Πόσα πράγματα υπάρχουν για τα αεροπλάνα που δεν ξέρεις;

Υπάρχει άραγε ασφαλής θέση; Πού βρίσκονται τα μυστικά υπνοδωμάτια του πληρώματος; Γιατί χαμηλώνει ο φωτισμός κατά την προσγείωση;

Σχεδιασμένα για να αντέχουν τους κεραυνούς

Τα αεροσκάφη έχουν σχεδιαστεί για να δέχονται χτυπήματα από κεραυνούς, κάτι που συμβαίνει συχνά. Εκτιμάται ότι κάθε αεροσκάφος δέχεται χτύπημα από κεραυνό μία φορά τον χρόνια ή μία φορά κάθε 1.000 ώρες πτήσης. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει πέσει κανένα αεροσκάφος από κεραυνό από το 1963. Αυτό οφείλεται στην μηχανική, ου αφήνει το ηλεκτρικό φορτίο του κεραυνού να διατρέξει το αεροπλάνο μέσα και έξω, συνήθως χωρίς να προκληθεί κάποια ζημιά.

Δεν υπάρχει κάποια ασφαλέστερη θέση

Η εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ, FAA υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει κάποια θέση στο αεροπλάνο, που να είναι πιο ασφαλής από τις υπόλοιπες. Έρευνα, ωστόσο του TIME για αεροπορικά δυστυχήματα, έδειξε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν το χαμηλότερο ποσοστό θανάτου σε περίπτωση συντριβής.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, “οι θέσεις στο πίσω μέρος του αεροσκάφους είχαν ποσοστό θνησιμότητας 32%, στο μεσαίο 39% και στο μπροστινό 38%”. Ωστόσο, υπάρχουν τόσες μεταβλητές στο ενδεχόμενο συντριβής ενός αεροσκάφους, που σίγουρα δεν μπορείς να ελπίζεις ότι απλά και μόνο η θέση μπορεί να σου γλιτώσει τη ζωή.

Μυστικά υπνοδωμάτια για το πλήρωμα

Στις πολύωρες πτήσεις, το πλήρωμα μπορεί να εργάζεται για 16 ώρες. Για να μπορέσουν να καταπολεμήσουν την κόπωση, ορισμένα αεροσκάφη όπως τα Boeing 777 και τα 787 Dreamliners διαθέτουν μικρά υπνοδωμάτια, στα οποία το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να πάρει έναν υπνάκο. Τα υπνοδωμάτια αυτά είναι συνήθως προσβάσιμα μέσω μιας κρυφής σκάλας που οδηγεί σε ένα μικρό, με χαμηλή οροφή, δωμάτιο με 6-10 κρεβάτια και ένα μπάνιο.

Ελαστικά σχεδιασμένα να μην σκάνε κατά την προσγείωση

Τα ελαστικά των αεροπλάνων έχουν σχεδιαστεί για να αντέχουν απίστευτα μεγάλα φορτία βάρους (38 τόνους). Και μπορούν να χτυπήσουν το έδαφος με ταχύτητα 274 χιλιομέτρων/ώρα περισσότερες από 500 φορές πριν χρειαστεί να αλλαχτούν. Επιπλέον, η πίεση στα ελαστικά τους φτάνει τα 200 psi, περίπου έξι φορές μεγαλύτερη πίεση από αυτή ενός ελαστικού αυτοκινήτου. Αν χρειάζεται καινούργια ελαστικά, το πλήρωμα εδάφους απλώς ανασηκώνει το αεροσκάφος, όπως γίνεται και με τα οχήματα.

Γιατί ο φωτισμός χαμηλώνει κατά την προσγείωση

Όταν το αεροσκάφος προσγειώνεται τη νύχτα, το πλήρωμα χαμηλώνει τα φώτα της καμπίνας. Αυτό συμβαίνει ώστε τα μάτια μας να έχουν προλάβει να προσαρμοστούν στο σκοτάδι και να εκκενωθεί γρήγορα το αεροπλάνο σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά.

Παρομοίως, κατά την απογείωση το πλήρωμα ανεβάζει τα σκίαστρα των παραθύρων, ώστε να μπορούμε να δουν έξω σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και να εκτιμήσουν ποια πλευρά του αεροπλάνου είναι καλύτερη για εκκένωση.

Δεν χρειάζονται και οι δύο μηχανές για την πτήση

Η ιδέα μιας μηχανής που σταματάει στη μέση μιας πτήσης είναι κάτι τρομακτικό, ωστόσο κάθε αεροπλάνο μπορεί να πετάξει με ασφάλεια και με τη μία μόνο μηχανή. Η λειτουργία με το μισό της δύναμης μπορεί να κάνει ένα αεροπλάνο λιγότερο αποδοτικό απλό πλευράς κατανάλωσης καυσίμου αλλά έχουν σχεδιαστεί και δοκιμαστεί σε τέτοιες καταστάσεις, σύμφωνα με το Popular Mechanics.

