Ο Σάββας Λευκαδίτης συνεχίζει να ξεπερνάει τα όρια του
Σάββας Λευκαδίτης ένας πολυσυζητημένος οδηγός που έχει οδηγήσει και τρέξει δίπλα σε μεγάλα ονόματα του χώρου, αλλά και σε πολύ δυνατές ομάδες.
Πες μας για την πορεία αυτή από πότε αρχίζει και τα κομβικά σημεία της καριέρας σου;
Σάββας Λευκαδίτης: Ο πρώτος μου αγώνας ήταν το Ολυμπιακό Ράλλυ το 2004. Μετά τη συμμετοχή μου στον θεσμό ”Γίνε Πρωταθλητής” που διοργάνωναν οι 4ΤΡΟΧΟΙ και η Toyota, και την ανάδειξη μου ως αναπληρωματικού νικητή, αποφασίσαμε να συμμετάσχουμε στο Yaris Cup του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, που τότε ήταν μικτό, με αγώνες τόσο σε χώμα όσο και σε άσφαλτο.
Στη συνέχεια το 2006 με την υποστήριξη της τότε αντιπροσωπείας της Peugeot συμμετείχαμε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με ένα Peugeot 206 1.4 kitcar. To 2009 ήταν η χρονιά που τολμήσαμε την υπέρβαση και συμμετείχαμε σε επιλεκτικούς αγώνες με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Aπό το 2010 έως το 2020 συμμετείχαμε με ένα Peugeot 206 1600 XS και τέλος από το 2021 αγωνιζόμαστε με ένα Peugeot 208 Rally4.
Ποιον αγώνα ξεχωρίζει ο Σάββας Λευκαδίτης ως οδηγός, για τον παλμό, την ένταση, τα συναισθήματα και τις αναμνήσεις που έχει αφήσει;
Mε σιγουριά το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις που συμμετείχα το 2012. Μπορεί να μην ήταν ο πιο γρήγορος αγώνας που έχω κάνει, όμως οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα είναι πολύ έντονα, από την εκκίνηση ανάμεσα στους ”θεούς” του WRC, μέχρι τις ειδικές με τον απίστευτα πολύ κόσμο να μας εμψυχώνει.
Ράλλυ Ακρόπολις ο αγώνας όνειρο κάθε οδηγού. Τι είναι αυτό που κερδίζει, διαφοροποιεί και κάνει τόσο ξεχωριστό αυτόν τον αγώνα;
Καταρχήν πρόκειται για ένα γεγονός παγκόσμιας εμβέλειας που συμμετέχουν οι εκάστοτε καλύτεροι επαγγελματίες οδηγοί των Ράλλυ. Είναι ένας εμβληματικός αγώνας με σπουδαία φήμη και είναι μοναδικό το συναίσθημα να νιώθεις κι εσύ μέρος αυτού του γεγονότος που παρακολουθούν με τόσο πάθος χιλιάδες θεατές απ΄όλο το κόσμο.
Ο Σάββας Λευκαδίτης ως και σήμερα έχει σταθεί με πολύ σημαντικά ονόματα ως συνοδηγοί σένα αγώνα, θα ξεχώριζε κάποιον;
Μέχρι σήμερα έχω συμμετάσχει με 8 διαφορετικούς συνοδηγούς, οι οποίοι με αλφαβητική σειρά είναι οι: Ακράτος Βαγγέλης Κακαλής Κώστας Κόλλιας Γιώργος Κόντος Γιώργος Κόντος Κώστας Πλατώνης Μίλτος Τσαούσογλου Μάριος Τσιούκας Θανάσης
Απ΄όλους σίγουρα κέρδισα καινούριες εμπειρίες και παραστάσεις και σε αυτό που είμαι σήμερα αγωνιστικά όλοι τους έχουν συμβάλει. Το να ξεχωρίσω κάποιον ανάμεσα τους δεν είναι εύκολο, ούτε και δίκαιο, αφού θεωρώ ότι όλοι έδωσαν το καλύτερο που μπορούσαν, όμως σίγουρα ο συνοδηγός που έχω δεθεί περισσότερο κι έχουμε μαζί του συντριπτικά περισσότερους αγώνες είναι ο Βαγγέλης Ακράτος.
