F1 Νικόλας Τομπάζης απαντά στους πιλότους: «Τα μπουφάν ψύξης δεν είναι τέλεια, αλλά είναι αναγκαία»

f1-nikolas-tobazis-apanta-stous-pilotous-ta-boufan-psyxis-Formula1

F1 Νικόλας Τομπάζης: Η FIA δέχεται πυρά για την “ψύχρα” στα cockpit, ενώ ο Έλληνας τεχνικός διευθυντής εξηγεί το παρασκήνιο και τα επόμενα βήματα στα μπουφάν ψύξης. Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1, η FIA ενεργοποίησε κατάσταση “ακραίας ζέστης” στο GP της Σιγκαπούρης. Οι θερμοκρασίες των 30°C και η αποπνικτική υγρασία ανάγκασαν την Ομοσπονδία να επιβάλει στους πιλότους τη χρήση ειδικού μπουφάν ψύξης, ή εναλλακτικά να προσθέσουν 0,5 κιλά έρμα – το βάρος της συσκευής.

Το μέτρο, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά μετά το τραυματικό GP του Κατάρ το 2023 (όπου αρκετοί οδηγοί χρειάστηκαν ιατρική βοήθεια λόγω θερμοπληξίας), προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων. Πολλοί πιλότοι το χαρακτήρισαν άβολο, περιοριστικό και αναποτελεσματικό.

Το παρασκήνιο της απόφασης

Ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από τη νέα οδηγία είναι ο Νικόλας Τομπάζης, ο Έλληνας διευθυντής μονοθεσίων της FIA και πρώην αεροδυναμιστής της Ferrari και McLaren. Μετά το Κατάρ, ο Τομπάζης ήταν εκείνος που προειδοποίησε επανειλημμένα τις ομάδες ότι έρχεται «θερμικό σοκ» στους αγώνες του 2024–2025.

«Είχαμε ενημερώσει κάθε τεχνική επιτροπή πως έπρεπε να προετοιμαστούν. Κάποιοι κινήθηκαν πολύ αργά, γι’ αυτό και αρκετά από τα γιλέκα που δοκιμάστηκαν ήταν άβολα», δήλωσε χαρακτηριστικά στο The Race.

«Δεν θέλουμε να φτάσουμε στο σημείο να ακυρωθεί ένας αγώνας λόγω ζέστης. Πρέπει να προστατεύσουμε τους οδηγούς, αλλά και να κάνουμε τα συστήματα πιο αποδεκτά και λειτουργικά.»

Η δήλωση αυτή ερμηνεύτηκε από αρκετούς στο paddock ως έμμεση επίπληξη προς τις ομάδες, που καθυστέρησαν να αναπτύξουν άνετα και αποδοτικά ψυκτικά συστήματα.

f1-nikolas-tobazis-apanta-stous-pilotous-ta-boufan-psyxis-Formula1

F1 ο Νικόλας Τομπάζης και οι πιλότοι “στο κόκκινο”

Οι αντιδράσεις από τους οδηγούς δεν άργησαν:

  • Max Verstappen: «Αφήστε μας να αποφασίσουμε μόνοι μας. Δεν θέλω κάτι δεμένο πάνω μου με σωλήνες και πάγο. Είναι δυσάρεστο και ενοχλεί στην οδήγηση.»
  • Charles Leclerc: «Όταν ο πάγος λιώνει, κυκλοφορεί ζεστό νερό αντί για κρύο. Αυτό δεν είναι ψύξη, είναι βασανιστήριο.»
  • Lewis Hamilton: «Κανείς δεν έχει πεθάνει ποτέ από θερμοπληξία σε αγώνα — εκτός αν το μονοθέσιο πήρε φωτιά. Έχουμε φτάσει στη γελοιότητα. Πρέπει να είναι προαιρετικό.»
  • Carlos Sainz: «Το χρησιμοποίησα και λειτουργεί. Προτιμώ να το επιλέγω εγώ, όχι να μου το επιβάλλουν. Όμως όσοι το χρησιμοποιούν έχουν πλεονέκτημα απόδοσης.»

Η πλειοψηφία των οδηγών, με επικεφαλής τον Russell (που είναι και πρόεδρος της GPDA — της Ένωσης Οδηγών), ζητούν η χρήση του να παραμείνει προαιρετική.

Η στάση της FIA και του Τομπάζη

Ο Τομπάζης, από τη μεριά του, επιμένει πως το μέτρο δεν είναι οριστικό και ότι η FIA θα προχωρήσει σε διάλογο με τους οδηγούς πριν το 2026: «Είμαστε ανοιχτοί να το καταστήσουμε προαιρετικό, αλλά θα το κάνουμε με βάση ιατρικά δεδομένα και όχι απλώς μια ψηφοφορία. Θέλουμε να βασιστούμε σε γεγονότα, όχι σε εντυπώσεις», τόνισε.

Πηγές κοντά στη FIA αναφέρουν ότι η ομοσπονδία θα ζητήσει τεχνικές αναβαθμίσεις στα συστήματα ψύξης, ώστε να είναι πιο ελαφριά, εργονομικά και ρυθμιζόμενα, με δοκιμές που θα ξεκινήσουν το χειμώνα στα εργαστήρια της Dallara και της Alpine.

Το τι έρχεται

Το θέμα θα τεθεί εκ νέου στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή της FIA πριν την έναρξη της σεζόν του 2026. Εκεί θα αποφασιστεί αν το μέτρο: θα παραμείνει υποχρεωτικό σε συνθήκες «ακραίας ζέστης», ή θα περάσει σε προαιρετική εφαρμογή, με επιλογή οδηγού/ομάδας. Μέχρι τότε, ο Νικόλας Τομπάζης φαίνεται αποφασισμένος να συνδυάσει τεχνολογία και ασφάλεια, χωρίς να αγνοήσει την πλευρά των πιλότων.

