
T-34 ρωσικό τανκ: Το Τ-34 δεν ήταν απλώς ένα συνηθισμένο ρωσικό τανκ. Ήταν η πιο επιδραστική ερπυστριοφόρα μηχανή του 20ού αιώνα. Ένα άρμα που γεννήθηκε μέσα από τη σκληρότερη ανάγκη του πολέμου και κατάφερε να γίνει ο εφιάλτης των γερμανικών Panzer. Δεν είχε την κομψότητα των δυτικών αρμάτων, ούτε την υπερτεχνολογία. Είχε κάτι πιο σημαντικό: ωμή αποτελεσματικότητα.
Από σχεδιαστικής άποψης, ήταν μπροστά από την εποχή του. Με κεκλιμένη θωράκιση, κάτι σχεδόν άγνωστο τότε, πολλαπλασίαζε το πάχος της πανοπλίας χωρίς να αυξάνει το βάρος. Ο Ντίζελ κινητήρας V-2-34, ένας 12κύλινδρος με αξιοπιστία που θα ζήλευαν ακόμη και σύγχρονα βαρέα οχήματα, έδινε δύναμη, χαμηλότερη κατανάλωση και ασφάλειασε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα Panzer που έπαιρναν φωτιά στη στιγμή.
Οι ερπύστριες ήταν πλατιές, σχεδιασμένες για λάσπη, χιόνι, πάγο και όλα τα “τιμωρητικά” εδάφη της ρωσικής γης. Εκεί όπου τα Panzer κολλούσαν, το Τ-34 απλώς συνέχιζε. Και το πυροβόλο των 76,2 mm ήταν η χρυσή τομή ανάμεσα σε διάτρηση, σταθερότητα και απλότητα.
T-34 ρωσικό τανκ: Ο λόγος που το Τ-34 θεωρήθηκε επαναστατικό δεν ήταν ένα “θαυματουργό” χαρακτηριστικό. Ήταν το σύνολο της φιλοσοφίας του: εύκολο να φτιαχτεί, εύκολο να επισκευαστεί, δύσκολο να σταματήσει. Οι Σοβιετικοί το παρήγαγαν σαν να ήταν φορτηγά. Γρήγορα, μαζικά, ασταμάτητα.
Διάβασε ακόμη: Ο ύμνος του Motor Festival γράφεται στα 13 χρόνια ιστορίας (VIDEOCLIP)
Και πάνω απ’ όλα, το Τ-34 δεν ήταν μια μηχανή που θαύμαζες. Ήταν μια μηχανή που φοβόσουν. Ακόμα και οι Γερμανοί το παραδέχονταν. Η εμφάνισή του στο Ανατολικό Μέτωπο το 1941 ήταν σοκ. Ένα άρμα που δεν έμοιαζε με τίποτα προηγούμενο. Η θωράκιση αναπήδαγε βλήματα που θεωρητικά θα έπρεπε να το διαλύσουν. Η κινητικότητα του επέτρεπε επιθέσεις αστραπή. Ο σχεδιασμός του άλλαξε τους κανόνες και ανάγκασε τους Γερμανούς να φτιάξουν τα Tiger και Panther.
Και εδώ φαίνεται το μεγαλείο της μηχανολογίας: δεν χρειάζεται να είσαι πολύπλοκο υπερόπλο. Χρειάζεται να είσαι το σωστό όπλο, την σωστή στιγμή, στο σωστό πεδίο μάχης. Το Τ-34 είναι αυτό ακριβώς.


