
Φορμουλα 1 Γκραν Πρι Σιγκαπούρης 2025 αποτελέσματα: Ο Ράσελ κέρδισε το Γκραν Πρι Σιγκαπούρης, η McLaren πήρε τον τίτλο κατασκευαστών. ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗ, 5 Οκτωβρίου (Reuters) – Ο Τζορτζ Ράσελ οδήγησε έναν άψογο αγώνα από την pole position για να κερδίσει το Grand Prix της Σιγκαπούρης για τη Mercedes την Κυριακή, αφήνοντας τον παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, και τις δύο McLaren να διεκδικήσουν τις υπόλοιπες θέσεις στο βάθρο.
Τα αποτελέσματα & κατάταξη στον αγώνα
Τοπ 10 & κατάταξη
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Σημειώσεις / χρόνο / σχόλια |
---|---|---|---|
1 | George Russell | Mercedes | Νίκη κυριαρχική — ξεκίνησε από pole και διατήρησε το προβάδισμα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα |
2 | Max Verstappen | Red Bull | Κατάφερε να κρατηθεί δεύτερος παρά τις δυσκολίες του αγώνα |
3 | Lando Norris | McLaren | Στην εκκίνηση “έσκασε” μια μάχη με τον teammate Oscar Piastri |
4 | Oscar Piastri | McLaren | Είχε πολύ αργό pit stop (5,2 δευτερόλεπτα) και έτσι βγήκε 4ος παρά τις δυνατότητές του |
5 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | Καλή εμφάνιση από τον νέο οδηγό της Mercedes |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | Οδηγούσε καλά αλλά η Ferrari αντιμετώπισε προβλήματα (απροσδόκητη συμπεριφορά του μονοθεσίου) |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin | Επωφελήθηκε από τη μετατόπιση θέσεων λόγω ποινών / προβλημάτων των άλλων |
8 | Lewis Hamilton | Ferrari | Επιβλήθηκε ποινή (μετά τον αγώνα) που τον έριξε στην 8η θέση |
9 | Oliver Bearman | Haas | Κατάφερε να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα |
10 | Carlos Sainz Jr. | Williams | Παρά το ότι ξεκίνησε από το πίσω μέρος λόγω αποκλεισμού στα qualifying, πήρε σημαντικό βαθμό |
Σημείωση: υπάρχουν και οδηγοί που δεν τερμάτισαν εντός βαθμολογούμενων θέσεων ή αντιμετώπισαν προβλήματα, αλλά η παραπάνω δεκάδα είναι η πιο κρίσιμη για βαθμολογικές επιπτώσεις. Επίσης, αναφέρεται ότι κανένας οδηγός δεν αποχώρησε / εγκατέλειψε από τον αγώνα — ήταν ένας από τους σπάνιους αγώνες χωρίς retirements.
Πρωταθλήματα μετά τον αγώνα & βαθμολογία
Πρωταθλητής κατασκευαστών
Με την κατάταξη αυτή, η McLaren εξασφάλισε μαθηματικά τον τίτλο Constructors’ Championship 2025, με 6 αγώνες ακόμα να απομένουν.
Η διαφορά που έχουν εκμεταλλευτεί είναι τόσο μεγάλη ώστε κανένα άλλο team να μην μπορεί να τις ανατρέψει πλέον.
Η κατάταξη των ομάδων μετά τον αγώνα (πρώτες θέσεις) είναι:
- McLaren — 650 βαθμοί
- Mercedes — 325 βαθμοί
- Ferrari — 298 βαθμοί
- Red Bull — 290 βαθμοί (ή/και 293 ανά πηγή)
Πρωταθλητής οδηγών / βαθμολογία
Μετά τον αγώνα:
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί | Χάσμα από τον πρώτο |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | 336 | – |
2 | Lando Norris | 314 | –22 |
3 | Max Verstappen | 273 | –63 |
4 | George Russell | 237 | –99 |
5 | Charles Leclerc | 173 | –163 |
Ο τίτλος των οδηγών παραμένει “ανοιχτός” μεταξύ Piastri και Norris, με τον Piastri να κρατά προβάδισμα.
Φορμουλα 1 Γκραν Πρι Σιγκαπούρης 2025 αποτελέσματα: Οι εξελίξεις, το παρασκήνιο & οι “γκρίνιες”
Εκκίνηση & πρώτη στροφή — Norris vs Piastri
Η ένταση ήρθε ήδη από την πρώτη στροφή: ο Lando Norris επιχείρησε προσπέρασμα στον teammate Oscar Piastri, με μικρή επαφή και ώθηση του Piastri στο πλάι.
Οι stewards αποφάσισαν να μη διερευνήσουν περαιτέρω τη σύγκρουση.
Αλλά η απόφαση αυτή δημιούργησε δυσαρέσκεια: ο Piastri ένιωσε ότι η κίνηση του Norris ήταν πολύ επιθετική και ότι η ομάδα τον αντιμετώπισε άνισα.
