Αφιέρωμα Lewis Hamilton : 17 χρόνια από τον δραματικό πρώτο τίτλο του

afieroma-17-chronia-apo-ton-dramatiko-proto-titlo-tou-lewis-hamilton

Τα δραματικά φινάλε στην ιστορία της Formula 1 δεν είναι συχνά, αλλά μένουν στη μνήμη, και γράφονται με χρυσά γράμματα στις σελίδες των τόμων που εξιστορούν το σπορ. Ένα τέτοιο έλαβε χώρα , 2 Νοεμβρίου, πριν 17 χρόνια. Ήταν η κατάληξη του πρωταθλήματος του 2008, που είδε τους Lewis Hamilton και Felipe Massa, ή αλλιώς τη McLaren και τη Ferrari, να μάχονται για τον τίτλο μέχρι και τον τελευταίο γύρο – ή μάλλον, για να ακριβολογούμε, μέχρι και τα τελευταία δευτερόλεπτα του τελευταίου γύρου της σεζόν.

afieroma-17-chronia-apo-ton-dramatiko-proto-titlo-tou-lewis-hamilton

Μέσα στη διάρκεια της χρονιάς, ξεχώρισαν ορισμένοι αγώνες ως οι πιο επιδραστικοί στην έκβασή της: ο Καναδάς, το Βέλγιο, η Σιγκαπούρη, και φυσικά ο μεγάλος τελικός στη Βραζιλία.

Στον έβδομο αγώνα της σεζόν, το Grand Prix του Καναδά, όλα έδειχναν ότι ο Lewis Hamilton θα ανέβαινε για ακόμα μία φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Μία εύκολη πρωτιά στις κατατακτήριες σήμαινε ότι ο Hamilton θα ξεκινούσε τον αγώνα μπροστά από τον Robert Kubica και τον Kimi Raikkonen. Ο Felipe Massa δεν κατάφερε να αναρριχηθεί πάνω από την 6η θέση, απ’ όπου και ξεκίνησε τον αγώνα.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton κατάφερε να ξεφύγει του Kubica, δημιουργώντας ένα κενό 5 δευτερολέπτων, κρατώντας το προβάδισμα μέχρι τον 16ο γύρο, όταν και ανετράπησαν όλα. Το μονοθέσιο του Adrian Sutil υπέστη βλάβη στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αποτέλεσμα ο Γερμανός να «παρκάρει» τη Force India του στην άκρη της πίστας μετά την 3η στροφή. Ξαφνικά, το μονοθέσιο τυλίχτηκε στις φλόγες, με τους κριτές να καλούν για αυτοκίνητο ασφαλείας.

Αυτό έφερε χάος μέσα στο pit lane, καθώς οι περισσότεροι οδηγοί εκμεταλλεύτηκαν την περίοδο αυτοκινήτου ασφαλείας για να κάνουν την πρώτη τους αλλαγή ελαστικών. Μετά την ολοκλήρωση των pit stops τους, Raikkonen και Kubica χρειάστηκε να σταματήσουν στην έξοδο των pits λόγω του φαναριού που δεν είχε γίνει ακόμα πράσινο. Ο Hamilton, μην έχοντας δει το κόκκινο φανάρι, προσέκρουσε με τη McLaren του στο πίσω μέρος της σταθμευμένης Ferrari του Raikkonen, βάζοντας τέλος στον αγώνα του.

Το ίδιο επέτρεψε στον Kubica να τερματίσει πρώτος, κατακτώντας την πρώτη και μοναδική του νίκη, καθώς και να περάσει στην πρωτοπορία της κατάταξης. Ο αντίπαλος του Hamilton στο πρωτάθλημα, Massa, τερμάτισε 5ος, ισοφαρίζοντας τον Hamilton στη βαθμολογία.

afieroma-17-chronia-apo-ton-dramatiko-proto-titlo-tou-lewis-hamilton

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix του Βελγίου, Hamilton και Massa πάλεψαν για την pole position, με τον Βρετανό να ολοκληρώνει τον γύρο του και να τερματίζει 0.340 δλ μπροστά από τον Βραζιλιάνο.

