Μήπως πρέπει να βγουν τα SUV εκτός κυκλοφορίας;

Είναι μια τεράστια αιτία εκπομπών ρύπων και θανατηφόρα για τους πεζούς; Είναι καιρός οι κατασκευαστές αυτοκινητοβιομηχανιών να σταματήσουν να τα πωλούν ή η πόλεις να σταματήσουν να επιτρέπουν την κυκλοφορία τους στους δρόμους;

Κατά την τελευταία δεκαετία, η παγκόσμια ιδιοκτησία SUV έχει διπλασιαστεί. Όλο αυτόν τον καιρό, τα οχήματα συνέβαλαν περισσότερο στην αύξηση των παγκόσμιων εκπομπών CO2 και από τις αεροπορικές εταιρείες, τα φορτηγά ή τη βαριά βιομηχανία, σύμφωνα με ανάλυση της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας. Ακόμα και αν προσθέσουμε σχεδόν 150 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο έως το 2040, αν η ιδιοκτησία SUV αυξάνεται με τον τρέχοντα ρυθμό, θα αντισταθμίσουν αυτή τη μείωση των εκπομπών. Και ενώ εκπέμπουν ρύπους, έχουν επίσης πιο απτή δαπάνη: Είναι πιθανότερο από τα μικρότερα αυτοκίνητα να σκοτώσουν πεζούς, συμβάλλοντας σε μια απότομη αύξηση των θανάτων πεζών.

Τώρα, μερικοί περιβαλλοντικοί μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί υποστηρίζουν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πρέπει να παράγουν αυτά τα οχήματα καθόλου, και ορισμένοι πολιτικοί αρχίζουν να υποστηρίζουν ότι πρέπει να απαγορευτούν – αν όχι από παντού, τότε τουλάχιστον από τους δρόμους της πόλης.  Τον Σεπτέμβριο, όταν ένας 3χρονος, η γιαγιά του και δύο άντρες στα 20s τους σκοτώθηκαν από ένα SUV στο Βερολίνο (συμπτωματικά, την ίδια μέρα που η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt έτρεξε ένα χαρακτηριστικό άρθρο σχετικά με την ανάπτυξη των SUV με το headline “SUV insanity”), εκατοντάδες άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν την επόμενη μέρα. Το επόμενο Σαββατοκύριακο, χιλιάδες άνθρωποι διαμαρτυρήθηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης για να καταγγείλουν την κλιματική ζημιά από τα SUV που προωθούσαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην εκπομπή. 

“Στη Γερμανία, φέτος έφτασε στο αποκορύφωμα, επειδή οι κατασκευαστές θα πουλήσουν για πρώτη φορά πάνω από 1 εκατομμύριο SUV μόνο στη Γερμανία, δηλαδή περίπου το ένα τρίτο της γερμανικής αγοράς αυτοκινήτων”, λέει ο Benjamin Stephan, για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής για το γερμανικό υποκατάστημα της Greenpeace. Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις SUV αποτελούν ήδη περίπου το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Τα οχήματα κερδίζουν μερίδιο αγοράς ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, όπου θεωρούνται ως σύμβολο κατάστασης. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις SUV αποτελούν περίπου το 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Πριν από μια δεκαετία, ο αριθμός αυτός ήταν μικρότερος από 20%. Ενώ πολλές εταιρείες αυτοκινήτων μετατοπίζουν τους στόλους τους – ακόμα και τα SUV – στην ηλεκτρική ενέργεια, αυτό δεν επιλύει πλήρως το πρόβλημα. Το βάρος και ο όγκος ενός SUV σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να κινηθεί. “Αν έχετε ηλεκτρικό όχημα και η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνεται, χρειάζεστε μεγαλύτερη μπαταρία εάν θέλετε να πάτε στην ίδια απόσταση”, λέει ο Stephan. “Η μπαταρία έχει κλιμακωτό αποτύπωμα όταν παράγεται στο μεγαλύτερο μέγεθος και αυτό είναι εντελώς περιττό. Αν λάβουμε σοβαρά υπόψη τη Συμφωνία για το Κλίμα του Παρισιού και εξετάζουμε αυτό το κατώτατο όριο 1,5 βαθμού, πρέπει να δημιουργήσουμε το πιο αποτελεσματικό σύστημα μεταφορών και στη συνέχεια τα SUV δεν έχουν νόημα. Όχι ως κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όχι ως ηλεκτρικό όχημα. ”

Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα ηλεκτρικό SUV θα χρησιμοποιήσει περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα για να καταναλώσει από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, και αυτό είναι ένα πρόβλημα όταν το δίκτυο δεν λειτουργεί ακόμη πλήρως με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Το μη κερδοσκοπικό ίδρυμα υπολόγισε ότι στο Τέξας, για παράδειγμα, με το ηλεκτρικό δίκτυο της περιοχής, ένα ηλεκτρικό μοντέλο Tesla Model X, ένα SUV, θα εκπέμψει 2,9 επιπλέον τόνους CO2 καθ ‘όλη τη διάρκεια ζωής του από ένα μοντέλο S, το ισοδύναμο ενός sedan. Εταιρείες όπως η Mercedes δεσμεύεται να κάνει τα αυτοκίνητά της με ουδέτερο άνθρακα μέχρι το 2039, αλλά τα σχέδια της εταιρείας να συνεχίσει να παράγει SUVs είναι μια αντίφαση.

 Τα SUV μπορούν επίσης να δημιουργήσουν κινδύνους για την ασφάλεια, ειδικά για άλλους ανθρώπους στο δρόμο. Για ένα SUV της δεκαετίας του 1990 σε μια σύγκρουση με ένα αυτοκίνητο, ο οδηγός αυτοκινήτου ήταν 132% πιθανότερο να πεθάνει από ό, τι σε μια σύγκρουση μεταξύ δύο αυτοκινήτων. Μέχρι το 2005, αυτό είχε μειωθεί στο 88%, και τώρα η διαφορά είναι 28% – σημαντικά καλύτερη, αλλά ακόμα πολύ πιο επικίνδυνη από ό, τι εάν περισσότερα οχήματα ήταν στο δρόμο. Αλλά τα SUV είναι ακόμα πιο πιθανό να κυλήσουν από ό, τι τα αυτοκίνητα με χαμηλότερο κέντρο βάρους. Και όταν ένα SUV χτυπά έναν πεζό, αυτό το άτομο είναι περισσότερο από δύο φορές πιο πιθανό να πεθάνει από ό, τι εάν είχε χτυπήσει με ένα μικρότερο αυτοκίνητο. Μια έρευνα το περασμένο έτος διαπίστωσε ότι τα SUV αποτελούν τον κύριο λόγο για τον οποίο οι θανάτοι πεζών στις Η.Π.Α. αυξήθηκαν κατά 46% μεταξύ 2009 και 2018. Το 2018 εκτιμάται ότι 6.227 άνθρωποι επλήγησαν και σκοτώθηκαν από οχήματα σε αμερικανικούς δρόμους. Μετά την πρόσφατη συντριβή στο Βερολίνο, ο δήμαρχος της επαρχίας υποστήριξε ότι τα SUV δεν ανήκουν στις πόλεις. Ένας αναπληρωτής ηγέτης στο γερμανικό κοινοβούλιο είπε ότι πρέπει να υπάρχουν περιορισμοί μεγέθους στα οχήματα που επιτρέπονται σε πυκνές αστικές περιοχές. Η Καλιφόρνια και αρκετές άλλες τοποθεσίες έχουν τεχνικό νόμο που επιτρέπει στις πόλεις να καθορίζουν ένα όριο βάρους για οχήματα στους δρόμους τους, που υπερβαίνουν πολλά νεότερα, μεγαλύτερα SUV.  Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τουλάχιστον, το Τμήμα Μεταφορών εξετάζει επίσης το πρόβλημα. “Εάν τα δεδομένα δείχνουν ότι τα SUV είναι διπλάσια, τότε η ιδιοκτησία στις αστικές περιοχές θα πρέπει να αποθαρρύνεται και η χρήση τους εντός των πόλεων να περιορίζεται με την απαγόρευση νέων πωλήσεων”, δήλωσε στο Forbes το 2018 ο Adam Reynolds, σύμβουλος πολιτικής μεταφορών.

  • thleoptiko-epeisodio-19-11-24-engine-power-motor-festival-anabash-elassonas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power 19/11/24

    Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power 19/11/24 Το Motor Festival έγραψε ιστορία στην Λάρισα #Νο1 #TV #Larissa #motorfestival #bestof #206 #2024 Με μεγάλη επιτυχία διεξήχθη το 24ο Μotor Festival στη Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης της Λάρισας. Το 24ο Motor Festival που φιλοξενήθηκε στη Σκεπαστή Αγορά [...]
  • Lifestyle

    Γιώργος Παναγόπουλος: Δεν ξεχνάμε,σας αγαπάμε!

