
Κατά την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια ιδιοκτησία SUV έχει διπλασιαστεί. Όλο αυτόν τον καιρό, τα οχήματα συνέβαλαν περισσότερο στην αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και από τις αεροπορικές εταιρείες, τα φορτηγά ή τη βαριά βιομηχανία, σύμφωνα με ανάλυση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας. Ακόμα και αν προσθέσουμε σχεδόν 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο έως το 2040, αν η ιδιοκτησία SUV αυξάνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, θα αντισταθμίσουν αυτή τη μείωση των εκπομπών. Και ενώ εκπέμπουν ρύπους, έχουν επίσης πιο απτή δαπάνη: Είναι πιθανότερο από τα μικρότερα αυτοκίνητα να σκοτώσουν πεζούς, συμβάλλοντας σε μια απότομη αύξηση των θανάτων πεζών.
Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα ηλεκτρικό SUV θα χρησιμοποιήσει περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα για να καταναλώσει από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και αυτό είναι ένα πρόβλημα όταν το δίκτυο δεν λειτουργεί ακόμη πλήρως με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα υπολόγισε ότι στο Τέξας, για παράδειγμα, με το ηλεκτρικό δίκτυο της περιοχής, ένα ηλεκτρικό μοντέλο Tesla Model X, ένα SUV, θα εκπέμψει 2,9 επιπλέον τόνους CO2 καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του από ένα μοντέλο S, το ισοδύναμο ενός sedan. Εταιρείες όπως η Mercedes δεσμεύεται να κάνει τα αυτοκίνητά της με ουδέτερο άνθρακα μέχρι το 2039, αλλά τα σχέδια της εταιρείας να συνεχίσει να παράγει SUVs είναι μια αντίφαση.