Η κατάρα του Nürburgring η Πράσινη Κόλαση

i-katara-tou-nurburgring-i-prasini-kolasi

Η κατάρα του Nürburgring: Το Nürburgring δεν είναι πίστα. Είναι πνεύμα. Είναι βουνό, ομίχλη, φόβος και αδρεναλίνη. Είναι ο τόπος όπου ο άνθρωπος δοκιμάζει τα όρια της ψυχής του, κι όπου η μηχανή μετατρέπεται από δημιούργημα σε δαίμονα. Οι Γερμανοί το λένε “Grüne Hölle” η Πράσινη Κόλαση. Και δεν υπερβάλλουν.

Μήκος: 20,8 χιλιόμετρα. 73 στροφές. Υψομετρική διαφορά 300 μέτρων. Χίλια πρόσωπα και μία μόνο υπόσχεση: αν κάνεις λάθος, δεν θα σε συγχωρήσει ποτέ.

Το γενέθλιο της τρέλας

Η ιστορία του Nürburgring αρχίζει το 1925. Η Γερμανία, μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, χρειάζεται έναν τρόπο να ξανασηκωθεί. Οι αρχές της περιοχής Eifel αποφασίζουν να φτιάξουν μια πίστα που θα είναι και σύμβολο υπερηφάνειας, και πεδίο δοκιμών για τη βιομηχανία. Τρία χρόνια μετά, το 1927, ο Adolf Hühnlein κόβει την κορδέλα, και η πίστα ανοίγει με τον αγώνα Eifelrennen. Ο Rudolf Caracciola, ο «Ασημένιος Άγγελος» της Mercedes, γράφει την πρώτη νίκη. Το Nürburgring γεννιέται ως προσευχή στη μηχανή.

Σύντομα, όμως, το σιρκουί αποκαλύπτει τον χαρακτήρα του. Η ομίχλη πέφτει απότομα, οι θερμοκρασίες αλλάζουν, το δάσος ανασαίνει. Το 1950 ο Jackie Stewart θα το περιγράψει ως «η πιο δύσκολη πίστα που φτιάχτηκε ποτέ από ανθρώπινα χέρια». Ο ίδιος θα της δώσει το όνομα που έμεινε: The Green Hell.

Η δεκαετία των ηρώων

Τα ’60s και ’70s είναι τα χρόνια των θεών. Lauda, Stewart, Hunt, Clark, Rindt  όλοι πέρασαν από το Nürburgring, κι όλοι είπαν το ίδιο: «εδώ δεν οδηγείς, επιβιώνεις».
Η πίστα ήταν ανεξέλεγκτη: στενοί δρόμοι, χωρίς έξοδο διαφυγής, χωρίς προστατευτικά. Οι οδηγοί θυμούνται τις εποχές που περνούσαν ανάμεσα από δέντρα με 250 km/h και το μόνο που χώριζε τη ζωή από τον θάνατο ήταν ένα φράχτη.

Κάθε γύρος ήταν ταξίδι. Η πρώτη κατηφόρα στο Hatzenbach, οι απότομες ανωμαλίες στο Flugplatz, η κόλαση του Fuchsröhre, η βουτιά του Adenauer Forst, οι απελπισμένες στροφές του Karussell με την τσιμεντένια καμπύλη. Κάθε σημείο είχε όνομα, κάθε όνομα είχε αίμα.

i-katara-tou-nurburgring-i-prasini-kolasi

 

Η κατάρα του Nürburgring:  1η Αυγούστου 1976 η μέρα που η φωτιά ξύπνησε

Ο Niki Lauda, τότε πρωταθλητής με τη Ferrari, δεν ήθελε να αγωνιστεί. Είπε ότι η πίστα ήταν πολύ επικίνδυνη, οι καιρικές συνθήκες απρόβλεπτες. Οι υπόλοιποι τον πίεσαν, κι εκείνος, επαγγελματίας όπως πάντα, μπήκε στο μονοθέσιο. Στον δεύτερο γύρο, η Ferrari 312T2 του έσπασε ανάρτηση στην Bergwerk. Το αυτοκίνητο καρφώθηκε στον τοίχο, τυλίχθηκε στις φλόγες και χτύπησε από άλλο μονοθέσιο. Ο Lauda εγκλωβίστηκε μέσα στη φωτιά. Οι συνάδελφοί του Brett Lunger, Arturo Merzario και Guy Edwards σταμάτησαν και τον έσωσαν.

Ο Lauda επέζησε, αλλά με εγκαύματα στο πρόσωπο και καταστροφή στους πνεύμονες. Επέστρεψε σε μόλις 42 μέρες. Ο κόσμος είδε στο πρόσωπό του τη σφραγίδα της κόλασης. Το Nürburgring είχε πάρει αίμα. Μετά από εκείνο το ατύχημα, η Formula 1 αποσύρθηκε από τη Nordschleife. Οι αγώνες μεταφέρθηκαν στο νέο, μικρότερο Nürburgring GP-Strecke που χτίστηκε το 1984. Αλλά η ψυχή του παλιού σιρκουί παρέμεινε στο δάσος.

Η σκοτεινή πλευρά

Από το 1927 μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 200 οδηγοί και θεατές έχουν χάσει τη ζωή τους στο Nürburgring. Το ακριβές νούμερο κανείς δεν το ξέρει. Οι παλιοί λένε ότι η πίστα έχει δικό της “νόμο”. Όποιος την υποτιμήσει, θα πληρώσει. Στο Touristfahrten τις ανοιχτές ημέρες για το κοινό κάθε χρόνο γίνονται δεκάδες ατυχήματα. Από ερασιτέχνες με μικρά hatchback μέχρι επαγγελματίες σε supercars, όλοι υποκύπτουν στη γοητεία της.

