F1 MotoGP: Πρέπει να ανησυχούμε για την F1-οποίηση του MotoGP;

f1-motogp-prepei-na-anisychoume-gia-tin-f1-opoiisi-tou-motogp

F1 MotoGP:Οι αρχικές συνέπειες της εξαγοράς του MotoGP από την Liberty Media έχουν αναστατώσει τους λάτρεις των αγώνων, με φόβους για ένα μοντέλο βασισμένο στην F1 και μειωμένο χώρο για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3. Από τότε που η Liberty Media απέκτησε το 84% των μετοχών της Dorna Sports, διοργανώτριας εταιρείας του MotoGP , ορισμένοι λάτρεις της μόδας φοβούνται μια μεταμόρφωση της κατηγορίας προς ένα μοντέλο κοντά σε αυτό της F1 , για το οποίο ο αμερικανικός όμιλος κατέχει επίσης τα εμπορικά δικαιώματα. Δύο σημαντικές ανησυχίες προέκυψαν στη συνέχεια. Η πρώτη αφορά τον μετασχηματισμό του τρέχοντος μοντέλου, για περισσότερους αγώνες εις βάρος των ιστορικών πίστων, ή για τη μετατροπή των οδηγών σε «επιρροείς». Αυτές είναι επικρίσεις που συχνά εκτοξεύονται στους σημερινούς ηγέτες της F1. Η δεύτερη αφορά την υποβάθμιση της σημασίας που θέλουμε να δώσουμε στην Moto2 και την Moto3, εις βάρος της κληρονομιάς του αθλήματος.

F1 MotoGP: Liberty Media, η θαυματουργή συνταγή;

Το πρώτο επιχείρημα φαίνεται στην πραγματικότητα να έχει μικρή βάση. Κάποιοι φοβούνται την αύξηση του αριθμού των αγώνων στο MotoGP, αλλά το αγώνισμα είχε ήδη υποστεί πολλές αλλαγές σε αυτό το θέμα πριν από την απόκτησή του. Έτσι, το ημερολόγιο έχει αυξηθεί από 19 αγώνες πριν από την υγειονομική κρίση του 2020, σε 22 Σαββατοκύριακα που έχουν προγραμματιστεί για το 2024 και το 2025. Αυτή η αύξηση συνδυάζεται με την εισαγωγή μιας νέας μορφής – στις αρχές του 2023 – η οποία προβλέπει ότι κάθε Σαββατοκύριακο Grand Prix θα φιλοξενεί έναν αγώνα Sprint.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι έχει ήδη παρατηρηθεί θετική πρόοδος σε αυτό το μέτωπο. Το 2023, το MotoGP διοργάνωσε επτά Γκραν Πρι σε εννέα εβδομάδες, ακολουθούμενα από έξι σε επτά εβδομάδες το 2024. Η σεζόν του 2025 σηματοδοτεί μια διακοπή από αυτόν τον φρενήρη ρυθμό: όχι περισσότερα από δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα αγώνων στο ημερολόγιο. Αντίθετα, η Formula 1 συνεχίζει τον σταθερό ρυθμό της, με τρία συνεχόμενα Γκραν Πρι στο τέλος της σεζόν του 2025. Ένας άλλος τομέας που η Liberty Media αναμφίβολα θα εξερευνήσει γρήγορα: η αμερικανική αγορά. Η Formula 1 ουσιαστικά εγκαταλείπει ορισμένες ιστορικές πίστες για να ανοίξει δρόμο για νέες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Με την υποστήριξη της Liberty Media, θα ακολουθήσει το MotoGP την ίδια πορεία στο εγγύς μέλλον; Όπου το άθλημα εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα στην Ισπανία τέσσερις φορές το χρόνο και δύο φορές στην Ιταλία, είναι δίκαιο να πούμε ότι μπορεί να δημιουργηθεί μια θέση.