Στις ΗΠΑ κάθε αεροπλάνο που είναι προγραμματισμένο να κάνει μεγάλο ταξίδι, ειδικά πάνω από ωκεανούς ή από ακατοίκητες περιοχές όπως η Αρκτική, πρέπει να πιστοποιηθεί από την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας για Διπλές Επιχειρήσεις Εκτεταμένης Δράσης, το οποίο ουσιαστικά είναι πόση ώρα μπορεί να πετάει με μία μόνο μηχανή. Το Boeing Dreamliner είναι πιστοποιημένο ότι μπορεί να πετάει για 330 λεπτά (δηλαδή 5,5 ώρες) με μία μόνο μηχανή.

Στην πραγματικότητα, τα περισσότερα αεροπλάνα μπορούν να πετάξουν για μια μεγάλη απόσταση, χωρίς καθόλου μηχανή, χάρη στην ολίσθηση. Λόγω της αεροναυπηγικής, το Boeing 747 μπορεί να “γλιστράει” 3,2 χιλιόμετρα για κάθε 1.000 πόδια που είναι πάνω από το έδαφος, το οποίο δίνει συνήθως αρκετό χρόνο για να φτάσει με ασφάλεια στο έδαφος.

Γιατί υπάρχουν τασάκια στις τουαλέτες

Η εθνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας των ΗΠΑ απαγόρευσε το κάπνισμα στα αεροπλάνα πριν από χρόνια αλά οι επιβάτες με αετίσιο μάτι βλέπουν ότι στις τουαλέτες υπάρχουν ακόμα τασάκια. Σύμφωνα με το Business Insider, ο λόγος είναι ότι οι αεροπορικές εταιρίες και οι σχεδιαστές των αεροπλάνων καταλαβαίνουν ότι παρά την πολοτική για τα κάπνισμα και τα αμέτρητα ταμπελάκια για απαγόρευση του καπνίσματος, κάποια στιγμή ο καπνιστής θα πάρει την απόφαση να ανάψει ένα τσιγάρο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Η ελπίδα είναι ότι αν κάποιος παραβιάσει τους κανόνες, να το κάνει σε έναν σχετικά περιορισμένο χώρο, αυτόν της τουαλέτας και ότι θα πετάξει το τσιγάρο σε ένα ασφαλές μέρος, το τασάκι και όχι κάπου αλλού, που μπορεί να προκληθεί φωτιά. Αν σας πιάσουν πάντως, κινδυνεύεται με βαρύτατο πρόστιμο.

Τι προκαλεί την μικρή τρύπα στο παράθυρα

Είναι για τη ρύθμιση της πίεσης στην καπνίνα. Τα περισσότερα παράθυρα των αεροπλάνων αποτελούνται από τρία ακρυλικά πάνελ. Το εξωτερικού παράθυρο κρατάει τα στοιχεία έξω και διατηρεί την πίεση στην καμπίνα. Στην απίθανη περίπτωση που συμβεί κάτι στο εξωτερικό παράθυρο, το δεύτερο λειτουργεί ως ασφάλεια. Η μικροσκοπική τρύπα στο εσωτερικό παράθυρο υπάρχει για να ρυθμίζει την πίεση του αέρα έτσι ώστε το μεσαίο τζάμι να παραμένει άθικτο και να είναι σε καλή κατάσταση όποτε και αν χρειαστέι.

Γιατί το φαγητό στα αεροπλάνα είναι τόσο κακό

Το φαγητό στα αεροπλάνα έχει κακή φήμη ωστόσο δεν φταίει εξ ολοκλήρου αυτό. Μελέτη του πανεπιστημίου Cornell το 2015, έδειξε ότι το περιβάλλον μέσα στο αεροπλάνο μεταβάλλει τις γεύσεις των τροφίμων και των ποτών. Τα γλυκά γίνονται περισσότερο γλυκά και τα αλμυρά ακόμα πιο αλμυρά. Ο ξηρός ανακυκλωμένος αέρα μέσα στην καμπίνα δεν βοηθά να κρατηθεί η υγρασία σε χαμηλά επίπεδα, κάτι που έχει επιπτώσεις στη γεύση και τη μυρωδιά.

Σύμφωνα με μελέτη του Fraunhofer Institute for Building Physics της Γερμανίας το 2010, είναι περίπου 30% δύσκολο να γίνει αντιληπτές οι γλυκές και αλμυρές γεύσεις στον αέρα.

Μάσκες οξυγόνου

Οι οδηγίες ασφαλείας στις περισσότερες πτήσεις περιλαμβάνουν τον τρόπο χρήσης των μασκών οξυγόνου, οι οποίες πέφτουν όταν στο αεροπλάνο υπάρξει ξαφνική απώλεια πίεσης στην καμπίνα. Ωστόσο, ένα πράγμα που δεν μας λένε οι αεροσυνοδοί είναι ότι οι μάσκες έχουν οξυγόνο μόνο για 15 λεπτά.