«Δεν είναι θέμα άνεσης, είναι θέμα ευθύνης. Αν καταφέρουμε να φτιάξουμε κάτι που δουλεύει πραγματικά, κανείς δεν θα χρειαστεί να το αρνηθεί», κατέληξε ο Έλληνας τεχνικός.

Συμπέρασμα:
Η μάχη για τη «θερμοκρασία» στη Formula 1 μόλις άρχισε. Αν η FIA πετύχει να ισορροπήσει ανάμεσα στην ασφάλεια και την οδηγική ελευθερία, ίσως ο επόμενος καύσωνας να μη φέρει νέο κύμα αντιπαράθεσης — αλλά μια πιο “δροσερή” λύση made by Τομπάζης.

«Στο Engine Power ο κινητήρας της επικαιρότητας δεν σβήνει ποτέ, μείνετε στην τροχιά μας για κάθε στροφή, προσπέραση και έκρηξη αδρεναλίνης στον κόσμο της μηχανοκίνησης

 

author avatar
Engine Power
  • 2 Τροχοί - Moto

    Το επικό φινάλε της τριλογίας του 16ου Motor Festival των Ιωαννίνων!

    Ευχαριστώ από καρδιάς τους οδηγούς εκθέτες και όσους ήταν δίπλα σε αυτή την προσπάθεια. Είμασταν πολύ λίγοι αλλά πετύχαμε κάτι πολύ μεγάλο! Η πίστη μας ο επαγγελματισμός και η αγάπη γι’αυτό που ζούμε φάνηκε με [...]
  • 4 τροχοί - Auto

    Ο Fabio Barone πάει Βελιγράδι για να σπάσει το 4ο Ρεκόρ του με Ferrari

    Άντα (σέρβικα:Мост на Ади / Most na Adi) ονομάζεται η γέφυρα (εγκαινιάστηκε στο τέλος του 2011) που ενώνει δυο περιοχές του Βελιγραδίου, το Νόβι Μπέογκραντ (Novi Beograd – Νέο Βελιγράδι) και την περιοχή Σβεζντάρα (Zvezdara) [...]
  • κεντρο προγραμμτισμου αυτοκινητων,engine power
    Αυτοκίνητο

    ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

    ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Eίχαμε τη χαρά να επισκεφθούμε ένα από τα πιο καταξιωμένα βελτιωτικά κέντρα της Ελλάδος με αποκλειστική εξειδίκευση στο προγραμματισμό εγκέφαλων αυτοκινήτου. Αφού περάσαμε μια μέρα στο χωρο τους, είδαμε live να βελτιώνουνε [...]
  • o-voukefalas-i-ippodynami-pou-allaxe-tin-istoria
    Ελληνικές ιστορίες

    Ο Βουκεφάλας και η ιπποδύναμη που άλλαξε την ιστορία

    Ο Βουκεφάλας και ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ: Το άλογο που κάλπασε μέσα στο θρύλο, πλάι στον άνθρωπο που κατέκτησε τον κόσμο. Υπήρξε μια εποχή που τα άλογα δεν ήταν απλώς μέσα μετακίνησης ή σύμβολα πολέμου. Ήταν [...]
  • drift-kings-scandal-2025-to-vromiko-paichnidi-fia-ksa-kai-i-orgi-tis-evropis
    4 τροχοί - Auto

    Drift Kings Scandal 2025: Το βρώμικο παιχνίδι FIA – ΚΣΑ και η οργή της Ευρώπης

    Drift Kings Scandal 2025: Λίγες μόλις ημέρες πριν από τον προτελευταίο γύρο του Drift Kings 2025, το κυπριακό motorsport βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα. Ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου ( ΚΣΑ ) ανακοίνωσε, κατόπιν εντολής της [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Supercross Show 21-23 February in Ioannina at the 16th motor festival

    Για πρώτη φορά στο Motor Festival θα διεξαχθεί Supercross Show 21-23 Φεβρουαρίου στο Πανηπειρωτικό Στάδιο των Ιωαννίνων!!! Μια διαμορφωμένη αρένα για όλα τα επίπεδα των οδηγών θα δημιουργηθει παράλληλα με τα υπόλοιπα θεάματα ώστε να [...]
  • 2 Τροχοί - Moto

    Έτσι ήταν οι αγώνες μοτοσυκλέτας πριν 100 χρόνια

    Στις αμερικανικές ξύλινες πίστες, την δεκαετία του 1910, οι αγώνες μοτοσυκλέτας είχαν τελείως διαφορετική μορφή. Δείτε μέσα από αυτό το αυθεντικό βίντεο εποχής, κάποια μοναδικά πλάνα-χρονομηχανή από τον προηγούμενο αιώνα. Engine Power See Full Bio
  • 4 τροχοί - Auto

    Όταν ο Oliver Solberg πήγε “σχολείο” με δάσκαλο τον Loeb

    Ο Oliver Solberg κάνει “εντατικά μαθήματα” με τους καλύτερους δασκάλους, αφού ο πατέρας του, Petter, επιστράτευσε για την εκπαίδευση του γιου του στην άσφαλτο, τον Sebastien Loeb. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον ανερχόμενα ταλέντα [...]
  • 3sixty hotel,engine power
    Lifestyle

    3Sixty Hotel and Suites στο Ναύπλιο

    3Sixty Hotel and Suites στο Ναύπλιο Το 3Sixty Hotel and Suites στεγάζεται σε έναν ανακαινισμένο παλαιό αρχοντικό σπίτι που χτίστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και βρίσκεται στην καρδιά του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου και [...]

Motor Festival ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

MOTOR-FESTIVAL-ΔΕΘ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