Άλλες νέες εξελίξεις, όσο ασήμαντες κι αν είναι, είναι εξίσου ανησυχητικές, αν όχι περισσότερο, καθώς θυμίζουν το μοντέλο που ίσχυε στη Φόρμουλα 1. Φέτος, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του Γκραν Πρι του Αγίου Μαρίνου, καθιερώθηκε μια τελετή που έφερε τους οδηγούς μαζί μπροστά από την γραμμή εκκίνησης για τον εθνικό ύμνο. Μια κοινή πρακτική για την κορυφαία κατηγορία μονοθεσίων. Είναι αλήθεια ότι η συνταγή που λειτουργεί στους αγώνες μονοθεσίων είναι η εκμετάλλευση των οδηγών ως ένα είδος μάρκετινγκ. Αλλά παίζοντας τον δικηγόρο του διαβόλου, αυτή η πρακτική επέτρεψε στο άθλημα να φτάσει σε ένα πρωτοφανές επίπεδο δημοτικότητας.

f1-motogp-prepei-na-anisychoume-gia-tin-f1-opoiisi-tou-motogp

Η Liberty Media προτιμά το MotoGP έναντι των Moto2 και Moto3

Ένα άλλο σημείο παραμόρφωσης που προέκυψε μετά την παρατήρηση των πρώτων συνεπειών της εξαγοράς της Dorna: η θέση των Moto2 και Moto3. Εδώ, ωστόσο, το μοντέλο της F1 δεν μπορεί να μεταφερθεί ως έχει στα δίκυκλα. Σε αντίθεση με τη Formula 2 και τη Formula 3 , στην κλίμακα της κληρονομιάς του παγκόσμιου πρωταθλήματος, η Moto2 και η Moto3 δεν είναι απλώς κατηγορίες προπόνησης για την κορυφαία κατηγορία. Είναι από μόνες τους αγώνες.

F1 MotoGP: Παρά τα πάντα, η Dorna, στη μανία της με τα Liberty, επέλεξε πρόσφατα να δώσει προτεραιότητα στο MotoGP εις βάρος άλλων πρωταθλημάτων. Το πιο εντυπωσιακό παράδειγμα ήταν η νίκη του Marc Márquez στον παγκόσμιο τίτλο στην Ιαπωνία. Μόλις στέφθηκε, ο Ισπανός παρουσιάστηκε ως επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, χωρίς να αναφέρονται οι τίτλοι του στα 125cc (2010) και Moto2 (2012). Για να αναφέρουμε ένα άλλο παράδειγμα, λίγες εβδομάδες νωρίτερα, ο Ισπανός διοργανωτής είχε προκαλέσει την οργή των οπαδών εισάγοντας το «Hall of Fame», ένα νέο πάνθεον που προορίζεται αποκλειστικά για τους πρωταθλητές του MotoGP – αποκλείοντας ουσιαστικά άλλες κατηγορίες και διάσημους αναβάτες όπως ο Dani Pedrosa και ο Mick Doohan.

Ενώ αυτό το σύστημα υπολογισμού μπορεί να φαίνεται πιο λογικό —εφαρμοσμένο σε όλους τους κλάδους του μηχανοκίνητου αθλητισμού— είναι διχαστικό. Σε επίπεδο παγκοσμίου πρωταθλήματος, πολλοί αναβάτες έχουν αποδειχθεί ειδικοί σε μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού. Ο Ángel Nieto και οι πολλαπλοί τίτλοι του στα 50cc και 125cc είναι το καλύτερο παράδειγμα. Είδωλο και πηγή έμπνευσης για πολλούς Ισπανούς αναβάτες από τον περασμένο αιώνα, το ρεκόρ του δεν έχει πλέον αξία. Σε αυτό το παιχνίδι, χάνουν και οι Γάλλοι. Αν αποφασίσουμε να μετράμε μόνο τους τίτλους MotoGP, θα ήταν καταδικασμένοι να ξεχαστούν οι δύο τίτλοι του Johan Zarco στη Moto2 ή του Christian Sarron στα 250cc (1984); Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή είναι σκόπιμη, υποβιβάζοντας τις κατηγορίες Moto2 και Moto3 σε δεύτερη μοίρα. Μια αλλαγή ορατή και στα paddocks, όπου οι ομάδες τους θα εγκατασταθούν σε σκηνές το 2026.

