Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας που δημιούργησε το θρυλικό Mini

Άλεκ Ισσιγόνης: Ο Έλληνας σχεδιαστής αυτοκινήτων από την Σμύρνη που δημιούργησε το Mini Το πιο θρυλικό, μικροσκοπικό αμάξι όλων των εποχών, δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της πετρελαϊκής κρίσης στα μέσα της δεκαετίας του ’50, συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις της εποχής που ζητούσαν χαμηλή κατανάλωση, εργονομία και στυλ.

Ο Άλεκ Ισσιγόνης γεννήθηκε το 1906 στη Σμύρνη. Ο πατέρας του ήταν Έλληνας, ένας επιτυχημένος και πλούσιος μηχανικός, και η μητέρα του Βαυαρή. Μετά τη Μικρασιατική καταστροφή, κατά την πολυτάραχη περίοδο που η Τουρκία αποκτούσε τη σύγχρονη μορφή της, η οικογένειά του αναγκάστηκε να καταφύγει στη Μάλτα το 1922, και ο πατέρας του πέθανε στο νησί. Τότε η μητέρα του τον πήγε στην Αγγλία, όπου δύο χρόνια αργότερα κατάφερε να αγοράσει το πρώτο του αυτοκίνητο, ένα “Singer” με αμάξωμα Weymann, με το οποίο ταξίδεψε τη μητέρα του στην Ευρώπη το 1925 αντιμετωπίζοντας μία «ατέλειωτη σειρά μηχανικών βλαβών». Αυτή ήταν μία εμπειρία που δεν θα ξεχνούσε ποτέ, μία εμπειρία που τον ώθησε, όταν επέστρεψε, να ξεκινήσει ένα τριετές πρόγραμμα σπουδών σαν μηχανολόγος μηχανικός στην Πολυτεχνική σχολή του Μπάτερσι (Battersea) στο Λονδίνο. powered by Rubicon Project Στις 26 Αυγούστου 1959, το Mini Classic κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις χώρες όπου πωλούνταν αυτοκίνητα της British Motor Corporation. Κόστιζε μόνον 496 στερλίνες και κατέλαβε την 2η θέση στη λίστα των πιο φθηνών αυτοκινήτων στην αγορά εκείνης της εποχής. Το 1934, ο Ισσιγόνης εισήλθε στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας ως σχεδιαστής εργαζόμενος στην Humber Ltd. στο Coventry. Δύο χρόνια αργότερα, το 1936, η Morris Motors τον προσέλαβε χάρις στις εξαιρετικές δεξιότητες και την τεχνογνωσία του στον τομέα της εξέλιξης του πλαισίου. Επίσης, ανέπτυξε ένα ανεξάρτητο εμπρόσθιο σύστημα ανάρτησης για το Morris 10, το οποίο τότε δεν βγήκε στην παραγωγή λόγω της έκρηξης του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Ωστόσο, χρησιμοποιήθηκε αργότερα στον τύπο MG Y. Κατά τη διάρκεια του πολέμου, υπηρέτησε στο στρατό σχεδιάζοντας ένα ελαφρύ όχημα παρακολούθησης για τον Morris και πολλά άλλα στρατιωτικά οχήματα. Το 1952 ξεκίνησε να εργάζεται για την Alvis Cars, όπου σχεδίασε ένα προηγμένο σαλόνι αυτοκινήτου, ένα πρωτότυπο που ποτέ δεν κατασκευάστηκε επειδή το κόστος του ήταν πέρα των πόρων της Alvis. Το 1955 ο Ισσιγόνης προσλήφθηκε ξανά στην BMC, ως αναπληρωτής τεχνικός διευθυντής στο εργοστάσιο του Ώστιν, στο Longbridge, για να σχεδιάσει μια νέα οικογένεια μοντέλων τριών αυτοκινήτων, ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, ένα μεσαίου μεγέθους οικογενειακό αυτοκίνητο και ένα αυτοκίνητο πολυτελείας, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσει το μέλλον της κορυφαίας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας εκείνη την εποχή. Στις 26 Αυγούστου 1959, το Mini Classic κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις χώρες όπου πωλούνταν αυτοκίνητα της British Motor Corporation. Κόστιζε μόνον 496 στερλίνες και κατέλαβε την 2η θέση στη λίστα των πιο φθηνών αυτοκινήτων στην αγορά εκείνης της εποχής.

O Σερ Άλεκ Ισσιγόνης γιορτάζει την πώληση του εκατομμυριοστού Mini με τον διευθυντή παραγωγής Μπιλ Έντουαρντς και τους υπαλλήλους του εργοστασίου.

 

Ο Ισσιγόνης είναι ο σχεδιαστής τριών από τα πέντε βρετανικά αυτοκίνητα με τις υψηλότερες πωλήσεις όλων των εποχών τα: Morris Minor, Austin 1100 και Mini. Το 1961 διορίστηκε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Austin Motor Company και δύο χρόνια αργότερα μετακόμισε στο Διοικητικό Συμβούλιο της BMC. Το 1967 έγινε μέλος της Βασιλικής Εταιρείας, της μεγαλύτερης ερευνητικής εταιρείας στη Βρετανία, και δύο χρόνια αργότερα, η Βασίλισσα Ελισάβετ του χορήγησε τον τίτλο του «Sir» σε αναγνώριση της ιδιοφυΐας του στο σχεδιασμό του Mini Classic. Ακόμη και μετά τη συνταξιοδότησή του, ο Σερ Άλεκ Ισσιγόνης διορίστηκε σύμβουλος της εταιρείας, θέση που κατείχε μέχρι το 1987. Πέθανε ένα χρόνο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου 1988.