Το χρονικό αυτό διάστημα ακούγεται πολύ μικρό, ωστόσο στην πραγματικότητα είναι περισσότερο από αρκετό. Σκεφτείτε ότι οι μάσκες πέφτουν όταν η καμπίνα χάνει πίεση, πράγμα που σημαίνει ότι το αεροπλάνο χάνει ύψος. Σύμφωνα με το Gizmodo, ένας πιλότος θα ανταποκριθεί σε αυτή την κατάσταση φορώντας την μάσκα και οδηγώντας το αεροπλάνο σε ύψος κάτω των 10.000 ποδιών, στο οποίο οι επιβάτες μπορούν να αναπνεύσουν κανονικά χωρίς επιπλέον εξογόνο. Αυτή η ταχεία κάθοδος διαρκεί συνήθως λιγότερο από 15 λεπτά, πράγμα που σημαίνει ότι οι μάσκες έχουν περίσσευμα αέρα.

BC RACING

ST suspensions

KOLIOUSIS SUZUKI PARTS

  • ta-koryfaia-hlektrika-mhxanakia-engine-power
    2 τροχοί

    Τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια

    Τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια Μια ερεύνα για τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια που συνδυάζουν επιδόσεις, αυτονομία, άνεση και ποιότητα κατασκευής . Τα κορυφαία ηλεκτρικά σκούτερ & μηχανάκια: Η κλιματική κρίση και η αυξανόμενη ρύπανση στις [...]
  • 4 τροχοί

    7ο MEGA FOUR 4×4 PATRAS – ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ

    7ο MEGA FOUR 4×4 PATRAS – ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΙΤΑΤΟΣ Η Λέσχη 4χ4 Πάτρας “Skarta Ekato” μετά την απαραίτητη έγκριση της ΟΜΑΕ (Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος) και της Επιτροπής 4χ4 της ΕΠΑ θα διοργανώσει τον Αγώνα «7ο [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-18-03-25
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 18/03/25

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 18/03/25 Η σατιρική τηλεοπτική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον κόσμο της μηχανοκίνησης !  Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική εκπομπή για τον μηχανοκίνητο κόσμο είναι εδώ  με έξυπνες ατάκες, [...]
  • 25o-motor-festival-sdna-erxetai-sto-mec-paianias-11-13-apriliou-engine-power
    2 τροχοί

    Το 25ο Motor Festival έρχεται στο MEC Παιανίας κι αλλάζει το παιχνίδι

    Το 25ο Motor Festival έρχεται στο MEC Παιανίας κι αλλάζει το παιχνίδι Το 25ο Motor Festival επιστρέφει ακόμα πιο δυνατό και φαντασμαγορικό το τριήμερο 11-13 Απριλίου στο MEC Παιανίας. Δώδεκα χρόνια ιστορίας, 24 ολοκληρωμένες διοργανώσεις που χάρισαν [...]
  • thleoptikh-ekpomph-engine-power-11-3-25-michail-kontizas
    Τηλεοπτική εκπομπή

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 11/03/25

    Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 11/03/25 Η σατιρική τηλεοπτική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον κόσμο της μηχανοκίνησης !  Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική εκπομπή για τον μηχανοκίνητο κόσμο είναι εδώ  με έξυπνες ατάκες, [...]
motogp-atyxhmata-2023-engine power

MotoGP 2023 όλα τα φρικιαστικά ατυχήματα των αναβατών

2 τροχοί

MotoGP 2023 όλα τα φρικιαστικά ατυχήματα των αναβατών MOTOGP 2023 PODCAST: ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΤΟ 2023; “Συνθλίβοντας τους αναβάτες σωματικά” – οι φρικιαστικοί τραυματισμοί που υπέστησαν στο MotoGP 2023 Οι αναβάτες του MotoGP 2023 […]

milwaukee

Η Milwaukee θα βρίσκεται στο 20th Motor Festival 7-9 October o.a.k.a

4 τροχοί

Η Milwaukee θα βρίσκεται στο 20th Motor Festival 7-9 October Στο 20ο Motor Festival βρήκαμε τον μάστορά μας!!! Η εταιρεία Σ.ΠΑΠΑΘΕΟ∆ΟΣΙΟΥ  Α.Ε.Β.Ε. µε έναρξη εργασιών το 1975 συµπληρώνει 45 χρόνια λειτουργίας της στην Ελληνική αγορά, […]

pit-parthenis-soaa-syndesmos-odigon-agonon-autokinitou-parthenis-patra

Παρθένης μια νέα εποχή αρχίζει στον Σ.Ο.Α.Α.

4 τροχοί

Παρθένης μια νέα εποχή αρχίζει στον Σ.Ο.Α.Α. Ο Πιτ Παρθένης ως μονομάχος των αναβάσεων, έχει αποφασίσει να αγωνιστεί για να πιάσει κορυφή ο μηχανοκίνητος αθλητισμός. Ο ΣΟΑΑ βρίσκεται στην γραμμή εκκίνησης μιας νέας εποχής που […]

Οι καλύτερες στιγμές της Formula Offroad Extreme Hill Climb

4 τροχοί

Ένα teaser  για το πρωτάθλημα της Formula Offroad NEZ-championship 2019! Το πιο ακραίο γεγονός του μηχανοκίνητου αθλητισμού της χρονιάς γίνεται στο Hønefoss της Νορβηγίας. Δείτε την απόλυτη Off Road αποδράση με τουμπες πετάγματα και στίγμες […]

borbolis bmw service