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: η μεταμόρφωση του MotoGP έχει πλέον ξεκινήσει. Ο γίγαντας των επικοινωνιών Liberty Media ξεκίνησε μια δικύκλια επιχείρηση για να αναπαράγει την επιτυχία του στη Formula 1. Ωστόσο, πρέπει να είναι προσεκτικός ώστε να μην προσβάλει τους οπαδούς υπέρ… του κέρδους.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

author avatar
MR ZERO
Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει στη μεγαλύτερη γιορτή της μηχανοκίνησης στην Ελλάδα στο Motor Festival και να δημιουργήσει την μοναδική τηλεοπτική εκπομπή το Engine Power που προβάλει καθημερινά αθλητές, καθημερινούς ήρωες και πρωταγωνιστές πανελλαδικά. Ένας άνθρωπος που συνεχίζει να νιώθει τίποτα, να νιώθει μηδέν, μπροστά στο μεγαλείο του χώρου και την αστείρευτη αγάπη του κόσμου για την μηχανοκίνηση. Σας παρουσιάζουμε τον Mr Zero... Μιχαήλ Κοντιζά!
  • 2 Τροχοί - Moto

    Scorpios Security | Ολοκληρωμένες λύσεις ασφαλείας

    Scorpios Security | Ολοκληρωμένες λύσεις ασφαλείας. H Scorpios Security ιδρύθηκε το 1990 και μέχρι σήμερα έχει διαγράψει μία εντυπωσιακή αναπτυξιακή πορεία. Το σημαντικότερο όμως είναι η εξαιρετική φήμη που έχει αποκτήσει αναφορικά με το επίπεδο [...]
  • thleoptikepeisodio-178o-engine-power
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power 178ο

    Τηλεοπτικό επεισόδιο Engine Power 178ο Άλλο ένα δελτίο ειδήσεων του μηχανοκίνητου αθλητισμού αρχίζει Βάλε κράνος ,φόρα ζώνη ,ξεκινάμε!!! ⛔️ Θέματα του επεισοδίου: Το πρόγραμμα των αγώνων για αυτή την εβδομάδα 13-14 Απριλίου 2min:10sec Αγώνες του [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Rotax Max Challenge 2021 Eπανεκκίνηση του Ελληνικού Karting!!!

    Rotax Max Challenge 2021 Eπανεκκίνηση του Ελληνικού Karting!!! Από την Κρήτη έως τις Σέρρες… Η ιστορία του karting στην Ελλάδα, μοιάζει λίγο με έναν υπολογιστή που η μνήμη του αρχίζει να εξασθενεί. Η διαφορά εμφανίζεται [...]
  • ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΕΤΡΟΣ ,ENGINE POWER
    4 τροχοί - Auto

    Εξουσιοδοτημένος επισκευαστής Mercedes-Benz Παρασκευάς Πέτρος

    Εξουσιοδοτημένος επισκευαστής Mercedes-Benz Παρασκευάς Πέτρος Από το 1981, ο Επίσημος Επισκευαστής Mercedes-Benz Πέτρος Παρασκευάς, βρίσκεται δίπλα σας έτοιμος να φροντίσει και να διατηρήσει καινούργια την αγαπημένη σας Mercedes. Το εξειδικευμένο και άρτια καταρτισμένο προσωπικό μας [...]
  • ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ BMW,ENGINE POWER
    4 τροχοί - Auto

    ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ BMW ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΛΑΡΙΣΑ

    ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ BMW ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΛΑΡΙΣΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ BMW & MINI Από το 1974 η επιχείρηση βρίσκεται στο χώρο των ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Από το 1995 ασχολείται αποκλειστικά με την εισαγωγή καινούριων και μεταχειρισμένων ανταλλακτικών BMW & [...]
  • Παναγιώτης-Γρηγορίου-pinnerakos-Drift-Dream-grigoriou-panagiotis-disable
    4 τροχοί - Auto