 

  • 2 Τροχοί - Moto

    Γιάννης Αθανάσιου ο Πρόεδρος της ΛΑΜΟΤΘΕ από την Ηγουμενίτσα μας ταξιδεύει στον κόσμο των δυο τροχών

    Ο Γιάννης Αθανασίου, πρόεδρος της ΛΑΜΟΤΘΕ Ηγουμενίτσας, μιλάει για το πως η αγάπη του για το μοτοκρος και το enduro έγιναν η βάση για τη δημιουργία της πίστας και της λέσχης και για τους στόχους [...]
  • 2o-gp-2024-agrinio-15-septembriou-filmaa-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    2o Agrinio GP 2024

    2o Agrinio GP 2024 Η ΦΙΛ.Μ.Α. Αγρινίου σε συνεργασία με τον Α.Σ.Ηρακλείου μετά από την πρώτη επιτυχημένη διοργάνωση, ανακοινώνουν τον δεύτερο αγώνα του GP Race Cup Αγρινίου που θα διεξαχθεί στις 15 Σεπτεμβρίου 2024. Ο [...]
  • Εμπορική ναυτιλία

    Το Aquila 36 κερδιζει τα βλέμματα στις Κάννες

    Aquila 36: Έξυπνος σχεδιασμός καταμαράν απαιτεί μια πιο προσεκτική ματιά στις Κάννες Σχεδιασμένο στην Αμερική, κατασκευασμένο στην Κίνα και κάνει το ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στις Κάννες το 2019, το Aquila 36 είναι το εξωλέμβιο καταμαράν [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Piaggio ΑPE… 106 ίππων “παντιάζει” τρελά στο χιόνι!

    Rally τετράτροχα αλλά και μονοθέσια Buggy, φέρουν ελαστικά με καρφιά και επιδίδονται σε ατελείωτες πάντες, με σκοπό τον καλύτερο χρόνο. Ανάμεσα τους όμως και κάτι διαφορετικό, ένα τρίκυκλο Piaggio APE το οποίο κινείται από το [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    H Stunt μηχανή του Juanan del Fresno (video)

    Oι Stunt μηχανές χρησιμοποιούνται για να κάνει ακροβατικά ο αναβάτης μαζί με τη μοτοσυκλέτα. Μερικές από τις κινήσεις περιλαμβάνουν τις σούζες (wheelie), τα Εντο (stoppie), και τα καψίματα λάστιχων (burnout). Συχνά χρησιμοποιούνται sport bikes. Δείτε [...]
  • kouzis,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Wheel Master by Kouzis

    Wheel Master by Kouzis Ελαστικά όλων των μοτοσυκλετών σε super τιμές! Ελαστικά όλων των τύπων μοτοσυκλετών Ίσιωμα ζαντών αλουμινίου-Ακτινολογήσεις Ειδικότητα μας motocross-supermoto-street(race-track day) Αποστολή σε όλη την Ελλάδα Γαλατσίου 41, ΤΚ 11141 τηλ/fax 2108541317
  • f1-human-formula1-formoula-1-2025
    4 τροχοί - Auto

    F1 Human: Όταν η ταχύτητα συναντά τα ανθρώπινα όρια

    F1 Human: Ένα ακόμα πρωτάθλημα Formula 1 γράφεται φέτος, και δεν είναι απλά “μια χρονιά με γρήγορα αυτοκίνητα και ωραία πλαίσια”. Είναι μια ιστορία ανθρώπων – οδηγών, μηχανικών, μηχανισμών, ομάδων,  που σπρώχνουν τα όρια κάθε [...]
  • soaa-sindesmos-odigon-agonon-aytokinitou
    4 τροχοί - Auto

    To νέο Δ.Σ. του ΣΟΑΑ καλεί SOS

    To νέο Δ.Σ. του ΣΟΑΑ καλεί SOS Η παραίτηση του προέδρου κου Μάριου Ηλιόπουλου από τον ΣΟΑΑ και η δημιουργία ενός Νέου Δ.Σ στον ΣΟΑΑ, δημιουργεί μεγαλύτερες ανησυχίες για το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού ή [...]
  • 20TH MOTOR FESTIVAL,ENGINE POWER
    2 Τροχοί - Moto

    20th Motor Festival & Bazaar Festival 07-09 October 2022 Olympic Stadium

    20th Motor Festival & Bazaar Festival 07-09 October 2022 Olympic Stadium To Motor Festival το αγαπημένο μας ραντεβού με την ιστορία επιστρέφει στις 07-09 Οκτωβρίου το 2022 με σκοπό να σφραγίσει την δύναμη, την αίγλη [...]
  • lemon 16-18 september naxos,engine power
    2 Τροχοί - Moto

    5ο After Summer Moto Happening από τη ΛΕ.ΜΟ.Ν στη Νάξο

    5ο After Summer Moto Happening από τη ΛΕ.ΜΟ.Ν στη Νάξο Αγαπημένοι φίλοι σύντροχοι, με περίσσεια χαρά ανακοινώνουμε το 5ο After Summer Moto Happening, στις 16-17-18 του Σεπτέμβρη !! Καλεσμένοι μας οι δημιουργοί της 1ης Ελληνικής [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Φανοποιείο – Βαφείο αυτοκινήτων Πειραιάς

    Φανοποιείο – Βαφείο αυτοκινήτων Πειραιάς. Στο φανοποιείο Fragou Auto Paint Team συνεχίζουμε να επιδιορθώνουμε ή να βελτιώνουμε το αυτοκίνητό σας με την ίδια αγάπη και φροντίδα. Κάθε επισκευή είναι προσωπική υπόθεση. Με τεχνογνωσία, εμπειρία, κατανόηση [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