα παρατημένο, σπάνιο μοντέλο σε έναν αχυρώνα, σαφώς και δεν αποτελεί σημείο της καθημερινότητάς μας. Και όμως, υπάρχουν δεκάδες εγκαταλελειμμένα, σκουριασμένα και κάτω από τόνους σκόνης, μοντέλα που πολλές φορές η αξία [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    2ος Αγώνας Mini Gp Cup 1η Σεπτεμβρίου στην Πάχη στο Αυτοκινητοδρομίο Μεγάρων

    2ος αγώνας, 1η Σεπτεμβρίου, Πάχη, Μέγαρα ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΑΡΘΡΟ 1. ΓΕΝΙΚΑ Το αθλ. Σωματείο ΑΡΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ, με την έγκριση της ΑΜΟΤΟΕ διοργανώνει τον 2ο αγώνα του MiniGP Cup 2019. Ο αγώνας θα διεξαχθεί την 31η [...]
  • panellinio-protathlima-karting-2025-programma-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting 2025

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Karting 2025 Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting για το 2025! Το πρόγραμμα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Karting για το 2025 ανακοινώθηκε από την ΟΜΑΕ, με το θεσμό να απαρτίζεται από 4 αγώνες. Αλυτάρχης σε [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    O αγώνας Superbike στην πίστα “Marco Simoncelli” στο Misano

    Μετά από σφάλμα του Alvaro Bautista (ARUBA.IT Racing – Ducati) στο Jerez, ήρθε στο Misano με ένα προβάδισμα σημείων που είχε μειωθεί μάλλον δραματικά. Με πιο έντονες καιρικές συνθήκες στο δρόμο, υπήρχαν πολλές άξιες στιγμές [...]
  • mxgp-kinas-2025-ola-osa-prepei-na-xereis-motocross
    2 Τροχοί - Moto

    MXGP Κίνας 2025: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις

    MXGP Κίνας 2025 αφιέρωμα για το MXGP of China 2025 (Shanghai), με όλες τις πληροφορίες, ανάλυση, προβλέψεις. Βασικά Στοιχεία:  Όνομα Αγώνα MXGP of China (Shanghai, Oriental Beauty Valley) Ημερομηνία 13-14 Σεπτεμβρίου 2025 Γύρος 19ος γύρος [...]
  • vasilis-panteleakis-motogp-Rookies-Cup-red-bull-Fim-Junior-World-Championship-MiniGP-FIM-panteleakis
    2 Τροχοί - Moto

    Βασιλής Παντελεάκης the Superboy of MotoGP

    Βασιλής Παντελεάκης the Superboy of MotoGP Ο Βασιλής Παντελεάκης έχει καταφέρει πολλές διακρίσεις σε εθνικό και διεθνή επίπεδο, στην κυριολεξία είναι το Superboy της Ελληνικής μηχανοκίνησης. Μηχανοκίνητος Αθλητισμός:  Γεννημένος πρωταθλητής και  Recordboy σε Ελλάδα και [...]
  • μιχαλης κοντιζας,engine power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 28/10/21

    Τηλεοπτικό επεισόδιο 28/10/21. 103o Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power #ΝέοΕπεισόδιο #Rally #Drift Mοναδικές στιγμές στην απόλυτη τηλεοπτική μηχανοκίνητη εμπειρία και στο 103o επεισόδιο… Ταξιδεύουμε και ζούμε το Rally Ιτέας, Drift Λουτρακίου, Kart Αφίδνες,το αυτοκίνητο της εβδομάδας [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Moto…crossing boundaries: Μαρία Τσεσμελή

    Moto…crossing boundaries: Μαρία Τσεσμελή. Όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτα, και ειδικά αγωνιστική, ξέρουν καλά τι είναι αυτό που κάνει τη συγκεκριμένη εμπειρία τόσο συναρπαστική. Ταχύτητα, ελευθερία, αδρεναλίνη, είναι κάποιες έννοιες αλληλένδετες με το άθλημα, που αποκαλύπτει τη [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