    Παναγιώτης Γρηγορίου Spinnerakos Drift Dream

    Παναγιώτης Γρηγορίου Spinnerakos Drift Dream Παναγιώτης Γρηγορίου Spinnerakos Drift Dream ένα όνειρο που όλοι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό θέλουμε να γίνει… Παναγιώτης Γρηγορίου Spinnerakos Drift Dream | Its Simple when i drift i dont feel disabled… [...]
  • panellhnio-protathlima-motocross-stis-krinides-amote-kavala-engine-power
    2 Τροχοί - Moto

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS Στις 30 Σεπτεμβρίου και 01 Οκτωβρίου 2023 διεξάγεται στις Κρηνίδες  ο 6ος αγώνας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2023 Τον αγώνα διοργανώνει το αθλητικό σωματείο ΑΜΟ ΚΡΗΝΙΔΩΝ  μετά από έγκριση της Α.ΜΟΤ.Ο.Ε. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2023 6 ος ΑΓΩΝΑΣ – ΚΡΗΝΙΔΕΣ – [...]
  • anavasi-axladokampou-2024-engine-power
    4 τροχοί - Auto

    Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2024 στις 2-3 Νοεμβρίου

    Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2024 στις 2-3 Νοεμβρίου Η Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2024 είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τον Ελληνικό μηχανοκίνητο αθλητισμό αφού στοχεύει να μπει στο Ευρωπαϊκό Calllendary της FIA Η Ανάβαση Αχλαδόκαμπου 2024, ο προτελευταίος Αγώνας του [...]
  • giorgos-xaralampakis-rip-nauplio-fpv-pethane-jafnika-engine-power
    Lifestyle

    Ο Γιώργος Χαραλαμπάκης πέταξε για τελευταία φορά στον ουρανό με τους Αγγέλους

    Ο Γιώργος Χαραλαμπάκης πέταξε για τελευταία φορά στον ουρανό με τους Αγγέλους Γιώργος Χαραλαμπάκης ένας ΑΝΘΡΩΠΟΣ που χαράχθηκε ανεξίτηλα στην ψυχή μας και στην ζωή μας… Θα μας λείψεις! Ο Γιώργος Χαραλαμπάκης δεν πέθανε, έφυγε ξαφνικά, του [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Coocase Βαλίτσα X1 Aluminium 40lt Black by XMOTO.GR

    Coocase Βαλίτσα X1 Aluminium 40lt Black by XMOTO.GR. Η εταιρία μας ιδρύθηκε το 2000, με σκοπό την κάλυψη των αναγκών του σύγχρονου μοτοσυκλετιστή. Στην προσπάθειά μας λοιπόν να πραγματοποιήσουμε αυτόν τον στόχο, δημιουργήσαμε δύο καταστήματα, [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Περί MR ZERO 1283 Άρθρα
Εμπιστοσύνη : Για περισσότερα από 13 χρόνια βρισκόμαστε στην κορυφή της διαφήμισης, της προώθησης και της επικοινωνίας, αποτελώντας σημείο αναφοράς στον χώρο. Με περισσότερες από 15.000 επιχειρήσεις που έχουν εμπιστευθεί τις υπηρεσίες μας, αποδεικνύουμε ότι δεν είμαστε απλά μια εταιρεία. Συνεργάτης : Είμαστε ο στρατηγικός συνεργάτης που κάθε επαγγελματίας χρειάζεται για να φτάσει στους στόχους του. Με αξιοπιστία, πάθος και διάθεση να προσφέρουμε τα μέγιστα, δημιουργούμε καταχωρίσεις και καμπάνιες που ξεχωρίζουν και αποδίδουν. Καινοτομία : Η καινοτομία στον τρόπο που διαφημίζουμε και η προσήλωσή μας στα αποτελέσματα, μας κάνουν να ξεχωρίζουμε. Προσφέρουμε εγγυημένα, μετρήσιμα και αποτελεσματικά αποτελέσματα, γιατί πιστεύουμε πως η επιτυχία των συνεργατών μας είναι και δική μας επιτυχία. https://magiclamp.gr/poioi-eimaste/