Τελικά μετά από τόσα χρόνια θεωρείς υπάρχει επικινδυνότητα πλέον για το πλήρωμα με τα ισχυρά μέτρα ασφαλείας των συγχρόνων αγωνιστικών; Πως έχεις βιώσει όλη αυτή την εξέλιξη και ποια στιγμή στην καριέρα σου κινδύνευσες, φοβήθηκες πολύ;
Σίγουρα ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι ένα επικίνδυνο άθλημα, που με την εξέλιξη της τεχνολογίας γίνεται όλο και ασφαλέστερο. Ιδιαίτερα τα Ράλλυ που πραγματοποιούνται σε δημόσιους δρόμους κρύβουν επιπλέον κινδύνους, κάτι που οφείλουμε να έχουμε στο μυαλό μας κατά την προετοιμασία μας για τον αγώνα. Η χειρότερη στιγμή μου ήταν η σφοδρή έξοδος από το δρόμο που είχα σε νυχτερινή ειδική του Ράλλυ ΔΕΘ το 2004, την οποία έκανα αρκετό καιρό να ξεπεράσω.
Ο Σάββας Λευκαδίτης ποια θεωρεί τα δυνατά στοιχεία του ως οδηγός και αν θεωρεί ότι υπάρχει κάτι που θα ήθελε να το βελτιώσει ή να αλλάξει;
Θεωρώ ότι τα δυνατά μου στοιχεία αρμόδιοι να τα αναδείξουν είναι οι συνοδηγοί μου και οι συναθλητές μου κι όχι εγώ. Όσο για τα στοιχεία που μπορώ να βελτιώσω νομίζω είναι πολλά, αφού όλοι μας προκειμένου να εξελισσόμαστε, κι αν θέλουμε να γινόμαστε καλύτεροι, οφείλουμε να δουλεύουμε συνεχώς και να έχουμε ανοιχτά τα μάτια μας και τα αφτιά μας.
Πως βλέπει το επίπεδο των Ελλήνων οδηγών σε σχέση με το εξωτερικό και γενικότερα τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα;
Οι Έλληνες οδηγοί θεωρώ ότι δεν υστερούν σε ταλέντο από αντίστοιχους του εξωτερικού. Αυτό που διαφοροποιεί τους οδηγούς από χώρες με πιο προηγμένο μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το επίπεδο εμπλοκής αφού πλέον οι περισσότεροι έχουν συνεχή ενασχόληση με πολλές δοκιμές, πολλούς αγώνες και επαγγελματική εμπλοκή.
Με ποιο αγωνιστικό έχει τις περισσότερες αναμνήσεις ο Σάββας Λευκαδίτης;
Με το Peugeot 206 1.6 XS έχω κάνει τους περισσότερους μου αγώνες μέχρι σήμερα, και νομίζω είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής που φτάσαμε αρκετές φορές στο όριο των δυνατοτήτων μας.
Ποιοι είναι οι άνθρωποι που κρύβονται πίσω από τον Σάββα Λευκαδίτη;
Από τα πρώτα μου βήματα η οικογένεια μου στεκόταν δίπλα μου με κάθε τρόπο. Ο πατέρας μου Νίκος και ο αδελφός μου Δημήτρης είναι οι άνθρωποι που έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή, αφού εκτός όλων των άλλων είναι και οι προετοιμαστές των αυτοκινήτων μου. Μέλη ακόμα της ομάδας μας και κυρίως φίλοι μας είναι ο πολύπειρος Σάκης Λέφας, καθώς και οι Στέλιος Παντελάκης και Χρήστος Φραγκούλης.
Από πόσο χρονών ξεκινάει το πάθος σου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τι είναι αυτό που σε κέρδισε σε αυτόν;
Ο πατέρας μου συμμετείχε σε αναβάσεις από όταν εγώ ήμουν μωρό, και στη συνέχεια προετοίμαζε αγωνιστικά άλλων οδηγών, οπότε όσο θυμάμαι τον εαυτό μου βρισκόμουν μέσα σε ένα αγωνιστικό. Ακόμα θυμάμαι την πρώτη φορά που οδήγησα αγωνιστικό, και τη βεβαιότητα μου ότι αυτό ήταν που ήθελα να κάνω. Αυτός όμως που είχε τον καταλυτικότερο ρόλο στη διαμόρφωση μου ως οδηγού, είναι ο αγωνιστικός μου μέντορας και δάσκαλος μου Δημήτρης Ψύλλος που με τις γνώσεις του και το ταλέντο του με στήριξε με κάθε τρόπο.