Ο αγώνας ξεκίνησε υπό καταρρακτώδη βροχή, και ο Hamilton κατάφερε να κρατήσει την πρωτοπορία, με τον Massa να μην μπορεί να αντισταθεί στην πίεση teammate του, Kimi Raikkonen, ο οποίος πέρασε δεύτερος. Οι δύο πρωτοπόροι του αγώνα εισήλθαν στο pit lane για την πρώτη αλλαγή τους στον 11ο γύρο, με τον Raikkonen να περνά μπροστά. Στον 25ο γύρο, Raikkonen και Hamilton ξανασταμάτησαν για τη δεύτερη αλλαγή τους, με τον Βρετανό να μειώνει τη διαφορά του από τον Φινλανδό της Ferrari.

16 γύρους αργότερα, ο Hamilton έκανε την πρώτη του προσπάθεια να προσπεράσει τον Raikkonen, «κόβοντας» το chicane στην Bus Stop. Το προσπέρασμα θα θεωρούνταν αντικανονικό, οπότε ο Hamilton έδωσε πίσω τη θέση στον Raikkonen, και ξαναπροσπάθησε λίγο μετά, στη La Source, όπου και ανέκτησε την πρωτοπορία.

Οι κριτές έθεσαν τον Hamilton υπό διερεύνηση, την ίδια ώρα που οι δύο οδηγοί συνέχισαν να παλεύουν για τη νίκη. Τρεις γύρους πριν το τέλος του αγώνα, ο Raikkonen είχε τετακέ, καταλήγωντας στις μπαριέρες της Blanchimont, «δωρίζοντας» έτσι τη θέση του στον Hamilton. Λίγες ώρες μετά τη λήξη του αγώνα, ο Βρετανός της McLaren πήρε ποινή 25 δευτερολέπτων για το αντικανονικό προσπέρασμα στην Bus Stop, πέφτοντας στην τρίτη θέση.

Στη Σιγκαπούρη, δόθηκε ένα ισχυρό πλήγμα στις προσπάθειες του Massa να στεφθεί πρωταθλητής. Ο Βραζιλιάνος εκκίνησε από την pole position στον πρώτο νυχτερινό αγώνα της F1, με τον αντίπαλό του δίπλα του στην πρώτη σειρά της εκκίνησης.

Με το (διαβόητο και γνωστό για το σκάνδαλο Crashgate) ατύχημα του Nelson Piquet Jr, βγήκε και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, δίνοντας στην ευκαιρία σε όλους όσοι δεν είχαν κάνει pit stop, μαζί και στον Massa που ηγείτο με άνεση του αγώνα, να μπουν για ανεφοδιασμό και νέα ελαστικά.

Στον ανεφοδιασμό, όμως, η αντλία κόλλησε στο μονοθέσιο και έτσι ο Βραζιλιάνος έμεινε εκτός αγώνα χάρη σε μία εξαιρετικά άτυχη συγκυρία, την ώρα που ο Hamilton έπαιρνε τους βαθμούς της 3ης θέσης.

Κάπως έτσι, όλα κρίθηκαν στον μεγάλο τελικό του Interlagos.

Εκεί, ο Hamilton είχε το βαθμολογικό προβάδισμα έναντι του Massa, αν κι εκείνος είχε το πλεονέκτημα να αγωνίζεται στην πατρίδα του, ενώπιον εκατοντάδων χιλιάδων συμπατριωτών του που περίμεναν την στέψη του επόμενου Βραζιλιάνου πρωταθλητή μετά τον Ayrton Senna.

Πράγματι, ο οδηγός της Ferrari έκανε αυτό που έπρεπε, κερδίζοντας τον αγώνα υπό καταρρακτώδη βροχή και συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Οι καρδιές στο Σάο Πάολο, όμως, θα έσπαγαν οχτώ δευτερόλεπτα μετά, όταν ο Hamilton θα προσπερνούσε τον Timo Glock, που ήταν στην πίστα ακόμα με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, και θα έπαιρνε την 5η θέση, που βαθμολογικά του εξασφάλισε το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του.