    Γιώργος Παναγόπουλος: Δεν ξεχνάμε,σας αγαπάμε! Στον πρώτο αγώνα της  χρονιάς που διεξήχθηκε από την αθλητική λέσχη Καλαμάτας (Α.Λ.Α.Κ) ανάβαση Τσακώνας, βρέθηκε και πήρε μέρος ο Γιώργος Παναγόπουλος. Με ανάρτησή του στην προσωπική του σελίδα στο [...]
  • autograts-sales-agores-antallages-asfaleies-engine power
    4 τροχοί - Auto

    Autograts Taxi

    Autograts Taxi TAXI Γρατσούνας | Αγορά, ενοικίαση, Ανταλλαγές, Εισαγωγές, ασφάλειες. Ταξί Αυτοκίνητα Φορτηγά έως 7.5τ Ανταλλακτικά & αξεσουάρ Ασφάλειες | Ασφάλειες ΕΙΧ από 35€ Θα μας βρείτε: Θερμοπυλών 67 Αθήνα και στη νέα μας διεύθυνση [...]
  • nontas logothetis-o iptamenos-freestyle-motocross-engine power
    2 Τροχοί - Moto

    Νώντας Λογοθέτης ο ιπτάμενος

    Νώντας Λογοθέτης ο ιπτάμενος Νώντας Λογοθέτης το λατρεμένο παιδί του Motor Festival και του κόσμου, ένας οδηγός που μπορεί και τα κάνει όλα!!! endo, κόλπα, stunt, άλματα, bmx, back flip,snowboard, περνά από φωτιές… Μια συνέντευξη [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας – HSBK: Απονομές Πρωταθλητών 2019

    Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι απονομές των πρώτων αναβατών, των πρωταθλητών και των κυπελλούχων για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Εκκρεμούσαν από το 2019, όπως εκκρεμούσε μέχρι πριν λίγο καιρό και η προκήρυξη για την νέα χρονιά και [...]
  • xaralampos xrisanthopoulos-drift-engine power
    4 τροχοί - Auto

    Χρυσανθόπουλος ο ποιο αγαπητός οδηγός DRIFT

    Χρυσανθόπουλος ο ποιο αγαπητός οδηγός DRIFT Ο Χαράλαμπος Χρυσανθόπουλος γιορτάζει και ρίχνει Driftoζεμπεκιές με το BMW E36 M3 turbo αλά Κούρκουλος και δηλώνει ζω και είμαι καλά μόνο όταν ντριφτάρω!!! Ο Χαράλαμπος Χρυσανθόπουλος δηλώνει επανέρχεται [...]
  • Γιωργος Καφανταρης οδηγος αγωνων
    4 τροχοί - Auto

    Παίρνει τα χρονόμετρα ο Γιώργος Καφαντάρης και στην Αυστρία

    Παίρνει τα χρονόμετρα ο Γιώργος Καφαντάρης και στην Αυστρία Φέτος είναι γεγονός πως είναι η χρονιά του Γιώργου Καφαντάρη και του Karting στην Ελλάδα. Ο Έλληνας οδηγός σε αυτή την διεθνή πορεία ανήκει στην ομάδα [...]
  • ken block rip
    4 τροχοί - Auto

    Ένας θρύλος ποτέ δεν πεθαίνει R.I.P. Κεν Μπλοκ

    Ένας θρύλος ποτέ δεν πεθαίνει R.I.P. Κεν Μπλοκ Άσχημα ξεκινάει για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό το 2023 με το δυσάρεστο γεγονός του θανάτου ίσως του πιο δημοφιλή οδηγού για το κόσμο της μηχανοκίνησης και του DRIFT [...]
  • Πολιτική αεροπορία

    Το πρώτο ιπτάμενο ταξί μας χαιρετά κατευθείαν απ’ το μέλλον!

    Θα μπορείτε να θαυμάσετε  ένα από αυτά τα ηλεκτρικά αεροσκάφη “Seraph” σε λιγότερο από πέντε χρόνια. Αυτό το φουτουριστικό πρωτότυπο “ιπτάμενου ταξί” μόλις χτύπησε ένα ορόσημο, καθιστώντας το, το πρώτο ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