Ο Σάββας Λευκαδίτης ως οδηγός ποια κομμάτια του αγώνα σου αρέσουν περισσότερο;
Έχω σαφή προτίμηση στο χώμα σαν επιφάνεια. Τα κομμάτια που απολαμβάνω περισσότερο σε έναν αγώνα είναι οι γρήγορες και φλατ ειδικές.
Η κορυφαία στιγμή της καριέρας σου;
Η διετία 2012-2013 όπου κατέκτησα δύο φορές το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ κατηγορίας F2 (αυτοκίνητα με κίνηση σε δύο τροχούς)
Στόχοι για το 2023;
Ήδη συμμετείχαμε στο Ράλλυ Βοιωτίας και θέλουμε να κάνουμε ακόμη ένα ή δύο αγώνες για να προετοιμαστούμε για το Ράλλυ Ακρόπολις. Τέλος επιθυμούμε να κάνουμε κι έναν αγώνα στο εξωτερικό, κάτι που ελπίζουμε να καταφέρουμε φέτος.
Για του φίλους του ENGINE POWER ποιά είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αγωνιστικού σου;;;
Το Peugeot 208 Rally4 είναι ένα εργοστασιακό αυτοκίνητο προετοιμασμένο από την Peugeot Sport. Έχει τρικύλινδρο κινητήρα 1200cc με turbo και αποδίδει 212 ίππους και 29kgr ροπή. Φοράει σειριακό σασμάν 5 ταχυτήτων της sadev, ανάρτηση τριών δρόμων της ohlins και ζυγίζει περίπου 1080 κιλά.
Το μήνυμα σου για το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων;
Δυστυχώς τα τροχαία αποτελούν μεγάλη πληγή για τη χώρα μας. Αυτό που λείπει περισσότερο είναι η εκπαίδευση. Θεωρώ αδιανόητο εν έτη 2023 να πρέπει να πείσουμε κάποιον για την αναγκαιότητα της χρήσης ζώνης ασφαλείας και κράνους.
Για το τέλος θα ήθελα να αναφέρω τους χορηγούς της προσπάθειας μας που χωρίς την υποστήριξη τους δεν θα ήταν εφικτή η συμμετοχή μας. Το 2023, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, είμαστε μαζί με τον Βαγγέλη Ακράτο η επίσημη συμμετοχή της Peugeot Gallo s.a, με χορηγούς τις εταιρείες:
LandMacon SA, κατασκευές πρασίνου
SKAG Θ.Κ.ΣΚΑΓΙΑΣ Α.Ε
Αναγνώστου Φυτοχώματα
Lotos Oil Αφοι Ν.Αθηναίου
Stefanakis Parts
χορηγός επικοινωνίας
4τροχοι
τεχνική υποστήριξη LEFKADITIS motorsport
Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να διαβάσετε αυτό το άρθρο.
Πώς λειτουργεί το GPS και πώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα “γνωρίζουν” τη θέση τους με ακρίβεια εκατοστού. Από τους δορυφόρους μέχρι τα αυτόνομα οχήματα, η φυσική της πλοήγησης. Πώς το GPS “βλέπει” τον δρόμο, η τεχνολογία [...]
Οι 7 τύποι οδηγών στη βροχή: από τον φοβισμένο με 30 μέχρι τον απτόητο με 100. Χιουμοριστική ματιά στην ελληνική οδήγηση υπό βροχή, μόνο στο Engine Power! Τα 7 πράγματα που κάνει κάθε οδηγός στη [...]
Οδήγηση και κινητό: η νέα “ασθένεια” των δρόμων και πώς να τη θεραπεύσεις. Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο όταν κοιτάς την οθόνη και πώς να σταματήσεις τη συνήθεια που σκοτώνει. Παλιά λέγαμε ότι το πιο επικίνδυνο [...]