Δες περισσότερα άρθρα 

  • formula-one-gp-sigapouris-f1-paratragouda-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    F1Τα Παρατράγουδα στo GP της Σιγκαπούρης

    F1Τα Παρατράγουδα στo GP της Σιγκαπούρης F1 και τo GP της Σιγκαπούρης ήταν οτι πιο σκληρό έχουμε δει ως και σήμερα στο πρωτάθλημα της Formula one για το 2023. Ένας Max που φάνηκε ότι μπορεί [...]
  • μιχελακακης δημητρης,engine power
    Ελληνικές ιστορίες

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΕ ΣΤΟ ENGINE POWER

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΟΜΑΕ ΣΤΟ ENGINE POWER Τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας κον Δημήτρη Μιχελακάκη συναντήσαμε στους αγώνες dragster στο Αγρίνιο και μας χάρισε μια αποκλειστική συνέντευξη στην κάμερα του Engine Power.
  • h-Red- Bull-ahtthth-ayth-th-sezon-formula-one-f1-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Η Red Bull αήττητη αυτή τη σεζόν

    Η Red Bull αήττητη αυτή τη σεζόν F1 Η Red Bull αήττητη αυτή τη σεζόν; «Μια μέρα θα μας νικήσουν, είναι αναπόφευκτο» Red Bull F1: Ο Christian Horner, ρεαλιστής, ξέρει ότι αυτή η ειδυλλιακή περίοδος θα [...]
  • ΡΑΛΛΥ ΔΕΘ,ENGINE POWER
    Αγώνες | Events

    54ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. 2021

    54ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. 2021 Με την παρουσία 44 πληρωμάτων στον ασφάλτινο αγώνα το Σάββατο 9 Οκτωβρίου και 21 στον χωμάτινο την Κυριακή 10 Οκτωβρίου θα διεξαχθεί το 54ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.. Ο αριθμός των συμμετεχόντων στην [...]
  • star wash,engine power
    Αυτοκίνητο

    STAR WASH

    STAR WASH Πλυντήριο – Λιπαντήριο  αυτοκινήτων. Αυθεντικό πλύσιμο στο χέρι χωρίς να καταστρέφουμε το χρώμα του αυτοκινήτου σας!!! Καππαδοκίας 30, Ίλιον Τηλέφωνο: 697 565 6084  
  • 4 τροχοί - Auto

    Π.Π. Ταχύτητας, 4ος Γύρος: Στην Πίστα 102 Οδηγοί!

    Τριψήφιος αριθμός οδηγών θα δώσει το «παρών» στο φινάλε του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του επάθλου ατομικής χρονομέτρησης Hellenic Time Trial Challenge, το Σαββατοκύριακο 7-8 Δεκεμβρίου. Στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων θα βρεθούν ξανά όλα τα αγωνιστικά [...]
  • Πολεμική αεροπορία

    Το γνωστό σε όλους βασιλικό σμήνος των Red Arrows «κεντάει» στα σύνεφα

    Τα αεροσκάφη της RAF εκτελούν απίστευτα ακροβατικά και εντυπωσιάζουν τα πλήθη αφήνοντας στο πέρασμά τους φανταστικά σχέδια με έντονα χρωματισμένο καπνό στον αεροδιάδρομο του σώματος πεζοναυτών  στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ
  • 4 τροχοί - Auto

    Στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου το 7ο Φθινοπωρινό Ράλλυ στην Ιτέα

    Με επίκεντρο την πόλη της Ιτέας θα διεξαχθεί το MyKteo Φθινοπωρινό Ράλλυ που θα κρίνει τον φετινό πρωταθλητή Ελλάδος. Το διήμερο 21 και 22 Σεπτεμβρίου η τέταρτη και τελευταία στροφή του Πανελληνίου πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