Ο Norris υποστήριξε ότι «είναι αγωνιστική μάχη» (“hard racing”) και ότι δεν έκανε κάτι πέραν του αποδεκτού, ενώ ο Piastri τόνισε μέσω team radio και δηλώσεων ότι ο τρόπος διαχείρισης του περιστατικού δεν τον κάλυψε.
Pit stop & στρατηγική
Καθώς ο αγώνας προχώρησε, η στρατηγική και τα pit stops έπαιξαν ρόλο:
- Ο Piastri είχε αργό pit stop (5,2 δευτερόλεπτα), κάτι που του στοίχισε την 3η θέση και τον έριξε στην 4η.
- Ο Russell, έχοντας σταθερό ρυθμό, κατάφερε να εξασφαλίσει ασφαλές προβάδισμα και να “κρατήσει” τις επιθέσεις του Verstappen.
- Η ατμόσφαιρα της νύχτας και η υγρασία — σε συνδυασμό με το αστικό φωταγωγημένο σιρκουί — δημιούργησαν αυξημένη θερμοκρασία στο κοκπιτ, γεγονός που οδήγησε σε ειδική “Heat Hazard” δήλωση της FIA για πρώτη φορά στην ιστορία της F1 σε τέτοιο αγώνα.
- Οι οδηγοί φορούσαν ειδικές συσκευές ψύξης / cooling vests για να αντιμετωπίσουν την υψηλή θερμοκρασία.
Άλλα παρασκήνια & αντιδράσεις
- Ο Max Verstappen εξέφρασε παράπονο ότι στο qualifying, ο Lando Norris εμπόδισε την προσπάθειά του, επηρεάζοντας το γύρο του. Ο Norris απάντησε ότι τέτοια παράπονα “είναι συχνά” από την πλευρά του Red Bull.
- Στη Ferrari, ο Charles Leclerc παραπονέθηκε για την “απρόβλεπτη συμπεριφορά” του μονοθεσίου του, με υποστροφές και απώλεια πρόσφυσης, ειδικά σε συνθήκες νυχτερινού δρόμου.
- Ο Lewis Hamilton τιμωρήθηκε μετά τον αγώνα και υποβιβάστηκε στη θέση 8, κάτι που προκάλεσε δυσαρέσκεια εντός της Ferrari αλλά και δήλωση από πλευράς του ότι ήταν “αναγκασμένη παράκαμψη” (“force majeure”).
- Ο Fernando Alonso μέσω ραδιοφωνικών μηνυμάτων εξέφρασε δημόσια απογοήτευση για μια κατάσταση στην πίστα και ανέφερε ότι ήταν “τηλεοπτική κατάσταση που δεν του άρεσε”.
- Εντός McLaren, στελέχη ανέφεραν ότι η ομάδα το είδε ως “hard racing” και αποφάσισε να μην επέμβει με team orders — αλλά θεωρείται βέβαιο ότι το ενδοομαδικό σκηνικό θα είναι ευαίσθητο στους επόμενους αγώνες.
- Ο Russell ανέφερε ότι αυτή η νίκη είναι «αποκατάσταση ευκαιρίας» για αυτόν, μετά από προηγούμενα αγωνιστικά προβλήματα, και υποστήριξε ότι η σταθερότητα ήταν το κλειδί.
Φορμουλα 1 Γκραν Πρι Σιγκαπούρης 2025 αποτελέσματα: Συμπεράσμα & τι σημαίνει για τη συνέχεια
- Η νίκη του George Russell τόνισε ότι η Mercedes έχει δυνατότητες ακόμα και σε πίστες όπου θεωρητικά δε θα ήταν φαβορί.
- Η McLaren, με την κατάκτηση του πρωταθλήματος Constructors, δείχνει ότι έχει πολύ καλό βάθος ροτέισον και συνδυασμό ρυθμού + αξιοπιστίας.
- Όμως η κόντρα Piastri vs Norris γίνεται όλο και πιο έντονη — αν η ομάδα δεν παρέμβει με κάποιον τρόπο, υπάρχει κίνδυνος ενδοσυγκρούσεων σε κρίσιμα σημεία της σεζόν.
- Ο Verstappen, παρά ότι δεν πήρε τη νίκη, συνεχίζει να πιέζει βαθμολογικά, αλλά η απόσταση είναι ήδη μεγάλη.
- Τα τεχνικά και φυσιολογικά στοιχεία (θερμοκρασία, “Heat Hazard”, “cooling vests”) δείχνουν πόσο σημαντικό θα είναι το ανθρώπινο στοιχείο — όχι μόνο η μηχανική ισχύς — στους επόμενους αγώνες.
«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης!»
Στην πίστα της ενημέρωσης: Μιχάλης Κοντιζάς