Τα 10 πράγματα που κάνει κάθε Έλληνας οδηγός και δεν θα παραδεχτεί ποτέ. Τα 10 πράγματα που κάνει κάθε Έλληνας οδηγός αλλά δεν το παραδέχεται ποτέ. Χιούμορ, αυτοσαρκασμός και… φλας που δεν ανάβουν, μόνο στο [...]
Οι τύποι οδηγών στα φανάρια από τον αγχωμένο sprinter μέχρι τον DJ με το subwoofer. Ένα χιουμοριστικό “manual” της ελληνικής οδήγησης, μόνο στο Engine Power! Αν υπάρχει ένα σημείο που αποκαλύπτει τον πραγματικό χαρακτήρα του [...]
Τι να κάνεις μετά από τροχαίο ατύχημα – τα σωστά βήματα διαχείρισης και ψυχραιμίας. Ο πλήρης οδηγός βημάτων – ασφάλεια, επικοινωνία, φωτογραφίες, αστυνομία, ασφάλεια, φιλικός διακανονισμός και ψύχραιμη διαχείριση. Ένα τροχαίο ατύχημα, ακόμα κι αν [...]
Τι είναι το διαφορικό και πώς λειτουργεί; Πώς λειτουργεί το διαφορικό (differential) και γιατί καθορίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Μάθε τη μηχανική πίσω από LSD, Torsen, viscous και active differentials και γιατί καθορίζουν [...]
Πώς λειτουργεί το κιβώτιο ταχυτήτων; Μάθε τη μηχανική πίσω από τις σχέσεις, την τελική μετάδοση, τα DCT κιβώτια και τη βελτίωση της απόδοσης σε κινητήρες υψηλής ροπής. Το κιβώτιο ταχυτήτων (gearbox) είναι ο μηχανισμός που [...]
Πώς λειτουργεί η εξάτμιση σε βελτιωμένους κινητήρες; Ανάλυση ροής, θερμότητας και backpressure, πολλαπλές εξαγωγής, downpipes και επιστήμη του ήχου στις επιδόσεις. Το σύστημα εξαγωγής είναι ο τελικός σταθμός της ενέργειας ενός κινητήρα, το σημείο όπου [...]
Πώς λειτουργεί το intercooler νερού–αέρα (water-to-air) και γιατί είναι πιο αποδοτικό σε κινητήρες υψηλής πίεσης. Πώς λειτουργεί το water-to-air intercooler; Μάθε γιατί προσφέρει ανώτερη ψύξη από τα air-to-air, πώς μειώνει τη θερμοκρασία εισαγωγής και γιατί [...]
Πώς να αυξήσεις την ιπποδύναμη του κινητήρα – από τη ροή αέρα στη διαχείριση καυσίμου και τον χρονισμό. Πώς αυξάνεται η ιπποδύναμη ενός κινητήρα; Ανάλυση ροής αέρα, AFR, χρονισμού, συμπίεσης και θερμοδυναμικής, για ασφαλή και [...]
Πώς να εντοπίσεις προβλήματα στα φρένα της μοτοσυκλέτας: σπογγώδη μανέτα, θόρυβοι, fading, στραβοί δίσκοι, φθορά τακακιών και λύσεις συντήρησης με τεχνική ανάλυση. Θες να διαγνώσεις προβλήματα φρένων στη μοτοσυκλέτα, φυσική, φθορά και πρακτικές λύσεις, πάρε [...]
Tο νέο compact SUV της SKODA κατέκτησε το «Χρυσό Τιμόνι 2019» (στα Γερμανικά: Das Goldene Lenkrad 2019), ένα από τα πιο σημαντικά βραβεία στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία! Το βραβείο απονέμεται από κοινού, από το περιοδικό αυτοκινήτου [...]
Πελοποννησιακό Classic Rally 2025 Πλέον το 2025 περνά σε επόμενο στάδιο, με διήμερες εκδηλώσεις και ακόμα περισσότερη όρεξη για επιπλέον συγκινήσεις. Έτσι ξεκινάμε με το διήμερο Πελοποννησιακό Classic Rally 2025: 8 και 9 Μαρτίου με [...]