Το πιο τρομακτικό δεν είναι η ταχύτητα. Είναι η αίσθηση της μοναξιάς. Εκεί, στο Nordschleife, δεν υπάρχει ήχος κοινού, δεν υπάρχει λάβαρο. Μόνο δάσος, πέτρες και ένας δρόμος που σε κοιτάζει πίσω στα μάτια.

Το ιερό των ρεκόρ

Παρά την κατάρα της, το Nürburgring έγινε τόπος λατρείας. Οι κατασκευαστές το χρησιμοποιούν ως εργαστήριο αλήθειας.
Το 2018, η Porsche 919 Hybrid Evo έγραψε γύρο 5:19.546, ο ταχύτερος όλων των εποχών. Ο Timo Bernhard είχε πει μετά: «Ήταν σαν να έτρεχα μέσα σε όνειρο που δεν ήθελε να τελειώσει.»
Η Mercedes-AMG One το 2022 σημείωσε 6:35.183, το απόλυτο ρεκόρ παραγωγής.
Και φυσικά, η McLaren P1, η Lamborghini Aventador SVJ, η Porsche 911 GT2 RS, όλες άφησαν την υπογραφή τους στην Πράσινη Κόλαση.

Για τις εταιρείες, το Nürburgring είναι κάτι παραπάνω από marketing. Είναι απόδειξη αντοχής, τεχνολογίας, τρέλας. Είναι το πεδίο όπου η μηχανή δείχνει αν είναι έτοιμη να αποκαλυφθεί στον κόσμο.

i-katara-tou-nurburgring-i-prasini-kolasi

Το μυστήριο που δεν τελειώνει

Κάθε πίστα έχει μια ιστορία. Το Nürburgring έχει ψυχή. Οι θρύλοι λένε πως οι μηχανικοί που δούλευαν στα πρώτα χρόνια, όταν έχτιζαν τη διαδρομή μέσα στα βουνά της Eifel, έβλεπαν συχνά ομίχλη που σχημάτιζε μορφές ανθρώπων. Οι ντόπιοι πίστευαν ότι το βουνό δεν ήθελε να κοπεί. Ότι θα ζητούσε εκδίκηση.

Από τότε, κάθε δέκα χρόνια, ένα μεγάλο ατύχημα συγκλονίζει την πίστα. 1938, 1958, 1976, 1983, 2001… Οι ημερομηνίες ταιριάζουν με ένα μοτίβο που μόνο οι δεισιδαίμονες τολμούν να ψιθυρίσουν: Die Strecke nimmt, was sie will” Η πίστα παίρνει ό,τι θέλει. Οι μηχανικοί της Mercedes λένε ότι τη νύχτα πριν από κάθε μεγάλο test session, όταν το εργοστάσιο κλείνει, ο άνεμος φυσάει διαφορετικά πάνω από το Nürburg Castle. Μερικοί το ονομάζουν φυσικό φαινόμενο. Άλλοι λένε πως είναι οι ψυχές εκείνων που δεν γύρισαν ποτέ.

Η εμμονή

Γιατί όμως οι οδηγοί συνεχίζουν να πηγαίνουν; Γιατί επιστρέφουν, ακόμα κι αν έχουν δει τη φωτιά στα μάτια;
Η απάντηση είναι απλή και τρομακτική: το Nürburgring είναι καθρέφτης. Δεν σε σκοτώνει. Σου δείχνει ποιος είσαι.

Ο Walter Röhrl, ο θρυλικός οδηγός της Porsche, το είπε καλύτερα: «Όποιος δεν φοβάται το Nürburgring, δεν το έχει καταλάβει.»
Για κάποιους είναι απλώς πίστα. Για άλλους είναι δοκιμασία πίστης. Όπως ένας μοναχός που ανεβαίνει στο βουνό, έτσι κι ο οδηγός ανεβαίνει στο Nürburgring για να συναντήσει τον εαυτό του.

Ο κύκλος που δεν κλείνει

Σήμερα, η Nordschleife παραμένει ενεργή, ανοιχτή για το κοινό, γεμάτη από το άρωμα καυσίμου και τα ουρλιαχτά κινητήρων. Από το πρωί μέχρι το σούρουπο, ο δρόμος γεμίζει με ανθρώπους που δεν θέλουν απλώς να οδηγήσουν. Θέλουν να νιώσουν.Στην είσοδο της πίστας, μια πινακίδα γράφει:

“You pay for the lap, not for your life.”

Είναι αστείο, αλλά και αλήθεια. Γιατί στο Nürburgring, η ζωή και ο θάνατος διαχωρίζονται από μερικά εκατοστά τιμονιού. Οι οδηγοί που φεύγουν από εκεί δεν είναι οι ίδιοι. Κάτι μένει. Μια αίσθηση σεβασμού, φόβου, υπερηφάνειας. Το Nürburgring είναι σαν θεότητα: δεν ζητά να το καταλάβεις. Μόνο να το προσκυνήσεις.

Η κατάρα του Nürburgring:  Το μυστικό της Πράσινης Κόλασης

Στο τέλος, το μυστικό του Nürburgring δεν είναι η ταχύτητα, ούτε η δυσκολία. Είναι η αλήθεια. Γιατί σε εκείνη την πίστα, μακριά από τις κάμερες, τα φώτα, τους χορηγούς, υπάρχει ένα σημείο όπου ο άνθρωπος γίνεται ένα με τη μηχανή. Και εκεί, στο απόλυτο όριο, γεννιέται αυτό που όλοι ψάχνουμε: η στιγμή που ο χρόνος σταματά.

Η κατάρα του Nürburgring δεν είναι ότι σκοτώνει. Είναι ότι δεν σε αφήνει να το ξεχάσεις.

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1385 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν.Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία.https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/