Σύστημα εξαγωγής αυτοκινήτου: Η εξάτμιση είναι η φωνή και η αναπνοή του κινητήρα. Πώς λειτουργεί το σύστημα εξαγωγής, ποιος είναι ο ρόλος του DPF και πώς επηρεάζει την απόδοση. Κάθε φορά που πατάς γκάζι, ο [...]
Μηχανοκίνητη δράση χωρίς όρια μέσα σε καταπράσινες ορεινές διαδρομές από την ομάδα 4χ4 του Καρπενησίου. MR ZERO Μιχάλης Κοντιζάς: Ένας άνθρωπος που δεν γνώριζε τίποτα από τον κόσμο της μηχανοκίνησης αλλά κατάφερε να τον ενώσει [...]
Το πολύ αγαπημένο παιδί του Motor Festival ο οδηγός που έχει περισσότερο αποθεωθεί, αγαπηθεί έχει ζήσει σε όλη την Ελλάδα την μανία και την τρέλα του Motor Festival !!!! Γιάννης Πουρούλας ο άνθρωπος που ξέρει [...]
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΝΑΤΟ, η Ελλάδα σε συνδυασμό με την Ιταλία έχουν ξεκινήσει περιπολίες αέρος πάνω από τον εναέριο χώρο του Μαυροβουνίου. Το Μαυροβούνιο εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ, τον Ιούνιο του περασμένου έτους και καθώς [...]
Ταβερνα Lompranos στο παλιό λιμάνι Σαντορίνης Lompranos η καλύτερη επιλογή για να φάς στο Παλιό λιμάνι Σαντορίνης!!! Η καλύτερη επιλογή για φαΐ στο παλιό λιμάνι!! Παραδοσιακή ταβέρνα που μπορείς να βρεις φρέσκα θαλλασινά και κρεατικά [...]
Τηλεοπτική εκπομπή Engine Power 18/03/25 Η σατιρική τηλεοπτική εκπομπή που θα ΤΑΡΑΚΟΥΝΗΣΕΙ τον κόσμο της μηχανοκίνησης ! Κυρίες και κύριοι, φορέστε τις ζώνες σας γιατί η απόλυτη σατιρική εκπομπή για τον μηχανοκίνητο κόσμο είναι εδώ με έξυπνες ατάκες, [...]
MotoGP Μαντάλικα: Η δύναμη της ταχύτητας ενώνει ανθρώπους, σχολεία και κοινότητες στο νησί Λομπόκ. Το MotoGP™ δεν είναι απλώς το θέατρο των πιο εντυπωσιακών μαχών πάνω σε δύο τροχούς. Είναι και ένας ζωντανός παλμός που [...]
Το Πρόγραμμα των Αγώνων Regularity 2024 Πρόγραμμα Αγώνων Regularity 2024: Το πρόγραμμα των αγώνων Regularity της φετινής χρονιάς ανακοίνωσε η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Regularity του 2024 απαρτίζεται από 7 αγώνες και το Έπαθλο Regularity Βορείου Ελλάδος αποτελείται από [...]
Σταύρος Χατούπης: Πρωταθλητής από… χόμπι Ο απολαυστικός Σταύρος Χατούπης μιλά στην κάμερα για τους ελληνικούς αγώνες, τις αγαπημένες του αναβάσεις και τις δυσκολίες του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ακόμα ένα θέμα του engine power στη zougla.gr Απολαύστε [...]
Η Οργανωτική Επιτροπή του 5ου και τελευταίου φετινού αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Regularity Rally Ιστορικών Αυτοκίνητων, Argolida Classic Rally Regularity 2019, που θα γίνει την Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019 στην Αργολίδα ενημερώνει τους αγωνιζόμενους ότι […]
Μεγάλη πρόταση βόμβα από το εξωτερικό για το Motor Festival Αλλάζουν τα δεδομένα στην Ελλάδα και στο Motor Festival με την πρόταση συνεργασίας Παγκόσμιου βελτιωτικού οίκου που κάνει εφαρμογές στην F1, WRC, NASCAR, NHRA, Rally […]
Με 44 συμμετοχές το Ολυμπιακό Ράλλυ στον Πύργο 43ο Ολυμπιακό Ράλλυ 2023: Με 44 συμμετοχές η πρεμιέρα του Πρωταθλήματος! Με 44 πληρώματα θα πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος στο Νομό Ηλείας το […]
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.